Transferthread 2023-2024 (Buitenland)

Al-Ettifaq kondigde 3 nieuwe spelers aan vandaag:
- Hendry, 6,9 miljoen
- Hendersson, 14 miljoen
- Dembele (Lyon), gratis

Toch ook weer niet bepaald topnamen.

Blijkbaar is Steven Gerrard daar coach.

Bon, ik vrees dat het een kwestie van tijd is vooraleer we die Arabische clubs door onze strot geduwd krijgen op een of andere manier.
Ik vind het toch vrij degoutant, en een verdere aftakeling van het mooiste spel ter wereld naar iets dat alleen om geld draait.

Voorlopig overzicht van spelers die naar SA verhuizen:
  • Karim Benzema
  • Ngolo Kante
  • Sadio Mane
  • Riyad Mahrez
  • Jordan Henderson
  • Kalidou Koulibaly
  • Roberto Firmino
  • Sergej Milinkovic-Savic
  • Edouard Mendy
  • Ruben Neves
  • Marcelo Brozovic
  • Alex Telles
  • Jota (Celtic)
  • Seko Fofana (Lens)
  • Malcom (Zenit)
  • Moussa Dembele (Lyon)
Toch al een aardig lijstje met grote namen als je ze zo opsomt, ook al is de meerderheid over hun top. En dan zijn er nog een hoop spelers zoals Fabinho, Saint-Maximin en Mitrovic actief aan't onderhandelen.

PSG zou de clausule van Dembélé (50 miljoen tot einde van de maand, daarna wordt het 100 miljoen) getriggerd hebben. Benieuwd of die nog weg gaat gaan.

Danilo gaat van Feyenoord naar Rangers. Dus die hebben 2 spitsen van Feyenoord daar rondlopen met Dessers en Danilo.

Voorlopig overzicht van spelers die naar SA verhuizen:
  • Karim Benzema
  • Ngolo Kante
  • Sadio Mane
  • Riyad Mahrez
  • Jordan Henderson
  • Kalidou Koulibaly
  • Roberto Firmino
  • Sergej Milinkovic-Savic
  • Edouard Mendy
  • Ruben Neves
  • Marcelo Brozovic
  • Alex Telles
  • Jota (Celtic)
  • Seko Fofana (Lens)
  • Malcom (Zenit)
  • Moussa Dembele (Lyon)
Toch al een aardig lijstje met grote namen als je ze zo opsomt, ook al is de meerderheid over hun top. En dan zijn er nog een hoop spelers zoals Fabinho, Saint-Maximin en Mitrovic actief aan't onderhandelen.

Ik vind het vooral opvallend dat dat nu ineens in 1 transferperiode allemaal aan het gebeuren is.

Ofwel heeft CR7 echt de kettingreactie in gang gezet, ofwel denken ze in SA dat er op een of andere manier nieuwe financiële regels gaan komen in de nabije toekomst waardoor het niet meer zo maar kan allemaal.

Lijkt in ieder geval georkestreerd... nog een optie is dat er idd een soort champions league-achtig ding op poten gezet zal worden waarbij ook SA betrokken wordt.

Højlund niet meegedaan met Atalanta vandaag. Waarschijnlijk op weg naar Manchester United. Blijkbaar is er al een persoonlijk akkoord en naderen de clubs elkaar ook in de transfersom.

Ik vind het vooral opvallend dat dat nu ineens in 1 transferperiode allemaal aan het gebeuren is.

Ofwel heeft CR7 echt de kettingreactie in gang gezet, ofwel denken ze in SA dat er op een of andere manier nieuwe financiële regels gaan komen in de nabije toekomst waardoor het niet meer zo maar kan allemaal.

Lijkt in ieder geval georkestreerd... nog een optie is dat er idd een soort champions league-achtig ding op poten gezet zal worden waarbij ook SA betrokken wordt.

Voor die 30 spelers die daar rondlopen? Voor zover ik weet heeft de FIFA ook geen financiele regels voor clubs en is dat meer de UEFA.

Gewoon samenloop van omstandigheden met Saudi Arabie dat vooral een WK wil binnenhalen en hierdoor vrachtwagens vol met poen aan iedereen uitdeeld die hun visibiliteit positief kan verbeteren. Ze hebben vastgesteld dat Messi als ambassadeur niet voldoende is, en China (en Qatar/VAE in mindere mate) heeft al aangetoond dat een hoop voetballers werkelijk de grootste onzin herhalen als ze maar genoeg geld betaald krijgen. Ronaldo die eerder dit jaar voor megalomaan veel geld reeds naar daar getrokken is, heeft er ook voor gezorgd dat voor veel spelers een barriere verdwenen is. Als ZELFS Ronaldo daar speelt, waarom zouden zij het dan niet doen.

Nice, 70 mil voor 9 Serie A goals! Ik ken wel iemand die zoveel goals maakt op één seizoenshelft. Te huren voor een prikje nu. :unsure:

Nee ik ben benieuwd naar Hojlund, maar wel beetje sceptisch... Ik heb het nog niet in hem gezien. Het is geen Haaland die overal alles binnen stampte.

Dit heeft weinig met CR7 te maken. Allereerst willen ze het WK binnenhalen, wat de eerste grote mijlpaal zal zijn. Dan is het om de sport entertainment hub van de wereld te worden. Dit is gestart met PSG en City die opgekocht zijn door 2 Staten, dat was met het doel dat iedereen hun kent en op het toerisme te bootsen. Daar hebben ze waarschijnlijk geleerd hoeveel geld er daarin rondgaat (die van PSG zit hoog bij UEFA ondertussen).

De Saoedi’s weten dat de oliedollars het niet lang meer zullen rekken dus ze hebben hun peilers op sport gericht, waar op het hoogste niveau alles te koop is. Golf hebben ze al, tennis en Formule 1 zullen volgen. Maar voetbal zal de duurste maar ook de grootste aankoop zijn.

De superleague waar hier in Europa en zolang over gesproken wordt zal gewoon daar starten.

Dat het nu in een stroomversnelling geraakt is omwille van de PIF die die league gekocht heeft en dus er geld kan tegenaan smijten. Officieel hebben ze 4 ploegen maar ze sponsoren elke ploeg in die competitie.

Terug
Bovenaan