Mobile Vikings: mobiel & vast internet - Ervaringen, discussies & vragen

Je kan er andere apparaten (router..) op aansluiten maar deze moeten PPPoE en vlan 10 ondersteunen.
PPPoE werkt niet meer zodra er een internetbox aan uw lijn heeft gehangen, dan moet de router enkel nog VLAN aan de WAN kant ondersteunen. Zolang er een bbox3 aan hangt is het wel nog PPPoE dacht ik.

Maar op zich gaat het hier puur over de locatie van het toestel en die internetbox kan perfect bij de fibermodem hangen in plaats van elders in huis, zeker als alle bekabeling net daar binnenkomt.

Of idd. een andere router (die de correcte zaken ondersteunt, Fritzbox bvb., kan het met en zonder PPPoE) en dan wat AP's in huis als de locatie van de router niet ideaal is voor wifi ontvangst in huis.
 
Dat is het bakje dat de fiber omzet naar ethernet? Nee, daarop krijg je een publiek IP, dat ding heeft geen routerfunctionaliteit aan boord. Waarom hang je de internet box dan niet naast de fibermodem en sluit je al uw bekabeling daarop aan?

Je kan er andere apparaten (router..) op aansluiten maar deze moeten PPPoE en vlan 10 ondersteunen.

PPPoE werkt niet meer zodra er een internetbox aan uw lijn heeft gehangen, dan moet de router enkel nog VLAN aan de WAN kant ondersteunen. Zolang er een bbox3 aan hangt is het wel nog PPPoE dacht ik.

Maar op zich gaat het hier puur over de locatie van het toestel en die internetbox kan perfect bij de fibermodem hangen in plaats van elders in huis, zeker als alle bekabeling net daar binnenkomt.

Of idd. een andere router (die de correcte zaken ondersteunt, Fritzbox bvb., kan het met en zonder PPPoE) en dan wat AP's in huis als de locatie van de router niet ideaal is voor wifi ontvangst in huis.

Ok, bedankt! internet box in de technische ruimte dan, en evt. een eigen wireless router als ondersteuning in de rest van het huis lijkt me de way to go!
 
en evt. een eigen wireless router als ondersteuning in de rest van het huis lijkt me de way to go!
Geen aparte eigen router voor de wifi dekking maar access points nemen. Op zich kan een router ook mits je de hele routerfunctionaliteit kan uitschakelen. Als je alles op een eigen router wil steken moet je de internetbox eruit halen en de router in de plaats zetten maar dat is naar settings weer een stuk complexer om dat werkende te krijgen.
 
Overgeschakeld van Proximus naar Mobile Vikings voor ons internet. Meteen ook een Nvidia Shield Tv Pro aangeschaft.

Ik moet wel zeggen dat het TV streamen voorlopig een beetje tegen valt, gisterenavond heel vaak gehad dat er zichtbare 'lag' was. Voetbal kijken gaat ook heel moeilijk, de bal 'beweegt' niet zo vlot als op de gewone tv. En ik heb ook vaak het gevoel dat de lipsync met de audio niet altijd even correct is.

Als het zo blijft dan vliegt Mobile Vikings terug buiten en probeer ik Scarlett met Digitale televisie eens.
 
Dat heeft toch niets te maken met Mobile Vikings maar eerder met de Apps of met de Nvidia. Hoe keek je nu "televisie"? Via de apps van de verschillende zenders want hier is dat geen probleem op Mobile Vikings in combi met een Apple TV
 
Gewoon via de apps casten naar mijn Shield.

Het surfen zelf gaat allemaal heel vlot, enkel zit er soms op het casten tijdens het programma echt een soort lag op.
Misschien zijn er bepaalde instellingen van mijn Shield die ik af of aan moet zetten
 
maar je moet de apps installeren op de shield, niet casten naar de shield?
Of bedoelde je dit?

Je gaat toch niet via je telefoon en dan casten?

Wat ik heel af en toe heb op goplay, is dat ik op pauze moet zetten als de sync niet 100% is.
maar dit is een probleem van goplay en niet echt van de shield zelf.
 
Lipsync issues heb ik hier ook al vaker gehad met Android TV apps. Vooral live kijken op VRT MAX had hier last van, de laatste tijd is het wel ferm gebeterd. Dat het blokkerig wordt wanneer er veel beweging is is typisch aan streams met een lage bandbreedte, een probleem van al die apps van de TV zenders. Als dat stoort is een TV abonnement inderdaad de enige optie. Tijdens een WK loopt uw stream ook enige tijd achter op de live kijkers, je kan dan een goal voorspellen door heel het gebuurte een halve minuut op voorhand te horen juichen.
Wegblijven van app TV van TV Vlaanderen, qua beeldkwaliteit is dat nog slechter.
 
Lipsync issues heb ik hier ook al vaker gehad met Android TV apps. Vooral live kijken op VRT MAX had hier last van, de laatste tijd is het wel ferm gebeterd. Dat het blokkerig wordt wanneer er veel beweging is is typisch aan streams met een lage bandbreedte, een probleem van al die apps van de TV zenders. Als dat stoort is een TV abonnement inderdaad de enige optie. Tijdens een WK loopt uw stream ook enige tijd achter op de live kijkers, je kan dan een goal voorspellen door heel het gebuurte een halve minuut op voorhand te horen juichen.
Wegblijven van app TV van TV Vlaanderen, qua beeldkwaliteit is dat nog slechter.

Ik zal het snel weten als er opnieuw meer koers op tv is, als ik daar ook blokkerige streams krijg dan ga ik snel terug naar gewone TV gaan vrees ik.
 
Als ge uw snelheden haalt zal die lag sowieso niet aan Mobile vikings liggen hoor. Trouwens, Scarlett zal dan niet helpen want die werken op dezelfde proximus lijn als Mobile vikings.
 
Terug
Bovenaan