Vaccinaties: Nieuws, Onderzoeken en Vaccintwijfel

Wie eerst?

• De ouderen

Stemmen: 81 57,4%
  • De jongeren

Stemmen: 4 2,8%
  • De actieve bevolking

Stemmen: 33 23,4%
  • Een andere groep

Stemmen: 3 2,1%
  • First come first serve

Stemmen: 10 7,1%
  • Loting

Stemmen: 4 2,8%
  • Nog iets anders

Stemmen: 6 4,3%

• Totaal aantal stemmers
    141
Dit soort misverstanden kan gemakkelijk vermeden worden door een duidelijkere post zonder op meerdere manieren te interpreteren emoji's.
Het is jij die er verdacht over doet.

Ik insinueer niks of niemand. Maar goed, jij bent de gutmensch die het debat moet monitoren of zo?

Het is jij die er verdacht over doet.

Ik insinueer niks of niemand. Maar goed, jij bent de gutmensch die het debat moet monitoren of zo?
Whatever. Ik heb het gewoon helemaal gehad met die manier van posten die sommigen hier bezigen waarbij ze zaken zonder ook maar iets van uitleg erbij komen linken of posten, om dan achteraf te klagen dat men ze verkeerd interpreteert. Als je niet wilt dat mensen je verkeerd interpreteren, zeg dan onmiddellijk wat je wil zeggen. In jouw geval dus 'dat er monsterwinsten kunnen geboekt worden door goed te scoren.' Waarom dat dan ter zake doet in een topic over vaccinaties weet ik nog altijd niet, maar dat moet de moderatie maar uitzoeken als ze vinden dat dat niet past. Daarover gesproken:

Maar goed, jij bent de gutmensch die het debat moet monitoren of zo?

Neen, maar de gutmenschen die dat wel doen hebben nog niet eens een paar uur voordat jij je post maakte al gereageerd op iemand die exact hetzelfde deed dat men daar iets van uitwijding bij moest zetten.

Ik ga er verder niet op reageren want het is zo mogelijk nog meer off topic dan de post waarmee het hier begonnen is, maar goed.

En de Westerse wereld is dankzij dat vaccin in staat om zonder lockdowns verder te leven met covid.
Vorig jaar was de economische schade 2.4 biljoen dollar.
Zonder lockdowns verder door het vaccine? 😅😅😅 Leef jij in een andere wereld ofzo. Dat klote vaccine werkt langs gene zak. Schoolvoorveeldje isreal is daar btw een zeer mooi voorbeeld van. Dit land moest de propaganda worden voor het pfizer vaccine.. ze zitten daar al aan prik 4. Helpt het? Mijn conclusie is nee.

Zonder lockdowns verder door het vaccine? 😅😅😅
Er is tot op heden geen nieuwe lockdown geweest
Leef jij in een andere wereld ofzo.
De echte wereld
Dat klote vaccine werkt langs gene zak. Schoolvoorveeldje isreal is daar btw een zeer mooi voorbeeld van. Dit land moest de propaganda worden voor het pfizer vaccine.. ze zitten daar al aan prik 4. Helpt het? Mijn conclusie is nee.
Alle cijfers geven aan dat landen met hoge vaccinatiegraad de hospitalisaties en sterfgevallen onder controle kunnen houden. We zien net hetzelfde in de Verenigde Staten, waar staten met hoge vaccinatiegraad veel minder doden tellen.

Dus ja dat vaccin werkt.

Dit was midden december de kritiek op het vaccinatiebeleid:
JanusDR zei:
Als dat het geval is, waarom zal België dan aan minder dan de helft van de piekcapaciteit vaccineren in de laatste 2 weken van december?
NemesisBE zei:
persconferentie taskforce vaccinatie afgelopen vrijdag.
Week 50: ±350k vaccinaties
Week 51: ± 180k vaccinaties
Week 52: nog geen vooruitzichten, maar zeer waarschijnlijk minder dan 100k

En op de piek in juni/juli werden er >500k per dag gezet.
Dit was het resultaat (weeknummers zit mogelijks kleine variatie op met hoe nemesis telt)

Week 49 386.765
Week 50 441.527
Week 51 450.449
Week 52 194.605

Moraal: Altijd voorzichtig zijn met vooruitzichten in een veranderende epidemische situatie en niet grove woorden gebruiken à la "ronde nul voor sense of urgency"

Dit was midden december de kritiek op het vaccinatiebeleid:

Dit was het resultaat (weeknummers zit mogelijks kleine variatie op met hoe nemesis telt)

Week 49 386.765
Week 50 441.527
Week 51 450.449
Week 52 194.605

Moraal: Altijd voorzichtig zijn met vooruitzichten in een veranderende epidemische situatie en niet grove woorden gebruiken à la "ronde nul voor sense of urgency"
Geen idee wat je hier probeert te bewijzen.

Ronde nul sense of urgency van half oktober tot begin december, en dan zijn ze plots beginnen beseffen dat het sneller moest.
En vanaf begin december ging het sneller, en dat heb ik toen duidelijk gezegd.

Daarna volledig terechte kritiek dat vaccinatiecentra zouden sluiten eind december, waarna vele van die centra toch een inspanning gedaan hebben om nog extra uitnodigingen te versturen (waaronder het mijne).

En daardoor zitten ze eind december toch nog aan een respectabel aantal vaccinaties.

En dat zou op 1 of andere manier mijn kritiek van eind oktober tot half december moeten ontkrachten?
Het is integendeel een bevestiging, want ze hebben de stappen genomen zoals ik zei NADAT we hierover klaagden.

Zonder lockdowns verder door het vaccine? 😅😅😅 Leef jij in een andere wereld ofzo. Dat klote vaccine werkt langs gene zak. Schoolvoorveeldje isreal is daar btw een zeer mooi voorbeeld van. Dit land moest de propaganda worden voor het pfizer vaccine.. ze zitten daar al aan prik 4. Helpt het? Mijn conclusie is nee.

Er is nog een verschil tussen "geen 100% effectiviteit" en "klote vaccin werkt langs gene zak".

Gij zult ook geen goud winnen op de 200meter sprint, maar daarom zijt ge nog geen kreupele he die niet kan lopen he.

4 op de 10 dodelijke slachtoffers droeg een gordel! Schaf aub de gordels af want dat helpt toch niet.

:unsure:

(Gepikt van iemand op het forum, weet de naam niet meer).

Ding is. De mexicaanse griep was kleinschaliger. Maar qua golven verliep het ongeveer gelijkaardig. Eerste golf veel doden. Het eerste jaar veel doden. Het tweede jaar meer besmettingen, maar veel minder doden en minder ernstig ziekteverloop. En dit zonder vaccine ( vaccine kwam pas later. )

Geen idee wat je hier probeert te bewijzen.

Ronde nul sense of urgency van half oktober tot begin december, en dan zijn ze plots beginnen beseffen dat het sneller moest.
En vanaf begin december ging het sneller, en dat heb ik toen duidelijk gezegd.
...
En dat zou op 1 of andere manier mijn kritiek van eind oktober tot half december moeten ontkrachten?
De "nul sense of urgency" is wat ik aanval.

België had op 15/10 volgens Ourworldindata 3,73% boostergevaccineerden. Toen stonden ze op de 12e plaats van 37 landen. De "slechtste" plaats die België behaalde was de 18e van 52 landen. Nu zijn we de 13e van 95 landen (waarvan 4 landen/gebieden voor ons staan met laag aantal inwoners). Over andere landen geen gegevens, maar je mag er denk ik wel vanuitgaan dat er geen zullen zijn die België voor steken.

De landen die voorstaken waren dan ook nog logisch te verklaren doordat ze eerder gevaccineerd hadden en dat er wetenschappelijk advies was om niet te vroeg te boosteren.

Je mag gerust kritiek geven dat het traag ging. Je mag zeggen dat het niet ok was dat men zo lang wachtte om die 4/6 maand in te korten. Maar "nul sense of urgency" is complete bullshit. Er zijn honderden mensen op beleidsniveau dagelijks bezig met covid, de beslissing om te versnellen is héél vlug genomen na wetenschappelijk advies, die quasi gelijktijdig in de meeste landen aangepast werd.

Op elk moment tussen je eind oktober tot half december zaten we qua aantal boosters vrij goed.

JanusDR zei:
Het is integendeel een bevestiging, want ze hebben de stappen genomen zoals ik zei NADAT we hierover klaagden.
Je denkt toch niet dat ze naar je geklaag luisterden, hé? Ze hebben de stappen genomen nadat er wetenschappelijke consensus was om te vervroegen. Niet na je geklaag.

Ding is. De mexicaanse griep was kleinschaliger. Maar qua golven verliep het ongeveer gelijkaardig. Eerste golf veel doden. Het eerste jaar veel doden. Het tweede jaar meer besmettingen, maar veel minder doden en minder ernstig ziekteverloop. En dit zonder vaccine ( vaccine kwam pas later. )
En wat is de relevantie met het vaccin tegen covid?

Israëlische studie over vierde prik: goed, maar niet genoeg

Een zeer kleine studie nog, voor de duidelijkheid.

Fair enough. Ze hebben er hun werk van gemaakt.

Iets anders over vaccinatie bij kinderen dan. De propagandemachine draait volop. Ik hoorde zelfs radioreclame om je kind te laten vaccineren. Ondertussen staat de website van Zorg&Gezondheid vol foute informatie en blijft Van Damme onbestaande onderzoeken vermelden. :sarcastic:
Ik begin wel fan te worden van die Tijl De Bie :p

Dezelfde kerel als bij die Lachaert nonsens.

En dan te weten dat ie na 10 weken praktisch uitgewerkt is met een effectiviteit van 40%. In werkelijkheid wss nog wat lager want je wie gaat er nu beweren dat het boostervaccin amper voordeel biedt natuurlijk. Laat jullie maar lekker verder prikken zou ik zeggen. En dan noemt men hier degene die twijfels hebben aan het nut van de booster domme mensen.

En dan te weten dat ie na 10 weken praktisch uitgewerkt is met een effectiviteit van 40%. In werkelijkheid wss nog wat lager want je wie gaat er nu beweren dat het boostervaccin amper voordeel biedt natuurlijk. Laat jullie maar lekker verder prikken zou ik zeggen. En dan noemt men hier degene die twijfels hebben aan het nut van de booster domme mensen.
De eerste en tweede booster staan los van elkaar. Vooral vreemd dat ge die veel te kleine studie al als een feit aanziet en de meerdere studies van het effect van de eerste booster blijkbaar negeert.

De eerste en tweede booster staan los van elkaar. Vooral vreemd dat ge die veel te kleine studie al als een feit aanziet en de meerdere studies van het effect van de eerste booster blijkbaar negeert.
Kan je aub een paar voorbeelden van zo een studies posten ? Ik lees ze graag door.

Terug
Bovenaan