Racisme in het voetbal

SomeDude

Well-known member
Laatst bewerkt door een moderator:
Gezien het aantal gestampte boeren dat wekelijks op Jan Breydel zit, kan ik goed geloven dat er zulke dingen geroepen zijn naar de Anderlechtbank. Maar dat is dan echt wel onnozel, want de eigen coach heeft een uitgesproken affectie voor spelers met een andere huidskleur.
Allez sowieso is het onnozel, maar in uw eigen team spelen volgens mij meer zwarte mannen dan bij Anderlecht 😌
 
Kompany zijn interviews zijn quasi altijd bagger verkopen.

Seck was ook iedereen voor racist aan het uitmaken en blijkt niets van aan

Zoals @sharpshot aanhaalt als de 4e ref het niet gehoord heeft is Vince dus aan het zeveren. En dan moeten ze gewoon het spel stilleggen
Ongelooflijk dit.
Amuzu weigerde eveneens interview bij Vandenbempt om dezelfde reden. Was ook aan ‘t liegen dan?
 
Dat gefluit om Refaelov. Heeft die zich ooit negatief over Brugge uitgelaten, of is dit puur de kinderlijke gedachtengang dat die ooit voor Brugge speelde, en je dan nooit voor een concurrent mag spelen?
Gohja, dat vind ik nu echt niet zo erg. Dat gebeurt echt overal. In pakweg Spanje bv wanneer Courtois naar Atletico moet, is het nog 1000 keer erger dan dit. Ik zou het zelf niet doen, maar is eerder wat geplaag.

Dat mbt Kompany, als dat waar is, is een pak erger. Alleen moet dat idd toch echt door zowel de bank van Club als de 4de ref zijn gehoord.

Maar waarom de reactie van Kompany "klasse" zou zijn, dat ontgaat mij wel volledig. Omdat hij zegt dat de match er niet toe doet en hij helemaal gedegouteerd naar huis gaat? Hij kan ook een minder polariserend statement maken en zeggen dat hij beseft dat dit enkelingen zijn, rotte appels die er uit moeten. Nu lijkt hij gewoon het hele Brugse publiek en Club zelf weg te zetten als racisten, want hij wil "geen polemiek starten met Club dit of Club dat" maar denkt er wel het zijne van. Alsof er in het RSCA publiek geen racisten zitten?

Het hoort niet in een stadion, begrijp mij niet verkeerd, maar hij maakt er wel van dat dit "het Brugse publiek" is, en dat is onzin.
 
Gaan we nu echt vebolgen reageren dat er wat volk fluit op een icoon van de club die nu voor de aartvijand shot? Zelfs niet heel het stadion, verre van.
Het hoeft voor mij zeker niet, maar er mag toch nog wat emotie in de sport zitten, en dan is fluiten wel nog de meest onschuldige uiting van ongenoegen tegenover een speler.

Racistische opmerkingen horen sowieso nergens thuis. Niet in een stadion, gewoon niet in het algemeen.
Maar als ik zie wat "supporters" wekelijks uitsteken, vrees ik dat hier ook niet meer van gaat komen dan een "say no to racism" spotje voor de matchen
 
Kompany zijn interviews zijn quasi altijd bagger verkopen.

Seck was ook iedereen voor racist aan het uitmaken en blijkt niets van aan

Zoals @sharpshot aanhaalt als de 4e ref het niet gehoord heeft is Vince dus aan het zeveren. En dan moeten ze gewoon het spel stilleggen
Dus omdat iemand in interviews niet het achterste van zijn tong laat zien, of aan bepaalde zaken een draai geeft, zou die een verhaal over racisme uit zijn duim gaan zuigen na een goeie match op het veld van Brugge?
 
Op SN3 wilt er al iemand klacht indienen voor laster- en eerroof :laugh: Sorry hoor, als je ooit naar een voetbalmatch bent gaan kijken dan weet je dat daar een hoop racisten in de tribune zitten. Dat mensen nu doen alsof dit bij hun eigen club niet gebeurt, is toch gewoon uw hoofd in het zand steken.
 
Gohja, dat vind ik nu echt niet zo erg. Dat gebeurt echt overal. In pakweg Spanje bv wanneer Courtois naar Atletico moet, is het nog 1000 keer erger dan dit. Ik zou het zelf niet doen, maar is eerder wat geplaag.

Dat mbt Kompany, als dat waar is, is een pak erger. Alleen moet dat idd toch echt door zowel de bank van Club als de 4de ref zijn gehoord.

Maar waarom de reactie van Kompany "klasse" zou zijn, dat ontgaat mij wel volledig. Omdat hij zegt dat de match er niet toe doet en hij helemaal gedegouteerd naar huis gaat? Hij kan ook een minder polariserend statement maken en zeggen dat hij beseft dat dit enkelingen zijn, rotte appels die er uit moeten. Nu lijkt hij gewoon het hele Brugse publiek en Club zelf weg te zetten als racisten, want hij wil "geen polemiek starten met Club dit of Club dat" maar denkt er wel het zijne van. Alsof er in het RSCA publiek geen racisten zitten?

Het hoort niet in een stadion, begrijp mij niet verkeerd, maar hij maakt er wel van dat dit "het Brugse publiek" is, en dat is onzin.
Totaal onwaar want hij zegt dat het bij andere clubs ook soms is , dus hij viseert Brugge niet .
 
Buiten da gefluit op rafa toch niks gehoord ( en Club heeft een vrij rechts publiek) dus kan het wel geloven dat er in het heetst van de strijd wel wat geroepen kan zijn.
Ben daar trouwens totaal niet akkoord mee, dat gefluit op rafa zou ik ook nog wel doen :)
 
Totaal onwaar want hij zegt dat het bij andere clubs ook soms is , dus hij viseert Brugge niet .
Nee, dat is niet wat hij zegt. Luister nog eens opnieuw. Hij zegt dat het ludiek mag zijn en dat het op andere velden ook niet makkelijk is, niet dat ze daar op deze manier bejegend worden.
 
Dat gefluit om Refaelov. Heeft die zich ooit negatief over Brugge uitgelaten, of is dit puur de kinderlijke gedachtengang dat die ooit voor Brugge speelde, en je dan nooit voor een concurrent mag spelen?
Stel het ander al er een rsca icoon bv thielemans voor brugge zou spelen die gaan ze ook uitfluiten in brussel.
 
Geen idee maar als het zo duidelijk was moet Clement het toch ook gehoord hebben?

En daarnaast hebben ze zelf dus geen respect voor journalisten als ze interview weigeren
Waarom moet Clement dat horen? Die is met zijn eigen team en staf bezig. Zit daar trouwens ook wel x meter vanaf (spelers tunnel tussen bv.)

Als het er 20-30 zijn op die onderste 3 rijen die vanalles roepen. En die rijen achter Clement doen mee met het hele stadion (die gewoon fluiten/supporteren) begrijp ik dat Clement niks gehoord heeft hoor.

Trouwens wat moet hij zeggen? "Ja ik heb het ook gehoord, maar ja nikske aan gedaan"

Wat een bullshit en lame excuses hier allemaal.
De trainer/mens Kompany heeft er helemaal niks bij te winnen om te liegen in zo'n interview na de match, zeker niet over zo'n onderwerp.
 
Waarom moet Clement dat horen? Die is met zijn eigen team en staf bezig. Zit daar trouwens ook wel x meter vanaf (spelers tunnel tussen bv.)

Als het er 20-30 zijn op die onderste 3 rijen die vanalles roepen. En die rijen achter Clement doen mee met het hele stadion (die gewoon fluiten/supporteren) begrijp ik dat Clement niks gehoord heeft hoor.

Trouwens wat moet hij zeggen? "Ja ik heb het ook gehoord, maar ja nikske aan gedaan"

Wat een bullshit en lame excuses hier allemaal.
De trainer/mens Kompany heeft er helemaal niks bij te winnen om te liegen in zo'n interview na de match, zeker niet over zo'n onderwerp.
'mijn staf, spelers en mezelf' dat is dan niet enkel een paar achter de bank he want anders horen die spelers dat ook niet ;)
 
Waarom moet Clement dat horen? Die is met zijn eigen team en staf bezig. Zit daar trouwens ook wel x meter vanaf (spelers tunnel tussen bv.)

Als het er 20-30 zijn op die onderste 3 rijen die vanalles roepen. En die rijen achter Clement doen mee met het hele stadion (die gewoon fluiten/supporteren) begrijp ik dat Clement niks gehoord heeft hoor.

Trouwens wat moet hij zeggen? "Ja ik heb het ook gehoord, maar ja nikske aan gedaan"

Wat een bullshit en lame excuses hier allemaal.
De trainer/mens Kompany heeft er helemaal niks bij te winnen om te liegen in zo'n interview na de match, zeker niet over zo'n onderwerp.
Ik zeg absoluut niet dat het niet waar zou zijn hé, maar waarom zou Kompany zijn stem hier harder moeten doorwegen dan pakweg Seck? Gewoon omdat het Kompany is moet het waar zijn en zo erg als hij het stelt? Omdat hij gedegouteerd naar huis gaat?
 
'mijn staf, spelers en mezelf' dat is dan niet enkel een paar achter de bank he want anders horen die spelers dat ook niet ;)

En 'wij hebben veel gedaan voor dit land' :laugh:
Als ge het niet wilt begrijpen wilt ge het niet begrijpen natuurlijk. Die spelers op de bank hè.. natuurlijk horen die dat als ze achter u zitten te roepen , allè nu

Probleem is dat er ook gewoon teveel volk rondzit dat dan eens gniffelt (van het lauw pintje drinken mag niet meer) maar er niks aan doet. Eigenlijk moet gewoon een heel stadion zich tegen zo'n marginalen keren.
 
Ging over de wisselspelers. Dus duidelijk dzt het probleem dan achter de dugout zit
Dus 10 man op 25k mensen ofzo en dan weigeren een interview te geven. Dan hebben ze zelf ook 0 respect voor de journalisten

En dan dit erbij 'Ik weet dat er iets ludieks mag geroepen worden, maar hier zijn veel mensen die veel gegeven hebben voor dit land en gewoon komen voetballen"
Wat voor flauwekul is dat. Precies of het militairen zijn die hun leven hebben geriskeerd voor onze vrijheid :rofl:
 
Terug
Bovenaan