Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

  • Jonas Vingegaard

    Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

    Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

    Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

    Stemmen: 1 0,7%
  • Carapaz Richard

    Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

    Stemmen: 1 0,7%
  • Martínez Daniel Felipe

    Stemmen: 0 0,0%
  • Mas Enric

    Stemmen: 0 0,0%
  • Yates Adam

    Stemmen: 0 0,0%
  • O'Connor Ben

    Stemmen: 1 0,7%
  • Iemand anders namelijk,...

    Stemmen: 2 1,4%

  • Totaal aantal stemmers
    144
Is het eigenlijk al bekend welke maand ongeveer de bevalling "gepland" staat.
Want zomer 2023 is wat vaag

Zal daar ook wel een deel te maken hebben met de bevalling ?
Als Sarah vroeger moet bevallen kan hij gewoon vertrekken, met zo een groene trui om de schouders is dat wat sneu voor organisatie en team.
Ook al is de reden meer dan logisch
Paar dagen na de Tour dacht ik ergens gelezen te hebben. Behoorlijk risico dus.

Edit Bron: https://www.wielerflits.be/nieuws/w...n-tour-te-verlaten-voor-geboorte-tweede-kind/
 
Vraag me echt af voor de Sporza ploegjes
Pak je dan Laporte best mee, of toch WVA
Gaan ze de massasprints rijden met wva of laporte , of zorgen ze dat er nooit massasprints komen :D
 
Ik denk echt niet dat ze gaan beginnen met sprintjes aan trekken voor Laporte hoor. Alles draait toch gewoon ronde de gele trui. Als hij 5 minuten voor staat en er komt een mooie gelegenheid zoals vorig jaar om Laporte een ritje te gunnen ok maar ze gaan toch niet al meteen vanaf week 1 beginnen met VA/Laporte te helpen om punten te pakken.
 
Ik zou eerlijk gezegd liever hebben dat VA de Tour eens begint te skippen zodat hij dat crossseizoen ook anders kan indelen dat het geen impact heeft op zijn voorjaar.
Gaat nooit gebeuren, de Tour is de belangrijkste wedstrijd van het jaar en Wout is een onmisbare schakel in die ploeg.
 
Ik zou eerlijk gezegd liever hebben dat VA de Tour eens begint te skippen zodat hij dat crossseizoen ook anders kan indelen dat het geen impact heeft op zijn voorjaar.
Dit jaar lijkt me het perfecte moment om het cross-seizoen deftig in te delen.
Wat is er nog na het WK voor een type VA?
Hij zou beter stoppen na het WK; extra lange vakantie met zijn nieuw kind erbij en rustig aan opbouwen naar een cross-seizoen.
Misschien dat hij zich ook kan focussen op het WK gravel in oktober, als hij wat zin heeft om te racen.
 
Ik zou eigenlijk durven stellen dat WvA een betere Tour-renner is dan een voorjaarsrenner.
Ja hij recupereert duidelijk goed en kan precies ook goed tegen de warmte. Hij is wel al wat minder explosief denk ik dan vroeger, wordt moeilijker om sprints te winnen.
 
Uiteindelijk heeft hij nog geen enkel deftig voorjaar kunnen rijden hé, het is bijna altijd iets geweest.

Bij typische Tour-renner denk ik dan direct een Franse coureurs à la Voeckler, Jalabert, ...
 
Laatst bewerkt:
Bij typische Tour-renner denk ik dan direct een Franse coureurs à la Voeckler, Jalabert, ..
Als VA een rit wint in de komende Tour, is hij de eerste Belg, die erin slaagt om in vijf opeenvolgende Tours eentje te winnen.
Dan mag je het etiket van een Tour-renner opgekleefd krijgen.
+ dan komt hij aan 10 en staat hij op de vijfde plek van de Belgen, naast Godefroot.
 
WVA staat momenteel gedeeld op de 34ste plaats met meeste ritoverwinningen in de TDF

Voor hem zijn de enigste nog actieve renners Cav (34) , Sagan (12),

Als hij er 1 wint staat hij gedeeld 26ste / wint hij er 2 gedeeld 22ste

Er zijn maar 3 renners die eenzelfde tour een Massasprint, een ITT en Bergetappe wonnen
Wva , Merckx , Hinault

Wiki weetjes :)
 
Als VA een rit wint in de komende Tour, is hij de eerste Belg, die erin slaagt om in vijf opeenvolgende Tours eentje te winnen.
Dan mag je het etiket van een Tour-renner opgekleefd krijgen.
+ dan komt hij aan 10 en staat hij op de vijfde plek van de Belgen, naast Godefroot.
Bij een tour renner denk ik vooral aan een man van de GC :p

WVA is gewoon iemand die van de tour een doel maakt persoonlijk en op ploegniveau en gezien zijn capaciteiten daar ritten kan winnen. Gezien het 21 dagen is heb je ook wel wat kansen, in het voorjaar heb je nog niet de helft van de kansen.
Maar stuur hem naar de vuelta of giro en daar pakt hij ook overwinning, in een kleine ronde pakt hij ook gewoon overwinningen.
Maar in de tour gaat hij in de eerste plaats mee als knecht, en vooral dat mogen we niet vergeten. Die ritten die hij pakt zijn niet het hoofddoel, voor de ploeg zijn dat mooie extra’s.

Stuur hem naar daar met puur persoonlijke ambities en dan wint hij nog meer.
 
Rijdt Ayuso de tour eigenlijk? Krijgen we eventueel een Froome-Wiggins scenario? :p

Ik dacht altijd dat die voor de Vuelta gepland stond?

Voor een Froome/wiggins scenario zijn er denk ik 2 problemen 1 Ayuso is zo goed nog niet en 2 Vingegaard is er nog.
 
Ik hoop echt dat Pogi top is, anders dreigt dit een tour te worden zoals in de jaren van Lance Armstrong en Sky.
 
Ayuso staat normaal gepland voor de Vuelta dacht ik. 20 jaar is zeer jong om de Tour al te rijden ook al is het een toptalent. Als ze slim zijn bij UAE laten ze hem starten in de Vuelta. Daar kan hij strijden voor winst.
 
Terug
Bovenaan