Ik zou dan de base op max zetten en dan ingame verlagen totdat het voelt zoals er voor. Je gaat wellicht rond de 55-60% eindigen denk ik. Mogelijks nog een beetje clipping, maar das niet erg. Als je het op 40% gaat zetten, ga je misschien te weinig voelen.@MorGo7h : ben al aan het YouTuben geslagen maar bedoel je dat de gain maar op max 40% mag staan?
Huidige settings:
Gain: 70
Min Force: 0
Dynamic Damping: 100
Road Effects: 0
Kga men ffb op de base dan gewoon op max zettenbedankt al voor de info!
Waar halen jullie eigenlijk het meeste info vandaan? Vind zo precies niet echt antwoorden op mijn vragen behalve hier![]()
Mijn info van ACC heb ik van Aris Drives. Daar keek ik vroeger veel naar toen ik nog ACC speelde. Dat was CTO van ACC en die gast kon natuurlijk heel het physics model uitleggen wat interessante info gaf.
Wat betreft iRacing leer ik vooral van de Grid n Go datapacks en Suellio Almeida zijn filmpjes op youtube waarbij hij andere coached. En uiteraard racen in team verband zodat je van elkaar iets opsteekt.
Clipping point op 40% ingame wil zeggen dat je al 100% FFB mag verwachten op dat punt. Dus als je onder de 40% blijft, behoud je de maximale dynamic range. Maar met sommige bases (de lichtere) wil je net clipping hebben omdat je anders misschien maar 1-2Nm in een bocht voelt. Als je dat wat effect verliest van een compressie of curb strike is dat minder erg dan met een spaghetti stuur rond rijden in iedere bocht.Mogen is een groot woord.
Het ligt ook aam de base. De base van Morgo7h draait rond de 25-30Nm. Daar 40% van is nog steeds 10-12Nm, met spikes naar 20-25Nm. Dat werkt perfect op de bases met veel torque en geeft je nog veel kleine details.
Op zwakke bases ( CSL DD, Moza R5) die standaard 5Nm hebben, zou dat slechts 2Nm geven, met spikes maar 5Nm (want meer gaat niet). Dat geeft weinig range en je zal van de weg niets voelen. Dus wil je hoger zodat je wat van de weg en normale load van de wagen ervaart. Enkel dan krijg je bij botsingen en hoge curbs clipping.
Been there myself, als ik bvb in AMS2 iemand raakte sloeg de base over en kreeg je nooit nog controle over de wagen. ik heb redelijk snel geupgrade van een CSL DD (8Nm) naar een DD2 (25Nm) en geen spijt van gehad.
bedankt al voor de info!