Iemand een oplossing voor de digitale consumptiebonnen op Werchter?

Met Splitwise elk pintje perfect bijhouden per persoon. Ik zie het na pint 10 niet meer gebeuren eerlijk gezegd.

Ik begrijp het ook niet waarom ze het wiel aan het heruitvinden zijn
Heel simpel, de meeste mensen zullen de overschot die op hun bandje staan niet terugvragen. Op veel plaatsen moet je zelfs betalen om het geld terug op je rekening te krijgen.

Pak dat Werchter 100.000 unieke bezoekers heeft, al zullen het er wel meer zijn aangezien ze 90.000 mensen per dag ontvangen. Zelfs als iedereen maar 1€ overschot heeft dan is dat een extra 100.000€ voor de organisatie.

Ik begrijp het ook niet waarom ze het wiel aan het heruitvinden zijn

Kosten besparen waarschijnlijk? Zo een terminal kost €20/dag en €0,10/transactie.

Dat gezegd zijnde, heb ook liever gewoon gsm ergens tegen leggen en klaar. Echt al bakken geld verloren met bonnekes die ik na een festival terugvind in één of andere broekzak. Ook nu weer 7 coins over.

Dat gezegd zijnde, heb ook liever gewoon gsm ergens tegen leggen en klaar. Echt al bakken geld verloren met bonnekes die ik na een festival terugvind in één of andere broekzak. Ook nu weer 7 coins over.
Da's dan ook een van de redenen waarom ze niet laten betalen met echt geld.

Heel simpel, de meeste mensen zullen de overschot die op hun bandje staan niet terugvragen. Op veel plaatsen moet je zelfs betalen om het geld terug op je rekening te krijgen.

Pak dat Werchter 100.000 unieke bezoekers heeft, al zullen het er wel meer zijn aangezien ze 90.000 mensen per dag ontvangen. Zelfs als iedereen maar 1€ overschot heeft dan is dat een extra 100.000€ voor de organisatie.
Met bonnekes kan je u geld toch ook niet terug krijgen

Dit systeem wordt al jarenlang gebruikt op Tomorrowland en lijkt daar toch geen problemen te geven met lange wachtrijen ofzo.
Dit.

Ik snap maar niet waarom ze zo blijven sukkelen bij Wechter.
Zo‘n systeem via het bandje werkt inderdaad op TML al vele jaren goed.
Met een systeem dat je automatisch de overschot terug gestort krijgt.(min administatieve kost)

Maar ja, als je socials er op naleest is het daar elk jaar alsof ze het festival de eerste keer organiseren…

Rave rebels was gewoon met terminals, gsm/bankkaart er tegen en afrekenen.
Waarom het altijd via speciale systemen/tokens etc moet, i don’t get it.
Omdat ze uw gevoel met tokens willen loskoppelen van de euro's. Twee bonnen voor een pint voelt minder erg dan 6euro, en 5 bonnen voor een hamburger minder erg dan 15 euro.

Ook kunnen ze, door wat te spelen met de veelvouden, er voor zorgen dat je altijd wat coins teveel hebt gekocht. Weer 5 a 10% free money waar ze niets voor hebben moeten leveren

Cashless betalen is voor de consument gewoon het eerlijkste en er is (buiten de afzetterij hierboven) geen argument tegen.

Gratis consumpties via kennissen wordt zo ook ingedijkt. Dat gaat toch over veel geld hoor.

Omdat ze uw gevoel met tokens willen loskoppelen van de euro's. Twee bonnen voor een pint voelt minder erg dan 6euro, en 5 bonnen voor een hamburger minder erg dan 15 euro.

Ook kunnen ze, door wat te spelen met de veelvouden, er voor zorgen dat je altijd wat coins teveel hebt gekocht. Weer 5 a 10% free money waar ze niets voor hebben moeten leveren

Cashless betalen is voor de consument gewoon het eerlijkste en er is (buiten de afzetterij hierboven) geen argument tegen.

Vooral dit. Het viel voor mezelf nog maar eens op hoe snel je abstractie maakt van wat dat eigenlijk wel niet kost. Vier bonnen voor een maaltijd lijkt dit OK, tot je dan beseft dat je eigenlijk 14 euro hebt uitgegeven voor een bakje rijst met wat gefrituurde kip en een paar groenten.. En dan werken ze inderdaad met fracties van coins om er zeker van te zijn dat je toch niet alles op krijgt. Kloppen echt het geld uit je zakken waar je bij staat :/

Solomun gok ik.
Ik begrijp toch ook niet wat er mis is met het concept bonnekes
Dat systeem met ‘tokens’ op uw persoonlijk armbandje heeft ook veel met data te maken.
Zo krijgen ze meer info over wie/wat opdoet en wie ze dus meer moeten lokken naar hun wei. Big data is big money!

Wedden dat, als je veel geld opbrast op Tomorrowland,je toevallig het jaar erna niet lang in de wachtrij gaat staan voor een nieuw ticket :)

Laatst bewerkt:
Met bonnekes kan je u geld toch ook niet terug krijgen
Maar met bonnetjes weet je steeds hoeveel je er nog hebt, met zo’n bandje niet tenzij je het laat scannen en/of een app als er al festivals zijn die dat hebben.

En je denkt er ook sneller aan wanneer je plots nog bonnetjes in uw zak voelt tegenover een bandje.

Het is ook niet voor niets dat eten vaak een oneven aantal bonnetjes kost en drank een even aantal.

Onlangs naar Hangar event in Brussel gweest met zo'n digitaal systeem. Wat een catastrofe was dat.
Wegens overmatig gebruik datanetwerk, viel alles gewoon plat, je kon amper coins opladen, moeilijk bij te houden als de recup bekers correct werden afgetrokken etc.
En dat was voor 6000 man ofzo, dus RW met een tienvoud .... pfff
Op Werchter Boutique hetzelfde probleem gehad, dacht effe snel coins op te laden.. eerst via Payconiq, dat bleef hangen na het invoeren van m'n pin. Dan maar opnieuw geprobeerd via m'n eigen banking app, zelfde issue... toch maar eens gaan kijken op de rekening en jawel, het geld was er al 2x af :rolleyes:
Op Graspop nochtans geen problemen mee gehad..

Op Graspop ging men dit jaar ook van start met de digitale tokens:
  • Je totaal aan tokens bekijken kan/kon op twee manieren:
    • Bandje scannen aan één van de 'verkoopspunten' of togen
    • Online inloggen/via de app kon je het totaal bekijken en een gedetailleerde overzicht van wanneer je wat kocht op de wei voor hoeveel bonnetjes.
  • Betalen met bandje was de norm. Je kon ook een losse kaart (grootte en vorm van een bankkaart) verkrijgen (was dit betalend?) waar je met een groep(je) bonnetjes kan opzetten.

• Ik had met dit nieuwe systeem geen problemen. Ik zie de nadelen, maar ook de voordelen die voor mij doorwegen.
Graspop gebruikte het Livenation-systeem. Ik vermoed dat dit op Werchter (en Pukkelpop) identiek hetzelfde zal zijn.

Ik ben al blij dat ze niet met zo'n systeem werken dat ge uw beker of leeg bakje moet terug brengen voor 1 bon/token waar ge dan niks meer mee kunt kopen want alles kost er minimum 2

Misschien een heel domme vraag:
Stel nu dat je een foto kan nemen van die QR code of scannen + genereren van die code (weet niet of dit kan).
Je kan dit afdrukken en boven op uw bandje kleven, kan daar dan geen misbruik van gemaakt worden ?

Misschien een heel domme vraag:
Stel nu dat je een foto kan nemen van die QR code of scannen + genereren van die code (weet niet of dit kan).
Je kan dit afdrukken en boven op uw bandje kleven, kan daar dan geen misbruik van gemaakt worden ?
Dat kan uiteraard. Maar ik acht de kans vrij klein dat iemand op de weide van Werchter met een printer toekomt.
Bovendien gaat zoiets nogal snel opvallen als daar een geprinte QR-code overgeplakt is denk ik.

Enkele jaren terug stond ik met de mobilehome op werchter... Denk dan ook meteen zelfs aan weidetoegang enz.
Denk je dat die barmedewerkers/foodstand houders daar aandacht zouden aan besteden?

Terug
Bovenaan