MiniJeffrey
Well-known member
https://www.hln.be/binnenland/winke...t-met-gendergelijke-kindercollectie~a62ba023/
Ik snap het nut eerlijk gezegd niet. Dat ze opdrukken willen neutraliseren dat snap ik nog. Genderneutraliteit is de hype van het moment en daar moet je als winkelketen op springen. Maar wat is het nut van die afdelingen te verwijderen? Gaan we nu werkelijk doen alsof er qua fysieke bouw geen verschil is? De pasvorm voor een 14-jarige jongen is toch volledig anders dan die van een 14-jarig meisje. Of is het de bedoeling om u gewoon nog langer in de winkel te houden omdat je nu kan gaan zoeken naar een t-shirt voor een jongen of meisje ipv er een gewoon logische afdeling voor te hebben?
Ik denk dat het idee vooral is dat het niet langer de winkelketen/mode-industrie is die moet bepalen welke vorm/kleur/stijl voor een jongen, dan wel een meisje is en dat alles gewoon samen komt te hangen zodat jongens zich niet raar bekeken hoeven te voelen als ze in de meisjesafdeling een roze trui mooi vinden en vice versa.
Veel meer zou ik daar niet achter zoeken.