OS 2020 | Zaalsporten (Basket, Volley, Badminton, Handbal, Tafeltennis)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pijnlijk - persoonlijk als ik homo zou zijn, zou ik waarschijnlijnlijk gewoon even mijn schouder ophalen bij die uitspraken en denken: Who cares.
Maar ik kan mij voorstellen dat sommigen hier een groter drama van maken. En dat is hun goed recht.

Het allerergste is dat hij natuurlijk een voorbeeldfunctie heeft.
Of je nu homo bent of niet, het feit dat iemand het nodig vindt om hun sexuele geaardheid met collega's op de sportredactie net na een viering te bespreken is al vreemd. Laat staan op die manier.
 
Vind het nog ee' verschil als het over hun als ploeg gaat of er gelijk nu ook keihard op de man gespeeld wordt. Pijnlijke misser.
 
Dat is toch eigenlijk typisch aan mediafiguren, op de eerste rij staan om geschokt/woke te zijn. Maar uiteindelijk zijn ze waarschijnlijk nog het ergste. Voor het niveau van mopje "Meesteman" alleen al mogen ze hem volgende spelen thuislaten.
 
Allez, Eddy is cancelled. Geen 2e kans meer zeker, in onze huidige maatschappij?
En dat leek altijd zo'n braaf manneke...
Dat is toch eigenlijk typisch aan mediafiguren, op de eerste rij staan om geschokt/woke te zijn. Maar uiteindelijk zijn ze waarschijnlijk nog het ergste. Voor het niveau van mopje "Meesteman" alleen al mogen ze hem volgende spelen thuislaten.

Goh ja, ik ken genoeg mensen die dat soort dingen zouden zeggen (achter anderen hun rug uiteraard).
Wat het niet goedpraat, trouwens.
 
Of je nu homo bent of niet, het feit dat iemand het nodig vindt om hun sexuele geaardheid met collega's op de sportredactie net na een viering te bespreken is al vreemd. Laat staan op die manier.
Die opmerking over hun geaardheid is nog het meest triviaal van al. Dat er in die 'mannelijke' ploegsporten weinig heel vrouwelijke heterovrouwen zitten, dat is gewoon zo. Zijn "er zal niet veel gepoept zijn" zegt meer over hem als onwetende domme cishet man dan over die dames, maar bon.
Het enige wat wel echt verwerpelijk is zijn die persoonlijke aanvallen à la "het manneke"/ aka de typische mannelijke pot en "the mountain". Maar ik vraag mij af of er meer verontwaardiging is over zijn uitspraken of dat de micro gewoon nog aanstond. Wat niet hoort niet deert is het motto zeker?

Enfin, another one bites the dust. Doe mij maar Imke Courtois, Aster en Peter Vandenbempt, en gooi de rest van overjaarse afgezaagde venten maar buiten. :whistle:
 
Dat er wat gelachen word ala "het zijn allemaal potten" tot daaraantoe, getuigt van weinig smaak maar bon, maar de persoonlijke aanvallen tegen Meesseman, Capreaux en Billie-Massey zijn er gewoon los over. Moet hij een tweede kans krijgen? Maybe. Maar moest de VRT hem buiten kegelen zou het zeker wel terecht zijn. En ik ik ben zelf enorm tegen de Woke en Cancel culutuur, maar dit is gewoon laag. Geen idee of Meesseman, Capreaux en Billie-Massey en 1 van de Mestdaghs lesbisch zou zijn, maar who cares? Laat die meiskes gewoon gerust? Ze hebben een goed tornooi gespeeld met een mentaal heel hard verlies in de kwartfinale, dan hoef je zo niet met hun te spotten, of die micro nu aan staat of niet.
 
Jammer dat het niet Stef Wynants is... dan waren we daar gelijk vanaf. Eddy zal wel terugkomen voordeel is dat die nooit op het basket wordt gezet en toch al een expertise heeft opgebouwd in het hockey. Over een paar maanden terug inplannen bij het hockey in alle rust en sereniteit. Hij heeft zijn lesje geleerd, je komt daar de dag van vandaag helaas voor hem niet meer mee weg.
 
Dat er veel condooms op OS zijn en dat er bij de cats heel wat lesbische zijn is toch correct?
Ga het ook niet beluisteren voor de rest :p
 
Dat is toch eigenlijk typisch aan mediafiguren, op de eerste rij staan om geschokt/woke te zijn. Maar uiteindelijk zijn ze waarschijnlijk nog het ergste. Voor het niveau van mopje "Meesteman" alleen al mogen ze hem volgende spelen thuislaten.
Niet dat ik achter die uitspraken sta, maar een goeie twintig jaar geleden was dit in programma's zoals Alles Kan Beter humor van de bovenste plank.
 
Niet dat ik achter die uitspraken sta, maar een goeie twintig jaar geleden was dit in programma's zoals Alles Kan Beter humor van de bovenste plank.
Er is nog een verschil in wié het zegt en in welke context he.
Als Brusselmans, Geubels, ... dit vandaag zegt, kraait er geen haan naar en valt het onder de noemer "humor".
Maar als een journalist in functie dit zegt (zelfs al is het "per ongeluk" off the record), is dit toch ongepast hoor (en dat zou 20 jaar geleden ook zo zijn).
 
Heb 2 afleveringen van Carl zijn praatprogramma gezien, die kerel zijn 'reportages' dat was toch ook gewoon (vooral oudere) mensen uitlachen?
Maar dat zenden ze dan gewoon vrolijk uit.
 
Niet dat ik achter die uitspraken sta, maar een goeie twintig jaar geleden was dit in programma's zoals Alles Kan Beter humor van de bovenste plank.
Vroeger kakten ze ook op straat.

M.a.w vroeger was heus niet alles beter.


Vooral voor iemand in zijn functie is dat wel ongepast imho, want als je er zo al over denkt, dan zal je vraagstelling op de echte perscos altijd met die assumpties in gedachten zijn. En onze topsportvrouwen verdienen toch echt wel beter in 2021.
 
Uitstekende OS voor België. Meeste medailles sinds WOII en ook de meeste gouden medailles. Dan heb je het goed gedaan. We kunnen ook niet meteen 15 medailles verwachten. Kijken of we in Parijs verder kunnen gaan op dit elan.

3 van de 4 verwachte gouden medailles hebben we ook gehaald en de 4e heeft ook een medaille gehaald. Dat is knap.
 
Goh ja, ik ken genoeg mensen die dat soort dingen zouden zeggen (achter anderen hun rug uiteraard).
Wat het niet goedpraat, trouwens.
Eerlijk? Ik denk dat je zou schrikken hoeveel mensen achter de rug, zo'n grapje durven maken of effectief maken. Ik wil die NIET te eten geven.
De gevangenissen zouden nokvol steken.

Maar daar gaat het niet om, hij heeft een voorbeeldfunctie. Het gaat hier niet om jan of poppemieke.

Vooral voor iemand in zijn functie is dat wel ongepast imho, want als je er zo al over denkt, dan zal je vraagstelling op de echte perscos altijd met die assumpties in gedachten zijn. En onze topsportvrouwen verdienen toch echt wel beter in 2021.
Dit dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan