OS 2020 | Zaalsporten (Basket, Volley, Badminton, Handbal, Tafeltennis)

Status
Niet open voor verdere reacties.
In totaal gaat het om 27 toernooien die werden ingegeven op de website van de internationale basketfederatie Fiba, maar die volgens onze informatie nooit hebben plaatsgevonden. Het gaat om lokale toernooien waar telkens acht ploegen (48 spelers) gespeeld zouden hebben.

Verschillende spelers stonden onder contract bij een Belgische eersteklasseploeg, waardoor het onwaarschijnlijk is dat ze in een lopend competitieseizoen zoveel 3x3-toernooien speelden.
Ik ben ergens in 2019 benaderd door Celis’, zegt de speler die anoniem wil blijven. ‘Ik wist niet wat zijn bedoeling was, maar hij vroeg of hij mijn 3x3-account voor de Fiba mocht gebruiken.’
Maar professionele atleten die hun account geven om fraude te plegen, daar moet toch een staartje aan komen?
 
Oh, ik voel een schitterend verhaal aankomen. From hero to zero... Nota bene een notaris die fraude pleegt...
Ook wel slecht voor de reputatie van het 3x3 en de Fiba dat zoiets kan. Benieuws waar dit gaat eindigen.
 
Dus op 2 maanden tijd zouden ze 27 tornooien hebben gespeeld met telkens minimum 8 deelnemende ploegen. En niemand die daar tot nu toe vragen heeft bij gesteld?
En als ze voor al die 'fictieve' deelnemers hun account moesten gebruiken, moet dat toch al in vrij grote kring geweten zijn?

Wat een absurd verhaal, dat dit nog kan tot op Olympisch niveau doet toch ook wel wat vragen rijzen of de federatie zelf die 3x3 eigenlijk wel belangrijk genoeg vindt.
 
typisch toch die belgen..... bandieten .

hoe zoiets kan, is mij toch wel een raadsel. fictieve toernooien....
 
Who ffing cares. Dat dit naar buiten gebracht wordt is totaal nutteloos. Niemand carede 3j geleden over 3x3 en nu is dit zo een drama?
Die gasten hebben al hun vrije tijd, centen en betaalde en onbetaalde vakantiedagen ingezet om het op de kaart te zetten. Nu moeten ze ook niet meer afkomen met dit verhaal. Nobody cares.

Dat de Belgische sportbonden een grap zijn is niks nieuws.
 
Zijn wel op "onze kosten" naar ginder gegaan, terwijl ze daar helemaal niet hoorden te zijn.
Hebben zich gewoon geplaatst via een kwalificatietornooi. Dit is van een paar jaar terug om mee te mogen doen aan kwalificatietornooien. Dus hun plaats op de OS hebben ze zelf gewoon afgedwongen.

De sport die een enorme boost krijgt onder de jeugd is zeker en vast de kost waard van 4 man een ticket naar Tokyo te geven. Panem et circenses...
 
Dus op 2 maanden tijd zouden ze 27 tornooien hebben gespeeld met telkens minimum 8 deelnemende ploegen. En niemand die daar tot nu toe vragen heeft bij gesteld?
En als ze voor al die 'fictieve' deelnemers hun account moesten gebruiken, moet dat toch al in vrij grote kring geweten zijn?

Wat een absurd verhaal, dat dit nog kan tot op Olympisch niveau doet toch ook wel wat vragen rijzen of de federatie zelf die 3x3 eigenlijk wel belangrijk genoeg vindt.
Oh, ik voel een schitterend verhaal aankomen. From hero to zero... Nota bene een notaris die fraude pleegt...
Ook wel slecht voor de reputatie van het 3x3 en de Fiba dat zoiets kan. Benieuws waar dit gaat eindigen.

Dit dus!
 
Who ffing cares. Dat dit naar buiten gebracht wordt is totaal nutteloos. Niemand carede 3j geleden over 3x3 en nu is dit zo een drama?
Die gasten hebben al hun vrije tijd, centen en betaalde en onbetaalde vakantiedagen ingezet om het op de kaart te zetten. Nu moeten ze ook niet meer afkomen met dit verhaal. Nobody cares.

Dat de Belgische sportbonden een grap zijn is niks nieuws.
Dit is toch gewoon ernstige fraude als het klopt?
Als ze onterecht hebben deelgenomen aan een kwalificatietoernooi hebben ze de kans ontnomen aan andere basketploegen om zich te kunnen plaatsen voor de OS.
Gaat compleet in tegen alles waar topsport omdraait.
Je zal maar eens de ploeg zijn die het net niet gehaald heeft.

Iedereen zou daarover moeten caren.
 
Who fucking cares? Dit zou wel vervalsing zijn van de bovenste plank. Je hebt het recht van andere sporters ontnomen die naar het OS konden. Op een tornooi presteren kan je ook alleen maar door de weg ernaar toe te beklimmen. Hun 4e plaats is niets meer waard en zijn gewoon een stelletje bedriegers als het verhaal klopt, met de notaris aan kop. Hun zwakke reactie op het nieuws doet mij al vermoeden dat het ook gewoon gaat kloppen.
 
Who fucking cares? Dit zou wel vervalsing zijn van de bovenste plank. Je hebt het recht van andere sporters ontnomen die naar het OS konden. Op een tornooi presteren kan je ook alleen maar door de weg ernaar toe te beklimmen. Hun 4e plaats is niets meer waard en zijn gewoon een stelletje bedriegers als het verhaal klopt, met de notaris aan kop. Hun zwakke reactie op het nieuws doet mij al vermoeden dat het ook gewoon gaat kloppen.

Hun reactie doet inderdaad vermoeden dat er stront aan de knikker is, ze focussen nogal sterk op de prestaties dit jaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan