Iemand een oplossing voor de digitale consumptiebonnen op Werchter?

Chris_147

Well-known member
Ik weet niet zeker of dit het juiste forum is, anders verplaats maar.

Doordat we mee moeten in de vaart der volkeren, heeft Rock Werchter besloten om de papieren bonnetjes te vervangen door digitale coins.
Onze vertrouwde, papieren drank- en eetbonnen zijn niet meer. In het Festivalpark betalen we drank en eten vanaf dit jaar cashless met Coins. Ook op Camping The Hive en The Hive Resort zijn dezelfde Coins geldig. In voorverkoop kost één Coin 3,25 euro, tijdens het festival betaal je 3,50 euro per Coin.

De chip op je polsbandje is jouw elektronische portemonnee waar je Coins oplaadt en vervolgens mee kan betalen in het Festivalpark, op The Hive en The Hive Resort. Coins kan je opladen op je polsbandje aan de kassa’s of via een QR-code die je met de smartphone scant.
Nu gaan wij altijd met een groep van +15 personen waarbij 1 of 2 man drinken gaat halen voor de groep.
We hebben eigenlijk geen flauw idee hoe dit nu moet met deze digitale coins.

Ze hebben wel een groupie kaart bedacht, maar daar hebben we toch ook nog twijfels bij.
Leg je graag met je vrienden een ‘potje’? Kies dan voor de groupie card! In plaats van elk afzonderlijk Coins op het polsbandje in te laden, worden gezamenlijk aangekochte Coins verzameld op een kaart die jullie delen. De groupie card is beschikbaar aan elke top-up kassa. Nu enkel nog bepalen wie de drank gaat halen 😉
We drinken allemaal niet even snel, staan bij verschillende podia, etc.
Hoe hou je een beetje bij wie hoeveel heeft verbruikt?
Niet dat we mekaar niet graag steunen, maar het gaat over 4 dagen (sommigen komen later wegens school en/of werk), en het zijn nu ook niet de goedkoopste bonnetjes in het land.

Heeft iemand de oplossing hiervoor?
 
Splitwise?
Die app gebruiken wij als we met groepen zaken doen, maar op zo'n festival zijn het wel heel veel (kleinere) bedragen, moet dan wel elke keer in die app worden gezet
 
Niet...

Als jullie dat echt zo'n probleem vinden dat er mogelijks iemand iets meer heeft als een ander dan zou ik gewoon ieder voor zich doen.
Ik denk dat je een beetje onderschat hoe duur drank is daar.
Als ik zijn verhaal lees denk ik niet dat het over ‘iets’ meer gaat. Maar gaat het rap tientallen euro’s schelen tussen degene die het minst drinkt en degene die het meest drinkt.

Ik denk dat @Schoffo zijn voorstel nog het beste gaat zijn.
 
Kan er gewoon niet één iemand uit jullie groep de boekhouding bijhouden via een app of desnoods op een papiertje?
Achteraf verrekenen, na het festival.
Hoef je er op dat moment niet mee bezig te zijn.
 
gewoon elke keer meteen payconiq'en?
Niet...

Als jullie dat echt zo'n probleem vinden dat er mogelijks iemand iets meer heeft als een ander dan zou ik gewoon ieder voor zich doen.
iemand is nog nooit naar een festival geweest.
als ge 4 dagen lang alleen pintjes drinkt, zal het nog wel werken, en verschil nog beperkt blijven.
maar wat met het eten? of als ge eens naar de cocktailbar gaat? etc. etc.
 
Je kan misschien zelf papieren bonnetjes maken en onder je groepje verdelen naargelang hoeveel ze individueel op die groupie-card hebben gezet. Als iemand drank gaat halen, geeft iedereen die drank wil een van zijn bonnetjes af?
 
Het was inderdaad geen pot uitleggen, maar gewoon simpel een bonnetje geven.
Simpeler kan het niet. Maar omwille van de vooruitgang voert men een systeem in waarmee de gebruiker geen hol beter af is.

Eten was altijd al apart: we gaan niet met 5 hamburgers, 3 saté's en wat frieten rondzeulen. Dat doet ieder voor zich.
En ja, het verschil tussen de drinkers kan groot zijn op 4 dagen.

We hebben nu iets bedacht met jetons tussen onszelf die aangeven hoeveel elk nog in de pot heeft.
Maar er zijn nog veel onduidelijkheden: kan je gemakkelijk die groupie kaart bijvullen? Kan dat voor 20 van je 40 aangekochte vouchers? etc.
Een deel van de groep gaat het al eens uitproberen vandaag in Werchter.
 
Ze deden dan ook geen pot, ze gaven elk een bonnetje mee met degene die drinken gaat halen.
Nee maar dat kunnen ze nu niet meer dus is een pot het enige alternatief.

Een andere mogelijkheid is een plekje dicht bij de bar verzekeren, zo kan iedereen om z'n eigen bier maar blijf je toch bij de groep. :D
 
Ieder zijn eigen ‘groupie kaart’ als individu nemen en naam opschrijven.
Iedrereen die op een bepaald moment iets wil drinken geeft zijn ‘groupie’ kaart mee.
Nadeel; Gaat wat langer duren aan den toog om alles individueel af te rekenen.
 
De effecten van het nieuwe systeem waren gisteren al te merken: veel langere rijen bij de togen.

Ik snap echt niet dat ze daar niet een beetje meer op hebben doorgedacht.
 
Onlangs naar Hangar event in Brussel gweest met zo'n digitaal systeem. Wat een catastrofe was dat.
Wegens overmatig gebruik datanetwerk, viel alles gewoon plat, je kon amper coins opladen, moeilijk bij te houden als de recup bekers correct werden afgetrokken etc.
En dat was voor 6000 man ofzo, dus RW met een tienvoud .... pfff
 
Onlangs naar Hangar event in Brussel gweest met zo'n digitaal systeem. Wat een catastrofe was dat.
Wegens overmatig gebruik datanetwerk, viel alles gewoon plat, je kon amper coins opladen, moeilijk bij te houden als de recup bekers correct werden afgetrokken etc.
En dat was voor 6000 man ofzo, dus RW met een tienvoud .... pfff

Solomun gok ik.
Ik begrijp toch ook niet wat er mis is met het concept bonnekes
 
Dit systeem wordt al jarenlang gebruikt op Tomorrowland en lijkt daar toch geen problemen te geven met lange wachtrijen ofzo.

Gewoon om beurt drank gaan halen en trakteren voor de hoop. De grote drinkers moeten dan vanzelf tussendoor extra gaan als hun pintje op is, maar dat van de rest van de groep nog niet.
 
Rave rebels was gewoon met terminals, gsm/bankkaart er tegen en afrekenen.
Waarom het altijd via speciale systemen/tokens etc moet, i don’t get it.
 
De effecten van het nieuwe systeem waren gisteren al te merken: veel langere rijen bij de togen.

Ik snap echt niet dat ze daar niet een beetje meer op hebben doorgedacht.

Niets van gemerkt precies.
Ik zie ook niet in hoe betalen met uw bandje langer kan duren dan betalen met bonnekes?
 
Ik zou gewoon een Splitwise groepje aanmaken. Spreek af dat 1 bon zogezegd 1 euro is in Splitwise. Dat is achteraf makkelijk om te rekenen dan.
 
Terug
Bovenaan