Transferthread 2023-2024 (Buitenland)

Het is anders omdat SA veel meer een voetbalcultuur heeft dan China of Qatar, je gaat daar niet voor lege stadions spelen. En omdat in SA de topclubs betaald/gefinancierd worden door de overheid/royal family, lijkt het ook "duurzamer" dan in China.

Maar het niveau verschil is nog altijd wel gigantisch, SA-clubs domineren niet eens de Aziatische Champions League consistent. Van de laatste 6 edities had je wel 5x een Arabische finalist (maar dat is minder wow dan je denkt, omdat tot de finale Oost en West Azie niet tegen elkaar speelt. Dus de Arabische ploegen spelen enkel tegen ploegen uit Qatar, VAE, Oezbekistan en Iran tot aan de finale), maar daarvan wonnen ze maar 2x.

Dat er ooit SA clubs in de CL gaan spelen, lijkt me compleet uitgesloten. Dan geloof ik nog eerder in een Europese Super League binnen 5-10 jaar die dan een Saudi All Star team uitnodigen dat vol zit met de vedetten.

En dat argument "waarom nog voor Anderlecht of Everton gaan shotten"? Er zijn maar 18 Saudische ploegen, en er zijn maar 8 buitenlandse spelers per ploeg toegestaan. Dat zijn maar 144 spelers uiteindelijk he. En niet al die clubs zijn superrijk, enkel de top-6 ofzo. Dus dat zijn eigenlijk nog maar 40-50 spelers. Dus er zullen nog altijd genoeg spelers voor Anderlecht of Everton overschieten, geen zorgen.

Een voorbeeldje over Saudi Arabie omdat ik net nog Transfermarkt aan het checken ben, Al-Riyadh is net gepromoveerd naar de hoogste klasse. Wie is hun coach? Yannick Ferrara. Wie zijn hun laatste 2 buitenlandse transfers? Alin Tosca, een 31-jarige Roemeense CV die ze van Benevento hebben overgenomen die in de Serie C spelen, en Birama Toure, een 31-jarige Senegalese VM die ze van Auxerre uit de Ligue 2 gratis hebben opgepikt.
Het zijn dus niet allemaal clubs die zakken vol met geld in een achterkamer hebben liggen om aan "Europese" topspelers uit te geven.

Volgens de Italiaanse krant Repubblica is het toch in kannen en kruiken gekomen onafhankelijk van een uitgaande transfer van Vlahovic. Men is ervan overtuigd dat Lukaku naar de club zal gaan waarvan de supporters hem nog maar enkele maanden geleden racistisch bejegenden.

Dat zou ik eerlijk gezegd toch dieptriest vinden. Maar misschien wil hij van binnenuit verandering teweegbrengen bij de supportersschare?!

Volgens de Italiaanse krant Repubblica is het toch in kannen en kruiken gekomen onafhankelijk van een uitgaande transfer van Vlahovic. Men is ervan overtuigd dat Lukaku naar de club zal gaan waarvan de supporters hem nog maar enkele maanden geleden racistisch bejegenden.

Dat zou ik eerlijk gezegd toch dieptriest vinden. Maar misschien wil hij van binnenuit verandering teweegbrengen bij de supportersschare?!
Het is zijn enigste weg naar een topclub nog, dat is alles. Als he tdat niet is dan is het bij Chelsea smeken en bewijzen op training. Want met Inter moet hij nu ook niet te veel openlijk dwepen of Juve haakt weer af. :unsure:

. Want met Inter moet hij nu ook niet te veel openlijk dwepen of Juve haakt weer af. :unsure:
Inter dat de gevraagde transfersom van Chelsea niet kon leggen. Dan mag je nog zoveel dwepen als je wil.

Sommigen doen hier alsof niemand Lukaku nog wil. Maar de vraagprijs van 45 miljoen lijkt mij nu ook wel een niet onbelangrijk detail om Lukaku te kunnen binnenhalen.

Alleszins leuk dat hij niet naar de zandbak zou trekken.

Het is zijn enigste weg naar een topclub nog, dat is alles. Als he tdat niet is dan is het bij Chelsea smeken en bewijzen op training. Want met Inter moet hij nu ook niet te veel openlijk dwepen of Juve haakt weer af. :unsure:

Transferperiode is nog lang, nog veel spitsen bij goeie clubs die "flirten" met een transfer waardoor er een vervanger aangetrokken dient te worden wat Lukaku zou kunnen zijn. En sowieso dat Chelsea op 30-31 Augustus de vraagprijs wel wat laat zakken bv.

Inter dat de gevraagde transfersom van Chelsea niet kon leggen. Dan mag je nog zoveel dwepen als je wil.

Sommigen doen hier alsof niemand Lukaku nog wil. Maar de vraagprijs van 45 miljoen lijkt mij nu ook wel een niet onbelangrijk detail om Lukaku te kunnen binnenhalen.

Vraag is waar zoeken ze nog een spits ? Veel interesse is er toch niet voor hem.
Mss tottenham als kane zou vertrekken, psg als mbappe vertrekt .
En wat juventus betreft dat kan ook zijn manager zijn die eens is gaan horen (mss achter zijn rug ) niet onderschatten wat managers doen achter de rug van de speler.

Inter had een akkoord met Chelsea, maar dan pakte Lukaku de telefoon niet meer op…

Meeste topclubs kunnen en willen 40m betalen voor een spits van het kaliber van Lukaku. Maar een goed deel van die clubs (of hun aanhang) is al klaar met hem. Door direct contact of door wat er nu rond hem hangt. Italiaanse clubs zijn daar ook best gevoelig voor en hun supporters ook. Inter wilt bijvoorbeeld nu de duurdere Balogun gaan halen. Daar bijten ze nu een beetje hun tanden op stuk want Arsenal wilt 50m, Inter geeft max 45m.

Dat of ze hebben al hun spits. Of ze hebben hun kruit al verschoten zoals Milan. Er zal een carroussel op gang komen met Kane, Vlahovic en Mbappe inderdaad, maar dan is Spurs de enige ploeg die Lukaku mogelijks zou willen aantrekken vrees ik. In ieder geval heeft hij het zelf niet meer in handen. Al denk ik dat hij bij Chelsea echt wel zou kunnen renderen op topniveau, maar hij heeft Poch al laten weten dat hij niet op hem hoeft te rekenen dus die bouwt zonder Lukaku.

Goed, ik hoop dat Lukaku naar Juve kan en daar 25 goals binnenramt. Maar ik hoop ook wel dat Lukaku eens een seizoen enkel opvalt met lekker voetbal. Misschien moet hij eens aan zijn omkadering sleutelen. Want het is een parel van het Belgisch voetbal, maar dit soort streken is wat ongelukkig.

Inter had een akkoord met Chelsea, maar dan pakte Lukaku de telefoon niet meer op…

Meeste topclubs kunnen en willen 40m betalen voor een spits van het kaliber van Lukaku. Maar een goed deel van die clubs (of hun aanhang) is al klaar met hem. Door direct contact of door wat er nu rond hem hangt. Italiaanse clubs zijn daar ook best gevoelig voor en hun supporters ook. Inter wilt bijvoorbeeld nu de duurdere Balogun gaan halen. Daar bijten ze nu een beetje hun tanden op stuk want Arsenal wilt 50m, Inter geeft max 45m.

Dat of ze hebben al hun spits. Of ze hebben hun kruit al verschoten zoals Milan. Er zal een carroussel op gang komen met Kane, Vlahovic en Mbappe inderdaad, maar dan is Spurs de enige ploeg die Lukaku mogelijks zou willen aantrekken vrees ik. In ieder geval heeft hij het zelf niet meer in handen. Al denk ik dat hij bij Chelsea echt wel zou kunnen renderen op topniveau, maar hij heeft Poch al laten weten dat hij niet op hem hoeft te rekenen dus die bouwt zonder Lukaku.

Goed, ik hoop dat Lukaku naar Juve kan en daar 25 goals binnenramt. Maar ik hoop ook wel dat Lukaku eens een seizoen enkel opvalt met lekker voetbal. Misschien moet hij eens aan zijn omkadering sleutelen. Want het is een parel van het Belgisch voetbal, maar dit soort streken is wat ongelukkig.
Ligt dat echt gevoelig? Ik vind dat er in Italië net heel vaak van topploegen wordt verwisseld door spelers. Allè, natuurlijk wordt er eerst moord en brand geroepen, maar uiteindelijk juichen ze er net zo goed voor. Dat is natuurlijk ook in andere landen zo, dat supporters gewoon opportunisten zijn, maar heb wel de indruk dat in Italië het precies normaal is om van de ene topclub naar de andere te gaan.

Ligt dat echt gevoelig? Ik vind dat er in Italië net heel vaak van topploegen wordt verwisseld door spelers. Allè, natuurlijk wordt er eerst moord en brand geroepen, maar uiteindelijk juichen ze er net zo goed voor. Dat is natuurlijk ook in andere landen zo, dat supporters gewoon opportunisten zijn, maar heb wel de indruk dat in Italië het precies normaal is om van de ene topclub naar de andere te gaan.
Hangt er van af de welke en hoe. Pirlo heeft voor Inter, Milan en Juve gespeeld maar werd telkens ‘afgedankt’. En is ook een parel geweest voor Italië, dus Juve ziet hem dan graag komen. Seedorf was ook altijd een grote meneer en zagen ze dus ook graag komen, ondanks clubverleden.

Maar als je de badge van de rivaal zat te kussen, de supporters hebt uitdaagd en ‘respectloos’ bent geweest in hun ogen (Lukaku had wel gelijk, maar dat zien de ultra’s zo niet) ligt het een pak moeilijker. Balotelli moest ook niet meer terug naar Inter. Ibra ook niet meer na zijn uitspraken ten voordele van Milan. Cannavaro werd ook niet echt meer aanvaard na zijn exit bij Juve, zelfs ondanks deftig niveau. Dat is daar nog een heel old school mindset.

Mijn Italiaanse schoonvader haat Lukaku bijvoorbeeld en is zwaar Juve fan. Die heeft nu al hartpijn vanwege de gedachte dat Lukaku afkomt. Maar goed, niets dat 20 goals niet kunnen oplossen.

Laatst bewerkt:
Hangt er van af de welke en hoe. Pirlo heeft voor Inter, Milan en Juve gespeeld maar werd telkens ‘afgedankt’. En is ook een parel geweest voor Italië, dus Juve ziet hem dan graag komen. Seedorf was ook altijd een grote meneer en zagen ze dus ook graag komen, ondanks clubverleden.

Maar als je de badge van de rivaal zat te kussen, de supporters hebt uitdaagt en ‘respectloos’ bent geweest in hun ogen (Lukaku had wel gelijk, maar dat zien de ultra’s zo niet) ligt het een pak moeilijker. Balotelli moest ook niet meer terug naar Inter. Ibra ook niet meer na zijn uitspraken ten voordele van Milan. Cannavaro werd ook niet echt meer aanvaard na zijn exit bij Juve, zelfs ondanks deftig niveau. Dat is daar nog een heel old school mindset.

Mijn Italiaanse schoonvader haat Lukaku bijvoorbeeld en is zwaar Juve fan. Die heeft nu al hartpijn vanwege de gedachte dat Lukaku afkomt. Maar goed, niets dat 20 goals niet kunnen oplossen.
Lukaku heeft natuurlijk ook niet die gunfactor zoals een Modric ofzo. Dat speelt ook wel mee natuurlijk. Uiteindelijk gaat hij best even zwijgen en zijn voeten laten spreken en dan komt dat ook goed. Zelfs al zou hij door een plottwist toch nog bij Inter terecht komen.

Lukaku heeft natuurlijk ook niet die gunfactor zoals een Modric ofzo. Dat speelt ook wel mee natuurlijk. Uiteindelijk gaat hij best even zwijgen en zijn voeten laten spreken en dan komt dat ook goed. Zelfs al zou hij door een plottwist toch nog bij Inter terecht komen.

Eigenlijk zou Chelsea hem toch echt heel goed kunnen gebruiken komend seizoen, maar helaas heeft hij zichzelf onmogelijk gemaakt (bij meerdere clubs al precies).

Eigenlijk zou Chelsea hem toch echt heel goed kunnen gebruiken komend seizoen, maar helaas heeft hij zichzelf onmogelijk gemaakt (bij meerdere clubs al precies).
Chelsea heeft het hem anders ook wel onmogelijk gemaakt natuurlijk, heel professioneel is er van hun kant (met zo'n miljoenentransfer) ook niet echt gehandeld.

De transfer naar Chelsea is er eentje waar alle 3 partijen misschien wel in fout zijn geweest. Chelsea haalt een speler die ze niet juist gaan gebruiken of de coach hem eigenlijk niet wou. Lukaku gaat naar een ploeg waar hij waarschijnlijk weet dat de coach hem niet wou en ik geloof ergens ook wel dat Inter hem gepusht heeft omdat ze geld nodig hebben.

Chelsea heeft het hem anders ook wel onmogelijk gemaakt natuurlijk, heel professioneel is er van hun kant (met zo'n miljoenentransfer) ook niet echt gehandeld.
Ongelooflijk dat ze die binnen haalden zonder deftg overleg en dat Tüchel die dan compleet verkeerd gebruikte en vervolgens weigerde om zich aan te passen.

Bassey zou rond zijn met Fulham. Ik heb toch gemengde gevoelens bij die transfer. Ajax heeft het niet netjes gespeeld imo. Ik begrijp dat ze hem graag aan die prijs zagen vertrekken, maar heb het gevoel dat ze Bassey echt onder druk hebben gezet. Dat verdient die jongen niet. Ik hoop dat hij het goed gaat doen bij Fulham en dat hij van daaruit zijn carrière weer kan lanceren.

Stengs zou ook rond zijn met Feyenoord. Het zou gaan om ruim 6 miljoen. Had ook gelezen dat het tegen de 7 miljoen (inclusief bonussen) zou zijn + 30% doorverkoop, maar geen idee of het klopt. Toch behoorlijk veel geld. Blijkbaar wou Antwerp niet voldoen aan de eis van 1,25 miljoen netto loon en daardoor is Feyenoord ermee gaan lopen. Feyenoord zou ook nog Ueda van Cercle overnemen. Dacht ergens rond de 10miljoen. Is wel nog niet helemaal rond.

Al-Ettifaq kondigde 3 nieuwe spelers aan vandaag:
- Hendry, 6,9 miljoen
- Hendersson, 14 miljoen
- Dembele (Lyon), gratis

Toch ook weer niet bepaald topnamen.

Al-Ettifaq kondigde 3 nieuwe spelers aan vandaag:
- Hendry, 6,9 miljoen
- Hendersson, 14 miljoen
- Dembele (Lyon), gratis

Toch ook weer niet bepaald topnamen.
Al-Ettifaq is een club die niet tot het PIF behoort, en dus minder geld kan spenderen dan een Al-Hilal of Al Nassr

Terug
Bovenaan