Tax on Web 2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor mijn woning die ik verhuurd heb in 2022 moet ik:
VAK 1106 -> KI
VAK 1146 --> Intresten hypotheek (deel gebouw)
VAK 1358 --> Kapitaalsaflossingen (deel gebouw)

Hypotheek is van 2014, herziening 2019.

Klopt dat? Want ik heb geen andere inkomsten dan in 2021 (wel 11% meer), maar het bedrag in mijn voordeel is van 1800 naar 4950 euro gestegen. Vind het verschil nogal groot voor exact dezelfde setup.

Voor mijn woning die ik verhuurd heb in 2022 moet ik:
VAK 1106 -> KI
VAK 1146 --> Intresten hypotheek (deel gebouw)
VAK 1358 --> Kapitaalsaflossingen (deel gebouw)

Hypotheek is van 2014, herziening 2019.

Klopt dat? Want ik heb geen andere inkomsten dan in 2021 (wel 11% meer), maar het bedrag in mijn voordeel is van 1800 naar 4950 euro gestegen. Vind het verschil nogal groot voor exact dezelfde setup.

Ja maar de kapitaal aflossing moeten beperkt worden. Er is een grensbedrag.

Kapitaalaflossingen × grensbedrag / geleend bedrag

Voor leningen uit 2014 is het grensbedrag 75.270 euro

Ja maar de kapitaal aflossing moeten beperkt worden. Er is een grensbedrag.

Kapitaalaflossingen × grensbedrag / geleend bedrag

Voor leningen uit 2014 is het grensbedrag 75.270 euro

Dan heb ik vorig jaar verkeerd ingevuld. Nu, of ik alles ingeef of deze breuk toepas, het eindresultaat blijft 4964 euro terugkrijgen. Vind het vrij fors, maar ik klaag niet. Als de naschoolse opvang nu nog de fiscale fiche geeft kan ik indienen :).

Intresten mag dan wel volledig?

Laatst bewerkt:
Ik had dat ook enkele dagen geleden. Heb dan met een andere browser geprobeerd en daar werkte het wel.
Dat is hier regelmatig een frustratie, bij een online portaal van de overheid. Op browser A werkt alles perfekt. Op browser B werkt er niks.
Een jaar later? Nog steeds hetzelfde. Geen update die ervoor zorgt dat het werkt op browser B.

Een voorbeeld is het inloggen met eID. Via Edge werkt dit hier perfekt. Op Chrome krijg ik dat hier, nooit aan de praat. Never ...

Of soms werkt er 'iets' niet goed. Voorbeeld een PDF gegenereren voor uw NBB dossier. In het Nederlands crasht dat regelmatig. In het Frans nooit. Na vele jaren is dat nog steeds niet opgelost.

Nu goed, back on topic.

Laatst bewerkt:
Ook weer de jaarlijkse klassieker. Alles indienen. Doorsturen. Uitloggen. Inloggen en nummer van de madam ingeven in itsme. Op de madam roepen: "open itsme en klik op de melding". Aangifte onder haar naam bevestigen.

Ook weer de jaarlijkse klassieker. Alles indienen. Doorsturen. Uitloggen. Inloggen en nummer van de madam ingeven in itsme. Op de madam roepen: "open itsme en klik op de melding". Aangifte onder haar naam bevestigen.
Hier gewoon de smartphone van vrouwlief grabbelen, deze ontgrendelen, de code typen in itsme en voila getekend door mijzelf in mijn vrouw haar naam. (Ze weet dat ik dit doe. Voor haar is dit gemakkelijker dan dit zelf te doen en ja ik ken al haar codes want ik beheer de financiën)

Foei Makila dat is fraude en wettelijk strafbaar! :headshake:

Hier gewoon de smartphone van vrouwlief grabbelen, deze ontgrendelen, de code typen in itsme en voila getekend door mijzelf in mijn vrouw haar naam. (Ze weet dat ik dit doe. Voor haar is dit gemakkelijker dan dit zelf te doen en ja ik ken al haar codes want ik beheer de financiën)

Hier wonen we voorlopig feitelijk samen en ik neem haar GSM, vul haar belastingen in en verzend het.
Denk dat het zowat overal door 1 persoon wordt gedaan.

Ik doe hier de financiën ook, anders gaan we resoluut failliet :p.

Goh ja, de eerste jaren liet ik ze zelf inloggen en bevestigen, maar dat duurde dan een maand ofzo voor ze zich daar aanzette.

Gewoon zelf doen, dan ist inorde :)

Ook die it's me handeling 2x moeten uitvoeren omdat ze na 3 minuten nog niet had geklikt? :unsure:

Wat hebben ze daar bij ons in de naschoolse opvang met die attesten uitgestoken? 14 attesten voor 2 kinderen. Allemaal periodes door elkaar, dagen door elkaar,.... Ze mogen mij de logica erachter eens komen uitleggen.
1 attest zijn alle volledige dagen dat ze geweest zijn aan 12€. Dat is duidelijk. Maar de rest: het ene attest staan 2 dagen aan 3,56€, 1 dag aan 4,53€ en 5 dagen aan 2,78€. En het andere attest zijn dan weer 8 dagen aan 1,58€, 12 dagen aan 2,83€ en 10 dagen aan 6,35€. Datums van begin van het jaar tot einde jaar allemaal door elkaar verspreid over de verschillende attesten. Om maar aan te tonen dat het een hele soep is. En zo zijn er dan 7 per kind. Krijg dat nooit allemaal in die tool want heb geen lijntjes genoeg en kan er niet genoeg extra invoegen 😆
Maar gezien het hoogste bedrag 12€ per dag is mag ik gewoon alle dagen te samen tellen, alle betaalde bedragen te samen tellen en die dan ingeven per kind? Dan doe ik niets mis dacht ik?

Wat hebben ze daar bij ons in de naschoolse opvang met die attesten uitgestoken? 14 attesten voor 2 kinderen. Allemaal periodes door elkaar, dagen door elkaar,.... Ze mogen mij de logica erachter eens komen uitleggen.
1 attest zijn alle volledige dagen dat ze geweest zijn aan 12€. Dat is duidelijk. Maar de rest: het ene attest staan 2 dagen aan 3,56€, 1 dag aan 4,53€ en 5 dagen aan 2,78€. En het andere attest zijn dan weer 8 dagen aan 1,58€, 12 dagen aan 2,83€ en 10 dagen aan 6,35€. Datums van begin van het jaar tot einde jaar allemaal door elkaar verspreid over de verschillende attesten. Om maar aan te tonen dat het een hele soep is. En zo zijn er dan 7 per kind. Krijg dat nooit allemaal in die tool want heb geen lijntjes genoeg en kan er niet genoeg extra invoegen 😆
Maar gezien het hoogste bedrag 12€ per dag is mag ik gewoon alle dagen te samen tellen, alle betaalde bedragen te samen tellen en die dan ingeven per kind? Dan doe ik niets mis dacht ik?
Ik kan sinds dit jaar lijnen toevoegen.
Heb dus alles manueel aangevuld :]
Indexatie per kindcode kan wel voor de verschillende prijzen zorgen.

Je doet
(12*..)+(2*3,56)+(1*4,35)+(5*2,78)+(8*1,58) etc verder

Die som geef je in in de juiste code en al je documentjes scan je in en bewaar je in een map op pc voor het geval men ze zou opvragen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan