Waterontharder

Horse

Well-known member
Vandaag 2 offertes gekregen van dezelfde fabrikant:
- €1200 (verbruikt 200/300l per zuivering)
- €1500 (verbruikt 20/30l per zuivering)

Wij verbruiken 80 kuub per jaar dacht ik (2 personen - geen kinderen)

Wat zouden jullie doen? Toch voor de duurste gaan? Of is dit alweer overkill?
Ik kies namelijk nooit graag voor iemand zijn duurste product :p
 
Laatst bewerkt:
Denk dat je beter productinfo hier even plaatst, want zo is het wel heel moeilijk he.

Initieel advies: ga niet voor die elektriciteitsloze dingen. Heb het zelf gehad, geen aanrader.

Ik heb vorig jaar na Cullinan, Bayard en Ecowater over de vloer gehad te hebben een Ecowater Evolution 300 Boost genomen. Wel handig af te regelen en in te stellen en is ook connected dus met alerts, verbruiksoverzichten etc. Heel tevreden over. Wel iets duurder, 1600 euro incl 100kg zout.
Voor de niet-connected variant kwam het op een €150 minder denk ik.
 
Ik lees veel negatieve reviews over Aqua Service dus ik moet op zoek naar een andere partij. Iemand?
 
200l per zuivering, als dat dan om de 4 dagen is zit je aan 18kuub op een jaar dus na 3j is dat duurste al goedkoper ;)
 
200l per zuivering, als dat dan om de 4 dagen is zit je aan 18kuub op een jaar dus na 3j is dat duurste al goedkoper ;)
Is dat zo? Zuivert dat om de 4 dagen?
wij verbruiken 200l per dag

pfff, wat een duur ding is me dat 😳
In de gamma kost dat €8 voor 25kg

maar die bak heeft dus 50kg nodig iedere week??

dat is €16 per week of €800 per jaar?!
 
Is dat zo? Zuivert dat om de 4 dagen?
wij verbruiken 200l per dag

pfff, wat een duur ding is me dat 😳
In de gamma kost dat €8 voor 25kg

maar die bak heeft dus 50kg nodig iedere week??

dat is €16 per week of €800 per jaar?!

nee hoor. Het zout is niet verdwenen na een zuivering...
Wij zitten op +-100kg zout per jaar. Elke 3 maanden ofzo moet ik een zak erin gieten.

Als je een beetje kijkt kan je zoutkristallen vinden aan een 7-8 euro per zak. Dus zit je aan een 30 euro per jaar.
 
Zeer content van onze BWT, zowel qua werking als hun service.
 
Hier ene van Aqua service sinds vorig jaar. Geen idee eigenlijk hoeveel liter hij verbruikt bij het spoelen. Hij spoelt om de 2 weken alleszins.
Heb er nu bijna onderhoud op, ga toch eens vragen dat ze het water uitgebreid testen zodat het zeker niet té zacht staat ofzo.
Verder eigenlijk niet van te klagen: ding doet wat het moet doen.
Had wel gedacht dat zoutverbruik lager ging liggen, maar dit gingen ze nu ook eens checken bij onderhoud.

Qua klantenservice misschien inderdaad niet de beste, je moet er nogal achter zitten...
Wij 1425 euro betaald
*edit:

Zo een kleine zwarte hebben wij.
spoelwater: 2 a 3% van totale verbruik staat er op.

Van die hars werd er zelfs niet gesproken: moet dat ooit vervangen/bijgevuld worden?
Die wifi is ook dikke zever, dat zit daar gewoon niet op

Maar als je online leest zijn de reviews idd barslecht. Vraag is nu of ik nog het 'onderhoud' door hun laat doen of ik beter zo laat.. Heb er nu altijd gewoon zout ingestoken van de colruyt.
 
Laatst bewerkt:
Onze (ecowater refiner) kan maar 500l ontharden en per spoelbeurt zal dat toch 75l zijn. Maar alles hangt er vanaf hoe hard je water is
 
En hoe groot uw harsfles is. Onze BWT spoelt maar om de -+3000 liter bv.
 
Ik denk bij de mijne om de 1300 liter OF om de 2 weken, wat er eerst komt. Dus het is vrijwel altijd om de 2 weken ( wasmachine en wc's op regenwater). 2020 hadden we bv maar 28 m³ verbruik ( 2 personen)
 
serieus? Wij verbruiken 200l per dag, 2 personen en echt gewoon douchen en gaan werken en ‘s avonds eten en de was

dat is al ?
 
serieus? Wij verbruiken 200l per dag, 2 personen en echt gewoon douchen en gaan werken en ‘s avonds eten en de was

dat is al ?
ja geen idee hoe het komt :p . Het jaar ervoor was het 29 m³. Die van Aqua Service verstond hem er ook niet aan dat we zo weinig verbruikten.
Vaatwas is 3 à 4 keer per week bij ons.
In onze regendouchekop zit wel zo'n ding waarbij je minder water verbruikt, heb dat er nooit uitgehaald eigenlijk. En ik sta ook wel niet lang onder de douche^^
 
Terug
Bovenaan