Ik denk dat het idee vooral is dat het niet langer de winkelketen/mode-industrie is die moet bepalen welke vorm/kleur/stijl voor een jongen, dan wel een meisje is en dat alles gewoon samen komt te hangen zodat jongens zich niet raar bekeken hoeven te voelen als ze in de meisjesafdeling een roze trui mooi vinden en vice versa.

Veel meer zou ik daar niet achter zoeken.
Verhoogt ook gewoon het verkoopcijfer vermoed ik.

Momenteel is ruwweg 50% van het aanbod voor 50% van de klanten niet zichtbaar. Meisjes shoppen bij de meisjes en jongens bij de jongens.

Nu wordt 100% van het aanbod blootgesteld aan 100% van de klanten. Kans op een succesvolle verkoop verhoogt dus.

Men moet dat altijd vanuit die hoek bekijken denk ik.
 
Verhoogt ook gewoon het verkoopcijfer vermoed ik.

Momenteel is ruwweg 50% van het aanbod voor 50% van de klanten niet zichtbaar. Meisjes shoppen bij de meisjes en jongens bij de jongens.

Nu wordt 100% van het aanbod blootgesteld aan 100% van de klanten. Kans op een succesvolle verkoop verhoogt dus.

Men moet dat altijd vanuit die hoek bekijken denk ik.
Dezelfde reden waarom de supermarkt om de zoveel tijd hun rayons verschuiven. Mensen langer in de winkel houden zorgt voor meer verkoop.
 

Helaas inderdaad dagelijkse kost in onze hoofdstad.
Zebrapaden in regenboogjes schilderen helpen niet buiten wat tonen hoe "verdraagzaam" en tolerant we zijn.

Dit is een generatie waar een deel in een wereld langs de onze leeft, daar zit het probleem.
Hoe je dat gaat oplossen is een ander paar mouwen, maar dat ze er daar niet in slagen in Brussel zoveel is duidelijk.
 

Helaas inderdaad dagelijkse kost in onze hoofdstad.
Zebrapaden in regenboogjes schilderen helpen niet buiten wat tonen hoe "verdraagzaam" en tolerant we zijn.

Dit is een generatie waar een deel in een wereld langs de onze leeft, daar zit het probleem.
Hoe je dat gaat oplossen is een ander paar mouwen, maar dat ze er daar niet in slagen in Brussel zoveel is duidelijk.

Sommige pleiten voor meer straathoekwerkers, inburgeringscursussen, kansen bieden , onderwijs enz..
Ik zou graag starten met de straffeloosheid aan te pakken. Zelfs al pakken ze die dader op, 's avonds loopt dat weer rond op zoek naar nieuwe slachtoffers.
 
Ik ben van mening dat oplossing 1 (als ik het zo mag stellen) al van kracht is, en tot geen resultaten leidt.
Er zijn al verschillende initiatieven voor straatwerk opgericht, verplichte inburgeringscursus, kansen via ocmw's, noem maar op.

Maar een gevangenis bijbouwen om korte uitgesproken straffen toch te kunnen uitzitten, ipv naar huis te sturen wegens geen plaats, is voor zover ik weet nog niet gebeurd.
Dus laat ons dan maar beginnen aan deel 2 van 'beide oplossingen' :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van mening dat oplossing 1 (als ik het zo mag stellen) al van kracht is, en tot geen resultaten leidt.
Moeilijk te claimen als je niet kan vergelijken met de situatie zonder hé.

Voor mij moeten zo'n initiatieven er zijn om wie nog kan functioneren in onze samenleving te rehabiliteren en ook gewoon een grote groep meelopers te "bekeren".

Dit alles maakt natuurlijk geen indruk als de écht rotte elementen gewoon kunnen verder doen zonder repressie, en zo demonstreren dat het allemaal niets uitmaakt.

Ik ga nog eens hetzelfde zeggen: deel van het probleem is ons politiek systeem. Een linkse partij mag geen repressie steunen want dat is "niet links" en een rechtse partij mag niet inzetten op preventie want dat is "niet rechts". En zo blijven we bezig. Dat soort zever is de reden dat een hoop initiatieven dood geboren worden: een idee wordt langs alle kanten gecastreerd om een politiek compromis te sluiten.

Perfect voorbeeld: de integratiecursus. Die is er (hoera voor rechts!) maar eigenlijk is dat heel vrijblijvend en moet je daar gewoon wat gaan zitten, geen echte "test" om te zien of het iets uithaalde (hoera voor links!)

Maar soit, verkeerde thread en toch allemaal vechten tegen de bierkaai.
 
Men zou eventueel data van opgerichte vzw's & straahoekinitiatieven, gecombineerd met invoering bepaalde maatregelen ivm inburgering kunnen spiegelen aan trend frequentie criminaliteit om af te leiden als de genomen initiatieven tot resultaat leiden
 
Het is eigenlijk helemaal van de pot gerukt om met de vinger te wijzen naar straathoekwerk e.d. als zijnde gefaalde projecten in deze problematieken, als die organisaties zich meer moeten bezighouden met hun bestaansrecht te verdedigen tegenover partijen die, wetenschappelijke en historische inzichten be damned, enkel geloven in de stok. Of die zelfs gewoon liever niet zouden hebben dat bepaalde bevolkingsgroepen zich integreren, maar gewoon zouden verdwijnen. Het is belachelijk om die initiatieven af te doen als mislukt, wanneer ze meestal geen rooie cent krijgen om écht iets te veranderen - if you pay peanuts ... -, wanneer het beleid keer op keer hun inspanningen teniet doet, ...

En uiteraard moet er een einde komen aan de straffeloosheid, uiteraard is het een regelrechte schande dat het soort criminelen die homo's bestelen en afronselen niet of nauwelijks bestraft worden. Zonder een 360 graden beleid gaan we nooit echte verandering zien. Maar zoals Silver al zegt is dat in ons politiek klimaat al 50 jaar onmogelijk.
 
Het is eigenlijk helemaal van de pot gerukt om met de vinger te wijzen naar straathoekwerk e.d. als zijnde gefaalde projecten in deze problematieken, als die organisaties zich meer moeten bezighouden met hun bestaansrecht te verdedigen tegenover partijen die, wetenschappelijke en historische inzichten be damned, enkel geloven in de stok. Of die zelfs gewoon liever niet zouden hebben dat bepaalde bevolkingsgroepen zich integreren, maar gewoon zouden verdwijnen. Het is belachelijk om die initiatieven af te doen als mislukt, wanneer ze meestal geen rooie cent krijgen om écht iets te veranderen - if you pay peanuts ... -, wanneer het beleid keer op keer hun inspanningen teniet doet, ...

En uiteraard moet er een einde komen aan de straffeloosheid, uiteraard is het een regelrechte schande dat het soort criminelen die homo's bestelen en afronselen niet of nauwelijks bestraft worden. Zonder een 360 graden beleid gaan we nooit echte verandering zien. Maar zoals Silver al zegt is dat in ons politiek klimaat al 50 jaar onmogelijk.

De Brusselse regering, waar de grootste problemen zich stellen, is toch al sinds decennia links tot zeer links? Het gebrek aan steun voor de "wortel" projecten dan wijten aan een rechts beleid, lijkt me voor Brussel toch niet echt op te gaan.

Nee, het probleem in Brussel is net dat er gepamperd wordt en de stok om te slaan net ergens, compleet onvindbaar, in een verre kelder ligt en er gewoon straffeloosheid is. Maar het is natuurlijk ook dankzij die bepampering dat de laatste 20 jaar het Brusselse bestuur grotendeels links is, want de grootste problemen met de onverzoenbaarheid met onze westerse samenleving en zijn waarden komen vanuit een kiespubliek dat een heel groot deel van hun stemmen uitmaakt. Dat zorgt ervoor dat ze niet durven krachtdadig op te treden met de stok, ze riskeren daar electoraal voor afgestraft te worden. En dat is gewoon wraakroepend.
 
Het is te simpel om te zeggen: het speelt zich af in Brussel, dus het is de schuld van de Brusselse regering. Het beleid van België en de twee andere gewesten kan je niet loskoppelen van de problematieken in Brussel.

Ik ben hier geen verdediger van het linkse beleid van Brussel he. Dat beleid heeft gefaald. Maar doen alsof dat falen puur te maken heeft met de linkse partijen die er aan de macht zijn, of als een puur Brusselse aangelegenheid afwimpelen, dat is gewoon de Belgische realiteit ontkennen. Los van de bestuurlijke incompetentie, is en blijft Brussel ondergefinancierd. Is en blijft Brussel een speelbal tussen Vlaanderen, Wallonië en België. Brussel heeft noch de nodige bevoegdheden, noch het geld om alle problemen op te lossen. En proberen ze dan eens hun bevoegdheden ten volle uit te spelen (zie de stadstol), dan worden ze langs alle kanten aangevallen door de rest.

Dat er geen integraal beleid is richting integratie, dat is deels door de incompetentie en besluitloosheid van het Brussels bestuur (maar dat kan je even hard van de federale, Vlaamse en Waalse overheden zeggen), maar dus ook door die versnippering van bevoegdheden. Je kapt op de straffeloosheid en dat Brussel de stok niet durft gebruiken. Welke stok hebben ze? Ze kunnen overal politie naar sturen, maar dat justitie niet kan volgen, dat is niet de fout van Brussel he. Dat is hun bevoegdheid niet.

En de 'wortel'-projecten hebben wel de politieke steun in Brussel, maar de financiële absoluut niet (genoeg). Dus ik blijf bij mijn punt: het is onnozel om die projecten af te schieten als zijnde 'gefaald', wanneer ze nooit de nodige beleidsmatige en financiële ondersteuning hebben gekregen.
 
Het is te simpel om te zeggen: het speelt zich af in Brussel, dus het is de schuld van de Brusselse regering. Het beleid van België en de twee andere gewesten kan je niet loskoppelen van de problematieken in Brussel.

Ik ben hier geen verdediger van het linkse beleid van Brussel he. Dat beleid heeft gefaald. Maar doen alsof dat falen puur te maken heeft met de linkse partijen die er aan de macht zijn, of als een puur Brusselse aangelegenheid afwimpelen, dat is gewoon de Belgische realiteit ontkennen. Los van de bestuurlijke incompetentie, is en blijft Brussel ondergefinancierd. Is en blijft Brussel een speelbal tussen Vlaanderen, Wallonië en België. Brussel heeft noch de nodige bevoegdheden, noch het geld om alle problemen op te lossen. En proberen ze dan eens hun bevoegdheden ten volle uit te spelen (zie de stadstol), dan worden ze langs alle kanten aangevallen door de rest.

Dat er geen integraal beleid is richting integratie, dat is deels door de incompetentie en besluitloosheid van het Brussels bestuur (maar dat kan je even hard van de federale, Vlaamse en Waalse overheden zeggen), maar dus ook door die versnippering van bevoegdheden. Je kapt op de straffeloosheid en dat Brussel de stok niet durft gebruiken. Welke stok hebben ze? Ze kunnen overal politie naar sturen, maar dat justitie niet kan volgen, dat is niet de fout van Brussel he. Dat is hun bevoegdheid niet.

En de 'wortel'-projecten hebben wel de politieke steun in Brussel, maar de financiële absoluut niet (genoeg). Dus ik blijf bij mijn punt: het is onnozel om die projecten af te schieten als zijnde 'gefaald', wanneer ze nooit de nodige beleidsmatige en financiële ondersteuning hebben gekregen.
Maar ik geef je daarin gelijk hoor, het ligt niet enkel aan Brussel maar begint zoals bij zoveel zaken die fout lopen in ons land bij onze staatsstructuur en de grote tegenstrijdigheden tussen de verschillende deelregeringen en landsdelen tout court. Daardoor krijg je ook gewoon vaak bepaalde beslissingen met stok of wortel net om tegenkanting en tegengewicht te geven aan de andere tegengestelde partijen, beetje kinderachtige speelplaats mentaliteit, ipv net een compromis te zoeken waar elke strekking zich in kan vinden (wat natuurlijk altijd wel de uitdaging is in politiek, maar wat in ons land gewoon nog moeilijker is door de totaal tegengestelde regeringen.)

Maar jouw stelling was wel dat het falen van oa straathoekwerk projecten grotendeels kwam door gebrek aan steun van de rechtse partijen. En dat vind ik, zeker wanneer het gaat over een grotendeels linkse regering, veel te kort door de bocht en te generaliserend. Alsof die rechtse partijen in bv Antwerpen geen inspanningen doen op dat gebied, dit zelfs samen met links.

Je vraagt welke stok ze hebben in Brussel? Heel misschien kunnen ze al eens beginnen met zelf hun politiediensten te hervormen naar 1 politiedienst voor het hele gewest. Enfin, de hele stad, want we noemen het nu wel een gewest met zijn eigen regering, maar eigenlijk is Brussel gewoon één, op wereldschaal middelgrote, stad. Schaf daarbij ook ineens die 19 gemeentes af en maak er 1 stad van, en de werking van hun diensten zal ook al een pak eenvoudiger zijn. Maar dat is natuurlijk raken aan de postjes van de grotendeels linkse maar evengoed rechtse besturen.

En mss kunnen ze ook gewoon eens die politiediensten niet, tov hun kiesvee, een kaakslag in het gezicht geven, door pleinen te vernoemen naar (uiteraard veel te vroeg en jammerlijk overleden) wegvluchtende "slachtoffers van politiegeweld". Iets wat van die betreurde jongen overigens absoluut geen crimineel maakt, integendeel, want het had mij als blowende tiener ook best kunnen overkomen. Maar met dergelijke acties ondermijn je wel je eigen politiediensten die daardoor nog moeilijker hun taken kunnen uitvoeren in de probleemwijken.

Dus jawel, ze hebben een stok, maar ze gebruiken hem helemaal verkeerd of ze verwaarlozen hem.

Dat het na die stok, met justitie, helemaal fout loopt, is een ander paar mouwen natuurlijk.
 

Blijft toch ongelooflijk hoe in zo een sport de norm wordt gezet op hormoon niveau.

Een man is anders gebouwd, als ik morgen met een hormonenkuur begin zullen mijn botten nog steeds steviger zijn, mijn polsen, handen,...
Al de spieren, explosiviteit die ik heb kunnen opbouwen door extra testosteron is gewoon een gigantisch voordeel.
Iedereen die dat niet inziet steekt gewoon zijn hoofd in het zand om inclusief te zijn.

Het is niet OK dat iemand die 30 jaar als man geleefd heeft nu vrouwen bij elkaar slaat in de ring. Er is een reden waarom er, zeker in zo een sport, aparte categorieën volgens geslacht en gewicht zijn.
Start aub een trans-categorie en laat ze het elkaar daar uitvechten.
 

Blijft toch ongelooflijk hoe in zo een sport de norm wordt gezet op hormoon niveau.

Een man is anders gebouwd, als ik morgen met een hormonenkuur begin zullen mijn botten nog steeds steviger zijn, mijn polsen, handen,...
Al de spieren, explosiviteit die ik heb kunnen opbouwen door extra testosteron is gewoon een gigantisch voordeel.
Iedereen die dat niet inziet steekt gewoon zijn hoofd in het zand om inclusief te zijn.

Het is niet OK dat iemand die 30 jaar als man geleefd heeft nu vrouwen bij elkaar slaat in de ring. Er is een reden waarom er, zeker in zo een sport, aparte categorieën volgens geslacht en gewicht zijn.
Start aub een trans-categorie en laat ze het elkaar daar uitvechten.
Absoluut, en hoe langer men wacht om dergelijke categorieën op te zetten hoe meer vrouwen bepaalde sporten links gaan laten liggen vrees ik. Als je gewoon al naar de foto van die vechter kijkt, als er niet bij zou staan dat het om een trans gaat zou je denken dat dit gewoon een man is met een vreemd kapsel. Die bouw, die spiermassa en daarbovenop nog eens een jarenlange opleiding bij de Special Forces. Hoe kan je daar als biologische vrouw ooit een kans tegen maken.
 

Blijft toch ongelooflijk hoe in zo een sport de norm wordt gezet op hormoon niveau.

Een man is anders gebouwd, als ik morgen met een hormonenkuur begin zullen mijn botten nog steeds steviger zijn, mijn polsen, handen,...
Al de spieren, explosiviteit die ik heb kunnen opbouwen door extra testosteron is gewoon een gigantisch voordeel.
Iedereen die dat niet inziet steekt gewoon zijn hoofd in het zand om inclusief te zijn.

Het is niet OK dat iemand die 30 jaar als man geleefd heeft nu vrouwen bij elkaar slaat in de ring. Er is een reden waarom er, zeker in zo een sport, aparte categorieën volgens geslacht en gewicht zijn.
Start aub een trans-categorie en laat ze het elkaar daar uitvechten.
Ik vermoed dat de hormoonconcentraties gewoon een van de weinig perfect te kwantificeren zaken zijn, ook al zegt dit inderdaad duidelijk niet alles. Eigenlijk werkt het gewoon niet voor een paar extreme gevallen die na heel wat jaren als man de switch maken. Idem met de Nieuw-Zeelandse gewichthefster op de OS (die geen totaal heeft gemaakt maar wel als praktisch bejaarde zich kwalificeerde bij de vrouwen terwijl ze 35 jaar als man had geleefd en daar dezelfde sport had beoefend).

Eigenlijk zou men voor dat extreem klein aantal geen aparte klasse moeten maken (krijg je volgens mij niet gevuld).
 
Ik vermoed dat de hormoonconcentraties gewoon een van de weinig perfect te kwantificeren zaken zijn, ook al zegt dit inderdaad duidelijk niet alles. Eigenlijk werkt het gewoon niet voor een paar extreme gevallen die na heel wat jaren als man de switch maken. Idem met de Nieuw-Zeelandse gewichthefster op de OS (die geen totaal heeft gemaakt maar wel als praktisch bejaarde zich kwalificeerde bij de vrouwen terwijl ze 35 jaar als man had geleefd en daar dezelfde sport had beoefend).

Eigenlijk zou men voor dat extreem klein aantal geen aparte klasse moeten maken (krijg je volgens mij niet gevuld).
Zou ge ze eigenlijk moeten toelaten, die enkelingen?
 
Zou ge ze eigenlijk moeten toelaten, die enkelingen?
Neen, dat bedoelde ik daarmee. Mij lijkt het niet nuttig om een hele competitie op te zetten voor de 5 man en een paardenkop die én de switch van man naar vrouw maken (lang) na de pubertijd én die aan competitiesport willen doen.
 
Neen, dat bedoelde ik daarmee. Mij lijkt het niet nuttig om een hele competitie op te zetten voor de 5 man en een paardenkop die én de switch van man naar vrouw maken (lang) na de pubertijd én die aan competitiesport willen doen.
Wacht, ik bedoel het anders hé: zouden we ze eigenlijk tout-court moeten toelaten om als vrouw mee te doen.
 
Wacht, ik bedoel het anders hé: zouden we ze eigenlijk tout-court moeten toelaten om als vrouw mee te doen.
Iemand die voor de pubertijd de switch maakt lijkt mij geen probleem, tijdens/kort na misschien ook niet, dat moet dan bekeken worden door de experts. Deze situaties zijn echt zeer uitzonderlijk, mensen die jaren als man hun fysieke kracht/snelheid/... hebben opgebouwd en dan de switch maken.
 
Iemand die voor de pubertijd de switch maakt lijkt mij geen probleem, tijdens/kort na misschien ook niet, dat moet dan bekeken worden door de experts. Deze situaties zijn echt zeer uitzonderlijk, mensen die jaren als man hun fysieke kracht/snelheid/... hebben opgebouwd en dan de switch maken.

Uitzonderlijk, goh ja nu misschien nog.
Maar met de toename van acceptatie zal het vaker en vaker voorkomen, dus het is een probleem dat zich nu begint te stellen en waar het eindigt weten we niet.

Allee ik hoor overal dat vrouwen, ongeacht populariteit of inkomsten, evenveel prijsgeld moeten krijgen als mannen. (kijk naar heel de discussie in de VS met het vrouwen voetbal).

Het is niet ondenkbaar dat als er voldoende geld mee gemoeid is en hormoon-niveau de enige maatstaf is dat daar misbruik van gemaakt gaat worden.
En sowieso hoort iemand die 30 jaar als man geleefd heeft en die voordelen opgebouwd heeft niet in de ring te stappen tegen vrouwen.
 
Terug
Bovenaan