Transferthread 2022-2023 (Buitenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, maar dat maakt het eigenlijk nog erger he.
Zoals @shiftyke hierboven zegt: Qatar heeft duidelijk gemaakt waar het om draait. Legendes als Beckham en Pirlo hebben met de glimlach een cheque in ontvangst genomen om het WK in Qatar te promoten, no questions asked. CR7 doet nu hetzelfde met Saoedi-Arabië.

Ik hoef in ieder geval niks meer te zien van CR7. Vergane glorie, voor altijd in de schaduw van de echte GOAT Messi... (die uiteraard ook op de loonlijst van Qatar staat bij PSG, maar bon, bij hem draait het toch nog iets meer rond voetbal heb ik de indruk)

Messi is anders ook gewoon ambassadeur voor Saudi Arabie voor 30 miljoen euro per jaar ofzoiets.
 
Hoeft toch ook niet meteen zo'n club te zijn? Zlatan zit gewoon ook bij Milan mee te doen voor de titel in Italië. Ronaldo kiest gewoon puur voor het geld. En is natuurlijk zijn goed recht ook. Hoeft niks meer te bewijzen en het is zijn leven.

Ja maar 'kiest voor het geld' is in dit geval echt een understatement he.

Heb het hier nog al een gepost: van quasi elke doorsnee voetballer begrijp ik dat die een paar jaar in de zandbak of in China willen gaan shotten voor geld. Denayer, Witsel, Fellaini (om maar enkele Belgische spelers te noemen), voor hen is dat echt een significant bedrag.

Maar bij iemand van het niveau van CR7 begrijp ik het niet. Die heeft al zoveel geld verdiend dat hij waarschijnlijk niet meer weet wat er mee te doen, en gaat zijn waanzinnig kapitaal nu verdubbelen op 2 jaar tijd. Iemand die altijd zo'n winnaarsmentaliteit had en grote prijzen wou pakken op het hoogste niveau. Hij verkoopt zijn ziel aan Saoedi-Arabië voor nóg meer geld, dat hij toch echt niet meer nodig heeft...
 
Langs de andere kant: elke miljoen dat die domme sjeiks aan een voetballer geven kunnen ze niet gebruiken voor iets anders (pakweg om EU parlementsleden om te kopen :unsure:)
 
Ik vraag me wel af hoe die eerste trainingen en matchen gaan zijn. Jarenlang er echt een queeste van gemaakt om de allerbeste te zijn, gewoon van bij de beste ploegen met de beste spelers tegen de beste ploegen met de beste spelers te gaan spelen. En nu in de zandbak spelen :unsure:. Enfin ja, opnieuw, voor 200 miljoen per jaar doe ik dat ook met de glimlach.
 
Ik vraag me wel af hoe die eerste trainingen en matchen gaan zijn. Jarenlang er echt een queeste van gemaakt om de allerbeste te zijn, gewoon van bij de beste ploegen met de beste spelers tegen de beste ploegen met de beste spelers te gaan spelen. En nu in de zandbak spelen :unsure:. Enfin ja, opnieuw, voor 200 miljoen per jaar doe ik dat ook met de glimlach.

Stel u voor na enkele maanden:
cristiano-ronaldo-with-fat-belly-photoshopped.jpg


Siiiiiuuuu :rofl:
 
Ik vraag me wel af hoe die eerste trainingen en matchen gaan zijn. Jarenlang er echt een queeste van gemaakt om de allerbeste te zijn, gewoon van bij de beste ploegen met de beste spelers tegen de beste ploegen met de beste spelers te gaan spelen. En nu in de zandbak spelen :unsure:. Enfin ja, opnieuw, voor 200 miljoen per jaar doe ik dat ook met de glimlach.
Wel, dat vraag ik mij ook af. Die gaat zich toch enorm frustreren in het niveau van zijn ploegmakkers. Die centers komen niet meer inch perfect of pas mooi in de voeten
 
Gohja, uiteraard zal het niveau een pak minder zijn dan hij gewend is, maar we hebben toch op het WK gezien dat in dat elftal van Saoedi Arabië best wel leuke voetballers zaten en die spelen allemaal in de eigen competitie en een groot deel bij Al-Nassr. Hun resultaten op het WK waren toch best knap, met uiteraard als uitschieter de overwinning tegen de latere wereldkampioen.
 
Gohja, uiteraard zal het niveau een pak minder zijn dan hij gewend is, maar we hebben toch op het WK gezien dat in dat elftal van Saoedi Arabië best wel leuke voetballers zaten en die spelen allemaal in de eigen competitie en een groot deel bij Al-Nassr. Hun resultaten op het WK waren toch best knap, met uiteraard als uitschieter de overwinning tegen de latere wereldkampioen.
Mja, op zo'n tornooi kan altijd wel wat meer he. Als ze echt zo goed waren, kwam er wel een Europese ploeg ze halen.
 
Mja, op zo'n tornooi kan altijd wel wat meer he. Als ze echt zo goed waren, kwam er wel een Europese ploeg ze halen.
Die spelers kunnen wellicht in hun thuisland een pak meer verdienen dan in pakweg de Eredivisie, JPL of een laagvlieger ergens in een grotere competitie.

Uiteraard zitten er weinig toppers bij die echt gaan meekunnen bij de top in de grote competities, maar van de wedstrijden die ik gezien heb op het WK zaten er toch een paar leuke voetballers bij.
 
Absoluut degoutant. Maar zeg er eens neen tegen. Zelfs al hebt ge dat bedrag al op uw rekening staan, voor 2 jaar wat in luxe te gaan sjotten tegen Janneke en Mieke nog eens 400 miljoen binnenharken? Op uw 37ste?
Ik vind het een moeilijk... Vanaf 50 miljoen op de bankrekening is het eigenlijk niet meer op te krijgen. Laat staan als ge er 500 hebt (het lijkt me sterk dat die nog geen miljard heeft btw) én ge een uitkering krijgt van Nike en talloze andere sponsors.

Om dan twee jaar in de zandbak te gaan spelen met voetballers van het niveau van de gemiddelde g-ploeg hier en met zo 20 gekken in het stadion?

Ik vermoed dat geen enkele ploeg nog met hem in zee wou gaan na de laatste stunt, behalve een paar uit Amerika. Maar dat is even goed ver van huis gaan spelen met een stel gehandicapten voor de schone schijn en de mooie sollen natuurlijk.

Maar dan nog had ik niet getekend daar. Walgelijk land ook gewoon.
 
Ik vind het een moeilijk... Vanaf 50 miljoen op de bankrekening is het eigenlijk niet meer op te krijgen. Laat staan als ge er 500 hebt (het lijkt me sterk dat die nog geen miljard heeft btw) én ge een uitkering krijgt van Nike en talloze andere sponsors.

Om dan twee jaar in de zandbak te gaan spelen met voetballers van het niveau van de gemiddelde g-ploeg hier en met zo 20 gekken in het stadion?

Ik vermoed dat geen enkele ploeg nog met hem in zee wou gaan na de laatste stunt, behalve een paar uit Amerika. Maar dat is even goed ver van huis gaan spelen met een stel gehandicapten voor de schone schijn en de mooie sollen natuurlijk.

Maar dan nog had ik niet getekend daar. Walgelijk land ook gewoon.
CR7 is wel een echte familieman hé, dat zal ook zeker meespelen. Dat geldt gaat ook naar zijn kinderen, kleinkinderen, enzoverder. Nu gaan die al helemaal niets meer te kortkomen. En het klinkt misschien vreemd, maar je kan eigenlijk nooit geld genoeg hebben. 500m op 2,5 jaar tijd, het is bijna krankzinnig om dat af te wimpelen. Saoedi-Arabië of niet.

Los daarvan vind ik het wel doodzonde hoe het einde van zijn carrière gelopen is. Hij had eigenlijk nooit Real mogen verlaten in 2018. Al begreep ik het zeker wel op dat moment, maar achteraf gezien was hij misschien beter gebleven...
 
Ik denk dat hij ook gewoon geen andere keuze had... Op zijn leeftijd en gezien zijn niveau bij United en op het WK gaat die wss de keuze hebben gehad tussen de woestijn, China, de MLS of een rechterkolomploeg in een grote competitie die hem peanuts aanboden in vergelijking met die andere 3. Als dat je opties zijn zou ik ook gewoon voor de hoogste bieder kiezen. En nu is hij ook nog eens de grootste naam en beste speler uit de hele competitie dus wordt zijn ego nog wekelijks gestreeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan