Nou dan generalizeer je imo toch ook wat teveel. Ik heb uitvoerig over mijn bijwerkingen bericht en ik zie deze niet als mild of na 2 dagen ben je er vanaf, bij mij begonnen ze na dag 10 met een acuut onwel worden uit het niets temidden van een praatje met de buurman. Heeft niet veel gescheeld of er kwam een ritje met de ambulance en spoedopname aan te pas. Ik ben niet flauw, heb doorgebeten, maar van dat onwel worden nog een aantal dagen fysiek + een hele lange tijd psychisch last gehad. Ik dacht op dat moment echt dat ik een beroerte/hartaanval kreeg (in het midden van een zin plots niet meer weten wat je aan het zeggen was, in mijn bovenpan ging het licht uit, druk op borst, zeer duizelig, licht in hoofd) , met dan waarschijnlijk de nodige hyperventilatie als paniekreactie er bovenop. Voorheen nooit last daarvan gehad.
Ik ben hiervoor naar de dokter uiteindelijk geweest, omdat het nog 2 keer was voorgevallen hierna, wel iets milder. Grondige checkup gehad en bloed analyse laten doen. Daar is niks uitgekomen. Dokter heeft toen gezegd dat het een reactie op de vaccinatie was en dat ik niet alleen was met deze of vergelijkbare symptomen.
Dus het is niet omdat jij of iemand anders milde bijwerkingen kreeg dat dit voor iedereen zo was.
En zijn ze 100% toe te wijten aan de vaccinatie ? Wie gaat het zeggen of hoe is het te bewijzen, voor mij een raadsel. Maar ik ben er huiverig van geworden.
Daarnaast ook maanden lang diaree gehad + algemeen gevoel van malaise. Dit is nu pas weer allemaal in orde. Related ? geen idee ... Maar als jij me een pijnstiller kan geven en garanderen dat ik hierdoor niet opnieuw door dezelfde "vervelende" bijwerkingen moet, daar geef ik je graag een paar 100€ voor en neem met plezier mijn booster want mijn vrijheid is me meer waard.
Heb de eerste 2 vaccins ook puur gehaald om zonder problemen te kunnen reizen, en zou dit maar al te graag met de booster ook doen, maar nee, ik moet mijn fysisch (voor zover er al een link gelegd kan worden) en vooral mentaal welzijn op het spel zetten om weer mee te mogen doen aan de maatschappij ? Dikke bull*
Da's allemaal goed en wel, dat je om die redenen twijfelt om je booster te gaan halen (ook al zeg je zelf dat je niet eens zeker weet of je problemen door het vaccin komen), maar zeggen '
voor mij hoeft het niet meer want ik heb een schrik gepakt' (da's simpel gesteld, maar daar komt het op neer) is nog iets anders dan hier onwaarheden en leugens komen verkondigen en van die verzinsels dat boosters zelfs schadelijk zijn als je een besmetting oploopt.
Neem die booster of neem hem niet: dat is je eigen beslissing. Wees voor of tegen het CST, verplichting, en al van dat: dat zijn je eigen meningen. Je mag dat allemaal verkondigen, en dan zal je daar, afhankelijk van hoe je het brengt, waarschijnlijk wel tegenkanting bij ervaren (als je dat niet wilt moet je maar niet op een publiek forum posten) maar dat is dan gewoon dat: jouw mening. Jij verkondigt hier echter af en toe complete onzin en doet jouw eigen anekdotische ervaringen af als algemene waarheid, of alsof jij dingen weet die 'men' niet weet of wilt publiceren, en dat is belachelijk.
Wat jij doet is hetzelfde als wanneer ik bijvoorbeeld een licht auto ongeluk zou hebben waarbij mijn zwaarste letsel een gebroken neus door de airbag is, waarna ik dan maar overal ga verkondigen dat een airbag niet noodzakelijk is, of zelfs dat een airbag voor meer doden en gewonden zorgt dan auto ongelukken. Bewijs? '
Ik denk dat!' en '
ik ken vier vrienden die in een auto ongeluk zijn terechtgekomen en geen van die vier had die airbag zelfs nodig!' en '
ik ken er eentje die in een auto rijdt zonder airbags, en onlangs is die tegen een paaltje op de parking gereden en die had enkel wat schrammen, terwijl een andere vriend met airbags na een ongeval op de snelweg in het ziekenhuis is geland, dus airbags zijn niet nodig!'
Dat is een beetje een scheve vergelijking misschien, maar om maar te zeggen dat jouw eigen anekdotische ervaring (hoe erg het dan ook mag zijn, moest dat echt door het vaccin komen) echt wel niet hetzelfde is als wetenschappelijke onderzoeken en data van miljoenen/miljarden mensen die exact hetzelfde vaccin hebben gehad.
Ja, er is een heel kleine kans op serieuze bijwerkingen na het nemen van een vaccin. Dat ontkent echt niemand, en dat is bij bijna alles in de medische wereld zo, dat je averechtse effecten kan ervaren. Het is echter niet omdat jij dan
misschien een van de heel weinige onfortuinlijken bent geweest die zware en langdurige bijwerkingen heeft dat heel het concept COVID vaccins plotseling in de vuilbak mag.
En kom nu niet af met '
ik geef maar gewoon mijn ervaringen mee' of whatever je vaak hoort van weigeraars/antivaxers/wappies/critici/schrappenwatnietpast. Er is een verschil tussen wat jij nu post in deze post (ook al gebruik je op het einde wel dramatische termen, maar goed) en komen verkondigen dat vaccins over het algemeen niet deugen of zelfs schadelijk zijn. Dat eerste, daar is niks mis mee. Dat tweede wordt terecht bedolven onder de kritiek en weerwoorden, omdat dat volledige bullshit is.
In het kort: je moet je eigen hoogstpersoonlijke en anekdotische ervaring niet verpakken als zijnde algemene waarheid en dan achteraf beteuterd komen doen als ware je afgeschoten omwille van het posten van een eigen ervaring. Zo werkt het niet.