Transferthread 2022-2023 (Buitenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat vind ik dus ook. Hij had beter een tussenstap gedaan, maar goed, het is geld genoeg voor hem. Begrijpelijk dat PSV wilt cashen na dat WK.

Ik vind Gakpo wel een degelijke speler, daar niet van, maar ik vind hem nergens heel erg goed in en daardoor twijfel ik of hij goed genoeg is.
Dat zeiden ze van Firmino ook, al snap ik uw punt.
Ik denk wel dat Klopp de ideale trainer is om zijn potentieel volledig te gaan benutten.
Darwin is een ruwe diamant, maar is nog werk aan. Vooral qua afwerking.
Ze noemen hem op Twitter het 'xG monster'. Veel grote kansen, maar voorlopig te weinig goals.
Gisteren had hij er ook 2 moeten maken. Dat is het verschil met de échte toppers.. Als hij aan zijn afwerking kan werken, wordt het een grote.
Darwin doet soms geniale dingen en soms, ja, gekke dingen, al zie ik het eigenlijk echt wel goed komen, een klein beetje meer vertrouwen voor goal kan al veel doen. Als hij er vorig jaar had bijgekomen bijvoorbeeld zou een groot verschil gemaakt hebben, de ploeg zit duidelijk in een overgangsjaar en dan zijn nieuwe/jongere spelers niet diegene waar je van moet verwachten dat zij dat oplossen.
Dat zie je ook bij een Elliott en Carvalho, ik verwijt die jongens ook niks, want ze spelen best goed, maar kunnen de ploeg gewoon niet op sleeptouw nemen.
 
Darwin kwam ook als vervanger van Mané en dus hoge verwachtingen. In zijn debuut tegen Palace laat hij zich dom opnaaien met rood en lange schorsing als gevolg. Intrinsieke kwaliteit is er zeker en met voldoende zelfvertrouwen, komt die wel op dreef.
 
Dat zeiden ze van Firmino ook, al snap ik uw punt.
Ik denk wel dat Klopp de ideale trainer is om zijn potentieel volledig te gaan benutten.
Ik kende Firmino niet goed genoeg bij Hoffenheim om die vergelijking te maken. Maar denk dat Gakpo in het algemeen ook niet goed genoeg is (op dit moment). Ik geef u wel gelijk dat hij bij Klopp wel goed zit.
 
Toch jammer van Ronaldo. Voor iemand die altijd sportieve records nastreefde, had je toch ergens verwacht / gehoopt dat hij tot op het allerlaatste er voor ging blijven gaan. De desillusie bij ManU (en Portugal) zal te groot geweest zijn. En tja, natuurlijk, zelfs met zijn fortuin is 400 miljoen euro op 2 jaar binnenrijven niet iets dat je makkelijk laat liggen. Ik denk dat ik er toch ook moeilijk neen zou tegen kunnen zeggen, zeker op't einde van zo'n carrière.
 
Toch jammer van Ronaldo. Voor iemand die altijd sportieve records nastreefde, had je toch ergens verwacht / gehoopt dat hij tot op het allerlaatste er voor ging blijven gaan. De desillusie bij ManU (en Portugal) zal te groot geweest zijn. En tja, natuurlijk, zelfs met zijn fortuin is 400 miljoen euro op 2 jaar binnenrijven niet iets dat je makkelijk laat liggen. Ik denk dat ik er toch ook moeilijk neen zou tegen kunnen zeggen, zeker op't einde van zo'n carrière.

Zijn 'net worth' is al om en bij de 500 miljoen.

1 persoon 400 miljoen geven om 2 jaar in de zandbak tegen een bal te stampen, het is degoutant.
 
Absoluut degoutant. Maar zeg er eens neen tegen. Zelfs al hebt ge dat bedrag al op uw rekening staan, voor 2 jaar wat in luxe te gaan sjotten tegen Janneke en Mieke nog eens 400 miljoen binnenharken? Op uw 37ste?
 
Ik dacht even dat die in dezelfde competitie als Denayer ging spelen. Blijkbaar niet, zo komt er jammer genoeg geen clash der sterren in de woestijn
 
Toch jammer van Ronaldo. Voor iemand die altijd sportieve records nastreefde, had je toch ergens verwacht / gehoopt dat hij tot op het allerlaatste er voor ging blijven gaan.
Dit dus, zeer teleurstellend vind ik het. Ik snap het sentiment dat er geen mens 200 miljoen laat schieten maar heel filantropisch is dat niet, zeker niet als het uit de zak van Saudi Arabia komt. Qatar heeft natuurlijk bewezen dat dit type voetballer extreem dun bezaaid is.

Hij had eender welke Portugese club of zelfs in thuishaven Madeira, een dikke sportieve als financiële boost kunnen geven maar nee hij verlaat het voetbal via de achterdeur ipv de grote poort. Zonde want hij was één van de allergrootste en dat verdient beter.

"De visie van Al-Nassr vind ik erg inspirerend", zegt de Portugees. :rofl:
 
Laatst bewerkt:
Het is nu wel redelijk duidelijk wat al lang vermoeden werd. Er is gewoon geen enkele club meer geïnteresseerd in hem. Zijn ego is te groot voor een kleine club en zijn onderhoud is veel te groot voor een grote club.
Er gaan sowieso wel clubs interesse hebben maar waarschijnlijk niet voor het loon dat hij denkt dat hij waard is.
 
Zijn 'net worth' is al om en bij de 500 miljoen.

1 persoon 400 miljoen geven om 2 jaar in de zandbak tegen een bal te stampen, het is degoutant.

Sorry, Saudi Arabie geeft hem geen 400 miljoen om 2 jaar tegen een bal te stampen he. Dit is sportswashing van de bovenste plank. Dit is PR, marketing, noem maar op. Saudi Arabie wil het WK 2030 toegekend krijgen en naamsbekendheid is daarbij gigantisch belangrijk. Ook gegarandeerd dat Saudische competitiewedstrijden (alleszins die van Al Nassr) plots een afzetmarkt gaan vinden die ze voordien niet hadden.

Dit heeft letterlijk niks te maken met Al Nassr dat een goeie speler koopt om kampioen te worden of wat dan ook. "tegen een bal stampen" is quasi compleet irrelevant in deze.
 
Tgoh ja, Ronaldo zijnde ga je toch ook niet meer voor pakweg 5m per jaar bij clubs a la Real Betis, Hoffenheim of Torino voetballen.
Euh, hangt er van af wat je mindset is natuurlijk ... Als je daarmee nog kan voetballen en plezier beleven in het voetbal, waarom niet, alsof daar iets verkeerd mee is?
Ik zou alvast veel meer respect hebben voor hem moest die gewoon ergens op "lager" niveau gaan shotten ipv geld te gaan scheppen in de woestijn, ik heb nog nooit begrip kunnen opbrengen voor dergelijke beslissingen. Of ga dan tenminste in de MLS gaan shotten, en niet voor oliedollars (geen idee wel waar het geld in de MLS komt, dus mss sla ik de bal daar mis)

Aan de andere kant snap ik natuurlijk wel dat ie het doet op zich, maar dat is puur geldgewin ... mensen met veel geld willen alleen nóg meer geld, zo is dat nu éénmaal blijkbaar (want ik kan er niet over meespreken :D)
 
Sorry, Saudi Arabie geeft hem geen 400 miljoen om 2 jaar tegen een bal te stampen he. Dit is sportswashing van de bovenste plank. Dit is PR, marketing, noem maar op. Saudi Arabie wil het WK 2030 toegekend krijgen en naamsbekendheid is daarbij gigantisch belangrijk. Ook gegarandeerd dat Saudische competitiewedstrijden (alleszins die van Al Nassr) plots een afzetmarkt gaan vinden die ze voordien niet hadden.

Dit heeft letterlijk niks te maken met Al Nassr dat een goeie speler koopt om kampioen te worden of wat dan ook. "tegen een bal stampen" is quasi compleet irrelevant in deze.

Ok, maar dat maakt het eigenlijk nog erger he.
Zoals @shiftyke hierboven zegt: Qatar heeft duidelijk gemaakt waar het om draait. Legendes als Beckham en Pirlo hebben met de glimlach een cheque in ontvangst genomen om het WK in Qatar te promoten, no questions asked. CR7 doet nu hetzelfde met Saoedi-Arabië.

Ik hoef in ieder geval niks meer te zien van CR7. Vergane glorie, voor altijd in de schaduw van de echte GOAT Messi... (die uiteraard ook op de loonlijst van Qatar staat bij PSG, maar bon, bij hem draait het toch nog iets meer rond voetbal heb ik de indruk)
 
Tgoh ja, Ronaldo zijnde ga je toch ook niet meer voor pakweg 5m per jaar bij clubs a la Real Betis, Hoffenheim of Torino voetballen.
Hoeft toch ook niet meteen zo'n club te zijn? Zlatan zit gewoon ook bij Milan mee te doen voor de titel in Italië. Ronaldo kiest gewoon puur voor het geld. En is natuurlijk zijn goed recht ook. Hoeft niks meer te bewijzen en het is zijn leven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan