Tweak37

Crew Member
Crowdfunder FE
Een toenemend probleem in de maatschappij of juist iets van het verleden?
Marginaal verschijnsel of breed fenomeen?

Bespreek het hier.
 
Laatst bewerkt:
En dat de dag nadat een man in de bossen dood geslagen is door drie anderen omwille van z'n geaardheid.
Is dat nu eigenlijk al bevestigd? Want ik zie wel overal holebi's massaal ten strijde in kranten en TV-interviews, maar ik heb enkel gelezen dat er grindr is gebruikt en dat de daders dit eerder ook al gedaan hadden. Maar was het geweld specifiek omwille van de geaardheid?

Ik heb zo een BLM-gevoel all over again, waar er standaard de racismekaart getrokken wordt als het slachtoffer van allochtone afkomst is.
 
Is dat nu eigenlijk al bevestigd? Want ik zie wel overal holebi's massaal ten strijde in kranten en TV-interviews, maar ik heb enkel gelezen dat er grindr is gebruikt en dat de daders dit eerder ook al gedaan hadden. Maar was het geweld specifiek omwille van de geaardheid?

Ik heb zo een BLM-gevoel all over again, waar er standaard de racismekaart getrokken wordt als het slachtoffer van allochtone afkomst is.
Das zoals wanneer de politie terroristische motieven niet wil bevestigen wanneer er wild Allahua ahkbar wordt geroepen voor de bom ontplofte
 
Das zoals wanneer de politie terroristische motieven niet wil bevestigen wanneer er wild Allahua ahkbar wordt geroepen voor de bom ontplofte
Misschien vind men homo's gemakkelijke slachtoffers, maar dat wil niet zeggen dat de misdaad omwille van de geaardheid is hè, dat is nog iets anders.
 
???

Je verwart pure homohaat met seksueel geweld. Ze hebben hem niet eerst verkracht, hoor.

Jij stelt het alsof het een man niet of minder zou kunnen overkomen omdat je er niets over leest. Ik toon je dat het perfect kan.

Vermits er +/- 4000 geregistreerde meldingen zijn per jaar van aanranding en +/- 10% man is.
Spreek je van 400 gerigistreerde meldingen. En dat is nog maar een klein deel van het aantal effectieve feiten. Ik kan me voorstellen dat het stigma om naar de politie te gaan nog groter is bij mannen.

Ik weet dus niet waar jij vandaan haalt waarom de gemiddelde case van een verkrachting van een man vs een vrouw niet 't zelfde is. Laat staan wat de gemiddelde case is.
Maar ik vind nu niet dat dat op een of andere manier afbreuk doet aan het lijden van die mensen. Laat staan dat 400 geregistreerde slachtoffers een verwaarsloosbaar getal is.
 
Is dat nu eigenlijk al bevestigd? Want ik zie wel overal holebi's massaal ten strijde in kranten en TV-interviews, maar ik heb enkel gelezen dat er grindr is gebruikt en dat de daders dit eerder ook al gedaan hadden. Maar was het geweld specifiek omwille van de geaardheid?

Ik heb zo een BLM-gevoel all over again, waar er standaard de racismekaart getrokken wordt als het slachtoffer van allochtone afkomst is.
Volledig bevestigd niet. Maar volgens kwaliteitskrant HLN met bronnen dichtbij het onderzoek zou het drie-tal niet aan zijn proefstuk zijn en werken met dezelfde modus-operandi.
 
Misschien vind men homo's gemakkelijke slachtoffers, maar dat wil niet zeggen dat de misdaad omwille van de geaardheid is hè, dat is nog iets anders.

De drie zijn gekend bij politie en gerecht en hebben al een gevuld strafblad. Volgens bronnen dichtbij het onderzoek zou de bende ook op vlak van gaybashing niet aan haar proefstuk toe zijn. Ze lokten daarbij telkens het slachtoffer in de val via een datingapp om hem vervolgens in elkaar te slaan en beroven. Overvallen die ze vergoelijkten met hun homohaat. Dit keer liep het echter fout. David verzette zich en tijdens de schermutseling werd hij vermoord. Het onderzoek zal moeten uitwijzen hoeveel slachtoffers de bende heeft gemaakt. Mogelijk hebben sommige geen aangifte durven doen uit schaamte.

Uit HLN. Dus de kans lijkt me redelijk groot eerlijk gezegd.

Nu, gelukkig, is dit wel een erg uitzonderlijke moord. Maar het is natuurlijk al lang geen geheim dat homo's (en vrouwen) zich de laatste jaren/decennia in bepaalde steden/gebieden niet op hun gemak voelen, lastig gevallen voelen en aangevallen voelen.
Maar we mogen ook niet uit t oog verliezen dat dit wel een kleine minderheid mensen is die zich zo gedraagt.
 
Volledig bevestigd niet. Maar volgens kwaliteitskrant HLN met bronnen dichtbij het onderzoek zou het drie-tal niet aan zijn proefstuk zijn en werken met dezelfde modus-operandi.
Ja dat had ik ook al gelezen, maar dat wil niet zeggen dat de geaardheid het motief is hè?
 
Dat was mijn vraag niet. Jij zegt dat de moord op David een geval van seksueel geweld is. Ik zei gewoon dat iemand vermoorden uit pure homohaat niets te maken heeft met seksueel geweld.

Nee dat zeg ik niet. Ik zeg letterlijk dat hij in elkaar geslagen is omwille van z'n geaardheid. Letterlijk.

Waarom ik die analogie maak leg ik erna duidelijk uit.
 
Waren toch geen rakkers van die onschuldige whatsapp groep van Tsjetsjenen van onlangs?

mss moet pano hier eens een repo rond maken
 
Anyway.

Punt is dat het enorm beangstigend is dat in België jongeren in 2021 nog zoveel haat kunnen aangepraat worden dat ze iemand vermoorden.
Er loopt toch iets fundamenteels fout.
 
Ja dat had ik ook al gelezen, maar dat wil niet zeggen dat de geaardheid het motief is hè?
Het wordt mij als maar duidelijker wat je hiermee wilt bedoelen. De daders kunnen specifiek dat als doelgroep gebruiken omdat ze bijvoorbeeld minder naar de politie durven gaan als ze zoiets hebben meegemaakt. Maar dat wil niets zeggen over het motief.
Net zoals een bende ook oude weerloze dametjes kan viseren. Of toeristen, of rijke mannen. Dan is daar ook geen sprake van haat jegens de doelgroep, maar eerder gebruik maken van. Maar het één kan ook sowieso met het ander. Dus het zou ook haat icm diefstal kunnen zijn.
 
Anyway.

Punt is dat het enorm beangstigend is dat in België jongeren in 2021 nog zoveel haat kunnen aangepraat worden dat ze iemand vermoorden.
Er loopt toch iets fundamenteels fout.
Je gaat imo altijd met dat soort types blijven zitten die uitzijn op geweld en criminaliteit, dat is gewoon van alle tijden. Je moet zien hoe je daar als maatschappij op antwoord en aantoont dat het niet tolereerbaar is. Ik lees net dat die 3 minderjarigen al een werkstraf hebben gehad en 1 al in een gesloten instelling had gezeten en toch waren ze alledrie gewoon hun criminele activiteiten aan het verderzetten. Stop eens met de klimaat van straffeloosheid en bestraf dit soort misdaden (en moord) nu eens degelijk.
 
De drie jongeren waren bij de politie en het gerecht blijkbaar al langer bekend voor vandalisme en diefstal met geweld, die van 16 was onlangs nog veroordeeld tot een werkstraf.

Het gerecht en vooral die ouders dragen hier weer een verpletterende verantwoordelijkheid.
 
Je gaat imo altijd met dat soort types blijven zitten die uitzijn op geweld en criminaliteit, dat is gewoon van alle tijden. Je moet zien hoe je daar als maatschappij op antwoord en aantoont dat het niet tolereerbaar is. Ik lees net dat die 3 minderjarigen al een werkstraf hebben gehad en 1 al in een gesloten instelling had gezeten en toch waren ze alledrie gewoon hun criminele activiteiten aan het verderzetten. Stop eens met de klimaat van straffeloosheid en bestraf dit soort misdaden (en moord) nu eens degelijk.
Maar streng straffen alleen wérkt niet, en dat schrikt ook niet voldoende af om zoiets compleet te voorkomen. Dat is een raadseltje dat al miljoenen keren is ontkracht. Daarnaast heb je hier in België te weinig gevangenissen om straffen deftig uit te kunnen voeren. De politiek wilt er geen nieuwe, noch privatiseren, dus op dat vlak gaat er geen verandering komen.

Ik weet niet uit welk 'segment' van de maatschappij die jongens komen, maar dat homohaat (en andere vormen van haat) zo welig blijven tieren onder zeer jonge mensen (dat sowieso aangepraat is), is toch alleen maar een teken aan de wand dat we te tolerant zijn geworden voor de intoleranten. En misschien moeten vage concepten zoals vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid gedetailleerder worden, zodat de rode lijn tot waar die vrijheid reikt veel duidelijker wordt. Nu mag quasi alles buiten het expliciet oproepen tot moord of geweld gezegd worden. Words matter en leugens worden waarheid als je ze vaak genoeg herhaalt, we zijn daar te naïef in geworden. Een kaarsje branden en uw profielfoto op fb veranderen is dan makkelijker.
 
We zijn als maatschappij gwn te soft geworden.
Mensen krijgen 100-den kansen, want ergens is het idee ontstaan dat iedereen gered kan worden. Onzin natuurlijk.

Net zoals men kankercellen actief gaat wegsnijden en verder bestralingen uitvoert, zou men beter eens afstappen van de waanzin dat iedereen gered kan worden en focussen op de maatschappij redden ipv de kankercellen.
 
Ik zie weer overal de regenboogvlaggen flapperen, het wordt verkondigd alsof homohaat een diepgeworteld maatschappelijk probleem is en dan vooral bij jongeren.

Waarom toch steeds die veralgemening om toch de olifant in de kamer niet te moeten noemen? Dat er (in mijn tijd dan toch) eens met het woordje "homo" of "jeanet" werd gesmeten om elkaar te verwijten zal ik niet ontkennen, maar verder dan dat ging het niet en dat was dan nog niet eens naar een homo zelf gericht. Echt homohaat heb ik nooit of nooit ergens geweten, zelfs niet bij het krapuul dat ik kende.

Dus als homohaat nu plots een maatschappelijk probleem is, terwijl wij als verlichte westerse samenleving al zo een lange weg afgelegd hebben, dan zou ik het toch iets specifieker gaan zoeken.
 
Ik zie weer overal de regenboogvlaggen flapperen, het wordt verkondigd alsof homohaat een diepgeworteld maatschappelijk probleem is en dan vooral bij jongeren.

Waarom toch steeds die veralgemening om toch de olifant in de kamer niet te moeten noemen? Dat er (in mijn tijd dan toch) eens met het woordje "homo" of "jeanet" werd gesmeten om elkaar te verwijten zal ik niet ontkennen, maar verder dan dat ging het niet en dat was dan nog niet eens naar een homo zelf gericht. Echt homohaat heb ik nooit of nooit ergens geweten, zelfs niet bij het krapuul dat ik kende.

Dus als homohaat nu plots een maatschappelijk probleem is, terwijl wij als verlichte westerse samenleving al zo een lange weg afgelegd hebben, dan zou ik het toch iets specifieker gaan zoeken.

Kan daar ook moeilijk mee overweg eigenlijk met heel die profielfoto's die nu weer ineens aangepast worden. Weet niet waarom mij dat zo met mijn ogen doet rollen terwijl ik zelf mij erg bewust ben van problemen die homo's nog steeds in bepaalde gebieden meemaken.
Misschien omdat ik gewoon een hekel heb aan dat soort virtue signalling, ik weet het niet.
 
Maar je noemde het zelf nog seksueel geweld tegen homo's daarstraks? Dan is het toch logisch dat het als geweld tegen homo's afgekeurd wordt?
 
Terug
Bovenaan