Kom zeg, het is toch disproportioneel om van 18-40 jarigen te eisen dat ze zich 3 keer laten vaccineren om aan het leven deel te nemen.
Die mensen hebben een grotere kans op myocarditis na vaccinatie dan na covidbesmetting. Voor die individuen is een vaccin dus niet minder risicovol dan een covidbesmetting. Ik spreek uiteraard enkel over 'gezonde' individuen en niet over risicopatiënten in die leeftijdscategorie.
https://www.nature.com/articles/s41591-021-01630-0
Dat je het verplicht voor 40+ kan ik inkomen aangezien het daar echt een verschil maakt in de hospitalisaties en ziekenhuisbezetting.
Dat is nu al de tweede keer op korte tijd dat ik op dit forum dit 'argument' zie passeren en het is een van de belachelijkste argumenten tegen vaccinatie die ik al heb gezien. De kans op myocarditis na vaccinatie (die sowieso al enorm laag is, bij vaccinatie en bij COVID) is misschien inderdaad groter dan de kans dat je myocarditis krijgt na het hebben van COVID, maar je doet alsof COVID enkel myocarditis als gevolg kan hebben. Longschade, geur-en smaakverlies, concentratieproblemen, langdurig verblijf op IC, dood...
Daar moeten we naar kijken. Myocarditis is niet eens een typisch gevolg van COVID, dus waarom dat daar dan bij wordt betrokken als ware dat het enige wat je van COVID kan krijgen weet ik toch ook niet.
Ja, de vaccins kunnen (in heel zeldzame gevallen, draai het of keer het hoe je wilt) zware bijwerkingen hebben, maar dat is met elk soort medicatie en elk vaccin. '
Oei, bij het nemen van Dafalgan is er een kleine kans op anafylactische reactie, dus is Dafalgan nemen een risico.' Draai het of keer het hoe je wilt, maar vaccins zijn veilig en niet 'een risico'. Nog maar weer snel een disclaimer: ik maak hierbij geen uitspraak over het al dan niet vaccineren van kinderen, maar die argumenten naast de kwestie mogen best wel eens stoppen.
Nog even snel anekdotisch (je moet me dus niet geloven, maar mijn punt dat ik hier boven maak is wel degelijk niet anekdotisch): onlangs met een moeder gepraat wiens kind (rond de 20 jaar oud, geen comorbiteiten) al weken op intensieve ligt door COVID (niet
met COVID), en waarbij het hoe langer, hoe meer er op begint te lijken dat die persoon het niet gaat halen. Ik heb ook weet van iemand nog veel jonger die al een tijdje aan het vechten is tegen een COVID besmetting op intensieve zorgen ook zonder comorbiteiten. Ik ga hier niet in detail omdat dat niet hoeft en omdat ik mijn anonimiteit wil behouden, maar zo doen alsof er enkel risico hangt aan een vaccinatie en juist niks risico aan een besmetting, daar krijg ik het echt van.
Vaccins zijn veilig. Stop met anders te doen uitschijnen. Als je vindt dat vaccins niet veilig zijn omwille van de minieme kans op stevige bijwerkingen (die kans is er, en dat ontkent niemand, maar ze is echt wel miniem) dan moet je de hele medische wereld afschrijven en kan je beter in een bos gaan wonen en bijvoorbeeld rekenen op 'natuurlijke middeltjes' als je ooit zwaar ziek bent. Kijk maar eens naar Steve Jobs en hoe ver hij het met die denkwijze heeft gebracht.