Vaccinaties: Nieuws, Onderzoeken en Vaccintwijfel

Wie eerst?

  • De ouderen

    Stemmen: 81 57,4%
  • De jongeren

    Stemmen: 4 2,8%
  • De actieve bevolking

    Stemmen: 33 23,4%
  • Een andere groep

    Stemmen: 3 2,1%
  • First come first serve

    Stemmen: 10 7,1%
  • Loting

    Stemmen: 4 2,8%
  • Nog iets anders

    Stemmen: 6 4,3%

  • Totaal aantal stemmers
    141
Vraag is idd hoe de mensen mee te blijven hebben met dat verhaal. De kans dat het bij een derde prik blijft slinkt ook met de dag als je ziet dat experts nu vermoeden dat je met 3 shots slechts dezelfde bescherming geniet tegen Omicron dan tegen Delta met 2 shots. Rekening houdende met enerzijds afnemende immuniteit en anderzijds nieuwe varianten blijven we zo nog een hele tijd bezig.
 
En wat stel je dan voor? Leerkracht is positief.. een goudvis voor de klas zetten? Of die kinderen zonder toezicht houden? Leraars ondanks ziekte Manu militari voor de klas brengen?
Je denkt te eng, er zijn nog opties.
  • Leerkrachten verbieden positief te testen.
  • Leerkrachten niet meer testen
  • Leerkrachten volledig isoleren. Lesgeven van 8u30 tot 15u30 en verder opsluiten in huis.
:)
 
Je denkt te eng, er zijn nog opties.
  • Leerkrachten verbieden positief te testen.
  • Leerkrachten niet meer testen
  • Leerkrachten volledig isoleren. Lesgeven van 8u30 tot 15u30 en verder opsluiten in huis.
:)

weyts???

Ah sorry, het begint te gelijken op een kruistocht dat ik voer tegen hem :)

@ugar : meeste van de gevaccineerden gaan gewoon wel opdraven wanneer ze hun uitnodiging hebben.
 
Vraag is idd hoe de mensen mee te blijven hebben met dat verhaal. De kans dat het bij een derde prik blijft slinkt ook met de dag als je ziet dat experts nu vermoeden dat je met 3 shots slechts dezelfde bescherming geniet tegen Omicron dan tegen Delta met 2 shots. Rekening houdende met enerzijds afnemende immuniteit en anderzijds nieuwe varianten blijven we zo nog een hele tijd bezig.
Vandaag mijn jaarlijkse griepspuit gekregen.
Ik zie het probleem niet om jaarlijks een coronavaccin te krijgen.
 
Corona is inderdaad een probleem van ons allemaal, maar het probleem zou voor ons allemaal véél minder impactvol zijn moesten de weigeraars een greintje burgerschap in zich hebben. De niet-gevaccineerden zijn immers ook een probleem en gevaar voor ons allemaal.
Ik weet niet hoe ze ooit 100pct zouden bereiken, dat is denk ik een utopie. Stel nog dat dat zou lukken, dan blijkt uit cijfers van sciencano dat de druk in de zorg 20pct lager zou zijn*.

Dat is lang niet slecht. Zonder honderd procent kom je al wat lager uit, wat realistischer is.

De impact zou lager zijn, maar nog altijd zeer sterk aanwezig. Er is dus geen sprake van "véél minder impactvol". Minder, ja, maar veel?

Ik vind het relevanter om meer langetermijn te kijken en hoe we samenleven mogelijk kunnen maken met niet gevaccineerden, zonder die laatste groep te marginaliseren of minder rechten te geven. Zeker aangezien je die 100pct nooit zal bereiken.
Ze krijgen veel namen, scheldnamen, maar hoe lost dat het probleem op? Ze maken deel uit van onze samenleving, like it of not, dus dan zullen we maar moeten zoeken naar manieren om er mee samen te leven.

Los daarvan zijn er nog tal van acute problemen die bepaalde groepen veroorzaken door niet in de pas te treden, maar daar zoeken we ook naar oplossingen die niet gelinkt zijn aan Manu millitari iets bereiken.

*Edit: en dat is voor alle leeftijdsgroepen. Er is namelijk nog een verschil te maken per leeftijd. De jongere mensen, de min veertig jarigen, liggen bijvoorbeeld een pak minder lang op IC (min veertig jarigen zijn 9pct van de totale IC cijfers tijdens de golven) , maar maken wel 40pct van de groep niet gevaccineerden. Verplichte vaccinatie in die groep zou de zorg uiteindelijk maar verlichten met <4pct (40*0,09).
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe ze ooit 100pct zouden bereiken, dat is denk ik een utopie. Stel nog dat dat zou lukken, dan blijkt uit cijfers van sciencano dat de druk in de zorg 20pct lager zou zijn.

Dat is lang niet slecht. Zonder honderd procent kom je al wat lager uit, wat realistischer is.

De impact zou lager zijn, maar nog altijd zeer sterk aanwezig. Er is dus geen sprake van "véél minder impactvol". Minder, ja, maar veel?

Ik vind het relevanter om meer langetermijn te kijken en hoe we samenleven mogelijk kunnen maken met niet gevaccineerden, zonder die laatste groep te marginaliseren of minder rechten te geven. Zeker aangezien je die 100pct nooit zal bereiken.
Ze krijgen veel namen, scheldnamen, maar hoe lost dat het probleem op? Ze maken deel uit van onze samenleving, like it of not, dus dan zullen we maar moeten zoeken naar manieren om er mee samen te leven.

Los daarvan zijn er nog tal van acute problemen die bepaalde groepen veroorzaken door niet in de pas te treden, maar daar zoeken we ook naar oplossingen die niet gelinkt zijn aan Manu millitari iets bereiken.

20 procent is zeer impactvol. Dat is het verschil tussen een zorg die in de problemen komt en een zorg die niet in de problemen komt.

Voor mij is langetermijnkijken het vaccin verplichten. Al de rest is bullshit. Er zijn geen andere oplossingen mogelijk.
 
20 procent is zeer impactvol. Dat is het verschil tussen een zorg die in de problemen komt en een zorg die niet in de problemen komt.

Voor mij is langetermijnkijken het vaccin verplichten. Al de rest is bullshit. Er zijn geen andere oplossingen mogelijk.
Heb je ook mijn edit gelezen?

Wanneer de vaccins performanter worden kunnen de cijfers veranderen uiteraard. Ik zou vandaag gewoon verwachten dat er veel meer niet gevaccineerden op IC zouden liggen. Dan was de impact nog vele malen duidelijkere en zouden meer mensen zich allicht spontaan laten vaccineren.

Vandaag kan je stellen dat de vaccins zeker werken en zeker aanbevolen zijn, maar om te zeggen dat dat het gigantische verschil gaat maken ...

Hoe lager de leeftijd, hoe minder de impact van een vaccin op de druk van IC
 
Laatst bewerkt:
buurvrouw ook covid opgelopen, na 3 pfizer vaccinaties. (waaronder dus 1 recente)

idem haar man, covid, 2 pfizer vaccinaties


pffff, ben er meer en meer van overtuigd dat die vaccins ons echt niet gaan helpen, groepsimmuniteit op te bouwen;
hoogstens ons beschermen tegen erge ziektenhuis opname.

dus ja, ik snap ergens wel waarom zoveel gevaccineerden nu twijfelen over hun boostershot,
en waarom de anti vaxxers steeds zekerder zijn van hun zaak dat het geen fluit uithaalt.
 
3/10 van de gevaccineerden twijfelen of ze een boosterprik aanvaarden… we dreigen dus naar een vaccinatiegraad van 70% terug te zakken.
Benieuwd wat de redenen zijn.

Ik kan dat ergens nog wel begrijpen van mensen die best wel wat last hadden van hun eerst 2 prikken. Al denk ik dat je die groep nog wel overtuigd krijgt als je met cijfers het nut van die 3e prik kan aantonen.

Ik vrees dat er echter ook wel wat mensen afhaken om redenen als:
"Ik heb al genoeg 'vergif' in mijn lijf gespoten"
"Het haalt toch niets uit... ik ga echt niet elke 6 maanden voor een nieuwe prik"
...

Hopelijk is die laatste groep niet te groot.

buurvrouw ook covid opgelopen, na 3 pfizer vaccinaties. (waaronder dus 1 recente)

idem haar man, covid, 2 pfizer vaccinaties


pffff, ben er meer en meer van overtuigd dat die vaccins ons echt niet gaan helpen, groepsimmuniteit op te bouwen;
hoogstens ons beschermen tegen erge ziektenhuis opname.

dus ja, ik snap ergens wel waarom zoveel gevaccineerden nu twijfelen over hun boostershot,
en waarom de anti vaxxers steeds zekerder zijn van hun zaak dat het geen fluit uithaalt.
Dat hoeft toch helemaal geen slechte zaak te zijn?

Als je via vaccins er kan toe komen dat de ziekenhuisopnames (en sterftes) bijzonder laag komen te liggen, dan is het probleem ineens een stuk minder groot hoor. Als vaccins + mutaties van het virus uiteindelijk resulteren in het feit dat een besmetting voor een stevige verkoudheid zorgt, dan hebben we al heel wat bereikt.

We hoeven niet 100% immuun te worden om uit de problemen te komen.
 
foYe0lp.jpeg
gkGT4Bs.jpeg


Ja wat is het nu eigenlijk ? Beide artikels worden gewoon op 1 en dezelfde dag gepost. Nu ben je ineens wel beschermt met 3 prikken, en met 2 dan niet, wat is dat voor zever ? Zo creëer je toch wantrouwen. Ikzelf ga wachten deze keer met de booster tot het aangepaste vaccin er is. Geen zin om nu snel snel te zorgen dat de overschotten weg zijn om dan niet beschermd te zijn.
 
Laatst bewerkt:
buurvrouw ook covid opgelopen, na 3 pfizer vaccinaties. (waaronder dus 1 recente)

idem haar man, covid, 2 pfizer vaccinaties
Veel last van of gewoon positief getest? Want als het het laatste is, is dat net een argument voor boosters/vaccins he.
pffff, ben er meer en meer van overtuigd dat die vaccins ons echt niet gaan helpen, groepsimmuniteit op te bouwen;
hoogstens ons beschermen tegen erge ziektenhuis opname.
Da's toch ook de bedoeling.
dus ja, ik snap ergens wel waarom zoveel gevaccineerden nu twijfelen over hun boostershot,
en waarom de anti vaxxers steeds zekerder zijn van hun zaak dat het geen fluit uithaalt.
Ik absoluut niet. Vaccin/booster halen is echt geen moeite. Bescherming tegen ernstige symptomen is echt wel goed. Beide stellingen slaan dus nergens op.
 
Op wie moet je dan afgaan, de producenten die er economisch voordeel van hebben of een onafhankelijk lab ?
Spreken elkaar niet per se tegen hoor.
Eentje gaat over werking in the real world, andere over een specifieke vorm van immuunrespons in een labo. En er staat veel meer nuance in de originele berichten dan in de koppen van HLN.

Zelfs als je op het bericht in HLN afgaat: beschermt nog steeds en beschermt minder goed kunnen gelijktijdig waar zijn.

Aanvulling/edit: de Z-A studie gaat over twee prikken, de studie van Pfizer over de booster.
 
Heb je ook mijn edit gelezen?

Wanneer de vaccins performanter worden kunnen de cijfers veranderen uiteraard. Ik zou vandaag gewoon verwachten dat er veel meer niet gevaccineerden op IC zouden liggen. Dan was de impact nog vele malen duidelijkere en zouden meer mensen zich allicht spontaan laten vaccineren.

Vandaag kan je stellen dat de vaccins zeker werken en zeker aanbevolen zijn, maar om te zeggen dat dat het gigantische verschil gaat maken ...

Hoe lager de leeftijd, hoe minder de impact van een vaccin op de druk van IC
Zonder de vaccins zaten we nu over heel het land met situaties zoals in Bergamo, ik snap echt niet dat je niet inziet dat die nu al een gigantisch verschil maken.

Opnieuw: stop met lullen, toon een fucking greintje burgerzin en vaccineer u.
 
buurvrouw ook covid opgelopen, na 3 pfizer vaccinaties. (waaronder dus 1 recente)

idem haar man, covid, 2 pfizer vaccinaties


pffff, ben er meer en meer van overtuigd dat die vaccins ons echt niet gaan helpen, groepsimmuniteit op te bouwen;
hoogstens ons beschermen tegen erge ziektenhuis opname.

dus ja, ik snap ergens wel waarom zoveel gevaccineerden nu twijfelen over hun boostershot,
en waarom de anti vaxxers steeds zekerder zijn van hun zaak dat het geen fluit uithaalt.
De opa (80+, 2 AZ en 1 Pfizer) van mijn vriendin heeft na 3 spuiten ook covid opgelopen. Heeft zo goed als nergens last van. Dan doen de vaccins toch prima hun werk en dat is toch het doel? De oma (76 jaar) had met 2 Pfizer's ook nauwelijks last van de besmetting.
 
3/10 van de gevaccineerden twijfelen of ze een boosterprik aanvaarden… we dreigen dus naar een vaccinatiegraad van 70% terug te zakken.
Enig idee wie die 3 zijn? Zijn dat risicopatiënten/ouderen, of zijn dat jonge mensen zonder onderliggende aandoening?
 
En wat stel je dan voor? Leerkracht is positief.. een goudvis voor de klas zetten? Of die kinderen zonder toezicht houden? Leraars ondanks ziekte Manu militari voor de klas brengen?
Euhm niet in een leraarskamer met 20 man dicht op elkaar vergaderen of zo? Op het werk mag dat al een hele tijd niet meer.
En onlangs kon een hele kleuterschool (6 klassen oftwel een 100-tal kinderen) dicht omdat 1 zorgjuf overal zonder mondmaskers op 2 dagen had zitten passeren. Het is heus niet zo moeilijk om dat soort risico's/mengen een beetje te beperken om niet als een soort superspreader op te treden. Gezond verstand quoi. Verantwoordelijk gedrag vertonen. Is nu toch niet zo moeilijk. Van kinderen het uiterste verwachten maar als leerkracht zelf heel los omgaan met de basisregels is allesbehalve geniaal zou ik zeggen.
 
Zonder de vaccins zaten we nu over heel het land met situaties zoals in Bergamo, ik snap echt niet dat je niet inziet dat die nu al een gigantisch verschil maken.

Opnieuw: stop met lullen, toon een fucking greintje burgerzin en vaccineer u.
Ik ben dubbel gevaccineerd maar ik zie niet hoe dat relevant is in de discussie rond verplichte vaccinatie. Ik zeg ook niet dat vaccins geen nut hebben. Ik geef enkel mijn mening op basis van cijfers van sciencano om aan te geven dat de impact van verplichte vaccinatie zeer beperkt is. Zeker in vergelijking met wat sommigen incl jij lijken te denken.

Ik heb niet echt de indruk dat je open staat voor discussie, geen probleem.
 
Terug
Bovenaan