Veldritseizoen 2023 - 2024

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind het op zich wel amusante crossen de laatste tijd. Met telkens verschillende renners die vooraan meedoen. Vorig jaar was het altijd Iserbyt, Vth, vdh en Sweeck. Met Nieuwenhuis, Ronhaar en Mason zijn er nu toch wel drie renners bijgekomen aan de top. En Nys als hij goesting heeft 🙃. Je kan vooraf amper voorspellen wie top 3 rijdt, buiten de kleine heerser uit Bavikhove!

Benieuwd of van aert op hetzelfde niveau gaat crossen als vorig jaar. Nu hij de kampioenschappen laat vallen is het puur spielerei, ik zou eigenlijk verwachten dat het wat minder is aangezien men geen piek wil leggen in deze cross winter. Alles op rvv en roubaix!

, buiten de kleine heerser uit Bavikhove!

Zal ook wel de eerste zijn om te klagen als hij er weer los afgereden wordt door MVDP, WVA en Pidcock :P

Ik denk dat we echt WVA niet mogen onderschatten. Zelfs zonder echt de volle focus en ambities voor een WK rijdt die man als een bezetene met de crossfiets.
Zijn vermogen dat het veld overstijgt is voldoende om de iets mindere techniek, als die er zelfs is want technisch is het ook geen pannekoek, te ondervangen.

Ja Van Aert zal wel gewoon crossen winnen zolang VDP niet meedoet (op zijn minst) he... .

Voor VDP ook een gratis wereldtitel als hij rechtblijft en geen kinderen naast hem op zijn kamer heeft de dag voordien... .

VDP heeft ook al laten vallen misschien t veldrijden wel is één of meerdere seizoenen te laten voor wat het is, als die dit jaar de WK titel pakt denk ik niet dat we die nog veel in het veld zien de komende jaren... .

Ja Van Aert zal wel gewoon crossen winnen zolang VDP niet meedoet (op zijn minst) he... .

Voor VDP ook een gratis wereldtitel als hij rechtblijft en geen kinderen naast hem op zijn kamer heeft de dag voordien... .

VDP heeft ook al laten vallen misschien t veldrijden wel is één of meerdere seizoenen te laten voor wat het is, als die dit jaar de WK titel pakt denk ik niet dat we die nog veel in het veld zien de komende jaren... .
VDP gaat sowieso dat record willen evenaren/verbeteren. Dus toch nog op z'n minst twee/drie jaar.

Nu VDP heeft genoeg aan een cross of vijf als voorbereiding om mee te doen voor goud natuurlijk.

Inderdaad, als je die 8 wereldtitels wil verzamelen moet je gewoon blijven doorgaan. Het zou nogal gek zijn om het crossen drie jaar te laten en dan op je 33e te denken dat je nog wel even die laatste 2 wereldtitels zal pakken.

Ik zeg nergens dat Van Aert geen crossen zal winnen, maar zoals twee jaar geleden in Boom reed hij in zijn eerste cross iedereen al op bijna 2 minuten. Ik hoop dat het deze winter op dat vlak wat minder is nu de focus puur op de weg gaat liggen.
Zet van aert in de Vlaamse Ardennen neer en hij rijdt een type Lampaert ook 365 dagen per jaar naar huis. Om de één of andere reden wordt er toch veel meer neergekeken op de crossers die hij klopt als op de wegrenners.

Wat wil je als niemand nog iets om klassementen geeft en de helft van de cyclocrossers cherry picky en zelden dubbele weekends nog rijden? In de helft van crossen vraag je je af "tjiens waar is renner x?"... "ah die rijdt weeral nie mee..."
Iserbyt geeft om de klassementen.

De dubbele weekends en de afwezigheden van coureurs in crossen.
Het lijkt me duidelijk dat ze energie opsparen om de G2 te matchen :tongue:.
Als we naar de top-tien kijken van de WB, hebben drie coureurs een manche gemist (excl. Waterloo).
De twee andere klassementen. Misschien iets met de contracten? Een beter mikkende planning opgemaakt? Ik gok maar wat.
Blessures en een minder gevoel zal er ook voor iets tussen zitten, net als het slechte weer dat energie vreet i.p.v. vijftien droge parcoursen.
Als gans het voorjaar op de weg slecht weer is, gaan ze volgens mij ook snoeien in hun planning om fris te staan in april.

Bij Telenet doen ze het alvast goed met hun vier mannen, die al gewonnen hebben. Het lijkt me niet evident om die allevier overal te laten starten.
Een Michael VTH had wat last en moest herbronnen.
Nys zit nu even in een dipje, wat logisch is op zijn leeftijd.

Mason is nog jong net als een handvol van die leeftijd. Zij kunnen niet alles rijden.
VDP en VA reden in hun eerste jaren bij de profs ong. zelfde aantal crossen totnutoe, als die bovenstaande mannen.
Zal ook wel de eerste zijn om te klagen als hij er weer los afgereden wordt door MVDP, WVA en Pidcock :p
Had hij niet ergens gezegd dat hij er nu wel vrede mee heeft genomen? Ik meen me dat ergens gelezen te hebben.

Ik zeg nergens dat Van Aert geen crossen zal winnen, maar zoals twee jaar geleden in Boom reed hij in zijn eerste cross iedereen al op bijna 2 minuten. Ik hoop dat het deze winter op dat vlak wat minder is nu de focus puur op de weg gaat liggen.
Zet van aert in de Vlaamse Ardennen neer en hij rijdt een type Lampaert ook 365 dagen per jaar naar huis. Om de één of andere reden wordt er toch veel meer neergekeken op de crossers die hij klopt als op de wegrenners.

Ik denk toch dat we kunnen stellen dat de crossers qua intrinsiek kunnen toch een treetje lager staan dan menig wegrennen.
Allez de cross is een discipline apart waar ook een stuk “je moet er maar goesting in hebben” bij komt kijken. Niet iedereen heeft zin om bij ijskou in de modder te gaan dabben dat is ook gewoon een feit.
Ook is het qua inspanning wel anders.

De mate van eraf rijden is ook wel anders.
Het is niet voor niks dat veel crossers op de weg geen deuk in een pak boter rijden eh.

Ik denk toch dat we kunnen stellen dat de crossers qua intrinsiek kunnen toch een treetje lager staan dan menig wegrennen.
Allez de cross is een discipline apart waar ook een stuk “je moet er maar goesting in hebben” bij komt kijken. Niet iedereen heeft zin om bij ijskou in de modder te gaan dabben dat is ook gewoon een feit.
Ook is het qua inspanning wel anders.

De mate van eraf rijden is ook wel anders.
Het is niet voor niks dat veel crossers op de weg geen deuk in een pak boter rijden eh.
Ik denk dat je de twee gewoon niet kan vergelijken. In de cross beland je altijd op je plaats, op de weg spelen 101 zaken mee. Wegrenners zijn nu eenmaal getraind om eerst 5u koers te rijden én dan een finale, een crosser hoeft dat niet te kunnen. Nino Shurter heeft ook voor Orica op de weg gereden, dat was ook noppes hé. En dat is dan de beste mountainbiker aller tijden.

De beste crossers verdienen geld waar 90% vh profpeloton blij mee zou zijn. Dat wegrenners uit het veld blijven omdat ze geen goesting hebben om vuil te worden is toch om te lachen mag ik hopen.

Ik ken veel goeie profrenners die ook geen deuk in een pakje boter rijden. Merlier, Florian Vermeersch, Gianni Vermeersch, Stybar.

Ik weet echt niet of VDP wakker ligt van het record WK titels in het veld tbh, wegpalmares (nog) verbeteren, olympische titel mountainbike, als hij denkt dat dat (nog) beter lukt zonder een paar wereldtitels extra in het veld dan zal hij dat laten schieten, heeft ook recent ergens gezegd dat het veldrijden echt veruit het gevaarlijkste is voor zijn rug bv, op de weg perfect onder controle in het veld ligt dat anders.

Nu bon speculatie uiteraard maar ik heb niet de indruk dat VDP, en VA ook niet overigens, nog inzitten met het veldrijden, iets wat je ze niet kwalijk kunt nemen. Pakweg nog een jaar of vijf en dan zal de topperiode vermoedelijk toch ook gepasseerd zijn.

In een interview op de nos zegt hij dat hij twijfelt aan de Olympische spelen met de mtb. De combinatie met de tour is onmogelijk en de tour is natuurlijk wel dé koers voor de sponsors. Tegen Alpecin zeggen dat hij de tour skipt omdat hij liever anderhalf uur op de mtb rondrijdt, in een truitje van de nationale ploeg...
Keuzes zullen gemaakt moeten worden.

Ik dacht dat het al vasrlag dat het MTB ging worden in Parijs? Denk dat hij dat ook gewoon wilt.

In hln ook gelezen dat hij beter overeenkomt met Evenepoel dan met Wout... Dat weten we dan ook weer........

Ik dacht dat het al vasrlag dat het MTB ging worden in Parijs? Denk dat hij dat ook gewoon wilt.
Ik denk dat hij dit nog altijd wil. Maar er zijn sponsors die hem miljoenen per jaar betalen, en daarbij hoort de belangrijkste koers van het jaar rijden.

In hln ook gelezen dat hij beter overeenkomt met Evenepoel dan met Wout... Dat weten we dan ook weer........
Daarvoor moet je niet op HLN kijken, die trainen in deze periode geregeld samen. Dat zie ik Wout en Mathieu niet onmiddellijk doen.

Dat was wel al een beetje geweten. Die twee kunnen wel perfect op een respectvolle manier met elkaar omgaan op professioneel gebied maar ze zullen nooit bij elkaar op de koffie gaan, ook na hun carrieres niet. Daarvoor zijn ze gewoon te verschillend kwa karakter.

Remco zit kwa karakter toch veel dichter tegen Mathieu aan. Alles is toch wat meer spielerei, niet dat ze niet serieus met hun vak bezig zijn maar er is toch net iets meer ruimte om "leuke dingen te doen" daar waar het bij Jumbo toch allemaal net iets meer in de pas lopen is heb ik de indruk. Verschillende mensen renderen anders onder verschillende omstandigheden...

Also: what's up met die mullet? In Australië een nachtje in den bak gezeten met het verkeerde volk? :unsure:

Dat was wel al een beetje geweten. Die twee kunnen wel perfect op een respectvolle manier met elkaar omgaan op professioneel gebied maar ze zullen nooit bij elkaar op de koffie gaan, ook na hun carrieres niet. Daarvoor zijn ze gewoon te verschillend kwa karakter.

Remco zit kwa karakter toch veel dichter tegen Mathieu aan. Alles is toch wat meer spielerei, niet dat ze niet serieus met hun vak bezig zijn maar er is toch net iets meer ruimte om "leuke dingen te doen" daar waar het bij Jumbo toch allemaal net iets meer in de pas lopen is heb ik de indruk. Verschillende mensen renderen anders onder verschillende omstandigheden...

Also: what's up met die mullet? In Australië een nachtje in den bak gezeten met het verkeerde volk? :unsure:
Als ik nu één iemand moet noemen die bezig is met zijn vak en echt veeleisend is voor zowel zichzelf als zijn organisatie dan is dat echt wel Remco.
Zowel hij als MVDP bepalen heel sterk wat en hoe alles verloopt, ze luisteren wel naar mensen en hun advies. Maar hun eigen inbreng is nog altijd het meest doorslaggevend.

Ik heb de indruk dat dit bij jumbo toch heel anders is. Daar zal WVA als kopman ook heel veel te zeggen hebben, maar uiteindelijk zwaait het management daar de plak.

En daarnaast als superster in AQ en SQS, en als zeker bij MVDP, kan je u dat ook permitteren om mee aan de wieg van de strategie te staan.
Remco is nu niet de renner die ik zoveel met zijn klak ernaar zie smijten hoor, integendeel zelfs. Spielerei, hij doet het lijken als spielerei door zijn grote overmacht soms. Maar daar is ook een zeer grote component inzet en going the extra mile bij.
Idem voor MVDP trouwens. Heel zijn entourage zal het wel doen lijken alsof het spelenderwijs is. Maar bij zijn overwinningen komt weinig geluk bij kijken maar vooral heel veel arbeid.

Ik weet trouwens niet waar je die mullet gezien hebt. Maar ik ben wel benieuwd :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan