Waterontharder

Wat is dit? Amper €169

Oplichterij :tongue:

"Webshop Waterontharder.com biedt één product aan: de waterontharder Amfa4000. Dat is een magneet, die een gebruiker in de meterkast op de waterleiding moet bevestigen. Wetenschappelijk bewijs voor de werking van zulke producten ontbreekt, zeggen drinkwaterbedrijf Vitens, KWR (het kennisinstituut van de drinkwatersector) en hoogleraar drinkwatervoorziening Jan Peter van der Hoek van de TU Delft, onafhankelijk van elkaar."
 
Wij zitten hier al 20jaar bij, uitstekende service en blijft maar meegaan. Begonnen als 1 persoonsbedrijf en nu al pak groter. Bedrijf uit Oudenaarde

 
Wij zitten hier al 20jaar bij, uitstekende service en blijft maar meegaan. Begonnen als 1 persoonsbedrijf en nu al pak groter. Bedrijf uit Oudenaarde


Heb eens zo'n watertest aangevraagd, met dat ik toch geen gehoor krijg bij Aqua Service :unsure:


*edit: iemand ervaring met zo'n 'harsreiniger'. Ik lees dat je dit soms ook moet doen? Kwestie als ik Aqua Service niet meer laat komen dat ik weet wat ik moet doen zodat het toestel wel nog deftig en veilig blijft werken...
 
Laatst bewerkt:
Wij zitten hier al 20jaar bij, uitstekende service en blijft maar meegaan. Begonnen als 1 persoonsbedrijf en nu al pak groter. Bedrijf uit Oudenaarde

Lol wat een rotbedrijf: vul dat gisteren in. Vandaag al gebeld om meteen te komen etc. En als ik dan vraag om te beginnen met die (aangeboden) tester: ja maar ja dat kost wel 20 euro he meneer.
Zelfde bedje ziek als aqua service denk ik...
 
Lol wat een rotbedrijf: vul dat gisteren in. Vandaag al gebeld om meteen te komen etc. En als ik dan vraag om te beginnen met die (aangeboden) tester: ja maar ja dat kost wel 20 euro he meneer.
Zelfde bedje ziek als aqua service denk ik...
Ah oei, wij zijn er enorm tevreden van. Kon het maar melden 🤷🏻‍♂️
 
Ah oei, wij zijn er enorm tevreden van. Kon het maar melden 🤷🏻‍♂️
Heb efkes dat tel nr opgezocht en het is blijkbaar 1 van die 'partners' die mij opgebeld heeft, ik vermoed dat jij met het 'hoofdbedrijf' uit Oudenaarde werkt? Zal hem misschien daar liggen...
 
Heb efkes dat tel nr opgezocht en het is blijkbaar 1 van die 'partners' die mij opgebeld heeft, ik vermoed dat jij met het 'hoofdbedrijf' uit Oudenaarde werkt? Zal hem misschien daar liggen...
Ja.

Komen hier jaarlijks voor onderhoud en voor de rest doet de ontharder zijn werk.
Soms een zak zout erin en thats it.
 
Ja.

Komen hier jaarlijks voor onderhoud en voor de rest doet de ontharder zijn werk.
Soms een zak zout erin en thats it.
Zelfde hier, maar heb nog geen onderhoud gehad van Aqua Service. Maar als je online leest doen die mannen vrijwel niks bij zogenaamd onderhoud.. Als ze maar enkel eens regenereren en zout aanvullen: dat kan ik zelf ook natuurlijk.
Enfin na mijn mail van gisterenavond komen ze nu morgen eens het toestel controleren, ben benieuwd...
 
Getekend bij DMS, vroegen €1100. Alle anderen vroegen €1300 en €1500 voor exact hetzelfde. Vraag het verbruik van zout en water per regeneratie en je kan alles vergelijken. Onderhoud doen we zelf. Zout ook gewoon van bij de gamma!
 
Getekend bij DMS, vroegen €1100. Alle anderen vroegen €1300 en €1500 voor exact hetzelfde. Vraag het verbruik van zout en water per regeneratie en je kan alles vergelijken. Onderhoud doen we zelf. Zout ook gewoon van bij de gamma!
En welk toestel heb je dan gekocht voor €1100?
 
Controle is dan vandaag geweest dus. Blijkbaar stond het toestel veel te zwaar ingesteld, want water was 0 Franse graden, té zacht dus.
Heeft het nu ingesteld op 9 Franse graden en raadde mij aan om +- 5kg zout per maand er in te doen. Zou voldoende moeten zijn. Heeft ook het volume water in de bak aangepast alsook de duurtijd van de regeneratie.

Iemand technisch onderlegd in die materie? Voor zover ik weet mag je water ook niet té zacht staan of het wordt corrosief ?
 
Controle is dan vandaag geweest dus. Blijkbaar stond het toestel veel te zwaar ingesteld, want water was 0 Franse graden, té zacht dus.
Heeft het nu ingesteld op 9 Franse graden en raadde mij aan om +- 5kg zout per maand er in te doen. Zou voldoende moeten zijn. Heeft ook het volume water in de bak aangepast alsook de duurtijd van de regeneratie.

Iemand technisch onderlegd in die materie? Voor zover ik weet mag je water ook niet té zacht staan of het wordt corrosief ?
Bij mijn werd verteld dat als hij te zacht stond het slecht kon zijn voor de oude leidingen, dichtingen die kunnen opengaan etc. Vooral omdat er in onze regio enorm veel kalk in het water zit. Zelf heel content van, zat eerst aan 4 versleten koffiemachines per jaar.
 
Laatst bewerkt:
Controle is dan vandaag geweest dus. Blijkbaar stond het toestel veel te zwaar ingesteld, want water was 0 Franse graden, té zacht dus.
Heeft het nu ingesteld op 9 Franse graden en raadde mij aan om +- 5kg zout per maand er in te doen. Zou voldoende moeten zijn. Heeft ook het volume water in de bak aangepast alsook de duurtijd van de regeneratie.

Iemand technisch onderlegd in die materie? Voor zover ik weet mag je water ook niet té zacht staan of het wordt corrosief ?

Dit is de reden waarom wij onze vorige waterontharder vorig jaar weggedaan hebben en een nieuw toestel gekocht hebben: vorig toestel was eentje waarbij je de resthardheid niet (deftig) kon instellen. Gewoon 0°F uit, en dat gaf vooral problemen bij het uitspoelen van de lange haren van m'n vrouw, die daardoor shampooresten in haar haar overhield en dof haar kreeg. Die werd er gek van waardoor we dat ding uiteindelijk gewoon niet meer gebruikten. Goedkoper, maar totale miskoop dus.

Met die Ecowater valt het wel eenvoudig af te regelen en die is door de installateur dan ook op 7 of 8°F afgesteld bij installatie.

De hoeveelheid zout erin snap ik wel niet: waarom niet gewoon opvullen wanneer hij aan het leegraken is?
 
Morgen komt er iemand kijken om de CV ketel te vervangen en laten we ineens offerte maken voor een waterverzachter, iemand idee waar we zeker voor moeten gaan, welk systeem, wat zeker te nemen, etc...? (prijs minder relevant)

We zijn 2 volwassenen en 2 dochters, momenteel een verbruik van 230l/dag, al hebben we momenteel geen vaatwasser, wat wel in onze nieuwe woning zal zijn, vermoed dat het waterverbruik hierdoor ietwat zal zakken. Langs de andere kant hebben we 2 dochters van 3 & 5 jaar, ik vermoed dat we over een paar jaar dus alleen een forse toename van het water zullen hebben :)

Alvast bedankt!
 
Dit is de reden waarom wij onze vorige waterontharder vorig jaar weggedaan hebben en een nieuw toestel gekocht hebben: vorig toestel was eentje waarbij je de resthardheid niet (deftig) kon instellen. Gewoon 0°F uit, en dat gaf vooral problemen bij het uitspoelen van de lange haren van m'n vrouw, die daardoor shampooresten in haar haar overhield en dof haar kreeg. Die werd er gek van waardoor we dat ding uiteindelijk gewoon niet meer gebruikten. Goedkoper, maar totale miskoop dus.

Met die Ecowater valt het wel eenvoudig af te regelen en die is door de installateur dan ook op 7 of 8°F afgesteld bij installatie.

De hoeveelheid zout erin snap ik wel niet: waarom niet gewoon opvullen wanneer hij aan het leegraken is?
Ik denk in mijn geval dat het toestel gewoon niet goed stond ingesteld door de 1e installateur. Met het toestel dat wij hebben kunnen ze dit ook instellen ( blijkbaar een schroef die je dient te verdraaien om zo meer 'gewoon water' te mengen zodat de hardheid weer wat stijgt). Dat heeft die technieker vanochtend gedaan toen hij merkte dat het water te zacht stond. Is nu een 8,75 °F .

Mbt zout: hij vertelde mij dat je er nooit teveel zout in 1 keer moet indoen ( ik vulde dat ding meestal helemaal tot boven) omdat er dan blijkbaar ook iets meer zoutverbruik zou zijn. Dus ipv iedere keer 10-15 kg er bij te doen ( en dan paar maanden gerust zijn) is het beter om elke maand wat bij te doen ( in hoeveelheden van 5 kg dan bv).

Hij zat ook nog te praten van een filter te installeren: hebben jullie dat?
 
Die filters krijg je overal gratis, dus zoveel verschil zal die niet maken ;-)

waarom moet het water op 8graden F staan?
Is 5 te weinig? En 13 teveel? Waarom??
 
Terug
Bovenaan