OS 2020 | Zaalsporten (Basket, Volley, Badminton, Handbal, Tafeltennis)

Status
Niet open voor verdere reacties.
"Als ik zo moet spelen ga ik liever naar buiten gaan padellen" :rofl:

Wel zot dat die zogezegd een intellectuele beperking heeft (dwz IQ beneden de 70?), dat zou je nu toch ook niet zeggen als je hem bezig hoort.
Geef hem een toetsenbord en niemand die hem eruit haalt op Pol & Actua.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Wa ne kerel diene Florian :D
Vind het vrij respectloos tegenover je tevenstander om te zeggen dat je nog niet aan 10% van je kunnen speelt tbh
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik kan me herinneren dat die Florian Van Acker niet zo'n sympathieke man is. Is al vaak aangehaald door zijn concullega's maar goed, zo moeten er ook zijn.

Die uitspraak van 10% is dus niet eens zo ongewoon.
 
moet dat toch al in vrij grote kring geweten zijn?
"Internationale basketfederatie was al in mei op de hoogte van fraude door 3x3 Lions"

Kan het niet verder lezen maar de verantwoordelijke ervoor bij FIBA heeft op 21 mei al info gehad hierover en meerdere wisten er dus van.

Filmmateriaal!
Even kijken: de bezieler van de ploeg, iemand met een beroep met aanzien, gebruikt zijn netwerk om zijn amateurploeg van vrienden tegen grote namen uit de discipline te laten spelen, maar het blijkt gebaseerd op een leugen of een misverstand. Ik heb nog niet gevonden of hun oefenveld naast een garage ligt, maar er repareert sowieso een van die andere drie televisies in bijberoep en Eddy Demarez werkt bij Radio Hallo.


Ik vind de reactie van journalisten wel interessant. Vandeweghe en Xhaët bijvoorbeeld meteen de boel afleiden naar amateuristische bonden, ik zie niets over schuld van de spelers die het opgezet hebben bij die twee hun commentaar. Die tweede heeft een week moeten doen alsof zijn Antwerpse vrienden professionals waren in de zwaarste sport ter wereld, superlatieven te weinig voor een bende tweedeklassers in een discipline waarbij ge vierde wordt op de OS door middel van matchen niet te spelen, en hoort het nu donderen in Keulen. Het zijn voor zover ik kan zien twee journalistes van de redactie binnenland van De Standaard die dit verhaal naar buiten brengen, terwijl de hele sportjournalistiek weer geen idee heeft wat hun atleetvrienden hebben uitgestoken. Typisch.
 
Jezus wat kunnen jullie een stuk overdrijven. Het is niet alsof ze matchen hebben gefixt of dat hun prestaties op de OS ook maar iets minder zijn geweest. Ze hebben wedstrijden verzonnen om een rating te halen (die je ook al krijgt om aan tornooien mee te doen, niet alleen om te winnen) om tout court te kunnen meedoen aan de kwalificatiewedstrijden onder de Belgische vlag.

Dat is jammer dat een andere ploeg dan misschien niet heeft mogen meedoen aan de kwalificatiewedstrijden, maar dat systeem zegt niets over het niveau van die ploeg, enkel dat die spelers van dat land meer ruimte hadden om aan tornooien mee te doen doorheen het jaar. Ja het is frauderen van een vrij idioot systeem en ze zullen er ook wel voor bestraft worden, maar jullie doen precies of hun prestaties in de eigenlijke landencompetitie teniet werden gedaan.

Vind het vrij respectloos tegenover je tevenstander om te zeggen dat je nog niet aan 10% van je kunnen speeld tbh

Ik denk niet dat je van mensen met een verstandelijke beperking kan verwachten dat ze veel tact aan de dag leggen
 
Hebben zich gewoon geplaatst via een kwalificatietornooi. Dit is van een paar jaar terug om mee te mogen doen aan kwalificatietornooien. Dus hun plaats op de OS hebben ze zelf gewoon afgedwongen.

De sport die een enorme boost krijgt onder de jeugd is zeker en vast de kost waard van 4 man een ticket naar Tokyo te geven. Panem et circenses...
Stel een tennisser uit de top-10 bij de mannen, speelt tegen een mister nobody en krijgt een pak slaag. Later blijkt dat die mens nummer 1000 is op de wereldranglijst, maar zijn resultaten vervalst heeft zodat hij plots steeg naar nummer 200 en zo deel kon nemen aan een GS toernooi. Die Mister nobody spartelt zich door de kwalificaties en geeft die top-10 speler een zwaar pak slaag.

Wat is dan het ergste? Dat dat amateurke, door fraude op een GS stond? Of dat de top-10 speler er niet tegen kon winnen er van? :unsure:

Want ja uiteindelijk worden ze als amateurkes dus gewoon 4des op de OS tegen allemaal profs. (Fraude of niet, ik vind dat dan géén sprookje meer als het waar is, maar nog altijd een oneer / affront voor al die profspelers)
 
Stel een tennisser uit de top-10 bij de mannen, speelt tegen een mister nobody en krijgt een pak slaag. Later blijkt dat die mens nummer 1 miljoen is op de wereldranglijst, maar zijn resultaten vervalst heeft zodat hij plots steeg naar nummer 200 en zo deel kon nemen aan een GS toernooi. Die Mister nobody spartelt zich door de kwalificaties en geeft die top-10 speler een zwaar pak slaag.

Wat is dan het ergste? Dat dat amateurke, door fraude op een GS stond? Of dat de top-10 speler er niet tegen kon winnen er van? :unsure:

Want ja uiteindelijk worden ze als amateurkes dus gewoon 4des op de OS tegen allemaal profs. (Fraude of niet, ik vind dat dan géén sprookje meer als het waar is, maar nog altijd een oneer / affront voor al die profspelers)

Maar opnieuw: die benodigde tornooien om te kwalificeren gaan enkel over kwantiteit, niet kwaliteit. Het is niet zo dat ze minder goede spelers zijn omdat ze een lagere rating hadden, enkel dat ze minder tornooien hebben gespeeld. Ze hebben zichzelf nogaltijd bewezen op de kwalificatietornooien en dat is de enige landencompetitie die gespeeld is voor de OS (die gefraudeerde tornooien waren niet onder de Belgische vlag).
Volgens mij waren er tout court geen profs aanwezig op het 3x3 tornooi hoor (of toch niets noemenswaardigs). Vergeet niet dat 3x3 een vrij weinig voorkomende en onpopulaire afgeleide is van normaal basketbal.
 
Laatst bewerkt:
Maar opnieuw: die benodigde tornooien om te kwalificeren gaan enkel over kwantiteit, niet kwaliteit. Het is niet zo dat ze minder goede spelers zijn omdat ze een lagere rating hadden, enkel dat ze minder tornooien hebben gespeeld. Ze hebben zichzelf nogaltijd bewezen op de kwalificatietornooien en dat is de enige landencompetitie die gespeeld is voor de OS (die gefraudeerde tornooien waren niet onder de Belgische vlag).
Volgens mij waren er tout court geen profs aanwezig op het 3x3 tornooi hoor (of toch niets noemenswaardigs). Vergeet niet dat 3x3 een vrij weinig en onpopulaire afgeleide is van normaal basketbal.
Wat ik véél erger vind, is dat de hoogste piefen op de hoogte waren van de fraude nog voor de OS van start gingen hé. Dus had alles volgens het boekje gegaan dan had de ploeg gewoon geschorst geweest en hadden ze nooit op de OS gestaan.

Maar iedereen aan de top, kneep gewoon een oogje dicht, want dat was beter voor iedereen zijn 'kassa kassa'.

Daarmee dat hij ook een lager IQ heeft en zoiets niet kan relativeren. Daarom staat hij ook op de paralympics

Get over it en lig er niet van wakker.
Dit. Die mens zegt gewoon wat hij denkt. Die mens beseft niet dat hij respectloos is, sterker nog: Hij begrijpt dat volgens mij niet eens.
 
Stel een tennisser uit de top-10 bij de mannen, speelt tegen een mister nobody en krijgt een pak slaag. Later blijkt dat die mens nummer 1000 is op de wereldranglijst, maar zijn resultaten vervalst heeft zodat hij plots steeg naar nummer 200 en zo deel kon nemen aan een GS toernooi. Die Mister nobody spartelt zich door de kwalificaties en geeft die top-10 speler een zwaar pak slaag.

Wat is dan het ergste? Dat dat amateurke, door fraude op een GS stond? Of dat de top-10 speler er niet tegen kon winnen er van? :unsure:

Want ja uiteindelijk worden ze als amateurkes dus gewoon 4des op de OS tegen allemaal profs. (Fraude of niet, ik vind dat dan géén sprookje meer als het waar is, maar nog altijd een oneer / affront voor al die profspelers)
Ik denk dat jij heel het professionalisme van 3x3 schroomlijk overschat en in de verste verte niet vergelijkbaar is met een sport als tennis.
 
Wie zegt dat de nummer 15 van de kwalificatieranking geen medaille gehaald had op die spelen?

Maar ze mochten helaas niet deelnemen aan die kwalificatie omdat de Belgische ploeg gefraudeerd had.
Nochtans had die nummer 15 zelf 20 echte tornooien georganiseerd om het 3x3 basket te promoten.
Helaas was een kandidaat-notaris op het idee gekomen om 27 valse tornooien in te geven waardoor ze nog nipt dat ander land voorbij staken op de ranking.

Dat hier zelfs ook maar weer discussie over is of die fraude belangrijk is. Dat staat totaal los van hun prestatie op de OS.


Het is alsof je uw tegenstander om in de kwalificatie te geraken van een tennistornooi wat rohypnol in zijn water doet, dan de wedstrijd gemakkelijk wint aangezien uw tegenstander knock-out ligt, waarna je goud wint op het hoofdtornooi.
En dan de reactie "maar hij heeft toch goed gespeeld en bewezen dat hij goed kan tennissen, dus die rohypnol is toch niet belangrijk meer? Typisch Belgisch om niet fier te zijn op die man!".
 
Laatst bewerkt:
Er is - logischerwijs - een felle nadruk op de Belgen in dit dossier maar de Serviërs, Mongoliërs en zeker de Roemeense vrouwen hebben iets soortgelijk gedaan.

Zeker bij die laatste, hebben ze zelfs geen moeite gedaan om het te verbergen. Blijkbaar werden er tot 15 oktober 2019 een 20tal 3x3 toernooien georganiseerd in Roemenië. Vanaf die datum tot 1 november 2019 (wanneer de kwalificatie werd afgesloten) waren er nog meer dan 50 toernooien georganiseerd waar de Roemeense dames punten hebben verzameld.

Tis dus allerminst zo dat de Belgen het warm water hebben uitgevonden.
 
Er is - logischerwijs - een felle nadruk op de Belgen in dit dossier maar de Serviërs, Mongoliërs en zeker de Roemeense vrouwen hebben iets soortgelijk gedaan.

Zeker bij die laatste, hebben ze zelfs geen moeite gedaan om het te verbergen. Blijkbaar werden er tot 15 oktober 2019 een 20tal 3x3 toernooien georganiseerd in Roemenië. Vanaf die datum tot 1 november 2019 (wanneer de kwalificatie werd afgesloten) waren er nog meer dan 50 toernooien georganiseerd waar de Roemeense dames punten hebben verzameld.

Tis dus allerminst zo dat de Belgen het warm water hebben uitgevonden.
Natuurlijk zijn de Belgen niet de enigen die gefraudeerd hebben. Wie dat denkt (of dacht) is naïef.
(Dat maakt het natuurlijk niet minder erg)
 
Daarmee dat hij ook een lager IQ heeft en zoiets niet kan relativeren. Daarom staat hij ook op de paralympics

Get over it en lig er niet van wakker.
Had er ook wel rekening mee gehouden dat het met zijn beperking te maken hebben, kwam voor de rest wel vrij mondig en niet onverstandig over.

Voor de rest zal ik er zeker geen slaap voor laten.
Geen reden om zo vijandig over te komen.
 
Vind het vrij respectloos tegenover je tevenstander om te zeggen dat je nog niet aan 10% van je kunnen speelt tbh
Ken dat manneke goed, ben zelf ex tafeltenisser (2e nationale gehaald) en nog tegen gespeeld toen hij nog een bengel was en stages mee gedaan. In realiteit een enorm onsportief en agressief bazeke die duidelijk basic social skills mist. Akkoord, hij heeft autisme, maar wordt vaak een hand boven het hoofd gehouden en mag alles doen wat die wilt zonder correctie. Heeft zijn vorige trainer (kameraad van mij) fysiek bedreigd en de reactie was gewoon trainer ontslaan en naar een andere trainer sturen die blij was met de centjes en verder zich van de rest geen lap aantrok. (Ken die andere trainer ook, ook een enorm figuur binnen de Belgische tt wereld.) En heb het niet over Nico Vergeylen of Carlo Agnello, dat zijn 2 toptrainers en topmensen.

Ik stoor me enorm over hoe Florian in de media precies overkomt als een sympathieke ontwapenende knul, in realiteit echt serious issues. Zeer zeker kan hij er niet volledig zelf aan doen, maar langs de andere kant ook wel, zijn vorm van autisme kan hij redelijk normaal functioneren, hij negeert gewoon ke vorm van opbouwende kritiek als het over zijn gedrag gaat, en zijn omgeving laten hem doen wat hij wil.
Officiele h2h tussen Florian en ik trouwens 2-0 voor mij :unsure:

Ik vind dat Laurens Devos veel meer aandacht verdient. Hoort zelfs bij de valide top in België (A speler), is de jongere broer van Robin Devos die samen met Nuytinck ook international is. Super sympa kerel zonder scrupules. Heeft zelfs meer talent dan zijn oudere broer, had zonder zijn verlamming nóg beter geweest.
 
Ik vind dat Laurens Devos veel meer aandacht verdient. Hoort zelfs bij de valide top in België (A speler), is de jongere broer van Robin Devos die samen met Nuytinck ook international is. Super sympa kerel zonder scrupules. Heeft zelfs meer talent dan zijn oudere broer, had zonder zijn verlamming nóg beter geweest.
Denk je dat Devos ondanks zijn verlamming ooit erin zal slagen zich te kwalificeren voor de OS voor de validen? Ik hoor dat dit zijn grote droom is maar ... in hoeverre is dat realistisch?
 
Ken dat manneke goed, ben zelf ex tafeltenisser (2e nationale gehaald) en nog tegen gespeeld toen hij nog een bengel was en stages mee gedaan. In realiteit een enorm onsportief en agressief bazeke die duidelijk basic social skills mist. Akkoord, hij heeft autisme, maar wordt vaak een hand boven het hoofd gehouden en mag alles doen wat die wilt zonder correctie. Heeft zijn vorige trainer (kameraad van mij) fysiek bedreigd en de reactie was gewoon trainer ontslaan en naar een andere trainer sturen die blij was met de centjes en verder zich van de rest geen lap aantrok. (Ken die andere trainer ook, ook een enorm figuur binnen de Belgische tt wereld.) En heb het niet over Nico Vergeylen of Carlo Agnello, dat zijn 2 toptrainers en topmensen.

Ik stoor me enorm over hoe Florian in de media precies overkomt als een sympathieke ontwapenende knul, in realiteit echt serious issues. Zeer zeker kan hij er niet volledig zelf aan doen, maar langs de andere kant ook wel, zijn vorm van autisme kan hij redelijk normaal functioneren, hij negeert gewoon ke vorm van opbouwende kritiek als het over zijn gedrag gaat, en zijn omgeving laten hem doen wat hij wil.
Officiele h2h tussen Florian en ik trouwens 2-0 voor mij :unsure:

Ik vind dat Laurens Devos veel meer aandacht verdient. Hoort zelfs bij de valide top in België (A speler), is de jongere broer van Robin Devos die samen met Nuytinck ook international is. Super sympa kerel zonder scrupules. Heeft zelfs meer talent dan zijn oudere broer, had zonder zijn verlamming nóg beter geweest.
Dat is algemeen gegeven bij andersvalide sporters. Marieke Vervoort was ook zo gehyped in de media maar een kwal van een wijf op atletiekmeetings die er persoonlijk voor zorgde dat een schema een half uur uitliep omdat madam en haren hond op het terrein bleven bv
 
Denk je dat Devos ondanks zijn verlamming ooit erin zal slagen zich te kwalificeren voor de OS voor de validen? Ik hoor dat dit zijn grote droom is maar ... in hoeverre is dat realistisch?

Goh, het zal moeilijk zijn. Hij is enorm getalenteerd, maar hij zal altijd last blijven hebben van zijn mindere mobiliteit. Ookal zie je er niks meer van als je hem ziet spelen, hij zal altijd minder snel zijn, en dat is op het echte topniveau echt cruciaal. Nu hij is nog jong en wordt nog elke dag beter.

Nuytinck, momenteel onze beste speler die geraakt nog niet op de OS, en of die het ooit halen is ook nog niet zeker. Kans hebben ze beiden zeker, maar ik denk dat het dan via een superdag op kwalificatietoernooi moet gebeuren eerder dan via ranking.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan