Waterontharder

Ik heb vorig jaar bij https://aqua-service.be/ een aquamix 50L met ecomix harsen voor mijn grondwater besteld. (zou ook ijzer moeten verwijderen wat een groot probleem is hier)
Ik had toen gevraagd om die tegen Mei te leveren. De google reviews van dat bedrijf staan op 4. iets idd veel mensen met 1 ster over communicatie.
We zullen zien :D
 
Wij hebben vandaag offerte gehad voor water genius basic verzachter. Prijs €2450,00 excl btw incl plaatsing. Dit lijkt me toch wel wat aan de hoge kant te zijn?
Iemand input hierop?
 
Wij hebben vandaag offerte gehad voor water genius basic verzachter. Prijs €2450,00 excl btw incl plaatsing. Dit lijkt me toch wel wat aan de hoge kant te zijn?
Iemand input hierop?
Da's goed doorgerekend voor de plaatsing.. En eerlijk, zo'n toestel plaatsen daar is echt niks aan. Wij hebben een verzachter van BWT gekocht bij Facq (als je een zelfstandige kent met korting daar wordt het nog interessanter) en die zelf geplaatst. Nadien kan je bellen naar BWT en sturen zij gratis iemand langs om het toestel op te starten.
 
Wij hebben sinds vorige week een Ecowater Refiner Boost en godmiljaar wat een verschil.

Installateur heeft een stuk oude, overbodige leiding er vantussen gehaald. Die zat, naar zijn zeggen 80% dicht met kalk en andere vuiligheid. Geen wonder dat we al 9j met een verschrikkelijke waterdruk zaten.
Als onze keukenkraan ervoor volledig openstond komt dit nu overeen met 70% open. Als nu iemand een douche neemt en iemand anders opent de keukenkraan merkt die dat niet meer. Ervoor halveerde de waterdruk in de douche.
En ons kraantjeswater smaakt nu eindelijk naar water ipv whatever het ervoor was (ik smaakte toen precies brokjes kalk, zand, chloor,...)


Dankzij werkgever en acties een mooie korting gekregen.
Ik ga er vanuit dat dat via een of andere benefits@work is? Ik heb dat hier ook eens bekeken en ik heb dat ook. Maar hoe hebt ge die gecashed?
Dienen bon afdrukken en afgeven bij levering? Of hoe hebt ge dat aangepakt?
 
Ik ga er vanuit dat dat via een of andere benefits@work is? Ik heb dat hier ook eens bekeken en ik heb dat ook. Maar hoe hebt ge die gecashed?
Dienen bon afdrukken en afgeven bij levering? Of hoe hebt ge dat aangepakt?

Ik moest een mail sturen naar een specifiek mailadres voor een offerte aan te vragen. Met mijn personeelsnummer erin. En zo werd dat dan geregeld.

Dat stond zo vermeld op de site waar onze voordelen allemaal opstaan (en waar we voor andere zaken vouchers kunnen kopen)
 
  • Leuk
Waarderingen: Sunz
Ik moest een mail sturen naar een specifiek mailadres voor een offerte aan te vragen. Met mijn personeelsnummer erin. En zo werd dat dan geregeld.

Dat stond zo vermeld op de site waar onze voordelen allemaal opstaan (en waar we voor andere zaken vouchers kunnen kopen)

Mag ik vragen hoeveel deze bij jou ongeveer gekost heeft (met en zonder korting)?

Ik zou via benefits @ work 20% korting ontvangen en gratis plaatsing t.w.v. 250 euro.
Krijg dan een aparte link om offerte aan te vragen maar ga voor de zekerheid toch eerst offerte aanvragen via hun gewone site. Niet moeilijk om korting te geven als je de initiële prijs hoger legt me dunkt.

Heb je de Power of de Boost versie? Twijfel nog dewelke ik zou kiezen. Power versie lijkt me wel heel groot. Ons gemiddeld waterverbruik ligt zo rond 125 m3/ jaar.
 
Mag ik vragen hoeveel deze bij jou ongeveer gekost heeft (met en zonder korting)?

Ik zou via benefits @ work 20% korting ontvangen en gratis plaatsing t.w.v. 250 euro.
Krijg dan een aparte link om offerte aan te vragen maar ga voor de zekerheid toch eerst offerte aanvragen via hun gewone site. Niet moeilijk om korting te geven als je de initiële prijs hoger legt me dunkt.

Heb je de Power of de Boost versie? Twijfel nog dewelke ik zou kiezen. Power versie lijkt me wel heel groot. Ons gemiddeld waterverbruik ligt zo rond 125 m3/ jaar.
Ik heb de eVolution Refiner Boost, door een actie toen kostte die evenveel als de eVolution 300 boost.
Ons waterverbruik lag rond de 100 m3/j. Voordeel aan die Refiner is dat die een actieve koolfilter heeft waardoor ons water nu veel lekkerder smaakt. Ervoor was dit echt verschrikkelijk.

Sinds we hem hebben nu op 5 maand 42m3 verbruikt.


Ik heb 1791,40€ betaald. Zonder de kortingen was dit 2681,8€. (snel gerekend ong 43% korting gekregen dus)

- 212€ korting door najaarsactie
- plaatsing twv 190,8€ gratis
- 8 zakken zout twv 63,6€ gratis
- 106€ korting door het werk
 
  • Leuk
Waarderingen: Sunz
Ik heb een paar weken geleden lijn water getest door middel van het aantal druppels dat je in een potje water moet doen tot deze groen was (we zijn verhuisd en er stond nog een defecte waterverzachter in de kelder).
Ik kwam uit op 17.
Is dit echt veel? Raden jullie me aan een waterverzachtiger te gebruiken?
Had toen gelezen dat het toch een vrij kostelijke zaak, jaarlijks of 2 jaarljjks onderhoud, het x aantal water per spoelbeurt en of dit hierdoor (kostelijk) wel de moeite is.
 
Had toen gelezen dat het toch een vrij kostelijke zaak, jaarlijks of 2 jaarljjks onderhoud, het x aantal water per spoelbeurt en of dit hierdoor (kostelijk) wel de moeite is.
Geen idee of je er 1 nodig hebt of niet, maar ik woon in een streek waar het wèl nodig is.
Ik heb er 1, de buren niet.
Aankoopprijs: laat ons zeggen 2500 euro, 2jaarlijks onderhoud van +-100 euro en wat zakken zout ter waarde van 20 euro per jaar.
Mijn waterontharder gaat ondertussen al 15j mee dus het is niet alsof je die om de 5j moet vervangen...
En qua spoelbeurten: dat valt echt goed mee hoor, water kost geen fortuin.
Verschil met de buren: buurvrouw vertelde me dat zij ongeveer jaarlijks de douchekraan (misschien bedoelde ze douchekop?) moeten vervangen wegens verstopt door de kalk. Dus ook haar leidingen zullen vol kalk zitten. Ook haar boiler zal sneller kapot zijn of haar condensatieketel omdat er overal kalkaanslag op zal zitten die we werking verstoort.
Dat is naast de toestellen zoals wasmachine, strijkijzer, koffiezet,...

Het is dus niet -in een streek waar het wèl nodig is - alsof het een kost extra is zonder dat je op andere gebieden winst maakt.
 
Ik heb een paar weken geleden lijn water getest door middel van het aantal druppels dat je in een potje water moet doen tot deze groen was (we zijn verhuisd en er stond nog een defecte waterverzachter in de kelder).
Ik kwam uit op 17.
Is dit echt veel? Raden jullie me aan een waterverzachtiger te gebruiken?
Had toen gelezen dat het toch een vrij kostelijke zaak, jaarlijks of 2 jaarljjks onderhoud, het x aantal water per spoelbeurt en of dit hierdoor (kostelijk) wel de moeite is.
Ik ben geen expert, maar ik heb gisteren zelf ook zo'n druppel test gedaan en nadien gegoogled.

Volgens wat ik las, mogen watermaatschappijen niet onder de 15 franse graden gaan, omdat er dan stukjes leiding kunnen oplossen ofzoiets.

Volgens 90% van de sites die ik las is een ontharder pas nodig vanaf 25 franse graden.
Volgens de andere 10% vanaf 20 Franse graden.
(Ik heb een 5 tal sites gelezen).

Nogmaals ik ben geen expert, dus mijn reactie kan compleet ernaast zitten
 
Mijn toestel heeft hier iets van 1.700 euro gekost in aankoop, vervolgens jaarlijks onderhoud van 120-150 euro excl. btw (dan heb je ook 10 jaar garantie ipv standaard 2-3 jaar)
Wel zelf aangesloten, dan kwam de firma de opstart doen.

Ik heb net onderhoud laten doen, hier is het binnenkomend water 36 Franse graden en na de verzachter is het 7 graden.
Kalk heb ik hier quasi niet op kranen, douchedeur,.. dus die kleine kost is het mij wel waard.
 
Ik ben geen expert, maar ik heb gisteren zelf ook zo'n druppel test gedaan en nadien gegoogled.

Volgens wat ik las, mogen watermaatschappijen niet onder de 15 franse graden gaan, omdat er dan stukjes leiding kunnen oplossen ofzoiets.

Volgens 90% van de sites die ik las is een ontharder pas nodig vanaf 25 franse graden.
Volgens de andere 10% vanaf 20 Franse graden.
(Ik heb een 5 tal sites gelezen).

Nogmaals ik ben geen expert, dus mijn reactie kan compleet ernaast zitten
Hier opt werk raad ik steeds volgende aan. kostengewijs is dit volgens mij het beste.
Indien hardheid >20F° geen waterverzachter, tenzij er systemen zeer zacht water nodig hebben, bevochtigers, adiabatische koelers (indien regenwater op is), stoomovens etc.
Indien hardheid <20F° tot a la limite 25F° een waterverzachter op voedingsleiding dat naar een warmwaterproductie gaat
Indien hardheid >25F° waterverzachter inkomend stadswater
 
Laatst bewerkt:
Hier opt werk raad ik steeds volgende aan. kostengewijs is dit volgens mij het beste.
Indien hardheid >20F° geen waterverzachter, tenzij er systemen zeer zacht water nodig hebben, bevochtigers, adiabatische koelers (indien regenwater op is), stoomovens etc.
Indien hardheid <20F° waterverzachter op voedingsleiding dat naar een warmwaterproductie gaat
Indien hardheid <25F° waterverzachter inkomend stadswater
Uw "> en <" tekens staan niet juist é :wink: .
 
Euhm die stonden toch wel juist?
hardheid < 20 franse graden
= hardheid kleiner dan 20 franse graden
enzovoort?
Na uwen edit leest dat omgekeerd van wat je eigenlijk wil zeggen en hoe die tekens wiskundig en taalkundig wil zeggen.
 
Terug
Bovenaan