Waterontharder

Zit er een vervaldatum op dat zout?

1 zak kost €35

10 zakken kost €16,8 / stuk dus dat is de helft goedkoper

maar dan gaan ze hier wel enkele jaren liggen :D

Ik zou denken, gewoon droog bewaren zodat het niet gaat klonteren. Voor de rest bewaart zout eindeloos :)
 
Zaterdag liep het water uit de ontkalker. Hoofdkraan moeten toedraaien.

Vandaag technieker gekomen met melding stuk en gezien dat ding 20 jaar oud moet zijn, een nieuwe besteld.

Hopelijk gaat die nieuwe ook 20 jaar mee
 
Zit er een vervaldatum op dat zout?

1 zak kost €35

10 zakken kost €16,8 / stuk dus dat is de helft goedkoper

maar dan gaan ze hier wel enkele jaren liggen :D
ik denk dat kristallen beter zijn, minder "bindmiddel"
 
Wat kost een goede ontharder.
K heb een offerte gekregen van 2400 euro.
Vind ik wel veel geld, k dacht dat dit ongeveer 1500 a 1700 zou kosten.

Zulke toestellen spoelen ook om de zoveel tijd. Hoeveel water heeft dit nodig en hoe vaak word dit gedaan?


Hij stelde ook een soort filter voor onder de pompsteen in de keuken om het water volledig te reinigen. Zou 300 euro kosten, al ben ik hier geen voorstander van want ik heb geen plaats onder de gootsteen om dit te plaatsen.
 
Aqua service eens contacteren 👌
Die staan toch vrij bekend om net niet de contacteren? :unsure:

Wij hebben vorig jaar een laten zetten door een kleine zelfstandige die met Van Marcke werkt. Model met 100kg zout, geen idee welk type dat juist is. 1540 betaald all in. We zaten op een hardheid van meer dan 40F°, nu afgesteld op 7F°. Ik heb zo'n tester voor mijn vijver die ik ook af en toe eens gebruik op het leidingwater. Net voor de winter gaf die plots 18F° aan en een week later terug 7F°. Vraag me af of dat het leidingwater op dat moment nog veel harder was, of dat de ontkalker efkes in slaap was gevallen.
Door de hoeveelheid kalk dat hij uit het water moet halen, spoelt hij wel vrij veel, maar de miserie die we voordien hadden met kranen/douchekop die dicht zaten, zijn wel volledig weg.
 
Aqua service en levenslang garantie zogezegd als je jaarlijks onderhoud neemt
Heb ze 1x laten komen, onderhoud was 180 euro ...

Toen ze het jaar er na belde voor een afspraak heb ik tegen mevrouw gezegd voor die 180 euro zal ik wel elke 7-8 jaar een nieuwe kopen in de plaats.
 
Behoud van garantie met een bepaald onderhoudsinterval moet je gewoon onderhandelen bij aankoop.

Bij Bayard is de voorwaarde normaal gezien ook jaarlijks onderhoud om de 15-jarige garantie te behouden, maar ik heb dat kunnen versoepelen naar onderhoud elke 3 jaar door de verkoper voor schut te zetten met zijn eigen uitspraken.

Eerder in het gesprek zei hij: "ons toestel is zeer zuinig, met uw verbruik kom je toe met 1 à 2 zakken zout per jaar"
Iets later: "jaarlijks onderhoud is verplicht, en je krijgt er steeds 4 zakken zout gratis bij"

Ik heb er hem toen op gewezen dat de stapel zoutzakken na elk onderhoud zou blijven aangroeien in mijn berging, omdat ik er maar maximum 2 per jaar nodig zou hebben. Wat zou ik dan met die 2 extra gratis zakken moeten doen? Hij heeft dan knarsetandend aangepaste garantievoorwaarden op mijn bestelbon geschreven waarbij 1 onderhoud per 3 jaar ook goed was voor de garantie. :cool:
 
Ik heb nen Ecowater waterontharder en ik vind eigenlijk dat die niet goed werkt, of toch niet zoals ik verwacht.

Nu vroeg ik mij af of de instelling van de waterhardheid is wat ik wil dat de hardheid word of wat de waterhardheid is in de gemeente?
Als in : Moet ik daar de gewenste of de binnenkomende hardheid instellen?
 
Ik heb nen Ecowater waterontharder en ik vind eigenlijk dat die niet goed werkt, of toch niet zoals ik verwacht.

Nu vroeg ik mij af of de instelling van de waterhardheid is wat ik wil dat de hardheid word of wat de waterhardheid is in de gemeente?
Als in : Moet ik daar de gewenste of de binnenkomende hardheid instellen?

Waar instellen? Welk model heb je?
Normaal stel je niet echt een waarde in maar ga je afregelen op output. Dus je meet wat er uit je kranen komt, is het nog te hard (of net te zacht) ga je bijregelen, tot het goed is.
 
Ik heb nen Ecowater waterontharder en ik vind eigenlijk dat die niet goed werkt, of toch niet zoals ik verwacht.

Nu vroeg ik mij af of de instelling van de waterhardheid is wat ik wil dat de hardheid word of wat de waterhardheid is in de gemeente?
Als in : Moet ik daar de gewenste of de binnenkomende hardheid instellen?
Als dat in de programmatie is; dit is de inkomende hardheid. Hierop wordt berekend wanneer hij gaat spoelen met zout.
Gewenste resthardheid is, zoals hierboven aangegeven, af te regelen op output. meestel via klein bijmengventieltje
 
Zacht water zorgt ervoor dat je zeepresten veel beter kan wegspoelen waardoor er minder irriterende stoffen achterblijven. Het helpt wel een beetje.
En is dat uit ervaring of?

Als ik zo lees, is dat goed tot zeer goed voor de speciale huid. Maar dat komt allemaal van fabrikanten natuurlijk.
Hier zitten we met:
Droge huid
atopisch eczeem
Parfum allergie (gaat weinig aan het water liggen, maar als zeepresten beter wegspoelen is altijd een plus)
...
 
En is dat uit ervaring of?

Als ik zo lees, is dat goed tot zeer goed voor de speciale huid. Maar dat komt allemaal van fabrikanten natuurlijk.
Hier zitten we met:
Droge huid
atopisch eczeem
Parfum allergie (gaat weinig aan het water liggen, maar als zeepresten beter wegspoelen is altijd een plus)
...
Niet uit ervaring maar wel wat ik er al van gelezen heb.
 
Mijn moeder heeft een waterontharder, en om de paar weken vliegt dat transparante darmke eraf en staat gans de berging onder water.
Dat darmke heb ik met al mijn macht op dat wit deksel geduwd. Aan wat zou dat liggen en hoe kan ik het oplossen dat het niet meer losschiet?

OWCuYra.jpeg
 
Mijn moeder heeft een waterontharder, en om de paar weken vliegt dat transparante darmke eraf en staat gans de berging onder water.
Dat darmke heb ik met al mijn macht op dat wit deksel geduwd. Aan wat zou dat liggen en hoe kan ik het oplossen dat het niet meer losschiet?

OWCuYra.jpeg

Een tie-wrapke?
 
'k zou eigenlijk willen weten wat het veroorzaakt, heeft da spel een soort cyclus om te reinigen, bouwt er zich druk op wat niet zou mogen etc
 
Terug
Bovenaan