Uitzonderlijk, goh ja nu misschien nog.
Maar met de toename van acceptatie zal het vaker en vaker voorkomen, dus het is een probleem dat zich nu begint te stellen en waar het eindigt weten we niet.

Allee ik hoor overal dat vrouwen, ongeacht populariteit of inkomsten, evenveel prijsgeld moeten krijgen als mannen. (kijk naar heel de discussie in de VS met het vrouwen voetbal).

Het is niet ondenkbaar dat als er voldoende geld mee gemoeid is en hormoon-niveau de enige maatstaf is dat daar misbruik van gemaakt gaat worden.
En sowieso hoort iemand die 30 jaar als man geleefd heeft en die voordelen opgebouwd heeft niet in de ring te stappen tegen vrouwen.
Ik schat de mensheid misschien te hoog in maar zie echt amper iemand zichzelf chemisch castreren om het goed te doen in een sportcompetitie.
 
Ik schat de mensheid misschien te hoog in maar zie echt amper iemand zichzelf chemisch castreren om het goed te doen in een sportcompetitie.
In Westerse landen niet. Maar in landen zoals bv China, N-Korea acht ik die kans wel bestaande. Ik zie beide regeringen nog in staat er een project rond op te starten. Of in andere arme landen waar dit voor sommige misschien een ticket naar een beter leven kan lijken.
 
In Westerse landen niet. Maar in landen zoals bv China, N-Korea acht ik die kans wel bestaande. Ik zie beide regeringen nog in staat er een project rond op te starten. Of in andere arme landen waar dit voor sommige misschien een ticket naar een beter leven kan lijken.
Maar is het omdat dictatoriale landen mogelijk hun sporters mensonterende en misdadige trainingen en behandelingen laten ondergaan dat we transgenders per definitie moeten weren?

Van zodra er bewijzen zijn dat dit gebeurt, dan moet gewoon dat land geweerd worden, zoals afgelopen OS met Rusland.
 
Maar is het omdat dictatoriale landen mogelijk hun sporters mensonterende en misdadige trainingen en behandelingen laten ondergaan dat we transgenders per definitie moeten weren?

Van zodra er bewijzen zijn dat dit gebeurt, dan moet gewoon dat land geweerd worden, zoals afgelopen OS met Rusland.
Ik zeg nergens dat transgenders geweerd moeten worden. Enkel dat deze in een extra categorie moeten sporten. Zeker als deze, zoals in het voorbeeld van @kay-gell, nog steeds de vruchten plukken op gebied van uithouding, conditie, kracht en spiermassa door de eerste 30 jaar van hun leven als man door te brengen.

Ik haalde de dictatoriale landen ook maar aan als 1 voorbeeld. Maar ik zie gerust mensen ertoe in staat om zichzelf om te bouwen indien hen dat een voordeel in een bepaalde sport kan geven of een uitzicht geeft op een beter leven. Met 7,x miljard mensen lijkt het mij niet zo'n extreem gekke gedachte dat er wel een paar mensen zijn die dit zouden doen. Als je ziet dat sommige mensen die verslaafd zijn aan body modifications dingen doen zoals hoorns laten implanteren, hun tong in 2 splijten, hun tanden vijlen,...
 

Blijft toch ongelooflijk hoe in zo een sport de norm wordt gezet op hormoon niveau.

Een man is anders gebouwd, als ik morgen met een hormonenkuur begin zullen mijn botten nog steeds steviger zijn, mijn polsen, handen,...
Al de spieren, explosiviteit die ik heb kunnen opbouwen door extra testosteron is gewoon een gigantisch voordeel.
Iedereen die dat niet inziet steekt gewoon zijn hoofd in het zand om inclusief te zijn.

Het is niet OK dat iemand die 30 jaar als man geleefd heeft nu vrouwen bij elkaar slaat in de ring. Er is een reden waarom er, zeker in zo een sport, aparte categorieën volgens geslacht en gewicht zijn.
Start aub een trans-categorie en laat ze het elkaar daar uitvechten.
Ik ben daar wel een voorstander van. En misschien ook eens een doping-categorie om te zien hoever we het menselijke lichaam kunnen pushen?

Die stickercampagne in Antwerpen: in hoeverre kan je dat juridisch vervolgen omwille van de boodschap? Dit valt toch onder vrijheid van meningsuiting? Het is niet lief, nee, maar er zijn nog tal van andere stickers die even weinig lief zijn. Het ligt gevoelig, daar gaat het natuurlijk om. Als ik heel Antwerpen volhang met de boodschap dat Maria een hoer is en Jezus een achterlijke loser gaat geen kat daar naar kraaien. Als ik hetzelfde doe met Mohammed of Jahweh gaan de kranten wekenlang volstaan met opiniestukken die pleiten voor tolerantie en censuur en cancel culture en wat nog allemaal. Meningen zijn in dat opzicht even vrij te uiten, maar niet even vrij van impact en gevolg.
 
Ik ben daar wel een voorstander van. En misschien ook eens een doping-categorie om te zien hoever we het menselijke lichaam kunnen pushen?

Die stickercampagne in Antwerpen: in hoeverre kan je dat juridisch vervolgen omwille van de boodschap? Dit valt toch onder vrijheid van meningsuiting? Het is niet lief, nee, maar er zijn nog tal van andere stickers die even weinig lief zijn. Het ligt gevoelig, daar gaat het natuurlijk om. Als ik heel Antwerpen volhang met de boodschap dat Maria een hoer is en Jezus een achterlijke loser gaat geen kat daar naar kraaien. Als ik hetzelfde doe met Mohammed of Jahweh gaan de kranten wekenlang volstaan met opiniestukken die pleiten voor tolerantie en censuur en cancel culture en wat nog allemaal. Meningen zijn in dat opzicht even vrij te uiten, maar niet even vrij van impact en gevolg.

Heel Hasselt hangt hier vol met Antifa-stickers, ACAB boodschappen,...
Enfin in zowat alle steden hangen overal in het zicht haatrdragende stickers.
 
Ik ben daar wel een voorstander van. En misschien ook eens een doping-categorie om te zien hoever we het menselijke lichaam kunnen pushen?

Niemand zou toch veel interesse hebben in zo'n transgendercompetitie? Het aantal deelnemers zou te beperkt zijn en het heeft niet het cachet van een eenvoudige indeling op basis van geslacht of gewichtsklassen.
Zelfs nu zijn die transgender atleten doorgaans niet de meest getalenteerde atleten maar mannen die dankzij een biologisch voordeel van als man geboren en ontwikkeld te zijn, na een hormonenkuur die die voordelen nooit volledig zal kunnen uitwissen, plots de vrouwencompetitie gaan domineren.

Een doping-categorie zou ronduit immoreel zijn, want dat zou dan heus niet gaan zoals in de Formule 1 een wagen tot het uiterste gedreven wordt door spitstechnologie, maar gewoon tot hoe ver bepaalde atleten (en de landen achter hen) zouden durven gaan in het gebruiken van drugs die onvermijdelijk ook hun leven stevig zouden kunnen inkorten. Zelfs 'zuivere' topsport is nu al vaak roofbouw op het lichaam van die atleten, maar dan binnen 'natuurlijke' grenzen. Ga je doping die bijvoorbeeld spierontwikkeling stimuleert op de korte termijn maar kanker op de lange termijn dan toelaten? Ga je bloeddoping toelaten die het hart kan overbelasten?

Heel Hasselt hangt hier vol met Antifa-stickers, ACAB boodschappen,...
Enfin in zowat alle steden hangen overal in het zicht haatrdragende stickers.

Idd, diep triest, maar geen haan in de klassieke media die daarnaar kraait natuurlijk.
 
Die stickercampagne in Antwerpen: in hoeverre kan je dat juridisch vervolgen omwille van de boodschap? Dit valt toch onder vrijheid van meningsuiting? Het is niet lief, nee, maar er zijn nog tal van andere stickers die even weinig lief zijn. Het ligt gevoelig, daar gaat het natuurlijk om. Als ik heel Antwerpen volhang met de boodschap dat Maria een hoer is en Jezus een achterlijke loser gaat geen kat daar naar kraaien. Als ik hetzelfde doe met Mohammed of Jahweh gaan de kranten wekenlang volstaan met opiniestukken die pleiten voor tolerantie en censuur en cancel culture en wat nog allemaal. Meningen zijn in dat opzicht even vrij te uiten, maar niet even vrij van impact en gevolg.
Anderzijds zouden we ook niet accepteren dat er stickers hangen van een karikaturale jood met een rode streep door. In het geval van die LGBT stickers is de lijn tussen vrijheid van meningsuiting en opzetten tot haat door discriminatie gewoon erg dun.
 
Anderzijds zouden we ook niet accepteren dat er stickers hangen van een karikaturale jood met een rode streep door. In het geval van die LGBT stickers is de lijn tussen vrijheid van meningsuiting en opzetten tot haat door discriminatie gewoon erg dun.
Je kan de ene haat niet gelijktrekken met de andere haat en zoals je aangeeft: een karikaturale jood met een streep door gaat een héél andere impact hebben dan een karikaturale non met een streep door. Niemand maakt er een probleem van dat elke Vlaamse deelgemeente een antichristelijke black metalband heeft, maar o wee als een van die bands zijn stem verheft tegen moslims of joden. Een festival met een band zoals Nunslaughter gaat geen antifa op zijn dak krijgen, maar wel als die bandnaam Jewslaughter zou zijn.
 

Ja... Denk ik dan en toen viel er een enorme stilte toen ik het las en bekeek. Ik heb niks tegen de x- persoon opzich, ziet er mij nog iemand redelijk sympathiek uit.

Maar ik zou eigenlijk - en sorry voor de gevoelige snaar- mijn zoon of dochter bij een normale leerkracht zien. Voor zo'n jonge kinderen moet het echt niet moeilijker worden dan het al is. Laat dan toch geen leerkracht die met zichzelf in de knoop ligt voor een klas staan...

Gelukkig is make up nog niet aan de orde maar gezond kan dit toch niet zijn dat er in de ochtend nen Olivier voor de klas staat en in de middag omdat ze zich dan vrouwelijker voelt Olivia in rok. Op die leeftijd is er een bepaalde structuur nodig, vastigheid en het is in mijn ogen geen goed idee om juf/meester open te laten.

Ik vind de slinger meer en meer aan het doorslaan en nee dat hoeft er niet ingepropt te worden van kleins af aan...hopelijk gaat Gert niet mee in de zever.
 
Eerlijk? Ik denk dat al dat gedoe, panseksueel, demiseksueel, genderfluide, non-binair,... gewoon een luxeprobleem is. Een eerstewereldprobleem. Niks beters te doen, geen erge zorgen. Ik kan er nog ergens inkomen dat je je een man in een vrouwenlichaam voelt of vice-versa, maar al de rest?

Uit zijn uitleg is hij dus gewoon biseksueel. Valt op zowel mannen als vrouwen. Klaar. Maar wat is dan het verschil met panseksueel? Kom je daar alleen maar voor in aanmerking als je pangaar bent? Ik zou er toch echt niet van moeten weten als mijn kind een leerkracht zou hebben die naargelang hij met het linker of rechterbeen uit bed is gestapt zich als vrouw of man verkleedt. :sop:

Ze lijken elke dag maar meer en meer van die zaken te verzinnen, maar ik kan dan ook zoiets verzinnen. Wat houdt mij tegen om te zeggen dat ik Astroseksueel ben? Het geslacht waar ik op val wordt bepaald door het kwartiel waarin de antecedent van mijn sterrenbeeld staat. Om den duur wordt normaal abnormaal...
 

Ja... Denk ik dan en toen viel er een enorme stilte toen ik het las en bekeek. Ik heb niks tegen de x- persoon opzich, ziet er mij nog iemand redelijk sympathiek uit.

Maar ik zou eigenlijk - en sorry voor de gevoelige snaar- mijn zoon of dochter bij een normale leerkracht zien. Voor zo'n jonge kinderen moet het echt niet moeilijker worden dan het al is. Laat dan toch geen leerkracht die met zichzelf in de knoop ligt voor een klas staan...

Gelukkig is make up nog niet aan de orde maar gezond kan dit toch niet zijn dat er in de ochtend nen Olivier voor de klas staat en in de middag omdat ze zich dan vrouwelijker voelt Olivia in rok. Op die leeftijd is er een bepaalde structuur nodig, vastigheid en het is in mijn ogen geen goed idee om juf/meester open te laten.

Ik vind de slinger meer en meer aan het doorslaan en nee dat hoeft er niet ingepropt te worden van kleins af aan...hopelijk gaat Gert niet mee in de zever.

Gert zal wel mee moeten en hem aanspreken met 't voornaamwoordje dat op dat moment het juiste is ofwel is 't hate-speech 😅
 
Gay cultuur bracht interessante dingen voort omdat het in de underground zat, waarom willen die plots mainstream zijn ? De basisrechten zijn er, maar nu willen ze bvb ook hoognodig hand in hand door een moslimachterstandswijk kunnen paraderen. Moet toch mogelijk zijn om als LBGwhatever persoon een vervuld leven te leiden zonder overal zo aanwezig te zijn ?
 
Gay cultuur bracht interessante dingen voort omdat het in de underground zat, waarom willen die plots mainstream zijn ? De basisrechten zijn er, maar nu willen ze bvb ook hoognodig hand in hand door een moslimachterstandswijk kunnen paraderen. Moet toch mogelijk zijn om als LBGwhatever persoon een vervuld leven te leiden zonder overal zo aanwezig te zijn ?
Ik vind het ook wat door de strot geramd worden soms, maar ik vind buiten kunnen komen waar ge wilt precies nogal een basisrecht in plaats van "zo nodig ergens aanwezig kunnen zijn". Wat voor een opmerking is dat nu..
 
Gay cultuur bracht interessante dingen voort omdat het in de underground zat, waarom willen die plots mainstream zijn ? De basisrechten zijn er, maar nu willen ze bvb ook hoognodig hand in hand door een moslimachterstandswijk kunnen paraderen. Moet toch mogelijk zijn om als LBGwhatever persoon een vervuld leven te leiden zonder overal zo aanwezig te zijn ?

Hoezo is hand in hand lopen aanwezig zijn? :laugh:

Dat is gewoon normaal gedrag. Probleem zit in die wijken (waar je als vrouw ook beter niet alleen rondwandelt) en niet bij "aanwezig" gedrag.
 
Zonder het in het belachelijke te drijven kan iemand mij het verschil uitleggen? Want ons/onze Olly is een panseksueel:

Panseksueel
Term voor een persoon die zich aangetrokken voelt tot mensen van alle geslachten en genders. Ook wel omniseksueel genoemd.

Biseksueel
Een algemene term voor de seksuele oriëntatie gericht op meer dan één sekse of gender.

En dan deze om helemaal mee te zijn:

Cisgender persoon
Term voor een persoon die zich kan identificeren met het geslacht dat bij de geboorte geregistreerd is.
Dus dan ben ik een Cisgender? Want ik kan verzoenen dat ik een man ben en kan mij met het geslacht hoe ik was geboren identificeren?
 
Zonder het in het belachelijke te drijven kan iemand mij het verschil uitleggen? Want ons/onze Olly is een panseksueel:

En dan deze om helemaal mee te zijn:

Dus dan ben ik een Cisgender? Want ik kan verzoenen dat ik een man ben en kan mij met het geslacht hoe ik was geboren identificeren?
Panseksueel betekent dat je aangetrokken bent tot mensen onafhankelijk van hun gender of geslacht, biseksueel betekent dat je je aangetrokken voelt tot meerdere geslachten en genders maar niet per se allemaal.

Al worden de twee termen regelmatig door elkaar gebruikt.

Dus dan ben ik een Cisgender? Want ik kan verzoenen dat ik een man ben en kan mij met het geslacht hoe ik was geboren identificeren?
Dat klopt, stamt af van het Latijnse woord 'cis' wat "aan dezelfde zijde" betekent en is het tegengestelde van 'trans' wat "aan de andere zijde" betekent.

Gay cultuur bracht interessante dingen voort omdat het in de underground zat, waarom willen die plots mainstream zijn ? De basisrechten zijn er, maar nu willen ze bvb ook hoognodig hand in hand door een moslimachterstandswijk kunnen paraderen. Moet toch mogelijk zijn om als LBGwhatever persoon een vervuld leven te leiden zonder overal zo aanwezig te zijn ?

Vind jij zo'n zaken normaal dan? Als samenleving zouden we toch moeten streven naar een situatie waarbij mensen, onafhankelijk van hun seksuele voorkeur of genderidentiteit, over straat kunnen lopen en in het openbaar affectie kunnen tonen. Dat is toch het absolute minimum, en dan heb ik het nog niet eens over al het onbegrip en ridicule dat zich onderhuids afspeelt.
 
Panseksueel betekent dat je aangetrokken bent tot mensen onafhankelijk van hun gender of geslacht, biseksueel betekent dat je je aangetrokken voelt tot meerdere geslachten en genders maar niet per se allemaal.

Dat klopt, stamt af van het Latijnse woord 'cis' wat "aan dezelfde zijde" betekent en is het tegengestelde van 'trans' wat "aan de andere zijde" betekent.
Sorry, maar 🤯

Kunnen we ook stoppen met eigen/andere betekenissen aan woorden te geven en andere logica te gebruiken als het ons uitkomt?
Bi- komt van het Latijnse voorvoegsel dvi- (of Griekse di-). Biseksueel wilt dus zeggen dat je u aangetrokken voelt tot beide sekses. Heeft niks met gender te maken.
Je hebt de oorsprong perfect omschreven voor cis-, waarom dan opeens een andere definitie/oorsprong gebruike voor bi-? Of zelfs seksueel? :wtf:
 
Uit zijn uitleg is hij dus gewoon biseksueel. Valt op zowel mannen als vrouwen. Klaar. Maar wat is dan het verschil met panseksueel? Kom je daar alleen maar voor in aanmerking als je pangaar bent? Ik zou er toch echt niet van moeten weten als mijn kind een leerkracht zou hebben die naargelang hij met het linker of rechterbeen uit bed is gestapt zich als vrouw of man verkleedt. :sop:
Idd, dat hij gewoon een keuze maakt en daar dan bij blijft. Nu gooien ze er in de media weer nieuwe namen tegen 100 km/u tegenaan (een "non-binaire panseksueel"). Het is gewoon een biseksueel die zich zowel man/vrouw voelt.
 
Tegenwoordig noemen ze het bi+, daar valt alles onder qua bi en pan. Panseksueel is er gekomen vanuit het idee dat bi te veel beperkt tot man en vrouw (terwijl dat niet per se bij iedereen zo is). Bvb: https://www.cavaria.be/Bcurious2021, daar hebben ze het ook steeds over bi+ personen.

En non-binaire panseksueel is ook gewoon korter dan biseksueel die zich zowel man/vrouw voelt hé.
 
Terug
Bovenaan