Vaccinaties: Nieuws, Onderzoeken en Vaccintwijfel

Wie eerst?

• De ouderen

Stemmen: 81 57,4%
  • De jongeren

Stemmen: 4 2,8%
  • De actieve bevolking

Stemmen: 33 23,4%
  • Een andere groep

Stemmen: 3 2,1%
  • First come first serve

Stemmen: 10 7,1%
  • Loting

Stemmen: 4 2,8%
  • Nog iets anders

Stemmen: 6 4,3%

• Totaal aantal stemmers
    141
allemaal goed en wel, dat de vaccins geen 100 % zijn en deltavariant,
maar de cijfers zijn gewoonweg nog slechter nu, dan voordat de vaccins werden gegeven.

die kleurcodes zijn gebaseerd op wat is het, minder dan 50 op 100.000 besmettingen, die verhouding is steeds hetzelfde gebleven, maar nu staat alles weer donker rood in europa, terwijl dit voor de vaccins nog veel meer geel en groen waren.
Ja dude, de vorige keren toen de cijfers dermate hoog waren, zaten we met veel strengere maatregelen he.

maar de cijfers zijn gewoonweg nog slechter nu, dan voordat de vaccins werden gegeven.

die kleurcodes zijn gebaseerd op wat is het, minder dan 50 op 100.000 besmettingen, die verhouding is steeds hetzelfde gebleven, maar nu staat alles weer donker rood in europa, terwijl dit voor de vaccins nog veel meer geel en groen waren.
Een veel besmettelijkere variant en "maar" deze cijfers door de vaccins. Ook is de ernst gemiddeld gezien veel minder dankzij vaccinatie, het is niet voor niets dat de intensieve een buitenproportioneel aantal niet-gevaccineerde patiënten heeft.

Toen mocht je maar 2 mensen zien, was thuiswerken verplicht en was reizen een verre droom. Als we dat nu toepassen, zal het ook wel snel minderen, zelfs met de besmettelijkere deltavariant. Maar gelukkig gaat dat misschien niet nodig zijn, door de boostershots.

Doe het omgekeerde: beeld je de huidige situatie in zonder vaccins, en dan wordt het al snel duidelijk dat het compleet onhoudbaar zou zijn.

Bij mijn vrouw op het werk hebben ze gisteren de boostershots geplaatst bij het zorgpersoneel.

Ongeveer de helft van de gevaccineerden zijn er weer ziek door. Op haar afdeling zijn 2 van de 8 personen (waarvan 6 gevaccineerd) vandaag terug naar huis moeten gaan wegens ernstige ziekteverschijnselen.
Een collega op een andere afdeling ligt in de IC na een hevige (allergische?) reactie die ze bij de vorige vaccinaties niet had.

Één van haar naaste collega's is van alledrie de vaccinaties ziek geweest, en heeft nog eens corona gehad er bovenop... Die mens zal het ondertussen ook wel gehad hebben! 😂

Bovenstaande is anekdotisch, en ik wil hiermee niet zeggen dat de vaccins niet goed zijn. Ik kan mij echter wel voorstellen dat dergelijke verhalen snel de ronde gaan doen en dat de motivatie om zich verder te laten vaccineren ook wel zal dalen. Ik heb het in een ander topic reeds gezegd. Ondanks dat ik wel geloof dat extra vaccinaties nog wat zullen helpen, heb ik er ook niet veel zin en vertrouwen meer in. Ik zie mijzelf als een goeie barometer voor wat het gros van de mensen denkt op dat vlak.

Bij mijn vrouw op het werk hebben ze gisteren de boostershots geplaatst bij het zorgpersoneel.

Ongeveer de helft van de gevaccineerden zijn er weer ziek door. Op haar afdeling zijn 2 van de 8 personen (waarvan 6 gevaccineerd) vandaag terug naar huis moeten gaan wegens ernstige ziekteverschijnselen.
Een collega op een andere afdeling ligt in de IC na een hevige (allergische?) reactie die ze bij de vorige vaccinaties niet had.

Één van haar naaste collega's is van alledrie de vaccinaties ziek geweest, en heeft nog eens corona gehad er bovenop... Die mens zal het ondertussen ook wel gehad hebben! 😂

Bovenstaande is anekdotisch, en ik wil hiermee niet zeggen dat de vaccins niet goed zijn. Ik kan mij echter wel voorstellen dat dergelijke verhalen snel de ronde gaan doen en dat de motivatie om zich verder te laten vaccineren ook wel zal dalen. Ik heb het in een ander topic reeds gezegd. Ondanks dat ik wel geloof dat extra vaccinaties nog wat zullen helpen, heb ik er ook niet veel zin en vertrouwen meer in. Ik zie mijzelf als een goeie barometer voor wat het gros van de mensen denkt op dat vlak.
Ik ken redelijk veel mensen in de zorg en die hebben bijna allemaal (ik ken er toch een stuk of tien ondertussen die de kans hebben gekregen en het hebben genomen) hun boostershot genomen. Behalve hier en daar een grieperige reactie is daar niks kwalijk gebeurd. Kwestie van toch ook tegengewicht te bieden.

Ik zie mijzelf als een goeie barometer voor wat het gros van de mensen denkt op dat vlak.
Dat zal bijna iedereen wel denken zeker? Maar toch is iedere 'kring' van vrienden en kennissen anders.

Dus liever minder beschermd voor een ziekte die zware symptomen kan opleveren, tot zelfs kunstmatig coma toe, dan een paar dagen griepsymptomen en een pak beter beschermd?

Dus liever minder beschermd voor een ziekte die zware symptomen kan opleveren, tot zelfs kunstmatig coma toe, dan een paar dagen griepsymptomen en een pak beter beschermd?

Denk er van wat je wil. De meeste mensen zullen gewoon redeneren dat een coronabesmetting voor hen in alle waarschijnlijkheid symptomatisch niet erger zou zijn dan een vaccinatie. En waarschijnlijk hebben ze gelijk.

Denk er van wat je wil. De meeste mensen zullen gewoon redeneren dat een coronabesmetting voor hen in alle waarschijnlijkheid symptomatisch niet erger zou zijn dan een vaccinatie. En waarschijnlijk hebben ze gelijk.

En als je door boostershot te nemen de kans verkleint om besmet te raken zou je het dan nemen?
Want dat is grootste reden voor de booster. Huidige bescherming van gewone vaccin zorgen al voor minder erge ziektesymptomen.

Waarschijnlijk hebben ze gelijk???
Cijfers tonen toch aan dat ze ongelijk hebben…

Laatst bewerkt:
ik begin meer en meer te denken dat die vaccins niet het gewenste effect hebben.
hoe verklaar je dit anders? een continent met het hoogst aantal gevaccineerden, die quasi helemaal in alarmfase terug is.
Ik dacht ook vorig jaar dat het einde in zicht was met de vaccins en de hoge vaccinatiegraad, maar de doeltreffendheid ervan lijkt toch maar pover. Als ik mij liet inenten tegen polio, hepatitis B, tetanus, ... dan verwacht je toch beschermd te zijn tegen die ziektes. Gelukkig zijn de gevolgen van een Covid-19 besmetting nog klein bier langs die ziektes.

Holy fucking shit, maar hoe kunt ge nu nog zo’n dingen uit uw botten kramen ondanks toegang tot wetenschappelijke cijfers, grafieken en analyses die godverdomme het tegendeel bewijzen.
Niks persoonlijk, maar ik word daar onderhand toch geweldig kwaad van.

Ik dacht ook vorig jaar dat het einde in zicht was met de vaccins en de hoge vaccinatiegraad, maar de doeltreffendheid ervan lijkt toch maar pover. Als ik mij liet inenten tegen polio, hepatitis B, tetanus, ... dan verwacht je toch beschermd te zijn tegen die ziektes. Gelukkig zijn de gevolgen van een Covid-19 besmetting nog klein bier langs die ziektes.
Tetanus is 3 vaccins bv

Holy fucking shit, maar hoe kunt ge nu nog zo’n dingen uit uw botten kramen ondanks toegang tot wetenschappelijke cijfers, grafieken en analyses die godverdomme het tegendeel bewijzen.
Niks persoonlijk, maar ik word daar onderhand toch geweldig kwaad van.

Waarom zou je daar kwaad om worden? Als mensen (zonder comorbiditeiten) redeneren dat het ziektebeeld bij besmetting voor hen twee keer niks zou voorstellen, dan hebben ze in de meeste gevallen gewoon gelijk. Dat sluit uiteraard niet uit dat er nog altijd een kleine kans is dat ze toch heel ernstig ziek worden, of er andere gevolgen aan over houden. Maar hoe denk je nu zelf dat de gemiddelde Belg zal redeneren als ze horen dat er mogelijks nog extra vaccinatierondes zullen volgen, en dat daarbij telkens 30% (cijfer uit mijn botten geslagen) kans is dat ze daarbij één tot twee dagen geveld zijn?

Als kleine is't 4 vaccins, dan nog eens op 6 jaar en dan ongeveer om de 10j
En nog een onmiddellijke extra vaccinatie als je een risicovolle wonde hebt en de laatste vaccinatie > 5 jaar geleden is.

Terug
Bovenaan