OS 2020 | Hockey: op naar een lagelandenfinale?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Omdat de bal door hem een gevaar vormt voor een tegenspeler? Brute pech, maar het is een fout. Als er niemand stond was het geen fout.
 
Moet wel gruwelijk zijn om ineens zo een bal op snelheid te koppen.


Even omhoogkijken... OH fuck... Pats... FF Ko gaan 😵😵😵😵
 
Australisch international Lizzie Watkins stierf in 2012 nadat ze een bal op haar hoofd kreeg.

Verder vooral veel ernstige oogincidenten, naast gebroken vingers en zo.
 
https://hockey.be/nl/kom-de-red-lions-feliciteren/ - wie interesse zou hebben.

Australisch international Lizzie Watkins stierf in 2012 nadat ze een bal op haar hoofd kreeg.

Verder vooral veel ernstige oogincidenten, naast gebroken vingers en zo.

In "mijnen tijd" werd er nog zonder gezichtsmasker uitgelopen. Eigenlijk was dat kamikaze :)

Nog wat verder in het verleden, toen er nog op gras gespeeld werd, stuiterde de bal ook veel minder voorspelbaar de hoogte in - daar zijn ook vele neuzen door gebroken.
 
Nog wat verder in het verleden, toen er nog op gras gespeeld werd, stuiterde de bal ook veel minder voorspelbaar de hoogte in - daar zijn ook vele neuzen door gebroken.
ik hoorde iets over een nieuw soort ondergrond vanaf de spelen in 2024. Heb jij daar ergens meer informatie over?
 
Hoe zit dat nu precies met de medailles? Als ik de groepsfoto bekijk, zie ik enkele jongens die geen medaille hebben?

Zo'n Briels die eerst als reserve was aangeduid heeft er wél één, maar bv. een Boon die de finale vanuit de tribune volgde, heeft er bijvoorbeeld geen? Krijgen enkel de spelers die tijdens de finale in de kern zaten een gouden medaille? Want dat zou toch wel zuur zijn, niet?
 
ik hoorde iets over een nieuw soort ondergrond vanaf de spelen in 2024. Heb jij daar ergens meer informatie over?
Nee, ik was daar niet van op de hoogte maar het lijkt te kloppen: https://fih.ch/news/le-creps-high-p...ew-polytan-field-in-readiness-for-paris-2024/

Ik kan het helaas niet zo goed kaderen omdat ik het minder nauw opvolg. Blijkbaar zijn er wel heel specifieke certificatieprogramma's voor de ondergrond van een hockeyveld. Dus ik vermoed dat alles binnen bepaalde specificaties moet vallen en dat de impact op het spel relatief beperkt is.

Zelf heb ik nooit veel op die watervelden gespeeld waar alle internationale matchen op gespeeld worden. In Brugge hadden wij sinds ergens in de jaren 90 kunstgras met zand als stabilisator. Daar stuitert een bal veel minder op, maar het is minder comfortabel om op te lopen en geeft ook lelijke brandwonden als je valt (ah de nostalgie :D).

De rijke clubs in Brussel en Antwerpen zijn al heel snel naar watervelden overgeschakeld voor hun eerste ploeg. Toen ik mocht meedoen in de provinciale tornooien waren de matchen dan op een waterveld te spelen en dat was steeds een enorme aanpassing qua speelstijl. Dat verklaart dus ook wel gedeeltelijk waarom de rijkere clubs sneller goeie spelers konden aanleveren voor het nationale team, denk ik.
 
Hoe zit dat nu precies met de medailles? Als ik de groepsfoto bekijk, zie ik enkele jongens die geen medaille hebben?

Zo'n Briels die eerst als reserve was aangeduid heeft er wél één, maar bv. een Boon die de finale vanuit de tribune volgde, heeft er bijvoorbeeld geen? Krijgen enkel de spelers die tijdens de finale in de kern zaten een gouden medaille? Want dat zou toch wel zuur zijn, niet?
Voor zover ik begrepen heb, krijgen ze wel allemaal een gouden medaille, maar mogen enkel de 16 spelers uit de finale er 1 ontvangen op de ceremonie (en daarom dus dat Boon er nog geen had). Ik vind dat persoonlijk wel heel unfair, want je wint die gouden medaille niet enkel door die laatste match, als je de kwartfinale verliest win je die ook niet...
 
Waarom sliepen er dan in tenten om tegen de Nederlanders te spelen jaren terug? Of was dat eigenlijk 'tentenkamp voor de jongeren van rijke ouders'?
Niet zo goed voor de teamgeest als een paaar in een luxe hotel waren gaan slapen he.
Ze moesten het doenmet het budget van de bond en dat was laag. En dat is nu wat beter.
 
Ook geen gigantische fan van hockey maar toch gekeken. Ook geleerd dat één van die mannen een dorpsgenoot is.
Spannende match, dat wel maar als de Lions niet zouden spelen, zou ik het nooit opzetten.

Wel cool: die shoot outs! En ook dat ge de communicatie kunt volgen tussen de scheidsrechters.
 
Hoe zit dat nu precies met de medailles? Als ik de groepsfoto bekijk, zie ik enkele jongens die geen medaille hebben?

Zo'n Briels die eerst als reserve was aangeduid heeft er wél één, maar bv. een Boon die de finale vanuit de tribune volgde, heeft er bijvoorbeeld geen? Krijgen enkel de spelers die tijdens de finale in de kern zaten een gouden medaille? Want dat zou toch wel zuur zijn, niet?

Voor zover ik begrepen heb, krijgen ze wel allemaal een gouden medaille, maar mogen enkel de 16 spelers uit de finale er 1 ontvangen op de ceremonie (en daarom dus dat Boon er nog geen had). Ik vind dat persoonlijk wel heel unfair, want je wint die gouden medaille niet enkel door die laatste match, als je de kwartfinale verliest win je die ook niet...


Tom Boon mocht niet mee op podium en keek wat lijdzaam toe tijdens ceremonie: “Fysiek was mijn niveau niet hoog genoeg”


Unfaire regel inderdaad.
 
Tom Boon mocht niet mee op podium en keek wat lijdzaam toe tijdens ceremonie: “Fysiek was mijn niveau niet hoog genoeg”


Unfaire regel inderdaad.
Belachelijk inderdaad, zeker omdat het maar gaat over ocharme 2 reserven?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan