Vaccinaties: Nieuws, Onderzoeken en Vaccintwijfel

Wie eerst?

• De ouderen

Stemmen: 81 57,4%
  • De jongeren

Stemmen: 4 2,8%
  • De actieve bevolking

Stemmen: 33 23,4%
  • Een andere groep

Stemmen: 3 2,1%
  • First come first serve

Stemmen: 10 7,1%
  • Loting

Stemmen: 4 2,8%
  • Nog iets anders

Stemmen: 6 4,3%

• Totaal aantal stemmers
    141
Het artikel gaat over 2-dosis vaccinatie.

Jouw statement gaat over de booster.

Graag een artikel over booster versus natuurlijke infectie dat jouw statement van daarnet ondersteunt, want het artikel dat je gaf is niet relevant.
Waar in dat artikel staat dat het over 2 dosissen gaat ?

Ow er staat niet duidelijk 3 dosissen, dus de booster is ineens de holy grail, die gaat er ineens voor zorgen dat natuurlijke immuniteit het moet afleggen.

Denk es logisch na voor 1 seconde en zeg me eens eerlijk welk van volgende stellingen het langste immuniteit geeft volgens jou ?

1. Besmetting met Omikron, antilichamen van Omikron.
2. 2 vaccinaties tegen Alpha tot Delta, Booster tegen Alpha tot Delta. Antilichamen tegen Alpha tot Delta

Het is zoals men in het artikel zegt: There is a modest and incremental relative benefit to vaccination in COVID-recovered individuals; however, the net benefit is marginal on an absolute basis. Therefore, vaccination of COVID-recovered individuals should be subject to clinical equipoise and individual preference.

En niet die bullshit van uitsluiten van de maatschappij indien niet geboosterd zoals nu in meer en meer langen gebeurd (1G)

Ow er staat niet duidelijk 3 dosissen, dus de booster is ineens de holy grail, die gaat er ineens voor zorgen dat natuurlijke immuniteit het moet afleggen.

Denk es logisch na voor 1 seconde en zeg me eens eerlijk welk van volgende stellingen het langste immuniteit geeft volgens jou ?

1. Besmetting met Omikron, antilichamen van Omikron.
2. 2 vaccinaties tegen Alpha tot Delta, Booster tegen Alpha tot Delta. Antilichamen tegen Alpha tot Delta
Persoonlijk geloof ik hetgeen hier staat :

Jij wil het gewoon niet zien man, open je ogen. Er staat full vaccination, nergens iets van 2 of 3 dosissen, dus draai het maar weer zoals het in je bootje past.
Volledige vaccinatie is al maanden 2 spuiten of 1 van Johnson. En een booster is een booster. Waarom zou het nu opeens anders zijn? Als ge niet weet wat ze bedoelen in uw artikel, kunt ge best een artikel nemen waar het wel duidelijk is.

Het is een systematic review die andere studies uit het verleden analyseert.
Hier vind je de 9 andere studies waarover jouw artikel een analyse doet.

Elk van die 9 studies heeft het over 1-dose of 2-dose vaccination.
Graag niet van onderwerp afwijken maar een artikel dat jouw statement van hierboven ondersteunt, ofwel jouw statement over de booster terugtrekken.

Laatst bewerkt:
En waar staat daar dat je je best laat boosteren na een infectie op te lopen met Omicron ? Daar gaat het over.
Ik lees dit :

De vraag of de boosterprik ook zinvol is tegen de omikronvariant, die in de vijfde golf dominant is, is een terechte bekommernis. Het bleek dat ook gevaccineerde personen besmet konden worden door deze nieuwe variant. De eerste analyses, uit landen waar de omikronvariant al langer de ronde doet en waar volop boosterprikken met de Pfizer- of Modernavaccins gezet worden, zoals in het Verenigd Koninkrijk, tonen een degelijke bescherming tegen ziek tot ernstig ziek worden door besmetting met de omikronvariant.

De eerste Britse studies tonen dat de basisvaccinatie (zonder boosterprik) duidelijk minder bescherming biedt tegen ernstig ziek worden door de omikronvariant in vergelijking met de deltavariant. Bescherming tegen ziekenhuisopname na een omikronbesmetting is bij twee dosissen, binnen de 6 maanden na vaccinatie, maximaal (> 70%), maar daalt nadien geleidelijk tot ongeveer 50%. Wanneer personen ook een boosterprik hebben gehad, blijken ze echter veel beter beschermd tegen ernstige ziekte door omikron en vermindert het risico op ziekenhuisopname met zo’n 88%. Dat is iets minder in vergelijking met de bescherming tegen eerdere varianten, maar wel zeer behoorlijk (1).

Zoals ik dit lees :
a)2 vaccins + omicronbesmetting -> 70% met geleidelijke daling naar 50%
b)2 vaccins + omicronbesmetting + booster -> 88% daling.

Dus de booster verhoogt uw resistentie. Zelfs met een recente omicronbesmetting ben je dus niet immuun. Anders was a) veel hoger geweest.

EDIT : en als je eerst 2 vaccins zet en dan de booster, dan helpt die booster niet rechtstreeks tegen omicron, maar wel onrechtstreeks via de verhoogde cellulaire immuniteit opgewekt door de huidig vaccins die ook zeer doeltreffend is tegen de omikronvariant (dit staat er een beetje verder onder).

Van de Britse overheid.

Wat is er zo vreemd aan? Knowledge hub is een service die door veel publieke diensten in het VK gebruikt wordt.

Omdat ik gewoon zie "khub.net/...", niet eens .co.uk. En vooral ook omdat er in dat document zelf nergens een naam (persoon of instantie) te bespeuren valt. Dus ja, beetje vreemd. Ik ben nu eenmaal achterdochtig als het gaat over losse pdf bestanden zonder naam op het internet.

Ik wil niet insinueren dat @ugar liegt ofzo he, maar ik was nieuwsgierig naar de site waar hij de link naar dat document gevonden heeft.

Omdat ik gewoon zie "khub.net/...", niet eens .co.uk. En vooral ook omdat er in dat document zelf nergens een naam (persoon of instantie) te bespeuren valt. Dus ja, beetje vreemd. Ik ben nu eenmaal achterdochtig als het gaat over losse pdf bestanden zonder naam op het internet.

Ik wil niet insinueren dat @ugar liegt ofzo he, maar ik was nieuwsgierig naar de site waar hij de link naar dat document gevonden heeft.

https://www.gov.uk/government/news/...t-severe-disease-from-omicron-in-older-adults.
En de link naar die pdf vind je wel in dat document, hoop ik

Komt CST er ook voor de kinderen tussen 6 en 12 jaar?
Ik sta nog altijd niet te springen om mijn kind van 6 te laten vaccineren. Ik zou het voor mijzelf jammer vinden dat ik hem laat vaccineren enkel voor een CST te bemachtigen.

Ik sta nog altijd niet te springen om mijn kind van 6 te laten vaccineren. Ik zou het voor mijzelf jammer vinden dat ik hem laat vaccineren enkel voor een CST te bemachtigen.
Mijn gevoel zegt dat ze dit er nog gaan doorduwen maar we zullen zien wat de toekomst brengt :)

Kunnen ze in principe niet doen omdat ge kinderen niet moogt opdelen. Maar we hebben al veel gezien deze crisis natuurlijk.

Dikke vette bullshit.

Vaccinatiegraad op september 2021:

Functiegroep: Artsen
Vaccinatiegraad gemiddeld per centrum: 97,72 %

Functiegroep: Apothekers
Vaccinatiegraad gemiddeld per centrum: 97,29 %
Uw vaccinatiegraadcijfers maken wat ik hoor niet tot bullshit en gelieve mij geen leugenaar te noemen als je hier geen bewijs van hebt. Ik zeg niet dat de gemiddelde zorgverstrekker zo is hé. 2 apothekers hier in de buurt (waaronder mijn vrouw) en mijn huisdokter zijn niet gevaccineerd en hebben daar hun (gegronde) redenen voor.

Los van wat Janus hierboven zegt, hoe is dat relevant? Precies alsof elke dokter of apotheker genoeg kennis heeft van vaccinaties en virussen.
Maar de gemiddelde BG'er weet het allemaal beter uiteraard.

Kunnen ze in principe niet doen omdat ge kinderen niet moogt opdelen. Maar we hebben al veel gezien deze crisis natuurlijk.
En waren mogen ze dat niet?
We zullen zien hoe deze golf afloopt, hopelijk is het de laatste fameuze (waar ik wel in geloof). Maar als het niet is, dan zie je toch al van ver dat kinderen bijvoorbeeld enkel nog op zomerkamp mogen met cst.

En waren mogen ze dat niet?
We zullen zien hoe deze golf afloopt, hopelijk is het de laatste fameuze (waar ik wel in geloof). Maar als het niet is, dan zie je toch al van ver dat kinderen bijvoorbeeld enkel nog op zomerkamp mogen met cst.
Omdat kinderen zouden gestraft worden voor de beslissing van hun ouders.
+ als je dit land wil zien branden, moet je het CST voor kinderen invoeren. Volwassenen pesten is 1 zaak, maar als je aan mensen hun kinderen komt... Dat is toch van een ander kaliber.
Alsook hebben (de meeste) kinderen echt geen baat bij een vaccinatie voor een ziekte die hen amper treft. En als het is om oma te redden, dat kan ook op andere manieren.

Uw vaccinatiegraadcijfers maken wat ik hoor niet tot bullshit en gelieve mij geen leugenaar te noemen als je hier geen bewijs van hebt. Ik zeg niet dat de gemiddelde zorgverstrekker zo is hé. 2 apothekers hier in de buurt (waaronder mijn vrouw) en mijn huisdokter zijn niet gevaccineerd en hebben daar hun (gegronde) redenen voor.

Maar de gemiddelde BG'er weet het allemaal beter uiteraard.
Gelieve geen "ik heb gehoord van joske en mieke" te gebruiken als je hier geen bewijs van hebt.

Toch hetzelfde? Dus omdat 1 iemand een apotheker en dokter kent die zich niet laten vaccineren moeten we daar opeens rekening mee houden?

Ik ken iemand die werd aangereden op het zebrapad, ge ziet, die zebrapaden hebben dus duidelijk geen nut, laten we aub eens stoppen met die witte strepen verf te trekken op de straatstenen, wordt wakker mensen, dat haalt niets uit!

Omdat kinderen zouden gestraft worden voor de beslissing van hun ouders.
+ als je dit land wil zien branden, moet je het CST voor kinderen invoeren. Volwassenen pesten is 1 zaak, maar als je aan mensen hun kinderen komt... Dat is toch van een ander kaliber.
Alsook hebben (de meeste) kinderen echt geen baat bij een vaccinatie voor een ziekte die hen amper treft. En als het is om oma te redden, dat kan ook op andere manieren.
Overdrijf nog wat meer...

Dit land zien branden daardoor. Een vocale minderheid wat tumult horen maken dewelke gewoon genegeerd gaat worden tot daaraantoe...

Maar het land zien branden, laat mij niet lachen.

Denk je echt dat er geen punt kan komen waar op gevaccineerde ouders het niet meer zien zitten dat hun gevaccineerde kinderen met niet-gevaccineerde kinderen omgaan? Dingen die een jaar geleden nooit gingen gebeuren waren 6 maand later de realiteit.
Geef het wat tijd, laat een volgende golf komen, geef de niet-gevaccineerden de schuld. En uiteindelijk gaan ouders zelf voorstander worden van een cst voor kinderen.

Nogmaals, ik hoop dat niet hé. Maar er is de laatste 2 jaar zoveel gebeurt dat ik dit een heel aannemelijk scenario vind als het volgende winter opnieuw de verkeerde richting moest uit gaan.

Terug
Bovenaan