Iemand een oplossing voor de digitale consumptiebonnen op Werchter?

Betalen met bandje was de norm. Je kon ook een losse kaart (grootte en vorm van een bankkaart) verkrijgen (was dit betalend?) waar je met een groep(je) bonnetjes kan opzetten.

Wij hebben zo'n kaart gebruikt, en die was inderdaad, achteraf gezien betalend...

Op graspop geen problemen ondervonden met dat systeem eerlijk gezegd.
Ik heb ad random getrakteerd en kreeg even ad random bier in mijn handen geduwt dus opt einde vd rit zal het wel kloppen, denk ik...

Donderdag kreeg ik een mail van automatische terugbetaling van de overschot van mijn bonnetjes dus ik ben wel fan eigenlijk. Zaterdagnacht als grote meneer nog veel te veel bonnen gekocht maar zondag compleet geplooid en dus nog 18 bonnen over. Alleen hiervoor al is het voor mij een succes.

Na 4 dagen Werchter moet ik toch zeggen dat het systeem enkele voordelen heeft, maar toch ook vele nadelen.
Het ging vlotter aan de kassa, dat was een groot voordeel.
Je resterende coins werden getoond op de kassa, maar in een klein lettertype op een slecht verlicht schermpje zodat je dat overdag amper kon aflezen.
De Rock Werchter app zou je transacties tonen. Dat heeft even gewerkt, daarna niet meer.
Ik heb nooit gezien hoeveel ik op mijn bandje heb gezet, van donderdag zie ik 2 transacties, van vrijdag ongeveer alles. Zaterdag en zondag: niets.
App gestopt, cache gewist, opnieuw geïnstalleerd: hielp allemaal niet.

TicketMaster heeft niet meer in de email de vouchers verstuurd. Dat kan ik begrijpen vanuit een security standpunt.
Echter in de TicketMaster app kon ik ze ook niet exporteren, bewaren of printen.
App zei dat de Storage rechten nodig had, Android zegt dat de app geen rechten heeft gevraagd. Ik vond geen manier om ze te geven.
In de TicketMaster zie je niet welke vouchers reeds gebruikt zijn.
Vermits ik 8 vouchers had van 20, was dat vrijdag al een probleem.

Lastigste vond ik echter dat 3x naar de helpdesk ben moeten gaan, de laatste keer op zaterdagavond heb ik daar 45 minuten binnen gezeten om te achterhalen hoe het met de vouchers zit. Heb nog gezegd dat ik voor de muziek kom, niet om bij de helpdesk te zitten. Dat kan ik op het werk ook en wordt ik er voor betaald ipv te moeten betalen.
Zelf konden ze echter niet correct inzien welke vouchers wanneer gebruikt waren.
Donderdag heb ik een voucher op een bandje gezet. Vrijdag om 14u was die volgens de helpdesk nog vrij.
Kon ik om 19u echter niet op een bandje zetten. Bij de andere helpdesk: toen kon men wel zien dat die voucher gebruikt was.
Waarom moeten daar echt 24u overheen gaan? Triestig systeem...

Ik zit zelf in software ontwikkeling en testen, maar dit zou bij mij de deur niet uit gaan.

Verbeterpunten voor TicketMaster, Rock Werchter en welke bedrijven er nog achter zitten:
- Maak duidelijk in de TicketMaster app welke vouchers gebruikt zijn.
- Maak het gemakkelijk mogelijk om vouchers door te verkopen (kon ik nu wel via screenshot)
- Rock Werchter app: zorg ervoor dat de transactiegeschiedenis werkt
- Zorg ervoor dat de actuele aantal coins, ook correct is. Soms was het direct aangepast, soms duurde het een half uur. Of moest je tot 8x tikken om te refreshen.
- En vooral: zorg ervoor dat het ook duidelijk is welke voucher wanneer er bij gekomen is.
- en geef die mannen op de helpdesk Excel en een printer. Zo een beetje op de achterkant van een papiertje gaan zitten kribbelen om bij te houden welke vouchers waar en wanneer ingewisseld zijn, is gewoon totaal amateuristisch voor een miljoenen festival.

Ons is het nog onduidelijk of recyclagecoins ook terugbetaald gaan worden.
We zien nergens een onderscheid tussen de ene en de andere coin, maar de geldlust van Rock Werchter kennende, kan het niet zijn dat we echt geld gaan krijgen voor afval bekertjes.

Laatst bewerkt:
Misschien een heel domme vraag:
Stel nu dat je een foto kan nemen van die QR code of scannen + genereren van die code (weet niet of dit kan).
Je kan dit afdrukken en boven op uw bandje kleven, kan daar dan geen misbruik van gemaakt worden ?
Hoe dan? Random een QR code van iemand anders nemen?

Terug
Bovenaan