Vaccinaties: Nieuws, Onderzoeken en Vaccintwijfel

Wie eerst?

• De ouderen

Stemmen: 81 57,4%
  • De jongeren

Stemmen: 4 2,8%
  • De actieve bevolking

Stemmen: 33 23,4%
  • Een andere groep

Stemmen: 3 2,1%
  • First come first serve

Stemmen: 10 7,1%
  • Loting

Stemmen: 4 2,8%
  • Nog iets anders

Stemmen: 6 4,3%

• Totaal aantal stemmers
    141
Waarom zou je daar kwaad om worden? Als mensen (zonder comorbiditeiten) redeneren dat het ziektebeeld bij besmetting voor hen twee keer niks zou voorstellen, dan hebben ze in de meeste gevallen gewoon gelijk. Dat sluit uiteraard niet uit dat er nog altijd een kleine kans is dat ze toch heel ernstig ziek worden, of er andere gevolgen aan over houden. Maar hoe denk je nu zelf dat de gemiddelde Belg zal redeneren als ze horen dat er mogelijks nog extra vaccinatierondes zullen volgen, en dat daarbij telkens 30% (cijfer uit mijn botten geslagen) kans is dat ze daarbij één tot twee dagen geveld zijn?
Ken jij alle comorbiditeiten? Weet jij met 100 % zekerheid dat je er niet een hebt? Ik moet helaas op beide vragen nee antwoorden.
Een stom voorbeeld, niet covid-19 gerelateerd: een PFO is een belangrijke factor in duikongevallen. Toch weet bijna niemand of hij/zij een PFO heeft, en heeft 1/5 van de bevolking dit in meer of mindere mate.

Iemand riep de voorbije pagina's dat men (o.a. ik) zei over mRNA-vaccins, dat ze vlot aangepast kunnen worden als er varianten zijn; en waarom men dat dan niet deed.
Bij deze, ik heb even met Moderna gebeld ;) Bij Pfizer kreeg ik een wachtmuziekje.
Farmabedrijf Moderna zegt dat het een boostervaccin aan het ontwikkelen is dat specifiek gericht is op omikron.
Het bekijkt ook of er nog andere boostervaccins mogelijk zijn die ons kunnen beschermen tegen verschillende varianten.
Maar BioNTech zegt dat het samen met Pfizer in staat is om binnen de zes weken zijn vaccin aan te passen aan de nieuwe variant en de eerste dosissen binnen de 100 dagen gebruiksklaar te krijgen.

Is het mazelenvirus niet zo? Ik dacht ergens gehoord te hebben dat als de buurman mazelen heeft en kucht tegen een gemeenschappelijk muur dat de kans wél klein is, maar niet onbestaande dat jij ook de mazelen krijgt als je net achter die muur staat te ademen. Omdat mazelen zich via de lucht verspreidt en dat er dus ook enkele virusdeeltjes door de muur kunnen geraken.

Nu kan ik bovenstaande wel niet zeker bevestigen. Iemand?
Het mazelenvirus is extreem besmettelijk (R0 15). Indien er iemand met mazelen in de metro stapt, zal die +- 90% van de mensen in die metrocabine besmetten. Niet alleen terwijl hij in die metro zit. Ook nog de twee daaropvolgende uren.

Omnicron zou, volgens Zuid Afrikaanse artsen, andere milde symptomen geven en zich richten tot de jongeren.

Aangezien in Zuid Afrika de vaccinatiegraad (volledig) rond de 24% is en waarschijnlijk geen jongeren.
Ik hoop binnen een paar dagen dat er meer goeie info naar buiten gaat komen.

Ik heb een old school BV onder mijn facebookvriendjes. (Bekend persoon jaren 2000 nu wat minder)
Maar wat een antivax zever en anti overheidsregels die er nu begint uit te komen..

Op vlak van varianten is Wenseleers een vrij goede bron, vrij nuchtere kijk op de data. Huidige situatie in België is trouwens erger dan wat hij had ingeschat bij opmars van Delta.

Op vlak van varianten is Wenseleers een vrij goede bron, vrij nuchtere kijk op de data. Huidige situatie in België is trouwens erger dan wat hij had ingeschat bij opmars van Delta.
Het artikel is trouwens plots betalend (blijkbaar vergeet men bij HLN dat dikwijls om iets meteen betalend te maken), daarstraks was het nog gratis.

Ik heb een old school BV onder mijn facebookvriendjes. (Bekend persoon jaren 2000 nu wat minder)
Maar wat een antivax zever en anti overheidsregels die er nu begint uit te komen..

Het is een publiek geheim hoor dat er bij Pieter Loridon wel wat hersencellen uit z'n hoofd gestuiterd zijn tijdens het basketten waardoor hij er belachelijke meningen op na begint te houden.

Genoeg anti stoffen volgens de bloedtest, nieuwe variant waarvan nog niet geweten is of die efficient is tegen Omnicron, ik beperkt mijn contacten nog steeds en wil eigenlijk liever mijn Biological zetten deze week (opflakkering van men auto immune ziekte) ipv men 3de prik die ik al op 03/10 kon krijgen maar heb moeten uitstellen vanwege operatie.

Huisarts zei ook: Ga voor je Biological, dus twijfel toch wel voor men 3de prik.

Genoeg anti stoffen volgens de bloedtest, nieuwe variant waarvan nog niet geweten is of die efficient is tegen Omnicron, ik beperkt mijn contacten nog steeds en wil eigenlijk liever mijn Biological zetten deze week (opflakkering van men auto immune ziekte) ipv men 3de prik die ik al op 03/10 kon krijgen maar heb moeten uitstellen vanwege operatie.

Huisarts zei ook: Ga voor je Biological, dus twijfel toch wel voor men 3de prik.
Wat is die biological?

Medicatie die je inspuit die de lichaamsafweer onderdrukt en ontstekingen tegengaat, er moet 2 weken tussen zitten maar lichaamlijk is 2 weken men Cosetyx nog uitstellen een hel qua pijn, en vermits ik nog antistoffen genoeg heb en met de nieuwe covid variant waar waarschijnlijk een aanpassing aan het vaccin moet voor gebeuren zie ik het nut zo niet voor men 3de prik vrijdag.

Medicatie die je inspuit die de lichaamsafweer onderdrukt en ontstekingen tegengaat, er moet 2 weken tussen zitten maar lichaamlijk is 2 weken men Cosetyx nog uitstellen een hel qua pijn, en vermits ik nog antistoffen genoeg heb en met de nieuwe covid variant waar waarschijnlijk een aanpassing aan het vaccin moet voor gebeuren zie ik het nut zo niet voor men 3de prik vrijdag.
Ahzo, ik ben mee! Bedankt voor de uitleg!
Ik heb daarin makkelijker praten. Als ik er nu eentje krijg (booster), en binnen een paar maanden nog eentje moet halen (variant), is dat ook goed voor mij. Maar voor jou ligt dat inderdaad anders. Zeker als je dokter het mee aanraadt, denk ik dat je de twijels mag laten varen. De antistoffen is uiteindelijk alles waar het om draait, hè.

Tom Wenseleers die in het nieuwsblad pleit voor "informed consent" voor nieuwe vaccins als blijkt dat ze aangepast moeten worden aan de delta/omikronvariant. Komt er concreet dus op neer dat je als patiënt dan zou afzien van verantwoordelijkheid van de fabrikant voor eventuele risico's.

Lijkt me een top idee om eventuele twijfelaars over de streep te trekken :unsure: ik snap niet dat je als expert zo een ballonnetjes gaat oplaten in de krant, zo zaai je toch alleen maar wantrouwen?

Terug
Bovenaan