OS 2020 | Zaalsporten (Basket, Volley, Badminton, Handbal, Tafeltennis)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het was qua sportbeleving van thuis uit wel een prachtige match om te volgen, helaas een ronde te vroeg. Tegen Parijs allemaal massaal oefenen op de driepunters en de bank vernieuwen.
ik snap niet dat die drie punters zo moeilijk zijn? Ik doe korfbal en smijt verder dan da binnen terwijl wij geen scherm achter de mand hebben :unsure: @vishnusixclix kan da beamen!
 
Zo spijtig... Al mogen de Cats best tevreden terugblikken op hun Olympisch debuut vind ik, al had er zeker meer ingezeten.
Denk niet dat je tevreden kan zijn, ze winnen tegen Australië een stunt om dan in de makkelijke tabelhelft uit te komen om uiteindelijk te verliezen tegen Japan.

Hier zat zo veel meer in, 4de kwart was dramatisch van de cats zo jammer dit wel trots op hen maar er zat zo veel meer in.
 
Vital stopt ook sowieso zelf, ging bij goed resultaat ook gewoon stoppen volgens mij. Uiteindelijk is hij daar wereldkampioen geworden en zilver gehaald op de nations league dit jaar. Onbewezen diensten is toch beetje ondankbaar :).
Commentator zei gisteren dat Vital z'n contract maar liep tot na de Spelen. Of ik heb het niet goed gehoord.
 
We gaan korfbal toch niet vergelijken met een echte sport?

*loopt snel weg*
De sport dat aangeeft waartegen ge moet smijten om in de ring te gooien? Of waar ge gelijk kleine kindjes om nen bal moogt vechten? Of waar ge in 3 passen aan de andere kant van't veld staat? Of waar ze 3 punten geven als ge van ver kunt gooien?

:unsure: :unsure:
 
Nog een spannend einde in een basketbal match bij de vrouwen net in Frankrijk-Spanje. Had de Belgen daar toch heel graag tegen zien spelen.
 
Denk niet dat je tevreden kan zijn, ze winnen tegen Australië een stunt om dan in de makkelijke tabelhelft uit te komen om uiteindelijk te verliezen tegen Japan.

Hier zat zo veel meer in, 4de kwart was dramatisch van de cats zo jammer dit wel trots op hen maar er zat zo veel meer in.
Als we het even van uit het negatieve bekijken heeft Australië alleen tegen de duidelijk zwakste ploeg uit de groep van België gewonnen en ligt iedereen uit die groep er uit.
 
Als we het even van uit het negatieve bekijken heeft Australië alleen tegen de duidelijk zwakste ploeg uit de groep van België gewonnen en ligt iedereen uit die groep er uit.
True maar zij kwamen uit tegen Usa en China tegen Serbia toch wel moeilijkere tegenstanders.

Vind wel de bonsdcoach zijn opmerking over het thuisvoordeel van Japan bij fouten ongepast en zever we hebben verloren door domme fouten.
 
We gaan korfbal toch niet vergelijken met een echte sport?

*loopt snel weg*

Zo’n zaken moet je gewoon durven zeggen zonder weg te lopen hoor. De waarheid moet nu eenmaal gezegd worden.



(Grapje e, ik ken nu eens echt helemaal niets van korfbal dus geen idee hoe dat in zijn werk gaat, ziet er gewoon bizar uit).
 
Ik betwijfel dat ten zeerste. Blijven de minder getalenteerde sporters, dat is ook zo in de vele afgeleide vormen van voetbal. En sowieso dat dit niet combineerbaar is met een profseizoen in een grote competitie, laat staan dat die al gaan mogen deelnemen voor blessures en etc. Het geld van de 'hoofdsport' zal altijd blijven roepen.

Btw, ik heb toch al veel open shots gezien in deze format. En dat voor matchen van 10' 😛.
Heel late reply (waarvoor mijn excuses), maar je hebt wel gelijk dat de grootste talenten hier niet voor zullen tekenen. Maar in het algemeen zal meer exposure toch altijd goed zijn voor 1) het geld dat circuleert in de sport en bijgevolg 2) het niveau van de spelers.

Voor wie trouwens graag meer 3x3 kijkt: BIG3 post elke week een hoop volledige wedstrijden van dit seizoen (zit in zen 4e week) op hun youtube kanaal. Gepensioneerde NBA-veteranen in een ietwat aangepast format (combinatie tussen NBA- en 3x3 FIBA-regels, inclusief 4-pt spots).
 
Pijnlijk - persoonlijk als ik homo zou zijn, zou ik waarschijnlijnlijk gewoon even mijn schouder ophalen bij die uitspraken en denken: Who cares.
Maar ik kan mij voorstellen dat sommigen hier een groter drama van maken. En dat is hun goed recht.

Het allerergste is dat hij natuurlijk een voorbeeldfunctie heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan