OS 2020 | Zaalsporten (Basket, Volley, Badminton, Handbal, Tafeltennis)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laat ons ook eerlijk zijn en de feiten correct benoemen.
Ja er is sprake van fraude, men heeft zich ingeschreven voor fictieve competities om zo zich te kunnen kwalificeren voor die kwalificatiewedstrijd.
Maar het is ook enkel maar inschrijven eh, ze hebben niet met uitslagen gefraudeerd. Daarbij is de sport zodanig klein dat dit de enige manier was om zich te kunnen tonen en zich te kunnen kwalificeren.
Dat praat niks goed, maar dat zet alles toch allemaal ook wat in perspectief.

Daarbij is er duidelijk gebleken dat op basis van sportieve prestaties zij daar moesten zijn. Hadden een medaille kunnen halen, dat bewijzen ze trouwens nu nogmaals door Letland gewoon te verslaan. Worden gewoon spijtig genoeg uitgeschakeld, maar dat is ook sport.
Letland die ook met de olympische gouden ploeg speelde trouwens.
 
Het begint toch meer en meer duidelijk te worden, dat die "fraude" blijkbaar een gangbare praktijk was voor vele landen in de voorbereiding naar de kwalificatietoernooien... De Belgen hebben hun fictieve toernooien nog wat gespreid om onder de radar te blijven, blijkbaar zijn er landen die gewoon open en bloot hebben gefraudeerd, zonder sancties, of hoe verklaar je anders ploegen die +-50toernooien spelen op 14 dagen... :rofl:Daarvoor moet je zelfs geen onderzoek voeren om te zien dat er iets niet klopt. En toch is er niks aan gedaan.

Het feit dat dit: 1. "mogelijk" was om te doen, 2. "nodig" was om te doen en 3. gekend was bij de federaties voor de start van het toernooi...
toont voor mij toch aan dat de verschillende federaties dit in de hand hebben gewerkt... deze sport was niet klaar om Olympisch te worden. Te klein, te jong, te weinig gecontroleerd... Er is werk aan de winkel richting OS2024 of het 3x3 evenement zou wel eens een snelle dood kunnen sterven.
 
Daarbij is de sport zodanig klein dat dit de enige manier was om zich te kunnen tonen en zich te kunnen kwalificeren.
Dat praat niks goed, maar dat zet alles toch allemaal ook wat in perspectief.
Het zou wel grappig zijn als straks uitkomt (en het zou mij ook niet verbazen) dat ALLE ploegen op deze manier gefraudeerd hebben omdat door Covid zo goed als niemand in praktijk voldoende punten kon verzamelen om deel te nemen aan de OS ..

Ik wil niets goed praten maar zoals iceman zegt, was deze sport er wel klaar voor? Blijkbaar niet.
 

Wa ne kerel diene Florian :D
Ligt het nu aan mij of komt die in zijn interviews niet verstandelijk beperkter over dan de gemiddelde voetballer?
 
Alsook een verstandelijke beperking.
Aan de manier waarop hij interviews geeft merk je toch dat hij een verstandelijke beperking heeft. Ja het is sport, en als je gefrustreerd bent dan kan je dat moeilijk wegsteken, maar dan reageer je niet op deze manier op camera natuurlijk :p

Maar chapeau wel want hij is wel zeer gevat. De zin “dan ga ik liever buiten padel spelen” deed mij echt wel in lachen uitbarsten. Zo een sneer maken is echt wel gewoon geniaal.
 
Eigenlijk is Florian toch zo'n beetje de 'Van Gerwen' (darts) van het tafeltennis voor mindervalideren?

Die mens zegt ook altijd: Dat de tegenspelers kwaad zijn op mij omdat ik niet sympathiek ben en ze geen vrienden zijn of willen zijn? Ik ben hier niet om vrienden te maken maar om toernooien te winnen! De rest interesseert mij echt géén moer!
(Die laatste zin, dat heeft Van Gerwen effectief ooit gezegd voor de camera)

Maar ja, altijd lachen met die mens zijn interviews, al is hij gewoon 'letterlijk' recht voor de raap. :tongue:

Lol zijn volgend interview is alweer daar
"De scheidsrechter vertelde me dat ik niet op het balletje mocht blazen. Ik zei hem dat ik doe wat ik wil" :biglaugh:
 
Laatst bewerkt:
Als ge dat interview met Bart Brands ziet is het toch echt ongelofelijk jammer dat daar geen publiek kan/mag zitten éh. Ze hebben letterlijk één keer om de 5 jaar kans om voor zoveel volk te spelen en dat wordt hun dan afgenomen :( wel begrijpelijk, maar toch enorm zuur.

 
Bart doet er ook echt veel voor. Super sympathieke gast, speler die ge het echt gunt. En verdomd goeie speler ook. Ge zou zeggen dat ge van hem easy wint omdat hij in een rolstoel zit rn ge gewoon alles kort kunt leggen, maar neen, vaak van verloren vroeger. (Bart heeft ook in het valide circuit een meer dan degelijke klassering)
 
Het zou wel grappig zijn als straks uitkomt (en het zou mij ook niet verbazen) dat ALLE ploegen op deze manier gefraudeerd hebben omdat door Covid zo goed als niemand in praktijk voldoende punten kon verzamelen om deel te nemen aan de OS ..
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210826_94231248

Na heisa rond 3x3 Lions: geen verder onderzoek naar spooktoernooien​

Dit zegt genoeg zeker...? "Gebrek aan bewijzen" en boeken toe.
Hier is vanalles flagrant misgelopen op verschillende niveaus, ook en vooral bij de internationale federatie... en het is voor ALLE betrokken partijen beter dat dit potje gedekt blijft volgens mij.
De "fraude" zal al bij al weinig grote gevolgen gehad hebben en te veel betrokken partijen zouden te veel gezichtsverlies lijden als dit wordt uitgespit.
 
Nu ja wat kunnen ze doen? Géén medaille dus die kunnen ze niet afpakken. 4de plaats afpakken? Volkomen zinloos .. who cares.

Voorts als de Belgen gestraft worden dan gaan ze andere landen ook aan de galg praten (want ja het waren niet enkel de Belgen die gefraudeerd hebben) en gingen er nog véél meer potjes open. --> Potje dicht!
 
Lol zijn volgend interview is alweer daar
"De scheidsrechter vertelde me dat ik niet op het balletje mocht blazen. Ik zei hem dat ik doe wat ik wil" :biglaugh:
Held 😂
Wel zuur voor hem dat ze dat probleem met die luchtvochtigheid niet kunnen oplossen. Dat moet die zijn heel verblijf verbrodden...
 
Held 😂
Wel zuur voor hem dat ze dat probleem met die luchtvochtigheid niet kunnen oplossen. Dat moet die zijn heel verblijf verbrodden...

Een vochtige zaal is voor iedereen hoor. Werd ik vroeger ook zot van als ik stond te spelen in een zwembad (yup, Florian verwoordt het hier perfect) maar das hetzelfde voor iedereen. Hij speelt 1e nationale, die is dat wel gewoon hoor, van af en toe in een vochtig lokaal te spelen.
 
As usual, excuses excuses excuses. Slechte verliezer. Als je 2x 11-4 wint en dan nog verliest tjah... op 5 minuten wordt het niet plots van kurkdroog naar vochtig...
Zijn vette pens heeft er meer mee te maken ja, sinds hij 2 jaar geleden kebab heeft leren kennen eist hij constant kebab van de pitazaak. Krijgt hij zijn zin niet slaagt hij de boel bij elkaar. "Ik eet niet alleen kebab, ik eet ook veel spaghetti, das voer voor atleten dus ik eet wel gezond". Yup, als je op 2j 15kg bij komt dan eet je gezond Florian.

Pingpong is een mentale sport. Als het in u kopke zit dat het vochtig is ookal is het niet vochtig, dan ben je de sigaar.
 
As usual, excuses excuses excuses. Slechte verliezer. Als je 2x 11-4 wint en dan nog verliest tjah... op 5 minuten wordt het niet plots van kurkdroog naar vochtig...
Zijn vette pens heeft er meer mee te maken ja, sinds hij 2 jaar geleden kebab heeft leren kennen eist hij constant kebab van de pitazaak. Krijgt hij zijn zin niet slaagt hij de boel bij elkaar. "Ik eet niet alleen kebab, ik eet ook veel spaghetti, das voer voor atleten dus ik eet wel gezond". Yup, als je op 2j 15kg bij komt dan eet je gezond Florian.

Pingpong is een mentale sport. Als het in u kopke zit dat het vochtig is ookal is het niet vochtig, dan ben je de sigaar.
Het ligt gevoelig precies :unsure:
 
Ik vind hem nog meevallen. Ik heb vroeger eens een vriend gehad die was ook ernstig autistisch. Ja die mensen kunnen er zelf niets aan doen, en ik heb ook meer dan een jaar geprobeerd hem te vriend te houden omdat ik niet zo ben van mensen (snel) te laten vallen.

Ik heb nu nog steeds autistische vrienden en dat gaat goed, maar met ééntje dus NIET.
(Ik ben zelf niet autistisch volgens testen, maar ik heb wel een paar autistische neigingen .. maar dat weten de meeste mensen hier wel)

Bij één iemand is dat dus mislukt die te vriend te houden. Ik denk dat dat al voldoende zegt. :frown:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan