UEFA Conference League 2021-2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zelfs geen Europees in de sissy league dit jaar. Dit kunt ge als RSCA supporter toch niet blijven kapot relativeren. Trust the process gaat zijn 3e falende seizoen in 😴. Ohja, ze kunnen zich focussen op de beker zeker..

Als ik straks Kompany ook maar iets over die corner hoor zeggen in de trant van uw post, dan word ik woest.

a9vk4r.jpg

Ge staat met elf man achter uw eigen strafschopstip. Er staat twee man van Vitesse dichter bij de bal dan uw eerste verdediger, en achter uw eerste verdediger ligt een gat van vijftien meter tot uw tweede verdediger. De corner wordt kort genomen, overtal natuurlijk voor Vitesse, simpele dubbelpas en de speler van Vitesse schiet op de doel van binnen de zestien met de aansluitende verdediger van Anderlecht op twee meter.

Als ge hier over geluk of een niet bestaande corner gaat spreken, zijt ge niet mee. Dit is slechte coaching en nul spelinzicht op het veld, niks anders. Professionele ploegen en spelers trainen hier uren op in een seizoen.

Kijk, dat kan allemaal goed zijn he, maar als een bal die anders ergens in het pak beland via de RUG van 1 van u eigen spelers in doel dwarrelt, kan je toch wel van een chancegoal spreken. Net zoals die 2 de goal in de heenmatch gewoon via Hoedt perfect in het hoekje gaat. Tel daar dan nog eens die bal op de paal van Raman, en de penalty op de deklat bij, en je kan dan toch gerust zeggen dat Vitesse het geluk aan zijn zijde had, over beide matchen bekeken.

Was Anderlecht 3 helften heel mak en zwak, zeker en vast. De prestatie van Refaelov een schande, terwijl die de ploeg net zou moeten trekken met zijn ervaring, en had met zijn gemiste penalty, wat gewoon kan gebeuren, nog iets recht te zetten vandaag.

Kompany maakt uiteraard ook een heel slechte beurt. Eerst niets doen na de 2-0, en dan Thelin en Dauda inbrengen, was gewoon heel zwakke coaching van hem. Er is nooit een deftig plan B. En zo zijn er nog wel zaken die je zeker terecht kan aanhalen. Maar het zijn toch ook wel de spelers die hier in die 3 helften een ondergrens hebben getoond. Wat Murillo en Refaelov lieten zien vandaag vond ik echt tenenkrullend. En in de heenmatch was het dan weer Hoedt die door het ijs zakte. Al was iedereen ook gewoon heel slecht in die 3 helften.

Kompany buiten hoor ik overal. Maar wat gaat dat oplossen? Wie ga je in de plaats zetten? Dat je opnieuw bent moeten beginnen bouwen is geen uitvlucht voor deze prestatie, maar speelt uiteraard wel mee. Vorig seizoen trok het nu ook nog op geen kloten. En begon de ploeg uiteindelijk stap voor stap te draaien. Deze kern heeft vooral nog tijd nodig, en die was er niet, met die Europese voorrondes.

Heel pijnlijke uitschakeling alleszins, zeker de manier waarop. Zielloos ten onder tegen een mindere ploeg, die met veel meer drive voor de dag kwam, tegen een ploeg die 3 helften op rij, in het begin overpowered werd door een veel enthousiastere tegenstander. Waar je 9 van de 10 keer ook gewoon tegen door gaat.

Die match tegen Genk kon trouwens op geen slechter moment komen. Na toch wel een mentale uppercut.

Wat Anderlecht de laatste jaren meemaakt doet me vooral mijn hart vasthouden voor de toekomst van Barcelona. :S
Antwerp en Gent gelukkig beter.

Als ik straks Kompany ook maar iets over die corner hoor zeggen in de trant van uw post, dan word ik woest.

"Maar nogmaals over dat eerste doelpunt: als je dat 20 keer probeert, dan gaat hij maar 1 keer binnen. Dat was vandaag het probleem. Ze schieten 3 keer op doel en scoren 2 keer. Dat was ongeveer hetzelfde toen we thuis tegen Vitesse speelden."

:biglaugh:

Tel daar dan nog eens die bal op de paal van Raman, en de penalty op de deklat bij
Als ge uw eigen onkunde nu ook al als geluk voor tegenstander gaat kaderen ... Er wijkt hier niets af he, uw eigen speler is gewoon niet goed genoeg in die fase? Da's precies gelijk Kompany die een dikke dikke aanval inclusief afwerking van Vitesse bij die tweede goal vandaag eventjes wegzet als geluk. Zijn hele ploeg wordt opengereten over meerdere stations en Wittek knalt die aanval mooi binnen: "mjaaa chanceke, anders hadden we gelijkgespeeld." Tja.

Voor de rest wel een goede post, Moleman! Murillo is inderdaad wel tragisch aan het worden.

"Maar nogmaals over dat eerste doelpunt: als je dat 20 keer probeert, dan gaat hij maar 1 keer binnen. Dat was vandaag het probleem."
Interessant. Misschien is onze paarswitte goedheiligman zijn meest recente goal in de JPL al vergeten? Ge weet wel, die 1-2 van Zirkzee, die "via de RUG (voet, nvdr) van 1 van de tegenspelers in doel dwarrelt, kan je toch wel van een chancegoal spreken." Om het Molemangewijs te zeggen.

Ge zou denken dat Vince via zijn kansberekening die winnende treffer dan ook aan geluk zou toeschrijven ... tuurlijk niet. Verantwoordelijkheid nemen heet dat als dat aan de juiste kant gebeurt.
"Met dank aan Joshua Zirkzee, die twee keer scoorde: "Je kan het over tactiek hebben en systemen, maar het zijn de spelers die het moeten doen. En dan moet je de verantwoordelijkheid nemen. Dat heeft Zirkzee gedaan. Maar ik onthou dat we met z'n allen gevaarlijk waren."

OK dan ... als hij het over verantwoordelijkheid heeft, misschien neemt ie die dan wel voor die cornerverdediging? "Er zijn een aantal nieuwe jongens, voor hen moeten die rollen en taken misschien nog iets duidelijker zijn. Zij moeten daar nog stappen in zetten." Ai neen, ook niet dus. Het zijn de nieuwe jongens weer, maar zeker niet de coach, ook al stelt hij die nieuwe jongens op nadat hij die coacht op training. Kijk trouwens even naar de beelden van de corner, er is niemand die instructies geeft en ze staan in perfecte symmetrie in positie: Twee aan de stip, twee aan de baklijn, vier in een boog rond de keeper. Eentje ervoor als schild en eentje bij de twee aan de corner. Dit is ingeoefend en gepland, er is niemand, niet de spelers die er vorig jaar al waren noch de ervaren spelers zoals Hoedt, die dacht dat er iets fout was want ze staan perfect gespiegeld opgesteld.

Ik ben die mens zijn leugens en prietpraat zo beu. Wat nu? Ontslaan is misschien, heel misschien, niet de beste optie, maar mogelijk kan Demichelis hem Europees komen helpen zoals hij dat bij City achterin moest doen, althans dat herinner ik me nog uit de matchen tegen Barcelona toen. Demichelis is ondertussen namelijk ook coach, iets minder ego dus die bouwt langzaam op bij de U17, U19 en nu de reserven, en die zal hem nog wel eens een tweede keer willen redden van het verdrinken. Trekt ook een beetje op Frutos, dus dat komt goed daar in Brussel.

Ik gaan er nimeer aant denken, maar ik had toch liever de tegenstander geloot van Antwerpen en Gent , onmogelijk hoe ge daar 4-2 den boot in gaat .
Dikke proficiat aan de 2 doorstoters .
Het geval Kompany :
Eerlijk ik dacht dat het process iets sneller zou gaan , maar het blijkt traag te gaan voor sommige:)
Als ik sommige supporters hoor (en de meeste internettrainers) zou Kompany al direct alles moeten winnen .
Maakt hij fouten ? Domme wissels? Gaten int systeem ? Tuurlijk maar had elke trainer die begon dat niet ?
Moest hij T2 worden ? Kan maar hij is nu T1
Er is een ding dat ik hem verwijt , buiten Amuzu , 0 jeugspelers
Ik hou men hart vast voor dit weekend

Laatst bewerkt:
Kompany heeft tactisch gefaald in deze ontmoeting. Met onze kern moet je Vitesse altijd elimineren. Mentaal zit het ook verkeerd als je ziet hoe je telkens uit de kleedkamer komt. Kompany kan ook niet schakelen als het mis gaat. Voorts zijn ook zijn vervangingen raar te noemen. Dauda en Thelin brengen terwijl deze normaal niet eens op de bank thuis horen.. Tactisch ook niet omschakelen.. Eerlijk gezegd is deze uitschakeling gewoon schandalig te noemen. Het zal weer een lang seizoen worden voor hen

Wat vooral onrustwekkend is, is hoe weinig spelers er hun kop voor legden gisteren. Ik denk dat Raman, die een slechte match speelde, zowat de enige was die druk zette. Refaelov was beschamend. Ik had gedacht dat die bij Anderlecht a la Pirlo wat het spel ging verdelen zonder te lopen maar zelfs zijn passing was nergens gisteren. Murillo zijn seizoensbegin is ook al dramatisch te noemen. El Hadj zal Kompany zijn moeder een hoer genoemd hebben want hoe verklaar je anders dat die niet meer mag meespelen? Overgewicht? Dat manneke van 60 kilo?

Ik snap ook niet waarom Kompany na die 2-0 niet ingreep. Na 60 minuten hadden ze 0 kansen bij elkaar gespeeld, waarom nog wachten?

Allee de Kompany buiten postjes op FB ent RSCA forum kan beginnen lol
Het werd stillaan tijd toch?
Hoelang is die daar nu al aan het knoeien? Eender welke trainer die geen kind vh huis is lag vorig jaar al buiten op Anderlecht. Hell, zelfs het gemiddelde kind vh huis had het op zijn minst al erg warm gekregen. Maar Vince krijgt meer krediet dan Madam Leemans zaliger ooit heeft gegeven in heel haar leven.

Dat Vitesse smerig speelde wil ik gerust aannemen. Maar ik heb RSCA daar gewoon 90 minuten lang niet op zien reageren. Ik kreeg gvd flashbacks naar de RD onder Wilmots tegen een ploeg die blok zette. En dan rond minuut 65 gewoon positie op positie wisselen? Niet eens iets proberen te veranderen?

Hem nu ontslaan zal idd niet veel meer opbrengen maar het wordt toch dringend tijd dat die jongen eens voelt dat hij niet onschendbaar is op Anderlecht.

Proficiat aan Gent trouwens! Na het tenenkrullende interview van Hein vind ik het ergens jammer dat hij niet op zijn bek gaat maar voor de supporters en de coëfficiënt is het natuurlijk goed.

Achja hij maakt toch al progressie. Vroeger gaven we het weg in de laatste 5 minuten, nu in de eerste 5.. 85minuten meer om iets recht te zetten.

Dauda en Thelin na 70 minuten, positie voor positie. Terwijl je van die spelers afwilt. Ik begrijp het ergens, je wilt meer lengte en kracht voor doel, Hoedt schuift ook nog mee naar voor. Maar toch blijf je over de grond spelen? Terwijl die jongens vierkante voeten hebben en geen bal kunnen controleren

Olson en Cullen zijn geen Sambi. Oké met het gezicht naar de goal en om te lopen/ballen af te pakken maar dan is 1 van de 2 voldoende lijkt mij. Maar als ze een bal ingespeeld krijgen van achter uit is het paniek, nooit doordraaien, altijd terug tikken of naar de back spelen. Zo kom je niet aan voetballen toe

Refaelov is geen Linkermiddenvelder, die heeft daar niet meer het loopvermogen voor. Kan verdedigend niet voldoende mee terug waardoor Gomez vaak 1 VS 2 staat

En dan 90 minuten blijven spelen met 4 achterin en die ervoor. Pak toch risico, pak Murillio af voor Thelin en zet een extra spits.

Refaelov was beschamend. Ik had gedacht dat die bij Anderlecht a la Pirlo wat het spel ging verdelen zonder te lopen maar zelfs zijn passing was nergens gisteren.
Dat is toch ook niet wat je moet verwachten van Refaelov? Hij is geen leider of verdeler, hij zal zijn waarde bewijzen in een goed draaiende ploeg maar om zelf iets te forceren? Dat was hij zelf niet in zijn topperiode bij Club.

Wel een heerlijk bont allegaartje, die Conference League :love:
CcNEwzm.jpg

Jammer dat we (nog) niet tegen het Kopenhagen van Thorup uit kunnen komen
Verder toch graag ook Feyenoord (al zal de kans klein zijn dat we mee mogen op verplaatsing)

Wel een heerlijk bont allegaartje, die Conference League
CcNEwzm.jpg

Heerlijk. En de punten die je hier haalt zijn evenwaardig aan de punten in de EL dacht ik. Nederland gaat hier zot veel punten scoren met AZ, Feyenoord en Vitesse. Maar goed, die staan nu al zover voor op ons dat we met hun eigenlijk al geen rekening meer moeten houden.
Oostenrijk heeft hier eveneens maar 1 club, Schotland 0, Rusland 0, Oekraine 1 en Servie evenzeer 1. Dat zijn de landen voor ons, en we moeten dus meer punten dan hun halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan