Waterontharder

En een lage waarde is... minder dan 10?
4 franse graden (=2,25 duitse) is ideaal.

Welke regio woon je?
Kleine tip; op veel plekken in Vlaanderen is het mogelijk dat je van verschillende waterwinningen water kan krijgen, met vaak grote verschillen in inkomende hardheid.
Bv.; maandag van waterwinning A, dinsdag van B

Als dit bij u het geval is en de installateur enkel rekening heeft gehouden met de staalname bij inregelen en het toevallig de ‘beste’ kwaliteit was, zou het kunnen dat je resthardheid te hoog is.

Als hij terugkomt best dus even vragen of hij dit even opzoekt en nakijkt :)
 
Die handleiding is in het Duits. Aangezien ik echt geen woord Duits kan, kan ik deze niet echt bestellen vrees ik. Of is dat makkelijk die test?
 
Die handleiding is in het Duits. Aangezien ik echt geen woord Duits kan, kan ik deze niet echt bestellen vrees ik. Of is dat makkelijk die test?
Zucht, als je de taal wijzigt op die pagina, worden de instructies mee vertaald:

Nauwkeurige resultaten dankzij de beproefde titratiemethode, snel en eenvoudig: de meegeleverde pot met monsterwater vullen en de titratievloeistof druppelen toevoegen, tot een kleurverandering van rood naar groen komt. 1 druppel titratievloeistof komt overeen met 1 ° Duitse hardheid (dH). Bijvoorbeeld: kleurverandering van rood naar groen bij de 7e Druppels = 7 ° Duitse hardheid (°dH). Als het water direct bij de 1e Druppels groen geverfd, bedraagt de waterhardheid 0 ° Duitse hardheid (°dH).
Als je het resultaat dan wil omrekenen naar Franse hardheid: https://www.waterhardheid.nl/omrekenen
 
Als het meteen groen kleurt, is uw water gewoon volledig onthard (0 °dH). Probeer het desnoods eens bij familie om te vergelijken.
 
Heb jij de instructies eigenlijk goed gelezen? Er staat duidelijk in dat, indien de rode kleur nooit zichtbaar is maar groen blijft, dat het water volledig onthard is. Dat de druppels zich moeilijk verspreiden in het water en meteen naar de bodem gaan, lijkt inderdaad wat vreemd, ja.
 
Heb jij de instructies eigenlijk goed gelezen? Er staat duidelijk in dat, indien de rode kleur nooit zichtbaar is maar groen blijft, dat het water volledig onthard is.
Ik zie dat nergens staan in de instructies. Dus als het zelfs niet rood wordt is alles ok? Ik snap dan niet waarom het water uit onze douche van links naar rechts sproeit. Dat is toch een teken van kalkvorming neen?
 
Zit er een vervaldatum op dat zout?

1 zak kost €35

10 zakken kost €16,8 / stuk dus dat is de helft goedkoper

maar dan gaan ze hier wel enkele jaren liggen :D
 
Zit er een vervaldatum op dat zout?

1 zak kost €35

10 zakken kost €16,8 / stuk dus dat is de helft goedkoper

maar dan gaan ze hier wel enkele jaren liggen :D
Ik zou het niet weten of er een vervaldatum is, maar wij kopen hier toch ook altijd grotere hoeveelheden ineens.

Tegenwoordig hebben we wel een ander toestel en dat werkt met zoutblokken, de winkel hier in de buurt die deze tegen voordelige prijs verkocht is eind vorig jaar failliet gegaan, dus ben nu op zoek naar een andere winkel die deze zoutblokken ook verkoopt.
Anders moet ik ze bij aquacare kinetico in Herk de Stad zelf gaan halen, maar daar zijn ze een stuk duurder.
 
Iemand die mij kan vertellen hoe ik de onderhoudsmelding van een Ecowater waterverzachter kan verwijderen? (het betreft een eVolution 300 Boost)
Die blijft dat weergeven op dat scherm, ik blijf mails krijgen en meldingen in de app.
Ik neem geen onderhoudscontract. Ik zal eventueel wel eens iemand sporadisch een onderhoud laten doen (of eventueel zelf wat punten controleren)
Maar die melding mag wel weg :unsure:
 
Terug
Bovenaan