Tax on Web 2024

Ik heb vorige week mijn vennootschapsbelastingen teruggekregen, maar persoonsbelasting nog niets. Ben is gaan kijken op myminfin en er staat nog altijd "In behandeling".. :unsure: Heb ook enkel mijn brief van de vennootschapsbelasting teruggevonden, dus geen idee of ik die van privé ooit heb gekregen

Thnx!
Zou dat ook tellen voor AJ 2023?

Zolang je nog in de termijn valt om een bezwaar in te dienen, kan dat herzien worden.

Moet wel zeggen: GWH zegt eerder dat niet alle eerste overtredingen een sanctie verdienen. Niet dat er nooit een sanctie mag toegepast worden voor een eerste overtreding.

Ik heb vorige week mijn vennootschapsbelastingen teruggekregen, maar persoonsbelasting nog niets. Ben is gaan kijken op myminfin en er staat nog altijd "In behandeling".. :unsure: Heb ook enkel mijn brief van de vennootschapsbelasting teruggevonden, dus geen idee of ik die van privé ooit heb gekregen
Zelfde hier hoor, zeer laat deze keer.
Vennootschapsbelasting(aanslagbiljet) vorige week in de bus, personen ook nog in behandeling.

Zelfde hier hoor, zeer laat deze keer.
Vennootschapsbelasting(aanslagbiljet) vorige week in de bus, personen ook nog in behandeling.

Jullie laten jullie personenbelastingaangifte invullen door de boekhouder (of jullie hebben dat pas zelf ingediend in november wat nu ook mogelijk is voor zelfstandigen (inclus bedrijfsleiders)? Als die dat pas doet in november, dan is dat wel logischer dat je je aanslagbiljet ook mogelijks later krijgt.

Jullie laten jullie personenbelastingaangifte invullen door de boekhouder (of jullie hebben dat pas zelf ingediend in november wat nu ook mogelijk is voor zelfstandigen (inclus bedrijfsleiders)? Als die dat pas doet in november, dan is dat wel logischer dat je je aanslagbiljet ook mogelijks later krijgt.
Ja door boekhouder maar normaal doet die altijd op voorhand. In september stuurde hij mij zelf een mail met aangifte en hoeveel ik zou terugkrijgen

Ja door boekhouder maar normaal doet die altijd op voorhand. In september stuurde hij mij zelf een mail met aangifte en hoeveel ik zou terugkrijgen
Ja, ik moet info aan hem en hij aan mij. Uiteindelijk dit jaar door hem laten nakijken en indienen maar dat was eind juni. Kon evengoed zelf op indienen duwen.

Hier ook de 1e keer dat het echt zo laat is. Normaal had ik elk jaar het geld allang op mijn rekening. Sinds dat ze voor de 1e keer een vraag stelden ter verduidelijking van een bepaalde aftrekpost, heb ik er niks meer van gehoord en is het nog steeds in behandeling.

Ik vind het ook wel vreemd, toch niet echt normaal dat het zo laat is.
Kan dit zelfs naar volgend jaar gaan?

Ik krijg dat deze maand betaald, maar heb ook al tot Juni jaar erop moeten wachten. Dat komt... ooit.
Een beetje zoals de onroerende voorheffing, soms krijg je dat een jaar niet, dan ineens 2x op 1 jaar. Overheid en structuur matchen blijkbaar niet echt.

Nog steeds in blijde verwachting van een aanslagbiljet. Zal het laatste ooit zijn. Bedankt, vereenvoudigde aangifte…
Heeft op zich niks te maken met al dan niet vereenvoudigde aangifte. En tenzij je in 2024 al niet meer in België woonde, zal je nog altijd een aanslagbiljet ontvangen hoor.

Terug
Bovenaan