Vaccinaties: Nieuws, Onderzoeken en Vaccintwijfel

Wie eerst?

• De ouderen

Stemmen: 81 57,4%
  • De jongeren

Stemmen: 4 2,8%
  • De actieve bevolking

Stemmen: 33 23,4%
  • Een andere groep

Stemmen: 3 2,1%
  • First come first serve

Stemmen: 10 7,1%
  • Loting

Stemmen: 4 2,8%
  • Nog iets anders

Stemmen: 6 4,3%

• Totaal aantal stemmers
    141
Oude mensen en risicopatiënten zijn ook een belangrijke reden voor de ICU-bezetting, zullen we hen dan ook maar weren uit het sociale leven? Ongevaccineerde mensen <49 lopen namelijk minder kans op een ICU opname dan gevaccineerde 70+ers.
Je geeft nu zelf argumenten om vaccinatie te verplichten voor mensen ouder dan 50 jaar. proficiat.
Er zijn in de categorie van 50+ ers nog altijd bijna 10% niet gevaccineerden.
Ik denk dat de rest van het land niet bereid is om nog beperkt te worden door hun halstarrige weigering

Je geeft nu zelf argumenten om vaccinatie te verplichten voor mensen ouder dan 50 jaar. proficiat.
Er zijn in de categorie van 50+ ers nog altijd bijna 10% niet gevaccineerden.
Ik denk dat de rest van het land niet bereid is om nog beperkt te worden door hun halstarrige weigering
Dat is dus de vaccinatiefixatie waar ik het over heb. Alles is goed om toch maar een vaccinatie als enige mogelijkheid naar voor te schuiven. Als je de zorg echt wil ontlasten, geef je hen desnoods geen voorrang bij een eventuele opname. Hoeveel van deze mensen hebben misschien Covid opgelopen, zij beschikken namelijk ook over een natuurlijke immuniteit. Jezelf blind staren op die cijfers is niet de manier...

Goed nieuws uit de UK

Booster werkt zeer goed om oudere mensen (+65) uit de kliniek te houden, ook na drie maanden: 90% bescherming tegen hospitalisatie. Met twee dosissen is de bescherming tegen hospitalisatie na 3 maand maar 70% (en daalt verder naar 50% na 6 maanden).

We zien nu een eerste serie Europese landen overgaan op vaccinatieverplichting voor 60+ of 65+, onder meer Italië en Griekenland. Dat lijkt me een goede zaak.

Van waar komt dat document ergens? Is zo'n vreemde link :)

Dat is dus de vaccinatiefixatie waar ik het over heb. Alles is goed om toch maar een vaccinatie als enige mogelijkheid naar voor te schuiven. Als je de zorg echt wil ontlasten, geef je hen desnoods geen voorrang bij een eventuele opname. Hoeveel van deze mensen hebben misschien Covid opgelopen, zij beschikken namelijk ook over een natuurlijke immuniteit. Jezelf blind staren op die cijfers is niet de manier...
Natuurlijke immuniteit bestaat niet. Is zonet weer bewezen in de recentste statistische data uit de UK. Bescherming tegen besmetting en hospitalisatie is veel lager voor mensen die herbesmet geraken dan voor mensen die gevaccineerd werden.
Maar zet je alu-hoedje gerust op.

Natuurlijke immuniteit bestaat niet. Is zonet weer bewezen in de recentste statistische data uit de UK. Bescherming tegen besmetting en hospitalisatie is veel lager voor mensen die herbesmet geraken dan voor mensen die gevaccineerd werden.
Maar zet je alu-hoedje gerust op.
Bron ?

hier beweren ze nochtans anders:

Equivalency of Protection From Natural Immunity in COVID-19 Recovered Versus Fully Vaccinated Persons: A Systematic Review and Pooled Analysis - PubMed

Zeer erg dat ze in de media nu die vaccinaties zitten op te dringen aan de kinderen. Boodschappen op de radio die luiden “Ben je gevaccineerd dan behoudt je je immuniteit” of zoals nu het hoofdartikel op HLN ivm dat inenten in de zoo ““Ik moet maandag weer naar school, maar na deze prik voel ik me toch veiliger”

Wtf. Die prik zorgt er niet voor dat je immuniteit behouden blijft. En een kind hoeft zich niet onveilig te voelen …

En dan achteraf komen ze af met zie je wel de vaccinaties werken, terwijl het het virus zelf is dat minder ziek maakt.

Om zu k*tsen.

Dan ook nog komen verkondigen dat die booster langer werkzaam blijft dan natuurlijke immuniteit.

Ik zag gisteren ook voor't eerst Iwein Segers als coronavirus rondlopen op school in een spotje op één. Wtf zeg :wtf:

Die is gebaseerd op oudere data. Ik spreek impact delta/omicron in de UK, statistisch relevante informatie die duidelijk maakt dat er een significant groter .risico op herinfectie en hospitalisatie is.

De enige leugen hier is dat een boostershot langere immuniteit geeft dan een natuurlijke immuniteit na besmetting.
Waar beweren ze dit? Dat lijkt mij ook wel absurd. Een natuurlijke infectie van Omicron gaat je langer immuniteit geven tegen Omicron dan deze booster die amper effectief is tegen Omicron.

Waar beweren ze dit? Dat lijkt mij ook wel absurd. Een natuurlijke infectie van Omicron gaat je langer immuniteit geven tegen Omicron dan deze booster die amper effectief is tegen Omicron.
In de FAQ van Zorg en Gezondheid over kindervaccinatie :sarcastic: of het moet er ondertussen uitgehaald zijn.

oa in dit filmpje van Zorg en Gezondheid (23 dec 2021):

En in dit artikel van Mensura (15 dec 2021):

Het klopt dat een doorgemaakte besmetting een tijdlang voor een goede virusresistentie zorgt. Hoe lang en hoe sterk die bescherming duurt, is nog niet duidelijk. Uit de eerste gegevens blijkt dat dit heel erg kan verschillen per individu. Daarom blijft het boostervaccin steeds aangeraden, omdat het langer bescherming biedt dan de natuurlijke immuniteit na infectie.

en op:

Een infectie na basisvaccinatie (met 2 dosissen of met 1 indien gevaccineerd met Janssen) zal zeker een booster effect hebben. Voor hoe lang weten we niet en hoe sterk weten we ook niet. Uit de eerste gegevens blijkt dat dit sterk kan verschillen per individu. Hierdoor blijft het boostervaccin nog steeds aangeraden omdat dit langer bescherming biedt dan de natuurlijke immuniteit opgebouwd door een infectie

Anyway, nogmaals sorry voor de offtopic, mag verplaatst naar het topic over vaccintwijfel.

Laatst bewerkt:
Ik hoor nochtans voldoende mensen die in de zorg werken die het vaccin zelf niet willen nemen omdat zij de voordelen niet zien opwegen tegen de mogelijke nadelen. Luidop zullen ze dit niet zeggen (de ordes treden namelijk voor het eerst in hun leven eens op tegen iets), maar in gesloten kring is dat wat anders. Uiteraard raden ze hun patiënten het vaccin wel aan (volksgezondheid enzo). En voordat iemand erover begint: neen, het zijn geen schoonmakers in een WZC, het zijn apothekers en dokters.
Dikke vette bullshit.

Vaccinatiegraad op september 2021:

Functiegroep: Artsen
Vaccinatiegraad gemiddeld per centrum: 97,72 %

Functiegroep: Apothekers
Vaccinatiegraad gemiddeld per centrum: 97,29 %

Ik hoor nochtans voldoende mensen die in de zorg werken die het vaccin zelf niet willen nemen omdat zij de voordelen niet zien opwegen tegen de mogelijke nadelen. Luidop zullen ze dit niet zeggen (de ordes treden namelijk voor het eerst in hun leven eens op tegen iets), maar in gesloten kring is dat wat anders. Uiteraard raden ze hun patiënten het vaccin wel aan (volksgezondheid enzo). En voordat iemand erover begint: neen, het zijn geen schoonmakers in een WZC, het zijn apothekers en dokters.
Los van wat Janus hierboven zegt, hoe is dat relevant? Precies alsof elke dokter of apotheker genoeg kennis heeft van vaccinaties en virussen.

De enige leugen hier is dat een boostershot langere immuniteit geeft dan een natuurlijke immuniteit na besmetting.
While vaccinations are highly effective at protecting against infection and severe COVID-19 disease, our review demonstrates that natural immunity in COVID-recovered individuals is, at least, equivalent to the protection afforded by complete vaccination of COVID-naïve populations. There is a modest and incremental relative benefit to vaccination in COVID-recovered individuals; however, the net benefit is marginal on an absolute basis. Therefore, vaccination of COVID-recovered individuals should be subject to clinical equipoise and individual preference.
Waar zie jij in jouw bron ergens iets over booster versus besmetting?

Waar zie jij in jouw bron ergens iets over booster versus besmetting?
Our review demonstrates that natural immunity in COVID-recovered individuals is, at least, equivalent to the protection afforded by complete vaccination of COVID-naïve populations.

vs.

Hierdoor blijft het boostervaccin nog steeds aangeraden omdat dit langer bescherming biedt dan de natuurlijke immuniteit opgebouwd door een infectie

Iets onduidelijk ?

Our review demonstrates that natural immunity in COVID-recovered individuals is, at least, equivalent to the protection afforded by complete vaccination of COVID-naïve populations.

vs.

Hierdoor blijft het boostervaccin nog steeds aangeraden omdat dit langer bescherming biedt dan de natuurlijke immuniteit opgebouwd door een infectie

Iets onduidelijk ?
Ja, voor jou is het blijkbaar onduidelijk.

Jouw artikel gaat over 2-dosis vaccinatie, niet over de booster.

Gebrekkige argumentatie
Ja, voor jou is het blijkbaar onduidelijk.

Jouw artikel gaat over 2-dosis vaccinatie, niet over de booster.
Jij wil het gewoon niet zien man, open je ogen. Er staat full vaccination, nergens iets van 2 of 3 dosissen, dus draai het maar weer zoals het in je bootje past.

Jij wil het gewoon niet zien man, open je ogen. Er staat full vaccination, nergens iets van 2 of 3 dosissen, dus draai het maar weer zoals het in je bootje past.
Het artikel gaat over 2-dosis vaccinatie.

Jouw statement gaat over de booster.

Graag een artikel over booster versus natuurlijke infectie dat jouw statement van daarnet ondersteunt, want het artikel dat je gaf is niet relevant.

Terug
Bovenaan