UEFA Conference League 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Om eerlijk te zijn kan ik best wel genieten van een Europese competitie waarin ploegen langskomen die we niet jaarlijks op tv zien...
Begrijp mij niet verkeerd, maar ieder seizoen Barcelona - Bayern - Real Madrid - PSG - Manchester....

Uiteraard zitten deze ploegen qua niveau onder de champ. league, maar dat wil niet zeggen dat je geen entertainende matchen hebt...
 
De winnaar van de Conference League kan een bedrag van 8,9 miljoen euro bijschrijven. De bedragen in de Conference League verschillen niet veel van de Europa League. Een overwinning in de Europa League levert 630 duizend euro op. In de Champions League levert elke overwinning in de groepsfase 2,92 miljoen euro op.

Zitten ook gewoon leuke clubs tussen uit normale competities hé. Dit zijn de ploegen die voorrondes spelen. In de voorrondes van de Europa League zaten ook heel bizarre teams.

Alleszins liever dit, dan dat men minder tickets gaat uitdelen aan de niet absolute topcompetities. Er zullen ook nog wel leuke teams opgevangen worden uit de EL voorrondes.
Conf League (235 miljoen)
Plaatsen voor de groepsfase brengt 2,94 miljoen euro aan startgeld op. Een zege brengt 500.000 euro op, een gelijkspel 166.000 euro. De groepswinnaar verdient een bonus van 650.000 euro, de tweede 325.000 euro. De winnaar van het toernooi toucheert 8,9 miljoen euro. Verder kunnen de 32 clubs nog 23,5 miljoen euro verdelen uit de marketpool en UEFA coëfficiëntenlijst.

Verder kunnen de 32 clubs nog 23,5 miljoen euro verdelen uit de marketpool en UEFA coëfficiëntenlijst.

EL (465 miljoen)
Plaatsen voor de groepsfase brengt 3,63 miljoen euro op (+ 710.000 euro). Een zege levert 630.000 euro (+60.000 euro) op, een gelijkspel 210.000 euro (+20.000 euro). Groepswinst levert nog eens 1,1 miljoen euro extra op. De winnaar van de Europa League verdient 8,6 miljoen euro, de verliezende finalist 4,6 miljoen euro (+100.000 euro).

CL (2032 miljoen euro)
Plaatsen voor de groepsfase brengt 15,64 miljoen euro op (+ 390.000 euro). Een overwinning in de Champions League is goed voor 2,8 miljoen (+100.000 euro), een gelijkspel brengt 930.000 euro (+30.000 euro) op. Een kwalificatie voor de achtste finale is 9,6 miljoen euro waard (+100.000 euro), een kwartfinale 10,6 miljoen euro (+100.000 euro), de halve finale 12,5 miljoen (+500.000 euro) en de finale 15,5 miljoen euro (+500.000 euro).

Ook de inkomsten uit de market pool (van 292 miljoen naar 300,3 miljoen euro) en de coëfficiëntenranglijst (ranking op basis van prestaties in Europa van de afgelopen tien jaar) nemen toe: van 585 miljoen naar 600,6 miljoen.

(de + bedragen zijn in vergelijking met vorig seizoen)
 
Lijkt me vooral leuk om als Belgische supporter een verplaatsing te maken naar kleinere steden ergens in de Balkan of Scandinavië ipv telkens naar Engelse kutsteden zoals Manchester te moeten om daar dan op u doos te krijgen.
 
Lijkt me vooral leuk om als Belgische supporter een verplaatsing te maken naar kleinere steden ergens in de Balkan of Scandinavië ipv telkens naar Engelse kutsteden zoals Manchester te moeten om daar dan op u doos te krijgen.
Naar liverpool wil ik wel eens graag gaan om op ons doos te krijgen :) maar ik snap uw punt wel.
 
Naar liverpool wil ik wel eens graag gaan om op ons doos te krijgen :) maar ik snap uw punt wel.
Ik snap het uwe ook hoor trouwens. En ik heb eigenlijk zelfs een slecht voorbeeld gegeven want stadions als Old Trafford of Anfield zijn idd gewoon cool om als supporter naartoe te gaan. Ook al is het om roemloos ten onder te gaan. Je verliest liever op Camp Nou dan op Wisla Krakow natuurlijk.

Maar ipv naar pakweg Donetsk of Kiev te moeten (kakverplaatsingen tegen toch wel sterke tegenstanders) kan je nu misschien eens naar Scandinavië, Slovenië, Estland of gewoon naar Dublin (als Bohemians zijn voorrondes wint). Zo zie je eens andere steden én heb je zelfs nog een grote kans om een ronde verder te gaan gezien je daar vaak tegen de lokale bakker en cafébaas gaat spelen.
Aangezien ik ook graag reis lijkt me dat wel echt tof als afwisseling :)

Ik zou persoonlijk dan ook liever in de Conference league zitten dan in de EL. Als het dan toch geen CL is kan je maar beter eens wat variatie krijgen aan tegenstanders en een paar rondes verder geraken ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nrt
Amai had ik geld gewed vandaag had ik het op winst van Gent en winst van Feyenoord gezet. Maar mijn hemel wat is daar aan de hand haha.
 
Champions path
Mura (SVN) / Žalgiris Vilnius (LTU) vs Prishtina (KOS) / Bodø/Glimt (NOR)
Neftçi (AZE) / HJK Helsinki (FIN) vs Maccabi Haifa (ISR) / HB Tórshavn (FRO)
Omonoia (CYP) / Flora Tallinn (EST) vs Shamrock Rovers (IRL) / Teuta (ALB)
Riga (LVA) / Hibernians (MLT) vs Lincoln Red Imps (GIB) / Slovan Bratislava (SVK)
Linfield (NIR) / Fola Esch (LUX) vs Kairat Almaty (KAZ) / Alashkert (ARM)

Main path
AEL Limassol (CYP) / Qarabağ (AZE) vs Breidablik (ISL) / Aberdeen (SCO)
Újpest (HUN) / Basel (SUI) vs Čukarički (SRB) / Hammarby (SWE)
TNS (WAL) / Viktoria Plzeň (CZE) vs CSKA-Sofia (BUL) / Osijek (CRO)
Paços de Ferreira (POR) / Larne (NIR) vs Tottenham (ENG)

Stade Rennais (FRA) vs Rosenborg (NOR) / Domžale (SVN)
Laç (ALB) / Anderlecht (BEL) vs Vitesse (NED) / Dundalk (IRL)
Vojvodina (SRB) / LASK (AUT) vs Galatasaray (TUR) / St Johnstone (SCO)
Kolos Kovalivka (UKR) / Shakhter Karagandy (KAZ) vs Spartak Trnava (SVK) / Maccabi Tel-Aviv (ISR)

Bohemian (IRL) / PAOK (GRE) vs Hibernian (SCO) / HNK Rijeka (CRO)
KuPS Kuopio (FIN) / Astana (KAZ) vs Union Berlin (GER)
Luzern (SUI) / Feyenoord (NED) vs Elfsborg (SWE) / Velež (BIH)
Raków Czestochowa (POL) / Rubin (RUS) vs RFS (LVA) / Gent (BEL)

Dinamo Batumi (GEO) / Sivasspor (TUR) vs Lokomotiv Plovdiv (BUL) / Copenhagen (DEN)
Santa Clara (POR) / Olimpija Ljubljana (SVN) vs Sochi (RUS) / Partizan (SRB)
Trabzonspor (TUR) / Molde (NOR) vs Roma (ITA)
Śląsk Wrocław (POL) / Hapoel Beer-Sheva (ISR) vs Rapid Wien (AUT) / Anorthosis Famagusta (CYP)
Jablonec (CZE) / Celtic (SCO) vs Tobol Kostanay (KAZ) / MŠK Žilina (SVK)
 
Vitesse kan wel ne ambetante worden als rsca doorgaat en vitesse ook natuurlijk.
Zeer zeker. Ik zie Anderlecht zelfs niet doorgaan zoals ze nu spelen. 2de match uit spelen is nu ook merde doordat die uit goals wegvallen. Je moet vanaf dit seizoen de betere zijn over de 2 matchen.
 
Haha, zo denigrerend dat iedereen deed over de Conference League, maar de kans is groter dat beide ploegen uitgeschakeld worden in de voorrondes dan dat ze zich effectief plaatsen. Weer een europese competitie waarin we niks kunnen rapen :laugh:
 
Daar kan ik mij ook mateloos aan ergeren. En binnen 2 jaar zijn die de eerste om te klagen dat de kampioen niet rechtstreeks in de poules van CL mag spelen. Het niveau van de G5 (buiten Brugge en Genk met momenten) was zo bedroevend vorig jaar, en ik zie niet meteen verbetering, dat we voor de komende jaren gaan wegzakken naar plaats 14/15.
 
Daar kan ik mij ook mateloos aan ergeren. En binnen 2 jaar zijn die de eerste om te klagen dat de kampioen niet rechtstreeks in de poules van CL mag spelen. Het niveau van de G5 (buiten Brugge en Genk met momenten) was zo bedroevend vorig jaar, en ik zie niet meteen verbetering, dat we voor de komende jaren gaan wegzakken naar plaats 14/15.
Sinds gisterenavond staan we al op plaats 13
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan