Tax on Web 2024

Mn pa en mn zoon hebben ze onlangs ontvangen. Een student en een gepensioneerde. Met balans 0. Die zullen de eerste zijnn

Mn pa en mn zoon hebben ze onlangs ontvangen. Een student en een gepensioneerde. Met balans 0. Die zullen de eerste zijnn
Er zijn er al honderdduizenden die het al vorige maand kregen hoor. Ik kreeg het in augustus.

1000022563.jpg

Ik heb een bericht van wijziging ontvangen omdat ze menen dat ik mijn code 1250 niet correct heb ingevuld.

Ik heb zelf voor extra opties betaald voor mijn bedrijfswagen (bv. €2000) terwijl de bedragen voor mijn VAA + woonwerkverkeer bv. €1800 bedragen. Ik kan dus max €1800 aftrekken ipv €2000. Ik heb die €1800 afgetrokken van het origineel bedrag in code 1250. Nu hebben ze als opmerking gezet dat die afgetrokken €1800 niet conform de inkomstenfiche is 281.10. Ik heb de rekening ook als bijlage opgeladen.

Wat kan ik nog meer doen als bewijs?

Ik heb een bericht van wijziging ontvangen omdat ze menen dat ik mijn code 1250 niet correct heb ingevuld.

Ik heb zelf voor extra opties betaald voor mijn bedrijfswagen (bv. €2000) terwijl de bedragen voor mijn VAA + woonwerkverkeer bv. €1800 bedragen. Ik kan dus max €1800 aftrekken ipv €2000. Ik heb die €1800 afgetrokken van het origineel bedrag in code 1250. Nu hebben ze als opmerking gezet dat die afgetrokken €1800 niet conform de inkomstenfiche is 281.10. Ik heb de rekening ook als bijlage opgeladen.

Wat kan ik nog meer doen als bewijs?

Uitleg + bewijs betaling opties + alle documenten gelieerd aan die opties (factuur?, contact tussen jou en werkgever voor de bestelling van die opties,...)

Werkgever vragen voor uitgebreid detail van fiche 281.10
(Want dat is gewoon een verzamelstaat/samenvatting. Kwestie om te controleren of je werkgever het al niet heeft ingehouden. De fiche 281.10 is waar de fiscus zich op baseert.)

Uitleg + bewijs betaling opties + alle documenten gelieerd aan die opties (factuur?, contact tussen jou en werkgever voor de bestelling van die opties,...)

Werkgever vragen voor uitgebreid detail van fiche 281.10
(Want dat is gewoon een verzamelstaat/samenvatting. Kwestie om te controleren of je werkgever het al niet heeft ingehouden. De fiche 281.10 is waar de fiscus zich op baseert.)
Ik heb voor de zekerheid ook eens gebeld en degene die mijn dossier behandelde, had niet door hoe ik aan dat bedrag kwam aangezien dat bedrag lager was dan de factuur die ik als bijlage had opgeladen. Dus ik moest verduidelijken in de opmerkingen dat dat bedrag het totaal van VAA + woonwerkverkeer is. Hopelijk is het nu in orde. Bedankt alleszins!

Hier het resultaat ook binnen. 2200€ terugkrijgen voor 31/12.

Behoorlijk weinig, maar deels door mijn warrants, die worden belast op het uitgiftebedrag en pas achteraf op het werkelijke (bedrag + winst/verlies).

Beter als betalen :).

Hier het resultaat ook binnen. 2200€ terugkrijgen voor 31/12.

Behoorlijk weinig, maar deels door mijn warrants, die worden belast op het uitgiftebedrag en pas achteraf op het werkelijke (bedrag + winst/verlies).

Beter als betalen :).
Je betaalt toch louter op de uitgiftewaarde van een warrant, het eventuele verlies of winst is niet belast. Jouw sociaal secretariaat kan trouwens niet weten aan hoeveel je uiteindelijk hebt verkocht of mocht je deze bijhouden heb je zelfs helemaal geen werkelijke winst of verlies.
Of heb je het over nog iets anders? LTIP?

Je betaalt toch louter op de uitgiftewaarde van een warrant, het eventuele verlies of winst is niet belast. Jouw sociaal secretariaat kan trouwens niet weten aan hoeveel je uiteindelijk hebt verkocht of mocht je deze bijhouden heb je zelfs helemaal geen werkelijke winst of verlies.
Of heb je het over nog iets anders? LTIP?

Het sociaal secreteriaat houdt bedrijfsvoorheffing af op de waarde van uitgifte, maar uw winst wordt ook belast in de persoonsbelasting. Als je verlies hebt, dan recupereer je een deel van de bedrijfsvoorheffing. Enfin, zo had ik het begrepen.

Hier is de aangifte nog niet binnen. Accountants hebben blijkbaar uitstel gekregen tot einde van de maand.

Maar alles zou er al instaan bij ons.

Cadeautje van 5000€ als die zo wordt opgestuurd 🥳

Hier ook nog niks, ik was nochtans vroeg met indienen (en ex ook). Vorig jaar had ik mijn aanslagbiljet begin september. Wel nieuwe situatie (fiscaal co-ouderschap), dat zal er misschien mee te maken hebben, controle getriggerd of zo.

Wij hebben een simpele aangifte en het is de laatste jaren altijd november of december geweest om het aanslagbiljet te krijgen. Dit jaar denk ik maar uitbetaald in maart. Volgens mij is dat echt compleet random en trekken wij nu al jaren aan een stuk een van de kortere lotjes.

Wij hebben een simpele aangifte en het is de laatste jaren altijd november of december geweest om het aanslagbiljet te krijgen. Dit jaar denk ik maar uitbetaald in maart. Volgens mij is dat echt compleet random en trekken wij nu al jaren aan een stuk een van de kortere lotjes.
idem hier, veelal 31/12 of zelfs later, terwijl we ook een redelijk normale aangifte hebben

Dat is geen cadeau, dat heb je teveel betaald en krijg je zonder rente terug :D.
Klopt, maar ik ben in de helft van het aanslagjaar met een BV gestart. Heb daar steeds de minimum bijdrages gedaan voor alles (sociale bijdragen, bedrijfvoorheffing) en ben blij dat ik nog terug krijg.

Heb ook nog geen VAA betaald voor mijn wagen.

De eerste dat zegt dat een zelfstandige veel belastingen betaald kan niet goed tellen :oi22:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan