Oldschool_Chemist
Active member
Ik begrijp niet goed wat die ene dokter en haar beweegredenen ermee te maken hebben. Dat "Gotcha"-momentje kan ik al helemaal niet meer plaatsen.Ik ken één dokter die zich niet heeft laten vaccineren. Omdat één van haar patiënten zwaar ziek is geworden van het vaccin. Ik vraag haar dan ook of ze nog met de wagen gaat rijden wanneer één van haar patiënten is gestorven in het verkeer.
Er is ondertussen overduidelijk bewijs dat net zwangere vrouwen alle belang hadden bij het nemen van het vaccin.
Ik zal me altijd blijven vaccineren, om mijn oudere familieleden en collega's te beschermen.
Ik heb een geweten, en zou me er nooit kunnen overheen zetten indien ik iemand zou besmetten. Ik doe er dus alles aan om dat te vermijden, vaccineren en erg vaak zelftests voor ik bij mijn moeder of mijn schoonouders kom (ik heb een allergische rhinitis, en dus altijd covid symptomen) .
In die tijd was de veilige aanname dat je het vaccin beter kon laten. Nu kunnen we hopelijk een zeer milde variant oplopen en rekenen we op het feit dat we statistisch een kleine kans op een ernstig ziekteverlopen zullen hebben.
Schoonouders en ouders hebben hier al lang aangegeven dat ze gewoon weer normaal willen doen. We lopen er ook de kantjes niet af en blijven thuis bij ziekte (excl. snotvalling) en doen ook regelmatig zelftesten. Ik heb ook wel een geweten hoor, maar ik besef dat een vaccinatie ook de transmissie niet echt effectief tegengaat. Dus de kans dat ik iemand anders besmet is dus vooral afhankelijk van mijn gedrag en zijn vaccinatiestatus. En laat het nu zijn dat ik al sinds het begin van de pandemie goed de regels heb gevolgd, wat voor vele mensen toch steeds moeilijk gebleken is.
Wat ik dus nog steeds niet begrijp is de vele verwijten en het onbegrip dat steeds moet volgen wanneer iemand zegt dat hij/zij het vaccin niet wil nemen. Volgens de vele BG'ers hier kan dit enkel met een ernstige medische reden. Elke andere redenering moet per definitie het resultaat zijn van onwetendheid, complotdenken, egoïsme, etc. Dat ik hier ernstige gesprekken over heb gehad met mijn vrouw en de huisarts (ook familie) en vanwege de bovenstaande redenering momenteel het vaccin niet willen nemen, waarbij we steeds heel goed letten op ons gedrag en onze contacten is van geen enkele tel.
Nee, we gaan gewoon rechtuit beschuldigen dat iemand leugens verspreid of dat hij onwetend en speuren posts af op zoek naar de volgende Gotcha. Gesprek met de apotheker en de huisarts zijn dan "Jos en Mieke verhalen", lachen hoor... Als je zou hopen dat ik me toch laat overtuigen om me te vaccineren (wat ik zeker niet uitsluit), dan is dat toch wel de allerlaatste manier waarop het zal lukken.