Bij mijn vrouw op het werk hebben ze gisteren de boostershots geplaatst bij het zorgpersoneel.
Ongeveer de helft van de gevaccineerden zijn er weer ziek door. Op haar afdeling zijn 2 van de 8 personen (waarvan 6 gevaccineerd) vandaag terug naar huis moeten gaan wegens ernstige ziekteverschijnselen.
Een collega op een andere afdeling ligt in de IC na een hevige (allergische?) reactie die ze bij de vorige vaccinaties niet had.
Één van haar naaste collega's is van alledrie de vaccinaties ziek geweest, en heeft nog eens corona gehad er bovenop... Die mens zal het ondertussen ook wel gehad hebben!
Bovenstaande is anekdotisch, en ik wil hiermee niet zeggen dat de vaccins niet goed zijn. Ik kan mij echter wel voorstellen dat dergelijke verhalen snel de ronde gaan doen en dat de motivatie om zich verder te laten vaccineren ook wel zal dalen. Ik heb het in een ander topic reeds gezegd. Ondanks dat ik wel geloof dat extra vaccinaties nog wat zullen helpen, heb ik er ook niet veel zin en vertrouwen meer in. Ik zie mijzelf als een goeie barometer voor wat het gros van de mensen denkt op dat vlak.