Transferthread 2023-2024 (Buitenland)

Das toch niet meer mogelijk
Idd, dit is niet meer serieus. Nog niet erg genoeg dat er Europese clubs met een quasi oneindig budget zijn wat voor oneerlijke concurrentie zorgt... nu gaan er nog clubs/competities opkomen waar letterlijk niemand in geïnteresseerd is, én we die "quasi" mogen weglaten, want de budgetten zijn duidelijk eindeloos.
:puke:

Nuja, dat ze maar doen hé die spelers, interesseert me eigenlijk niet als Mbappe wel of niet zie spelen in de CL, ik kijk omwille van het voetbal en hopelijk leuke matchen/ploegen, niet omwille van spelers.
Benieuwd hoe die grote sponsors daar over gaan denken als ze eigenlijk nooit meer in Europa gaan te zien zijn op TV of media.

Laatst bewerkt:
Idd, dit is niet meer serieus. Nog niet erg genoeg dat er Europese clubs met een quasi oneindig budget zijn wat voor oneerlijke concurrentie zorgt... nu gaan er nog clubs/competities opkomen waar letterlijk niemand in geïnteresseerd is, én we die "quasi" mogen weglaten, want de budgetten zijn duidelijk eindeloos.
Transfers naar niet-FIFA clubs zouden ook onder een soort FFP regeling moeten bekeken worden. Zijn het stiekeme kapitaalinjecties om FFP te omzeilen? Zijn het realistische waardes? Maakt het voetbal toch een stuk lelijker.

In plaats van uitbollen in Italië en een tweede jeugd herleven door middel van alle verboden middelen die men nog niet kan opsporen zoals in 2002-2008 is het nu verdwijnen in SA. In dat eerste geval zagen we toch nog legendes zoals Seedorf af en toe lekker uithalen op het allerhoogste niveau. Nu gaan ze naar ginder, samen met een resem halve subtoppers. Zo wordt de kloof bij ons tussen de grootste en kleinste clubs nog wat groter denk ik. Want die grootsten kunnen nog op prestige alleen aantrekken, die kleine clubs zijn er helemaal aan voor de moeite.

Wie wilt er voor Everton gaan spelen op zijn 28-29 als je in SA 10x zo veel kan verdienen? Geen glorie hier vs geen glorie daar, maar wel uw familie tot aan uw achterkleinkinderen safe gezet... Begrijpelijk.

Toch dringend tijd dat we stoppen met olie te gebruiken. :unsure:

Het zijn wel enkel die absolute toppers die daar zo wansmakelijk veel geld gaan verdienen. Een Hendry of een Selemani gaan daar wel een leuk salaris opstrijken, maar daar gaan hun kleinkinderen in principe niet al te veel van zien tenzij het slim geinvesteerd wordt en niet verbrast wordt.

Het zijn wel enkel die absolute toppers die daar zo wansmakelijk veel geld gaan verdienen. Een Hendry of een Selemani gaan daar wel een leuk salaris opstrijken, maar daar gaan hun kleinkinderen in principe niet al te veel van zien tenzij het slim geinvesteerd wordt en niet verbrast wordt.
Ja neen, de subtoppers ook he. Maar Hendry en Selemani zijn amper beter dan de rommel die ze daar thuis hebben liggen.

Maar zelfs die zullen 1-3 mil per jaar verdienen. Dat is op drie jaar tijd een generatie of twee safe op zulke jonge leeftijd. Zo zelfs één miljoen wegzetten op lange termijn op een halfdegelijke compound intrest of een reeks dividendaandelen.

Of ne heleboel vrouwen, drugs en ne snelle auto of twee.

Degoutante evolutie, hopelijk is er na 2 jaar het beste af, net zoals de China hype.

De SA artikels moeten bij mij in ieder geval geen clicks/views verwachten. Het kan me gestolen worden wat er in die competities gebeurd.

Ja neen, de subtoppers ook he. Maar Hendry en Selemani zijn amper beter dan de rommel die ze daar thuis hebben liggen.

Maar zelfs die zullen 1-3 mil per jaar verdienen. Dat is op drie jaar tijd een generatie of twee safe op zulke jonge leeftijd. Zo zelfs één miljoen wegzetten op lange termijn op een halfdegelijke compound intrest of een reeks dividendaandelen.

Of ne heleboel vrouwen, drugs en ne snelle auto of twee.

Je gaat daar toch iets te snel door de bocht en maakt aannames gebaseerd op ons leven en niet op het leven van zo'n voetballers. Het is een bewezen feit, hoe meer geld je hebt, hoe meer geld je uitgeeft. Zeker onder de voetballers waar het merendeel ofwel komt van een achtergestelde buurt ofwel hun middelbaar school amper hebben afgemaakt. Ik wil de voetballers niet te eten geven die leven van paycheck tot paycheck omdat ze het geld door de ramen naar buiten smijten. En als zij het niet zelf zijn, dan zijn het hun vrouwen of kinderen wel. Die gaan ook niet meer naar de C&A voor een nieuw broek, en die zijn ook niet meer content om in't weekend met de vrienden of vriendinnen ne koffie in de brasserie op't plein te gaan drinken, of een pintje in't cafe op den hoek.
Veel voetballers gaan na hun carriere ook niet veel geld meer verdienen, of alleszins, ze gaan niet veel geld meer verdienen dan de normale werkende mens. Dus alles wat die nu verdienen, wordt gebruikt om hun toekomstig leven te financieren. En wederom, als ge nu 10-15 jaar gewend zijt om elke zomer naar Ibiza, Qatar en de Malediven te gaan, ga je daar niet plots mee stoppen wanneer uw carriere eindigt. Daar moeten die dus nog 40-50 jaar mee overbruggen.
Last but not least, veel van die voetballers uit achtergestelde gebieden, spenderen dat geld aan vrienden/familie en goede doelen in/uit die buurten.

Bon, dat zijn uiteindelijk ook weer maar aannames gebaseerd op tendensen (meer geld uitgeven, weinig scholing onder voetballers), maar ik zou er toch niet zomaar van uitgaan dat een hoop van die spelers hiermee 2-3 generaties verder financieel uit de wind zetten. Maar ik heb alvast een appointment in mijn kalender gezet om in Maart 2070 uit te zoeken wat de kleinkinderen van Jason Denayer aan het doen zijn.
Z7Zb0F9.png

Ik vind het wel grappig. Logische evolutie ook van de Europese clubs die een miljardenbusiness van voetbal hebben gemaakt.

Ergens denk ik, dat gaat Mbappé toch echt niet doen, die is toch nog redelijk "normaal" qua gedachtengang lijkt me.
Maar goed, speelde ook al vuile spelletjes bij PSG in het verleden(?) (of zijn makelaars), dus je kan van niets meer verschieten natuurlijk.

Het is gewoon wachten tot men een nieuwe Champions League gaat lanceren, mét oa clubs uit SA en Europa.

Ik zie het nog wel gebeuren.
En zoals iemand anders het zei, waarom nog voor Everton of Aston Villa, Anderlecht etc gaan shotten?
Dikke dollars in SA of roem bij Real.

Denk dat wat nu gebeurt in SA van een andere aard is dan toendertijd in China.

Edit: in de golfsport is het al gaande:

PGA en LIV

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan