Status
Niet open voor verdere reacties.
Vorig jaar +- 1200€ terug gekregen, dit jaar is dat plots 19€, snap er niks van.
 
Met deze info gaan we u ook nie verder kunnen helpen 😊

Denk dat er weinig aan te doen is eigenlijk.

- 2 kinderen ten laste aangegeven
- crèche ingevuld (Max 14€ per dag), was bedrag rond de 1600€ in dat vakje dan
- 990€ 2x pensioensparen
- hypotheek woonbonus (21xx€ pp)

Kampen van de oudste zoon vergeten dus dat zal nog iets doen maar gaat geen honderden euro zijn. Vorig jaar €2300 terug, nu 1700€.
 
Denk dat er weinig aan te doen is eigenlijk.

- 2 kinderen ten laste aangegeven
- crèche ingevuld (Max 14€ per dag), was bedrag rond de 1600€ in dat vakje dan
- 990€ 2x pensioensparen
- hypotheek woonbonus (21xx€ pp)

Kampen van de oudste zoon vergeten dus dat zal nog iets doen maar gaat geen honderden euro zijn. Vorig jaar €2300 terug, nu 1700€.
Wel straf want ik heb een soortgelijke situatie behalve dan het pensioensparen.
Vorig jaar 4 maanden oudeschapsverlof, misschien zien ze mij als een armoedezaaier nu :shy:

Tegenwoordig houden ze wel minder af waardoor je ook minder terugkrijgt.
 
Vorig jaar 1453 € belastingen betaald.Dit jaar verhoogd naar 2208 €.Ik weet nu waar mijn index verhoging naar toe gaat.
Je zou denken dat een handicap van 163 % toch wel wat belastingvoordeel zou geven.
 
Laatst bewerkt:
Denk dat er weinig aan te doen is eigenlijk.

- 2 kinderen ten laste aangegeven
- crèche ingevuld (Max 14€ per dag), was bedrag rond de 1600€ in dat vakje dan
- 990€ 2x pensioensparen
- hypotheek woonbonus (21xx€ pp)

Kampen van de oudste zoon vergeten dus dat zal nog iets doen maar gaat geen honderden euro zijn. Vorig jaar €2300 terug, nu 1700€.
Idem hier, heeft dat iets te maken met een of andere taxshift ofzo?
 
Wij hebben vorig jaar een nieuwe woning gekocht en ons oud krediet overgezet met een pandwissel naar het nieuwe (en deze verlengd). Er is ook een nieuw krediet afgesloten maar ik vermoed dat dat niet van toepassing is.

Mag ik gewoon het bedrag hetzelfde invullen als vorig jaar bij dat woonbonusgedoe? (3040 want lening gestart in 2014?) of is daar iets aan veranderd dan?
 
Vorig jaar 6150 euro teruggekregen, berekening voor dit jaar is 3650 euro. Zal aan het feit liggen dat we geen crèche meer moeten betalen en die taxshift.
 
@hierboven
Waren jullie vorig jaar soms in het 11e jaar van de lening zodat korf zakt met 760€?

@Ivan4you
Staat code 1028 ingevuld?
Waarschijnlijk wordt er van jouw ziekte-uitkering niets of zo goed als niets afgehouden en krijg je daar nu de rekening van...

@toru
Zolang je met de oude lening aan 3.040€ per persoon zit qua kapitaal/rente is dit correct.
Nieuwe lening geeft idd geen belastingvoordeel meer.


Hier door zaken aan te vullen van 2.200€ te betalen naar 2.100€ terug te krijgen! :D
(Woonbonus stond er niet in, kinderopvang ook niet en rente op opbrengsteigendom ook niet.)
 
  • Leuk
Waarderingen: toru
Vorig jaar 4 maanden oudeschapsverlof, misschien zien ze mij als een armoedezaaier nu :shy:
Ouderschapsverlof is wel n zure voor belastingen, ze houden daar veel te weinig op af als je daarnaast ook nog een normale wedde hebt.
Mijn vrouw werkt 4/5e en vorig jaar de berekening gedaan met en zonder haar fiche van ouderschapsverlof, verschil was een 400 à 500€.
 
@toru
Zolang je met de oude lening aan 3.040€ per persoon zit qua kapitaal/rente is dit correct.
Nieuwe lening geeft idd geen belastingvoordeel meer.
Ik heb via de bank 2 fiscale attesten gekregen. Eentje voor het oude pand en eentje voor de herfinanciering. Als ik beide (kapitaalaflossingen + interest) optel kom ik aan meer dan 10k.
Dus dat zit wel snor. Bedankt!

Nu nog dat attest van de crèche bemachtigen. Dat was vorig jaar een gedoe en nu blijkbaar ook :angry:
 
Wij hadden een hypothecair krediet afgesloten in 2017 en hebben dus recht op de geïntegreerde woonbonus, echter hebben wij de woning in 2022 verkocht maar het krediet is wel overgegaan naar de financiering voor de bouw van onze nieuwe woning.
Ik neem aan dat ik dan nog steeds mag aanduiden dat het een enige woning betreft en de verhoging van €760 dus nog geldt?
 
@TNTim Alles staat juist ingevuld hoor.Al 10 jaar hetzelfde bedrag betaald.Misschien in een hogere belastingschaal terecht gekomen.
Je trekt een uitkering? Als die al 10 jaar enkel geïndexeerd is geweest met dezelfde afhouding, dan zou het te betalen bedrag elk jaar +- hetzelfde moeten blijven.
Er moet iets veranderd zijn als er dit jaar 755€ meer te betalen is...

Best dat je uw codes eens 1 op 1 vergelijkt met die van vorig jaar en het verschil zoekt.

@Zorba
Als dat via pandwissel gebeurde en de akte van de oude woning is verleden vóór 31/12/2022 + de nieuwe woning was nog niet af op 31/12/2021: ja.

Nu nog dat attest van de crèche bemachtigen. Dat was vorig jaar een gedoe en nu blijkbaar ook :angry:
Ik had ook gehoopt dat dat vanaf dit jaar automatisch ging gaan, maar toch niet...
 
Dit jaar is er een nieuwe administratieve code 1761 van de energiepremie voor een bedrag van 392,00 euro als je elektriciteit en gas hebt (anders 122 euro voor enkel elektriciteit). Als je te veel verdient moet je een deel terug betalen onder de hoofding "Bijzondere Bijdrage Energie". Deze code is volgend jaar ook van toepassing voor maximum 588 euro.

 
Hoor net op het journaal dat de aangifte gender neutraal is geworden.
:wtf:
Geen discussie voor hier, maar dat is er toch los over. Wat maakt het uit wie links of rechts staat..
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg al een foutmelding als ik de aangifte wil aanvullen :).

Deze middag kon ik wel al eens kijken en zag ik dat we zo'n 1000 € minder terugkrijgen dan vorig jaar (1700 ipv 2700). Sinds april vorig jaar werkt mijn vriendin 4/5e, kan dit daarmee te maken hebben? De helft daarvan komt volgens mij doordat de creche grotendeels wegvalt.

Of moet ik het eerder zoeken bij de taxshift...
 
Hoor net op het journaal dat de aangifte gender neutraal is geworden.
:wtf:
Geen discussie voor hier, maar databus er toch los over. Wat maakt het uit wie links of rechts staat..
Als het allemaal niet zo gek veel uitmaakt, hoef je er toch ook niets over te vermelden hier?

OT: Hier nog even wachten op alle formulieren zoals kinderopvang enzo op school. Altijd een heel gedoe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan