Vaccinaties: Nieuws, Onderzoeken en Vaccintwijfel

Wie eerst?

• De ouderen

Stemmen: 81 57,4%
  • De jongeren

Stemmen: 4 2,8%
  • De actieve bevolking

Stemmen: 33 23,4%
  • Een andere groep

Stemmen: 3 2,1%
  • First come first serve

Stemmen: 10 7,1%
  • Loting

Stemmen: 4 2,8%
  • Nog iets anders

Stemmen: 6 4,3%

• Totaal aantal stemmers
    141
Denk je echt dat er geen punt kan komen waar op gevaccineerde ouders het niet meer zien zitten dat hun gevaccineerde kinderen met niet-gevaccineerde kinderen omgaan? Dingen die een jaar geleden nooit gingen gebeuren waren 6 maand later de realiteit.
Geef het wat tijd, laat een volgende golf komen, geef de niet-gevaccineerden de schuld. En uiteindelijk gaan ouders zelf voorstander worden van een cst voor kinderen.

Nogmaals, ik hoop dat niet hé. Maar er is de laatste 2 jaar zoveel gebeurt dat ik dit een heel aannemelijk scenario vind als het volgende winter opnieuw de verkeerde richting moest uit gaan.
Vind ikzelf truut in pakskes... Waarom zouden ouders van gevaccineerde kinderen opeens niet willen dat de kinderen met hun niet-gevaccineerde vriendjes gaan spelen??

Vraag jij eerst aan iemand of ze al dan niet gevaccineerd zijn vooraleer je ermee afspreekt? Toch (hopelijk) ook niet?!

Denk je echt dat er geen punt kan komen waar op gevaccineerde ouders het niet meer zien zitten dat hun gevaccineerde kinderen met niet-gevaccineerde kinderen omgaan? Dingen die een jaar geleden nooit gingen gebeuren waren 6 maand later de realiteit.
Geef het wat tijd, laat een volgende golf komen, geef de niet-gevaccineerden de schuld. En uiteindelijk gaan ouders zelf voorstander worden van een cst voor kinderen.

Nogmaals, ik hoop dat niet hé. Maar er is de laatste 2 jaar zoveel gebeurt dat ik dit een heel aannemelijk scenario vind als het volgende winter opnieuw de verkeerde richting moest uit gaan.
Er zullen zeker ouders zijn die dit niet zien zitten. En zij hebben de vrije keuze wie bij hen thuis over de vloer mag komen, zij kunnen in principe ook hun kinderen (proberen) verbieden met ongevaccineerde kinderen om te gaan (zover die status bekend is). Al zal dat laatste toch wel wat wenkbrauwen van andere ouders doen fronsen, denk ik.
Maar er zijn teveel instanties die opkomen voor het belang van het kind en de politieke wil zal er nooit zijn om dit in te voeren (met de huidige wetenschap toch), dat lijkt mij het einde van een carrière.
Meer nog, ik zie een regering eerder vallen dan een CST in te voeren voor kinderen.

Vind ikzelf truut in pakskes... Waarom zouden ouders van gevaccineerde kinderen opeens niet willen dat de kinderen met hun niet-gevaccineerde vriendjes gaan spelen??

Vraag jij eerst aan iemand of ze al dan niet gevaccineerd zijn vooraleer je ermee afspreekt? Toch (hopelijk) ook niet?!
Goh, er zullen zeker ouders zijn bij wie dat zo is. Angst dat hun kinderen hierdoor meer risico lopen op Covid, waarna zij dit binnen de familie kunnen verspreiden (waar risicopatiënten bij kunnen zijn).
Ik vermoed dat er genoeg volwassenen zijn die geen contact meer hebben met mensen waarvan zij weten dat ze ongevaccineerd te zijn.

Uw vaccinatiegraadcijfers maken wat ik hoor niet tot bullshit en gelieve mij geen leugenaar te noemen als je hier geen bewijs van hebt. Ik zeg niet dat de gemiddelde zorgverstrekker zo is hé. 2 apothekers hier in de buurt (waaronder mijn vrouw) en mijn huisdokter zijn niet gevaccineerd en hebben daar hun (gegronde) redenen voor.
Ah de aap komt uit de mouw, jouw vrouw is apotheker en is niet gevaccineerd, alsook jouw huisdokter.
Dat noem jij dan "voldoende apothekers en artsen die niet gevaccineerd zijn".

Neen, dat is de micro minderheid, want 97,5% van haar collega's zijn wel gevaccineerd.

Hoe gaan zij om met de verpletterende hoeveelheid aan studies over de vaccins, alsook de quasi consensus onder hun collega's?
Welke contra evidentie hebben ze, en kan je daar eens naar linken?
Maar de gemiddelde BG'er weet het allemaal beter uiteraard.
Die 97,5% van de gevaccineerde artsen weten het misschien wel beter?

Opeens? De mogelijkheid tot vaccinatie bestaat nog maar net.

Omdat ze niet willen dat hun kind besmet geraakt en het dan doorgeeft aan ouders en vooral grootouders.
Omdat kinderen die besmet geweest zijn meer kans hebben om diabetes te krijgen.
Omdat we al 2 jaar naar zondebokken zoeken en de overheid het echt niet zal nalaten om te wijzen naar een groep niet-gevaccineerden kinderen.

Als ik rond kerst naar een familiefeest ging dan werd me gevraagd of ik gevaccineerd was. Is dat zo raar? Wat is uiteindelijk het verschil met op restaurant gaan?
Daar leg je met plezier je cst op tafel, maar als je gaat eten bij je 90-jarige oma dan moeten ze met zo'n onzin niet afkomen.

Uw vaccinatiegraadcijfers maken wat ik hoor niet tot bullshit en gelieve mij geen leugenaar te noemen als je hier geen bewijs van hebt. Ik zeg niet dat de gemiddelde zorgverstrekker zo is hé. 2 apothekers hier in de buurt (waaronder mijn vrouw) en mijn huisdokter zijn niet gevaccineerd en hebben daar hun (gegronde) redenen voor.

Maar de gemiddelde BG'er weet het allemaal beter uiteraard.
2 apothekers en een huisdokter. Is het dat? Mijn schoonouders hebben 2 apotheken en daar is iedereen gevaccineerd, dus mijn conclusie is dan dat alle apothekers gevaccineerd zijn zeker? Ge moet er trouwens niet op in gaan als ge dat niet wilt, maar wat is een gegronde reden? Een medische neem ik dan aan?

Die laatste zin is ook een dooddoener. Precies alsof "de gemiddelde BG'er" feiten uit zijn duim zuigt. Of zouden ze misschien de informatie halen bij de mensen die er wel voor gestudeerd hebben?

Kan je dan misschien de gegronde reden meedelen aub? Begrijp niet goed waarom je daar geheimzinnig over doet?
Nu insinueer je dus dat het vaccin niet goed is omdat 2 apothekers en en huisdokter niet gevaccinceerd zijn en die het wel beter weten dus het zal wel voor iedereen zo zijn.

Omdat ze niet willen dat hun kind besmet geraakt en het dan doorgeeft aan ouders en vooral grootouders.
Omdat we al 2 jaar naar zondebokken zoeken en de overheid het echt niet zal nalaten om te wijzen naar een groep niet-gevaccineerden kinderen.
Mja, dat is psychologisch imo. Besmettingen worden amper tegenhouden door vaccinatie en laat dat nu net "de reden" zijn om kinderen te vaccineren. Want voor hun gezondheid moet je het niet doen.
Dat laatste wat je aanhaalt zit zeker waarheid in. Het is dan ook zeer jammer om telkens een zondebok te moeten aanwijzen om vast te houden aan maatregelen.
Wat mij als ouder tegenhoudt is dat ik geen medisch kennis heb en dus 100% zou moeten vertrouwen in onderzoek van de experts/ontwikkelaars van het vaccin. Terwijl ik evengoed niet kan laten vaccineren want zie voorgaande.
Als ik kindloos was geweest had ik wsl ook gezegd: laat uw kinderen vaccineren, maar eigen kinderen liggen dan toch anders. Dan denk je verder na: wat als na xx aantal jaar..
(kids hebben allebei al corona gehad zonder symptomen).

Gisteren ook op het VTM nieuws. Die Hollanders in Antwerpen worden aangesproken/geïnterviewd alsof het criminelen zijn. Triestig om in de media te zien. De samenleving (of toch hoe de media hierop inspeelt en bijgevolg ook hoe de mensen zich gaan gedragen) is zijn pedalen aan het verliezen vind ik.

Opeens? De mogelijkheid tot vaccinatie bestaat nog maar net.

Als ik rond kerst naar een familiefeest ging dan werd me gevraagd of ik gevaccineerd was. Is dat zo raar? Wat is uiteindelijk het verschil met op restaurant gaan?
Daar leg je met plezier je cst op tafel, maar als je gaat eten bij je 90-jarige oma dan moeten ze met zo'n onzin niet afkomen.
Uiteraard werd er gevraagd of ge gevaccineerd bent, logisch, we praten tegenwoordig over niets anders... Maar toch niemand die zegt "ah, niet gevaccineerd? Oei, ja, ambetant, maar dan zou k liever hebben da ge niet langskomt"? Dus waarom zou dit dan wel een scenario worden bij kinderen?

Kan me in geen 100 jaar inbeelden dat ik de vriendjes van mijn dochters niet laat langskomen omdat ze niet gevaccineerd zijn een zou ook niet begrijpen dat anderen dat wel doen.

Zijn we nu niet een tikkeltje te hard aant doomsdayen??

Uiteraard werd er gevraagd of ge gevaccineerd bent, logisch, we praten tegenwoordig over niets anders... Maar toch niemand die zegt "ah, niet gevaccineerd? Oei, ja, ambetant, maar dan zou k liever hebben da ge niet langskomt"? Dus waarom zou dit dan wel een scenario worden bij kinderen?

Kan me in geen 100 jaar inbeelden dat ik de vriendjes van mijn dochters niet laat langskomen omdat ze niet gevaccineerd zijn een zou ook niet begrijpen dat anderen dat wel doen.

Zijn we nu niet een tikkeltje te hard aant doomsdayen??

Ik moet nu wel toegeven dat ik mezelf ergens wel wat ongemakkelijk zou voelen om close contact te hebben (afspreken, visite) met iemand die er voor uit komt zich niet te willen laten vaccineren. Mss niet zozeer omwille van het risico, maar vooral omwille van de mentaliteit. Ik zou me oprecht onwennig voelen om de tafel te delen met iemand die in de bullshit gelooft die de ronde doet onder tegenstanders van het vaccin.

Ik moet nu wel toegeven dat ik mezelf ergens wel wat ongemakkelijk zou voelen om close contact te hebben (afspreken, visite) met iemand die er voor uit komt zich niet te willen laten vaccineren. Mss niet zozeer omwille van het risico, maar vooral omwille van de mentaliteit. Ik zou me oprecht onwennig voelen om de tafel te delen met iemand die in de bullshit gelooft die de ronde doet onder tegenstanders van het vaccin.
Idem. En als ik kinderen zou hebben zou ik liever hebben dat ze geen contact hebben met niet-gevaccineerde kinderen.

Hangt er vanaf he.
Als die persoon zich niet wil vaccineren omdat Bill Gates de wereld wil veroveren in een complot -> die mens wil ik nooit meer zien
Als die persoon zich niet wil vaccineren omdat hij niet helemaal overtuigd is -> so be it. Ik ben gevaccineerd en dat zal me wel beschermen.

Ik vermoed wel dat de eerste groep groter is dan de tweede.

Ik ken niet veel mensen die niet gevaccineerd zijn in mijn privé omgeving. Denk 1 bevriend koppel en een nicht van mijn vriendin. Wij sluiten die zeker niet buiten. Ben het niet eens met hun keuze, maar wil daar geen ruzie over maken. Ik probeer het onderwerp ook te vermijden eerlijk gezegd. Moesten het van die complottype's zijn, zouden we ze wel eerder mijden eerlijk gezegd. Niet veel behoefte om met dat soort mensen om te gaan.

Mijn kuisvrouw is ook zo. Elke keer hele uitleg over 5g, Bill gates ... ik maak me dan uit de voeten met "Je spreekt tegen de foute, ik zit in de branche". "Ja, maar ze zeggen jullie ook niet alles". Topargument ... :ROFLMAO:

Mijn kuisvrouw is ook zo. Elke keer hele uitleg over 5g, Bill gates ... ik maak me dan uit de voeten met "Je spreekt tegen de foute, ik zit in de branche". "Ja, maar ze zeggen jullie ook niet alles". Topargument ... :ROFLMAO:
Ik heb er ook niks op tegen als mensen gewoon zeggen dat ze bang zijn, maar blijkbaar is dat niet stoer genoeg ofzo waardoor ze altijd een vergezocht argument erbij moeten halen.

Ik heb zo'n collega die panisch is voor spuiten. Is ook flauwgevallen bij de eerste, maar uiteindelijk ook voor de tweede gegaan met meer succes. Soit, nu bij de booster wilt hij niet gaan "want die zetten ze alleen maar voor het geld". Uiteindelijk gaat hij ze toch nemen, want zijn vrouw heeft het voor het zeggen :unsure: , maar zeg gewoon dat ge bang zijt, dat is toch minder belachelijk dan zo'n complot-onzin.

Ik vraag me zelfs af hoe dat werkt "voor het geld". Is dat dan de CEO van Pfizer en Moderna die alle wereldleiders opbelt om te zeggen dat ze maar een booster moeten zetten, omdat hun financieel veilig bedrijf nog meer geld wilt hebben of zoiets?

Tuurlijk maar dan gaat het meer over het gespreksonderwerp an sich en niet echt over het feit of die persoon minder/meer risico heeft om een virus over te dragen.

Daar ging het over inzake kinderen vaccineren, die kinderen kunnen er zelf niet aan doen of ze al dan niet gevaccineerd zijn en complottheorieën gaan ze gelukkig nog niet ingestampt hebben (of toch niet in die mate dat ze daarover praten met andere kinderen).

Mijn beste kameraad heeft zich niet laten vaccineren en zweeft zowat op de grens met complottheorieën.... Verder prima kerel, corona is nu wel gewoon een gespreksonderwerp dat we mijden omdat we weten dat we daar gewoon helemaal verschillend over denken.

Ah de aap komt uit de mouw, jouw vrouw is apotheker en is niet gevaccineerd, alsook jouw huisdokter.
Dat noem jij dan "voldoende apothekers en artsen die niet gevaccineerd zijn".

Neen, dat is de micro minderheid, want 97,5% van haar collega's zijn wel gevaccineerd.

Hoe gaan zij om met de verpletterende hoeveelheid aan studies over de vaccins, alsook de quasi consensus onder hun collega's?
Welke contra evidentie hebben ze, en kan je daar eens naar linken?

Die 97,5% van de gevaccineerde artsen weten het misschien wel beter?

Nee, dat noem ik dat ik er voldoende heb gehoord. Waar jij het haalt dat ik insinueer dat een meerderheid van deze groep antivaxxers zou bevatten, is mij een raadsel. Best eerst eens leren lezen voor ge op uw paard kruipt.

Uiteraard begrijpen zij de voordelen van een vaccin voor de volksgezondheid. Consensus in de wetenschap heeft geen enkele betekenis trouwens, dat is onwetenschappelijke quatsch.
Maar op persoonlijk vlak zien wij het nut niet van het vaccin te nemen voor een ziekte die ons hoogstwaarschijnlijk niet hard zal treffen. Zij was zwanger in 2021 en ik kwam toen amper buiten. Er is trouwens niets bekend over de mogelijke langetermijngevolgen van zowel het vaccin als de ziekte, zodus proberen wij beiden zo lang mogelijk te mijden (hetgeen gelukt is tot nu toe).

bleh.
Ik heb kennis genomen van onderstaande informatie en bied me vrijwillig aan voor vaccinatie.
Ja ik heb er kennis van genomen. Nee, ik wil me niet laten boosteren maar helaas word je daarmee het moderne equivalent van een slaaf.
Die keuze ontbreekt precies op de site.
Werken, eten slapen. Op reis gaan? ho maar... iets van ontspannede activiteiten doen? Ho maar.

Ik heb ook de mogelijkheid om nooit meer gevaccineerd te worden. Ongeacht alle regeltjes die ze hoogstwss de volgende jaren nog op ons gaan afvuren. Een moeilijke keuze.
Vaccinatie weigeren: Ik wil nooit een COVID-19-vaccin krijgen
Ik zal maar conformeren en weer een week in de lappenmand liggen for the greater good.

Nee, dat noem ik dat ik er voldoende heb gehoord. Waar jij het haalt dat ik insinueer dat een meerderheid van deze groep antivaxxers zou bevatten, is mij een raadsel. Best eerst eens leren lezen voor ge op uw paard kruipt.

Uiteraard begrijpen zij de voordelen van een vaccin voor de volksgezondheid. Consensus in de wetenschap heeft geen enkele betekenis trouwens, dat is onwetenschappelijke quatsch.
Maar op persoonlijk vlak zien wij het nut niet van het vaccin te nemen voor een ziekte die ons hoogstwaarschijnlijk niet hard zal treffen. Zij was zwanger in 2021 en ik kwam toen amper buiten. Er is trouwens niets bekend over de mogelijke langetermijngevolgen van zowel het vaccin als de ziekte, zodus proberen wij beiden zo lang mogelijk te mijden (hetgeen gelukt is tot nu toe).
Kameraad (allez de vent van een vriendin)
35 jaar. Niet gevaccineerd maar heeft toch een bezoekje intensieve mogen doen. anekdotisch bewijs is anekdotisch.

Ik ken één dokter die zich niet heeft laten vaccineren. Omdat één van haar patiënten zwaar ziek is geworden van het vaccin. Ik vraag haar dan ook of ze nog met de wagen gaat rijden wanneer één van haar patiënten is gestorven in het verkeer.
Maar op persoonlijk vlak zien wij het nut niet van het vaccin te nemen voor een ziekte die ons hoogstwaarschijnlijk niet hard zal treffen. Zij was zwanger in 2021 en ik kwam toen amper buiten.
Er is ondertussen overduidelijk bewijs dat net zwangere vrouwen alle belang hadden bij het nemen van het vaccin.
Er is trouwens niets bekend over de mogelijke langetermijngevolgen van zowel het vaccin als de ziekte, zodus proberen wij beiden zo lang mogelijk te mijden (hetgeen gelukt is tot nu toe).
Ik zal me altijd blijven vaccineren, om mijn oudere familieleden en collega's te beschermen.
Ik heb een geweten, en zou me er nooit kunnen overheen zetten indien ik iemand zou besmetten. Ik doe er dus alles aan om dat te vermijden, vaccineren en erg vaak zelftests voor ik bij mijn moeder of mijn schoonouders kom (ik heb een allergische rhinitis, en dus altijd covid symptomen) .

Dat reclame plaatje op de radio over kinderen vaccineren ben ik wel kotsbeu gehoord. Een dikke klucht is het!
Je weet dat het zeldzaam is dat een kind ernstig ziek wordt van Corona of er van sterft. Dat is 1 kans op een paar honderd duizend. En natuurlijk wens je dat niemand toe, je wilt niet juist die éne zijn.
Maar als je je kind niet laat vaccineren, dan weet je dat die kans super klein is. Als je je kind wel laat vaccineren, dan weet je totaal niet wat de gevolgen op lange termijn zijn met dit vaccin(zoals ik al eens heb gezegd, dit is niet zoals een klassiek vaccin). DAT KAN NIEMAND U ZEGGEN. Een zeer klein percentage van volwassenen krijgen myocarditis zoals bv:
En ok, op zo'n grote groep ga je bijwerkingen hebben, maar er is niemand die u kan zeggen of dat percentage groter is met kinderen. Als een kind myocarditis krijgt, dan is het meestal fataal. En ik zeg hier nu niet dat veel kinderen dat na vaccinatie gaan krijgen, ik zeg maar, je kan dit gewoon niet weten. Maar je kan wel volgens de feiten weten dat sterven aan Corona super zeldzaam is met kinderen. En als je dan die fucked up reclame hoort op de radio. "Denk aan de veiligheid van uw kind, zodat het kan spelen zonder zorgen..." Dan denk ik toch, wtf. Zoals ik al zei, het is zeldzaam dat een kind zwaar ziek wordt. Maar als je zo'n reclame campagne als regering goed keurt, dan kan ik het niet meer serieus nemen. Zoals Vincent Vandeputte het hier zegt, zo denk ik dus ook:
Ik ben blij dat mensen durven te twijfelen en durven hun logisch verstand te gebruiken.

Terug
Bovenaan