Racisme in het voetbal

'mijn staf, spelers en mezelf' dat is dan niet enkel een paar achter de bank he want anders horen die spelers dat ook niet ;)

KoMpAnY iS aAn HeT LiEgEn :help:

Waarmee ik niet wil insinueren dat dit exclusief bij Club Brugge gebeurt of dat het om een groot aantal fans gaat, maar de manier waarop jij hier uw hoofd in het zand steekt is toch echt van een zeer laag niveau.
 
Ik zeg absoluut niet dat het niet waar zou zijn hé, maar waarom zou Kompany zijn stem hier harder moeten doorwegen dan pakweg Seck? Gewoon omdat het Kompany is moet het waar zijn en zo erg als hij het stelt? Omdat hij gedegouteerd naar huis gaat?

Heeft Seck eigenlijk voor racist uitgemaakt behalve de ref? Allè heeft iemand hem dat horen zeggen over Amallah?

Waarom zou het niet waar zijn wat Kompany zegt? Leg dat eens uit?
Waarom zou Kompany hierover liegen?
 
Heeft Seck eigenlijk voor racist uitgemaakt behalve de ref? Allè heeft iemand hem dat horen zeggen over Amallah?

Waarom zou het niet waar zijn wat Kompany zegt? Leg dat eens uit?
Waarom zou Kompany hierover liegen?
Seck heeft idd de ref uitgemaakt voor racist.
Ammalah had daarentegen niets van racisme gebruikt.

En als het zo extreem is dan stop je gewoon de match.
 
Dus 10 man op 25k mensen ofzo en dan weigeren een interview te geven. Dan hebben ze zelf ook 0 respect voor de journalisten

En dan dit erbij 'Ik weet dat er iets ludieks mag geroepen worden, maar hier zijn veel mensen die veel gegeven hebben voor dit land en gewoon komen voetballen"
Wat voor flauwekul is dat. Precies of het militairen zijn die hun leven hebben geriskeerd voor onze vrijheid :rofl:
Die 25k zitten er ook gewoon rond en reageren niet op deze individuen. Ik zeg niet dat ze het goedkeuren, maar die zouden gewoon moeten reageren.

Maar als er er daar natuurlijk veel tussen als u is het ijdele hoop. Belachelijk
 
Seck heeft idd de ref uitgemaakt voor racist.
Ammalah had daarentegen niets van racisme gebruikt.

En als het zo extreem is dan stop je gewoon de match.
Inderdaad, maar dat was na de match.
Tijdens de match sprak iedereen in de omgeving van Antwerp dat het wel racisme moest zijn. De persoon Seck heeft nooit dat verwijt gemaakt aan Amallah. Ik zie niet goed in wat dit met Kompany te maken heeft dan..

Dat hij zo reageerde op de ref was omwille van zijn rode kaart - die volgens vele dan ook nog te streng was.
Maar dat staat hier los van het woord van Kompany
 
Wat een bullshit en lame excuses hier allemaal.
De trainer/mens Kompany heeft er helemaal niks bij te winnen om te liegen in zo'n interview na de match, zeker niet over zo'n onderwerp.
Dachten we ook van Seck.
Het lijkt op dit forum soms of geen enkele misdaad, hoe erg ook, meteen veroordeeld mag worden, uitgezonderd racisme.
Laat nu eerst eens bewijzen komen voor we beginnen roepen.
 
Je weet toch ook niet of er niemand gereageerd heeft? Voor hetzelfde geld heeft er wel iemand die mens op zijn plaats gezet. Ijdele hoop, i know, maar het kan
Dat iemand aan de overkant van de tribune niet kan reageren op een racistische marginaal achter de dug out lijkt mij nogal logisch.
 
Ik zeg absoluut niet dat het niet waar zou zijn hé, maar waarom zou Kompany zijn stem hier harder moeten doorwegen dan pakweg Seck? Gewoon omdat het Kompany is moet het waar zijn en zo erg als hij het stelt? Omdat hij gedegouteerd naar huis gaat?
Omdat Kompany het zelf meteen benoemt, voor de camera en tegenover iedereen die het wil horen, in alle rust, met een context van zijn België en achtergrond erbij.
Seck daarentegen was een woesteling vorig weekend, wou anderen fysiek aanvallen, wou niet zeggen wat er eigenlijk gezegd was, en riep na een afkoelingsperiode nog altijd onnozele dingen naar anderen.


Dat ge wat achterdochtig zijt als er weer eens opportunistisch de racismekaart getrokken wordt door iemand of zijn ploeggenoten die zijn beheersing verliest zonder er dan open over te willen zijn, dat begrijp ik. Dat was ik ook vorige week, gewoon omdat de stukjes niet lijken te passen, en dat was uiteindelijk nog terecht zonder dat op voorhand zeker te weten. Maar dat excuus hebt ge niet bij Kompany zijn geval. Als ge Kompany zijn interview bekijkt en dan nog steeds excuses zoekt om er ook maar iets van te geloven, dan ligt het probleem niet bij het slachtoffer.
 
Geen idee maar als het zo duidelijk was moet Clement het toch ook gehoord hebben?

En daarnaast hebben ze zelf dus geen respect voor journalisten als ze interview weigeren

Kompany is de man er niet naar om zo’n dingen te verzinnen. Heeft absoluut die track record niet. Ik geef toe: die filosofeert veel te vaak na een match, dat is soms een hoop gewauwel, maar die heeft het nooit, jamais, over andere aspecten dan zijn ploeg. Niet over de refs, niet over het feit dat ze hem overal uitlachten als hij geblesseerd uitviel, niet over het spel/gedrag van de andere ploeg. Ga al zijn interviews maar na. Als hij dat nu doet zegt dat heel veel.

Ik hoorde net van 2 Clubsupporters in de tribune dat het echt niet fraai was vandaag. Of Clement zoiets gehoord heeft weet ik niet, misschien wilt hij zijn eigen publiek niet tegen zich doen keren.
 
En dat dan van de West. Ik zelf zit in 313, dus eigenlijk zowat tussen de harde kern. Daar heb ik een paar enkelingen horen roepen van 'Hamas, Hamas, alle joden aan het ..." en voor de rest werd Rafa uitgejouwd voor Judas en samen met Raman heel de tijd uitgefloten.

Tien jaar geleden was dat toch heel wat anders ze. Al kwamen er nu ook heel wat al schuimbekkend in mijn nek gevlogen toen Hoedt het publiek kwam uitdagen na zijn goal. :crazy:
 
Rot eens op, onnozelaar. Godverdomme toch.



Omdat Kompany het zelf meteen benoemt, voor de camera en tegenover iedereen die het wil horen, in alle rust, met een context van zijn België en achtergrond erbij.
Seck daarentegen was een woesteling vorig weekend, wou anderen fysiek aanvallen, wou niet zeggen wat er eigenlijk gezegd was, en riep na een afkoelingsperiode nog altijd onnozele dingen naar anderen.


Dat ge wat achterdochtig zijt als er weer eens opportunistisch de racismekaart getrokken wordt door iemand of zijn ploeggenoten die zijn beheersing verliest zonder er dan open over te willen zijn, dat begrijp ik. Dat was ik ook vorige week, gewoon omdat de stukjes niet lijken te passen, en dat was uiteindelijk nog terecht zonder dat op voorhand zeker te weten. Maar dat excuus hebt ge niet bij Kompany zijn geval. Als ge Kompany zijn interview bekijkt en dan nog steeds excuses zoekt om er ook maar iets van te geloven, dan ligt het probleem niet bij het slachtoffer.
Voila als ge het nadien niet wilt herhalen is het vaak dat ge weet dat ge misschien wat overdreven hebt.
Hier waren de woorden vrij duidelijk. Denken dat iemand zoiets uitvindt, mja. En uiteraard gaat dit over een kleine minderheid en hebt ge overal onnozelaars.
 
Dat supporters zo kunnen schuimbekken voor zoiets onnozel als wat Hoedt en Lang doen.
Je zit ze een hele match uit de fluiten en dan nemen ze sportieve revanche en zouden ze niks mogen terug doen?
 
Dat supporters zo kunnen schuimbekken voor zoiets onnozel als wat Hoedt en Lang doen.
Je zit ze een hele match uit de fluiten en dan nemen ze sportieve revanche en zouden ze niks mogen terug doen?
Da’s gedrag wat mij ook altijd verbaast maar zit dan ook niet zo opgefokt in een stadion. Wel zenuwachtig maar zelfs als een ref fluit zit ik nogal stoicijns tegen mijn opvliegende buren te zeggen dat we toch niet van zo ver kunnen zien of die man niet gelijk heeft 😅
 
Ik vond dit nog een van Kompany zijn beste interviews. Hier sprak hij eens de waarheid.
Andere keren zit hij altijd een heel verhaal te vertellen en rond de pot te draaien.
 
Zie niet in waarom de 4 de ref en Clement de key witness zouden zijn om te oordelen of het waar zou kunnen zijn.

Het is toch niet dat die 2 een ganse match vlak naast Kompany stonden in een kolkend stadion?
Maar het was ganse match dan moeten die dat toch horen, toch zeker 4e ref en ingrijpen.

Om hiervoor een interview te weigeren vind ik kinderachtig want dat brengt niets bij. Als je je er zo aan stoort en je daar toch maar bent voor te voetballen stap je gewoon bij de rust den bus op. Dat zou pas een statement zijn

20-25% van de Vlamingen stemmen op een racistische partij (VB). Dan is het vrij logisch dat er wel wat in een stadion van 25k mensen zit natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Zie niet in waarom de 4 de ref en Clement de key witness zouden zijn om te oordelen of het waar zou kunnen zijn.

Het is toch niet dat die 2 een ganse match vlak naast Kompany stonden in een kolkend stadion?
Clement kan dat niet horen, 4de ref zou dat wel moeten aangezien die vaak genoeg wisselt van dug out of op de hoogte gesteld is.
 
Da’s gedrag wat mij ook altijd verbaast maar zit dan ook niet zo opgefokt in een stadion. Wel zenuwachtig maar zelfs als een ref fluit zit ik nogal stoicijns tegen mijn opvliegende buren te zeggen dat we toch niet van zo ver kunnen zien of die man niet gelijk heeft 😅
Ik denk toch altijd van... waar ben ik hier nu weer beland. Zowel in Brugge, Gent als Anderlecht zit er toch echt wel wat op de tribune waar ik van denk...

Enige dat nog goed meeviel was OHL eigenlijk.
 
Terug
Bovenaan