OS 2020 | Hockey: op naar een lagelandenfinale?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eigenlijk wel jammer dat deze sport niet harder leeft hier of meer aandacht krijgt van het grote publiek

Deze spanning, een grote massa die naar een groot scherm kijkt en dan gewoon OS goud winnen. Wat een feest
Als je het EK in Antwerpen zag, was er toch wel een verdienstelijk opkomst vond ik.
 
Ale straks met de range rover in knokke le zoute gaan toeteren en nadien een veuve clicotje
Voor olympisch goud ga je toch iets beter drinken dan goedkope veuve zeker? :D

Finale met een half oog bekeken op het werk.
Aan het spel zelf vind ik nog altijd ni veel maar die shootouts zijn wel heel cool om te volgen!
Ik snap hoegenaamd niet waarom er een fout was bij die laatste maar bon, eind goed al goed zeker?
 
Eigenlijk wel jammer dat deze sport niet harder leeft hier of meer aandacht krijgt van het grote publiek

Deze spanning, een grote massa die naar een groot scherm kijkt en dan gewoon OS goud winnen. Wat een feest
De Sporza stream ligt hier plat, er zal dus wel iemand kijken.
 
Ondertussen leeft Hockey wel al écht bij de grote massa toch? Ik denk dat je de kijkcijfers van deze finale serieus onderschat.

Ik denk wel dat dit nu een boost zal geven aan de populariteit van de sport. Vond het vroeger een sport voor/door een bepaald (bekakt, snobistisch) publiek, maar wel best aangenaam om naar te kijken nu de VRT het regelmatig uitzendt.
Ik wou het vergelijken met voetbal. Dan staat in elke stad een groot scherm met enkele 100(0)en mensen te supporteren.
 
Ik wou het vergelijken met voetbal. Dan staat in elke stad een groot scherm met enkele 100(0)en mensen te supporteren.
Met voetbal gaat ge ook niets kunnen vergelijken denk ik.
Tennis is toch ook altijd een stuk populairder geweest dan hockey, maar ik heb ook nooit massa's mensen naar grote schermen zien kijken tijdens het Henin/Clijsters tijdperk.
 
Ik wou het vergelijken met voetbal. Dan staat in elke stad een groot scherm met enkele 100(0)en mensen te supporteren.
Doe dat voor hockey en van die "enkele 100(0)en" zijn er misschien vijf die de regels zelfs maar half kennen.
 
Doe dat voor hockey en van die "enkele 100(0)en" zijn er misschien vijf die de regels kennen.
alsof er in België iedereen de regels van t voetbal perfect kent onze grootste hockeyliefhebber uit dit topic wordt iedere vijf botten getagd om daar een regel te verduidelijken
 
alsof er in België iedereen de regels van t voetbal perfect kent onze grootste hockeyliefhebber uit dit topic wordt iedere vijf botten getagd om daar een regel te verduidelijken
Je hebt kennen en je hebt perfect kennen.
Ik reken mezelf daar trouwens ook niet bij hé, ik ken geen bal van hockey en ben pas semi semi beginnen volgen tijdens de spelen in Rio. Maar zo aan een groot scherm gaan staan met een paar honderd man die zich luidop afvraagt waarom ze niet gewoon eens van ver proberen te scoren, no thx.
 
Ik heb het spelletje meer dan 15 jaar gespeeld en ik kan met een gerust hart zeggen dat ik nooit (alle) regels in detail heb gekend. Het is gewoon een bijzonder technisch spel met veel heel bizarre regels, en ze veranderen ook best vaak.

Los daarvan: dit is de succesvolste nationale sportploeg ooit. Europees kampioen, wereldkampioen, olympisch kampioen. Als je daar geen respect voor kan opbrengen en niet verder kan kijken dan de afkomst van die gasten dan ben je imho toch maar een zure mens.
 
Je hebt kennen en je hebt perfect kennen.
Ik reken mezelf daar trouwens ook niet bij hé, ik ken geen bal van hockey en ben pas semi semi beginnen volgen tijdens de spelen in Rio. Maar zo aan een groot scherm gaan staan met een paar honderd man die zich luidop afvraagt waarom ze niet gewoon eens van ver proberen te scoren, no thx.
bwa ja de basis zou bij iemand met een doordeweekse intelligentie tocht geen vier matchen mogen duren bv (ik ken van hockey ook lang niet alles maar kan de match toch best ok volgen denk ik)
 
Doe dat voor hockey en van die "enkele 100(0)en" zijn er misschien vijf die de regels zelfs maar half kennen.
Bij het voetbal zijn er ook steeds die niet weten wie in welke kleur speelt
De grote meerderheid zal zelfs het spelletje niet begrijpen

maar de euforie van een doelpunt en ze uitbarsting van vreugde, zoiets gun je die jongens toch ook. die winnen alles wat er te winnen valt
 
Toen ze wereldkampioen zijn geworden kregen ze ook een huldiging op de Grote Markt en daar was toen ook best wat volk op afgekomen hoor:

 
Toen ze wereldkampioen zijn geworden kregen ze ook een huldiging op de Grote Markt en daar was toen ook best wat volk op afgekomen hoor:

Tuurlijk. Het leeft wel. Maar als ze geen zilver pakken staat er daar niemand
Mja ze verdienen meer in mijn ogen :)
 
Wat ik wel heb bij de hockeyers maar ook Nina Derwael en de anderen en wat ik mis bij de rode duivels of het voetbal int algemeen is dat dat echt gewone mensen zijn, altijd sympathiek, toegankelijk. En de voetballers leven op een andere planeet waar ik veel minder trots op ben als ze iets bereiken
 
Wat ik wel heb bij de hockeyers maar ook Nina Derwael en de anderen en wat ik mis bij de rode duivels of het voetbal int algemeen is dat dat echt gewone mensen zijn, altijd sympathiek, toegankelijk. En de voetballers leven op een andere planeet
Dat is ook wel ergens logisch. Derwael haar loon is 0.06% van De Bruyne zijn loon... Uw leven is gewoon anders als je veel geld hebt.
 
Wat ik wel heb bij de hockeyers maar ook Nina Derwael en de anderen en wat ik mis bij de rode duivels of het voetbal int algemeen is dat dat echt gewone mensen zijn, altijd sympathiek, toegankelijk. En de voetballers leven op een andere planeet waar ik veel minder trots op ben als ze iets bereiken
Ik vind dat bij onze Rode Duivels eigenlijk nog heel goed meevallen hoor. Daar lopen in ieder geval geen diva's rond genre Neymar en consoorten.

Natuurlijk, daar komt het geld wel bij kijken natuurlijk. Geef deze hockeyers de faam en het geld van de voetballers en je zal ook wel verandering zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan