Orange: Digitale TV & vast internet - Ervaringen, discussies & vragen

Razer

Active member
Crowdfunder FE
Nieuws over de provider Orange?
Zoek je advies om van provider te veranderen?
Ervaringen en discussies, this is the place.
 
Ik kreeg vandaag een smsje dat ik op smallband ben gezet tot het einde van de maand. Orange zegt dat het 10-1Mbit zou zijn als snelheden.
Ik heb echter de indruk dat het eerder 20-2 is. Er valt goed mee te werken alleszins. De ping is ook even goed als normaal, dat was vroeger bij Telenet anders.
 
Ik kreeg vandaag een smsje dat ik op smallband ben gezet tot het einde van de maand. Orange zegt dat het 10-1Mbit zou zijn als snelheden.
Ik heb echter de indruk dat het eerder 20-2 is. Er valt goed mee te werken alleszins. De ping is ook even goed als normaal, dat was vroeger bij Telenet anders.
In dit geval kan je internetsnelheid tijdens de piekuren tijdelijk verminderd worden (20 Mbps download en 2 Mbps upload) maar je volume blijft onbeperkt.

Let op: de hierboven genoemde internetsnelheden en piek- en daluren zijn het resultaat van tijdelijke maatregelen als gevolg van de coronaviruscrisis.

Normaliter:
  • de snelheid wordt gereduceerd tot 10 Mbps 1 voor het downloaden en 1 Mbps 1 voor het verzenden
  • de piekuren zijn van 's middags tot middernacht en de daluren van middernacht tot 's middags
Door Corona dus. 😎
 
Alleen telt de meter wel nog steeds van 12u tot 23:59u, ipv 17u-23:59u. Had dit een paar weken geleden nog eens getest. Persoonlijk wel geen last van.
 
Ik kreeg vandaag een smsje dat ik op smallband ben gezet tot het einde van de maand. Orange zegt dat het 10-1Mbit zou zijn als snelheden.
Ik heb echter de indruk dat het eerder 20-2 is. Er valt goed mee te werken alleszins. De ping is ook even goed als normaal, dat was vroeger bij Telenet anders.

Waar zie je je verbruik?
Op Orange heb ik tot nu toe nog altijd geen verbruik geregistreerd of gevonden.
"Je hebt geen enkel verbruik in deze categorie"
Niet dat ik klaag maar ze mogen me dan ook niet achteraf op smallband zetten :p.

Nochtans al een tijdje aan het uploaden om mijn cloud te verhuizen. (400 gb over 10megabit duurt wel een tijdje :p)
 
Ik wil de optie Vast internet Boost activeren. Amai...tegen dat je binnengeraakt bij nummer 5000...al 2 dagen aan het bellen, onduidelijk menu, omdat na 30 min te horen tte krijgen dat ze gaan terugbellen voor een afspraak nieuwe modem dat dit nu niet lukt wegens technische problemen.

Internet boost is dus wel 400 Mbps down en 20 up.

Maar je moet er dus iets voorover hebben voordat het geactiveerd geraakt....
 
Ik wil de optie Vast internet Boost activeren. Amai...tegen dat je binnengeraakt bij nummer 5000...al 2 dagen aan het bellen, onduidelijk menu, omdat na 30 min te horen tte krijgen dat ze gaan terugbellen voor een afspraak nieuwe modem dat dit nu niet lukt wegens technische problemen.

Internet boost is dus wel 400 Mbps down en 20 up.

Maar je moet er dus iets voorover hebben voordat het geactiveerd geraakt....
Veel geluk daarmee.

Ik wilde weten hoe ik mijn vast nummer kon anonimiseren en ik heb 3 weken lang naar dat nummer gebeld.

Nooit iemand van de technische dienst aan de lijn gekregen. Altijd de boodschap dat "alle medewerkers in gesprek zijn".

Uiteindelijk heeft iemand mij op het orange forum verder geholpen.
 
Wij zijn hier klant voor tv en internet (samen met internet boost). Héél tevreden van het internet, tv is een pak trager dan Telenet en de helpdesk ja .. euhm, hopen dat ge die niet nodig hebt.
 
Hier sinds een week klant van Orange.
De digicorder werkt voor gene meter. Ik kan niks opnemen en ook programma-info werkt niet.
Ik zit er al achter sinds de dag na de installatie. Ondertussen een week verder en nog altijd geen concrete datum waarop een technieker kan langskomen. Wel altijd snel in contact kunnen kopen met de front-office. Maar het is de back-office die dit moet regelen en daar wringt het schoentje precies.
Redelijke grote frustratie hoor. Ik zit met jonge kids die graag altijd naar hun favo tekenfilm opname willen kijken. Als dat niet snel gefixt is, stap ik terug over naar telenet.
 
Vraagje ivm Orange

Op hun site staan GSM's. Prijs zonder abo & prijs met abo
Als je een bestaande klant bent met datzelfde abo dat zij aanbieden bij de GSM, Zou je deze gsm dan ook aan de verlaagde prijs kunnen kopen ?

Ik heb het hun al gevraagd via de chat, maar wacht nog op antwoord.
 
Vraagje ivm Orange

Op hun site staan GSM's. Prijs zonder abo & prijs met abo
Als je een bestaande klant bent met datzelfde abo dat zij aanbieden bij de GSM, Zou je deze gsm dan ook aan de verlaagde prijs kunnen kopen ?

Ik heb het hun al gevraagd via de chat, maar wacht nog op antwoord.
Jup, dat gaat. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je dan ook nog 12-24-36(?) maanden klant blijft, met datzelfde abo of duurder, na het kopen van de gsm
 
Jup, dat gaat. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je dan ook nog 12-24-36(?) maanden klant blijft, met datzelfde abo of duurder, na het kopen van de gsm
Thnx!
Op zich geen slechte deal dan. Betaal toch al 16€ per maand abo en gsm zou 250€ goedkoper moeten zijn. Dat ik een jaar klant blijf is sowieso wel de bedoeling
 
Hier sinds een week klant van Orange.
De digicorder werkt voor gene meter. Ik kan niks opnemen en ook programma-info werkt niet.
Ik zit er al achter sinds de dag na de installatie. Ondertussen een week verder en nog altijd geen concrete datum waarop een technieker kan langskomen. Wel altijd snel in contact kunnen kopen met de front-office. Maar het is de back-office die dit moet regelen en daar wringt het schoentje precies.
Redelijke grote frustratie hoor. Ik zit met jonge kids die graag altijd naar hun favo tekenfilm opname willen kijken. Als dat niet snel gefixt is, stap ik terug over naar telenet.
Dit probleem is gisteren, na een kleine 2 weken na melding, opgelost.
Technieker was verbaasd dat ze dit tijdens de installatie niet in orde hadden gebracht.
 
Ik wil de optie Vast internet Boost activeren. Amai...tegen dat je binnengeraakt bij nummer 5000...al 2 dagen aan het bellen, onduidelijk menu, omdat na 30 min te horen tte krijgen dat ze gaan terugbellen voor een afspraak nieuwe modem dat dit nu niet lukt wegens technische problemen.

Internet boost is dus wel 400 Mbps down en 20 up.

Maar je moet er dus iets voorover hebben voordat het geactiveerd geraakt....
Die nieuwe modem hebben ze bij mij ook gezet maar het blijkt exact dezelfde zijn die ik reeds had. Ondertussen wel 7 dagen zonder internet gezeten omdat ze de broodnodige nieuwe modem niet geactiveerd kregen.

Ik zit terug bij edpnet ondertussen.
 
Al een tweetal jaar dezelfde Love-formule (met 1 abbo: Dolphin Zen) bij Orange voor €64/maand. Binnenkort komt hier nog een telefoon-abbo bij en beide mogen misschien wat zwaarder (qua data: go plus of go intense dus)

Op de website zie ik niet meteen prijzen voor twee abbo's. Ik neem aan dat ik mij aan iets voordeliger mag verwachten dan de simpele optelsom €70+€21 (voor Go Intense)? Een nieuwe gsm bijkopen is ook een mogelijkheid...
 
Iemand die ervaring heeft met hun optie Internet Boost 15€/maand ?

Ben aan het twijfelen om dat erbij te nemen, kwestie van mijn downloads net iets sneller te laten verlopen.
Kan ik ergens controleren hoe dicht ik bij die 400 Mbps zou komen? Zou hun klantendienst daarop kunnen antwoorden?
 
Iemand die ervaring heeft met hun optie Internet Boost 15€/maand ?

Ben aan het twijfelen om dat erbij te nemen, kwestie van mijn downloads net iets sneller te laten verlopen.
Kan ik ergens controleren hoe dicht ik bij die 400 Mbps zou komen? Zou hun klantendienst daarop kunnen antwoorden?
Ik. Na enkele weken belde de klantendienst en de dag nadien een supervriendelijke technieker. Nieuwe modem gekregen onmiddellijk geactiveerd. Heb nu 387 Mbps down en 40 up, dacht ik.

Heel fijn.
 
Ik. Na enkele weken belde de klantendienst en de dag nadien een supervriendelijke technieker. Nieuwe modem gekregen onmiddellijk geactiveerd. Heb nu 387 Mbps down en 40 up, dacht ik.

Heel fijn.
Nice. Hoeveel was je werkelijke downloadsnelheid daarvoor?
 
Terug
Bovenaan