Waterontharder

Waterontharder geïnstalleerd. Blijkbaar is onze drukregelaar en terugslagklep oud & versleten. Loont het de moeite om dit te laten herstellen? Ze hebben de oude verwijderd.
 
neem gewoon de goedkoopste, ik heb er 7 laten komen en hun toestellen zijn allemaal evenwaardig

ik heb hun verbruik vergeleken, allemaal plus minus hetzelfde
En die verhalen van 10 jaar garantie, ik wil het nog wel eens zien als het toestel stuk is na 8 jaar 😉

neem wel iemand zonder verplicht onderhoudscontract
 
Gemeten zou 22 duitse graden zijn. Staat op 25 Duitse graden ingesteld. Dus dan zou dit 3 Duitse graden zijn? Heb een evolution 300 boost van ecowater. Klopt dit wel was ik nu aan het denken? Kan je zien hoe hard het water is, of moet dat ter plekke dan gemeten worden?
 
neem gewoon de goedkoopste, ik heb er 7 laten komen en hun toestellen zijn allemaal evenwaardig

ik heb hun verbruik vergeleken, allemaal plus minus hetzelfde
En die verhalen van 10 jaar garantie, ik wil het nog wel eens zien als het toestel stuk is na 8 jaar 😉

neem wel iemand zonder verplicht onderhoudscontract

Toestellen zijn niet evenwaardig. Zacht water kunnen ze allemaal wel maken maar bvb de mogelijkheid om fijn af te stellen kan serieus verschillen (tot gewoon afwezig zijn), de mogelijkheid om regeneraties in te plannen idem, en dat zijn maar 2 voorbeelden.

En waarom is het nu eigenlijk zo moeilijk om merk en type door te geven?

Irritant dit.
 
Bon, voor wat het waard is, hier staat er een Fleck (5600) die hier al minstens 10 jaar staat, nog van de vorige eigenaar van het huis.
Vorig jaar onderhoud laten doen en alles was nog prima, hoogstens eens dichtingsringen of zo vervangen.

O.a. door de leeftijd niet fancy qua instelmogelijkheden maar precies wel degelijk materiaal.
 
Die filters krijg je overal gratis, dus zoveel verschil zal die niet maken ;-)

waarom moet het water op 8graden F staan?
Is 5 te weinig? En 13 teveel? Waarom??
Ik heb het nu eens zelf gemeten ( zo'n kit gaan kopen) en nu kreeg ik een resultaat rond de 11 Franse graden. Wat ik eigenlijk al merk, bij de regendouche zie je bv alweer dat het water soms naar de zijkanten spuit.
Als ik het goed gelezen heb is er blijkbaar kalkvorming vanaf 9-10 Franse graden, daarom dat die ontharders meestal rond dat getal ingesteld st aan.

Enfin, heb nu nog eens gemaild naar Aqua Service om te zeggen dat hij nu té hard staat, ben benieuwd. Zou het iets te maken hebben met dat die technieker ook zaken heeft veranderd aan die regeneratietijd?
 
Vandaag vertegenwoordiger van ecowater over de vloer gehad5.
Goede uitleg en heeft water ook getest

25 Franse graden. Hard tot zeer hard blijkbaar.
Ik ga zelf ook wel eens een tester kopen aangezien ik niet meegeteld heb met het aantal druppels hij gebruikte.

Zou dan keuze hebben tussen evolution 300 boost of de refiner power ...

Ieman ervaringen hiermee?
Zijn zelf met 4
 
Bon, voor wat het waard is, hier staat er een Fleck (5600) die hier al minstens 10 jaar staat, nog van de vorige eigenaar van het huis.
Vorig jaar onderhoud laten doen en alles was nog prima, hoogstens eens dichtingsringen of zo vervangen.

O.a. door de leeftijd niet fancy qua instelmogelijkheden maar precies wel degelijk materiaal.
Heel veel “merken” zijn binnenin een fleck. Op zich niks mis mee maar zuipt wel water gelijk een bronstige koe.
 
Vandaag vertegenwoordiger van ecowater over de vloer gehad5.
Goede uitleg en heeft water ook getest

25 Franse graden. Hard tot zeer hard blijkbaar.
Ik ga zelf ook wel eens een tester kopen aangezien ik niet meegeteld heb met het aantal druppels hij gebruikte.

Zou dan keuze hebben tussen evolution 300 boost of de refiner power ...

Ieman ervaringen hiermee?
Zijn zelf met 4
Ik heb een 300 Boost sinds november. Tevreden van, doet zijn werk en zaken als meldingen/waarschuwingen/gebruiksgrafieken via app en internet zijn wel handig.

De refiner was die met een filter zeker? Daar zagen wij niet echt een nut in. Let ook op want voor een toestel van dezelfde grootte als de equivalente evolution heeft hij wel een lagere capaciteit.
 
Ik heb een 300 Boost sinds november. Tevreden van, doet zijn werk en zaken als meldingen/waarschuwingen/gebruiksgrafieken via app en internet zijn wel handig.

De refiner was die met een filter zeker? Daar zagen wij niet echt een nut in. Let ook op want voor een toestel van dezelfde grootte als de equivalente evolution heeft hij wel een lagere capaciteit.
Dacht ik ook al... En lekker water heb en we al.
Zal waarschijnlijk de boost worden
 
Hier een van Marcke aqua o Matic eco maxi. Gezin van 5.
Geplaatst door ne bevriende loodgieter voor een vriendenprijsje een 2tal jaar terug. Voorlopig tevreden van.
Wist mij te zeggen dat het niet uitmaakt welk zout ge erin kapt. Zout=zout. Ook doen ze zo goed als allemaal hetzelfde. De ene wat zuiniger dan de andere.
 
Ik heb een 300 Boost sinds november. Tevreden van, doet zijn werk en zaken als meldingen/waarschuwingen/gebruiksgrafieken via app en internet zijn wel handig.

De refiner was die met een filter zeker? Daar zagen wij niet echt een nut in. Let ook op want voor een toestel van dezelfde grootte als de equivalente evolution heeft hij wel een lagere capaciteit.
Wat was de aankoopprijs van de 300 boost aub? We overwegen ook om deze aan te schaffen.
 
Terug
Bovenaan