Tax on Web 2024

Vorig jaar aanslagbiljet ook al op 10.08
Dit jaar het voorstel goedgekeurd zonder aanpassingen en nog niks ontvangen.
Hier al twee jaar op rij gewoon nog niks eind september. Vorig jaar pas in december gekregen om terugbetaling in februari te krijgen.

Waaraan ligt die datum in feite? Gemeente? Compleet random en dus malchance?

Mijn eerste aanslagbiljet onroerende voorheffing kwam in december en intussen sturen ze dat al in augustus op. Daarmee zijn ze elk jaar vroeger. :')

Onze aangifte was alles standaard ingevuld, bij akkoord moesten we niets doen.

Ik had gehoopt dat we daardoor automatisch bij de eerste lichting zouden zitten voor de terugbetaling. Maar nog niets gehoord, jammer.. Dat extra geld zou momenteel heel welkom zijn.
Dat heeft zero impact op de datum van je terugbetaling, naar mijn ervaring.

Ik heb 4-5-6 weken geleden "verzoek tot wijziging" gekregen omdat ik ergens 500 euro van de sector federatie van de madam gekregen had voor de creche. En hoewel er een fiche in taxonweb zat, was dat niet bij het belastbaar inkomen (en reeds afgehouden voorheffing) geteld. Bij de controle hadden ze dat gezien en aangepast. Onmiddellijk daarna heb ik de wijziging goedgekeurd. En nu al weeeken aan het wachten op aanslag biljet... is dat nu gewoon achteraan de rij beland opnieuw?

Ik heb 4-5-6 weken geleden "verzoek tot wijziging" gekregen omdat ik ergens 500 euro van de sector federatie van de madam gekregen had voor de creche. En hoewel er een fiche in taxonweb zat, was dat niet bij het belastbaar inkomen (en reeds afgehouden voorheffing) geteld. Bij de controle hadden ze dat gezien en aangepast. Onmiddellijk daarna heb ik de wijziging goedgekeurd. En nu al weeeken aan het wachten op aanslag biljet... is dat nu gewoon achteraan de rij beland opnieuw?

Ik heb vorig jaar een wijziging gehad (had een kind teveel aangegeven met verschil co-ouderschap vs volledig te laste te willen berekenen.).

Contact met FOD was er op 13/12/2023 en aanslagbiljet op 10/01/2024, maandje incl vakantieperiode dus.

Goh die moeten tegenwoordig eerst nog een bepaalde graad van diploma hebben en nog testen afleggen hé.
Er stond toch een smiley :D.

Wel beschamelijk dat je de testen tot in het oneindige mag afleggen tegenwoordig. Ik heb een vriendin die al 4 keer niet geslaagd is om van graad te veranderen. Nu gaat ze eens proberen of ze de overstap naar de douane kan maken. En dat controleert je aankoopaktes van vastgoed dan... Dusja, weinig vertrouwen tbh.

Ik heb vorig jaar een wijziging gehad (had een kind teveel aangegeven met verschil co-ouderschap vs volledig te laste te willen berekenen.).

Contact met FOD was er op 13/12/2023 en aanslagbiljet op 10/01/2024, maandje incl vakantieperiode dus.
OK, ik moet ze meer tijd geven. Eerste contact was 29/8, we zijn dus exact 4w later.

Ook wel relatief hilarisch dat ze de brief via ebox, doccle, myminfin sturen. Ik accepteer onmiddellijk online. 1 week later nog eens een aangetekende brief van de fiscus. Ik schijt al mijn broek vol. Was het nogmaals voor die wijziging die ondertussen al afgerond was...

OK, ik moet ze meer tijd geven. Eerste contact was 29/8, we zijn dus exact 4w later.

Ook wel relatief hilarisch dat ze de brief via ebox, doccle, myminfin sturen. Ik accepteer onmiddellijk online. 1 week later nog eens een aangetekende brief van de fiscus. Ik schijt al mijn broek vol. Was het nogmaals voor die wijziging die ondertussen al afgerond was...

In 3-voud? Bij mij was het een droge mail om te vragen wie dat 4de kind was.
Ik reply met dat het een vergissing was en welke 2 kinderen + welk kind in co-ouderschap het moeten zijn.

Daarna hoorde ik niets, geen bevestiging oid en een maand later kreeg ik de aangifte via ebox).

54020753643_8e9e8b7843_z.jpg

Nog een reden waarom ik niet onder de indruk ben van de gemiddelde ambtenaar. Als ik zo een mails professioneel verstuur mag ik een opleiding schriftelijke communicatie volgen en hoef ik niet de volle bonus te verwachten vermoed ik :D.

In 3-voud? Bij mij was het een droge mail om te vragen wie dat 4de kind was.
Ik reply met dat het een vergissing was en welke 2 kinderen + welk kind in co-ouderschap het moeten zijn.

Daarna hoorde ik niets, geen bevestiging oid en een maand later kreeg ik de aangifte via ebox).

54020753643_8e9e8b7843_z.jpg

Nog een reden waarom ik niet onder de indruk ben van de gemiddelde ambtenaar. Als ik zo een mails professioneel verstuur mag ik een opleiding schriftelijke communicatie volgen en hoef ik niet de volle bonus te verwachten vermoed ik :D.
Maar het was wel efficient en got the shit done.

Standaard procedure. Die brieven moeten ook aangetekend verstuurd worden.

Maar het was wel efficient en got the shit done.

We kan also gooi aweg the Nederlands, wel so efficient en all... Nee, een Vlaamse of federale ambtenaar zou nagenoeg perfect Nederlands moeten kunnen schrijven, zou een selectiecriteria moeten zijn.

Ik heb nooit enige andere communicatie gehad. Al zeker niet aangetekend.

Zou beter zijn als je dat zou kunnen kiezen. Als je je indiening kunt doen digitaal via itsme, zou een aanpassing via itsme ook voldoende moeten zijn. Je aanslag biljet komt ook niet aangetekend toe...

Email van doccle --> je hebt een doc in doccle. Blijkt een doc te zijn dat gewoon zegt dat er een doc in ebox zit.
Email van ebox --> je hebt een doc in ebox.

En dan nog eens aangetekend...

Zou beter zijn als je dat zou kunnen kiezen. Als je je indiening kunt doen digitaal via itsme, zou een aanpassing via itsme ook voldoende moeten zijn. Je aanslag biljet komt ook niet aangetekend toe...

Ja maar dan kan je zeggen "aah maar ik heb die brief nooit aangekregen"
Als het aangetekend is gebeurd heeft de administratie een bewijs dat ze u wel degelijk hebben proberen inlichtingen.
Het is nu eenmaal een procedure die is vastgelegd en moet worden gevolgd.

Bovendien is het niet omdat je je aangifte digitaal doet, je achteraf ook nog steeds op myminfin raakt. Er zijn steeds mensen die om een of andere reden daar moeite mee hebben.

En het kan ook zijn dat iemand anders je helpt met je aangifte digitaal in te dienen.
Ik doe dat zo voor mijn moeder maar zij zou zelf nooit op het platform raken.

Verslag van de boekhoudster vandaag binnen gekregen, alles lijkt te kloppen maar is onderstaande vak juist ingevuld? Vul je daar direct je fiscaal voordeel in of het effectieve bedrag dat je gestort hebt van je pensioensparen? Ik zou denken het laatste maar de boekhoudster zal wel beter weten denk ik :p

Verslag van de boekhoudster vandaag binnen gekregen, alles lijkt te kloppen maar is onderstaande vak juist ingevuld? Vul je daar direct je fiscaal voordeel in of het effectieve bedrag dat je gestort hebt van je pensioensparen? Ik zou denken het laatste maar de boekhoudster zal wel beter weten denk ik :p

Wat je hebt gestort voor je pensioensparen is niet gelijk aan de vermindering die je krijgt. Ik geloof dat het maar een vermindering van 30% is.

Wat je hebt gestort voor je pensioensparen is niet gelijk aan de vermindering die je krijgt. Ik geloof dat het maar een vermindering van 30% is.

Ja, weet ik maar ik zou denken dat je daar het volledige bedrag moet invullen en je fiscaal voordeel later op je aanslagbiljet naar voren komt.

Awel, dan heb je 830,00 pensioensparen gedaan per persoon.

Dat is geen invulvak wat ze toont. Dat is juist een deel van de berekeningsnota.
249,01 / 0,3 = 830,00 in code x361

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan