Mobile Vikings: mobiel & vast internet - Ervaringen, discussies & vragen

Nineshots

Well-known member
Ik zag dat er nog geen thread over was. Post hier je ervaringen en vragen over Mobile Vikings.

Ik zal starten, wij zitten nu bij orange. We zijn er niet erg tevreden over, een stuk minder stabiel dan telenet die we hiervoor hadden.
En bij de overgang van telenet naar orange hebben ze bij orange toch een paar kostelijke fouten gemaakt die ons veel tijd heeft gekost om terug te vorderen.
Dus zijn we van plan om naar mobile vikings over te stappen. Ik dacht dat MV een prijsbreker zou zijn, maar ze schelen redelijk weinig met orange in maandelijkse kosten.
Wat is dan eigenlijk het unieke selling point van MV?
 
Wat is dan eigenlijk het unieke selling point van MV?
Het is een dochtermerk van Proximus dat zich richt op de cablecutters. Hier buiten een issue bij installatie dat de dag zelf werd opgelost geen klagen van. Het prijsverschil met Orange is idd. niet zo groot mits je ook mobiele abonnementen bij Orange hebt.

Ze hebben die Vikingpunten waarmee je korting kan krijgen op de factuur, dat scheelt hier vaak wel een paar euro's per maand.
 
Wij hebben nu al een half jaar (?) fiber via Mobile Vikings en zijn tot nog toe zeer tevreden over de stabiliteit. Prijs/kwaliteit is er op dit moment geen betere mogelijkheid voor ons.
 
Ze hebben die Vikingpunten waarmee je korting kan krijgen op de factuur, dat scheelt hier vaak wel een paar euro's per maand.
Hoe werkt dat precies? Moet ik via een MV account dingen kopen op bol.com enzo, of kan ik mijn eigen account blijven gebruiken?
 
Hoe werkt dat precies? Moet ik via een MV account dingen kopen op bol.com enzo, of kan ik mijn eigen account blijven gebruiken?
Doorklikken vanaf de Viking Deals pagina naar de webshop in kwestie (soort van referral link) om dan met uw eigen account uw dingen te kopen.
 
Ik deed tot nu toe elke maand pre paid via de app voor €15, maar sinds gisteren overgeschakeld via de app op een abbonement maar nergens digitaal iets moeten tekenen en er is ook niks van m´n rekening gegaan. Iemand enig idee hoe dat loopt :unsure:?
 
Ik ben begin Augustus naar MV mobiel overgeschakeld en heb ook niets moeten tekenen.

Gewoon wat info zoals naam en adres en simkaartnummer zodat ze de nummeroverdracht konden doen.
Verder had ik na 2 dagen al een MV simkaart in de bus en was mijn nummer overgezet.

Ik denk dat je zoals mij je 1ste factuur gaat krijgen richting het einde van de Maand, ik ben 3/8 overgestapt en moest nu 28/8 mijn eerste maand betalen ( reset is altijd op de 3de bij mij )

Verder weinig klagen over , 70gb data en unlimited bellen voor 29 per maand dat is 20gb meer en 7 of 8 euro minder dan bij PX.
Hoewel ze het Proximus network gebruiken merk ik wel dat ik heel soms op meer "landelijke" plekken ff terug val op 3G of H+ maar dit is heel sporadisch en meestal maar voor 100 meter ofzo.
 
Verder weinig klagen over , 70gb data en unlimited bellen voor 29 per maand dat is 20gb meer en 7 of 8 euro minder dan bij PX.
Hoewel ze het Proximus network gebruiken merk ik wel dat ik heel soms op meer "landelijke" plekken ff terug val op 3G of H+ maar dit is heel sporadisch en meestal maar voor 100 meter ofzo.
Bij Proximus heb je 50gb momenteel voor 19,99 (voor 1 jaar, daarna is het 29,99), dus ik weet niet van waar je die 7 of 8 euro minder haalt?
Daarnaast heb je bij Proximus ook nog onbeperkt (300gb) voor 34,99 (ook voor 1 jaar, daarna 49,99)
 
Bij Proximus heb je 50gb momenteel voor 19,99 (voor 1 jaar, daarna is het 29,99), dus ik weet niet van waar je die 7 of 8 euro minder haalt?
Daarnaast heb je bij Proximus ook nog onbeperkt (300gb) voor 34,99 (ook voor 1 jaar, daarna 49,99)
Bij Hey! Heb je nu 80gb voor 25€ na een jaar 160gb. Ik heb het nog aan 20€ per maand.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Klopt inderdaad, ik ben al een tijdje aan het twijfelen tussen Mobile Vikings en Hey!
Mobile Vikings omwille van het Proximus netwerk, hey! omwille van de extra data.
Neem dat Proximus netwerk maar met een korreltje zout. Tijdje geleden overgeschakeld van Proximus naar MV, en heb op sommige plaatsen toch slechtere ontvangst nu (en soms ook trager netwerk 4G > 3G etc).
 
Neem dat Proximus netwerk maar met een korreltje zout. Tijdje geleden overgeschakeld van Proximus naar MV, en heb op sommige plaatsen toch slechtere ontvangst nu (en soms ook trager netwerk 4G > 3G etc).
Wel, ik heb een dual sim smartphone met daarin 2 pre paid kaartjes, 1 Mobiele Vikings, het andere Proximus.
Juist na de overschakeling van MV naar het Proximus netwerk had ik wel verschillen tussen de twee, ik heb dat toen ook een aantal keren gemeld. Maar ondertussen is dat verschil er toch niet meer.
 
Grootste verschil voor velen is dat MV voor een heel groot deel in Vlaanderen nog steeds over koper gaat.
Wat sowieso wil zeggen dat je beperkt bent tot 100Mbps, met wat pech wegens langere afstand naar het verdeelpunt (DSLAM) zelfs lager (alhoewel die kans in ons kleine landje relatief beperkt is).
Voor de meeste mensen is dat perfect doenbaar, maar als je van een 400Mbps of 1Gbps connectie komt ga je voor sommige zaken (grote downloads) dit toch wel merken.
Streamen in 4K is iets wat de verkopers je willen laten geloven dat beter gaat op snellere verbindingen, met 100Mbps kan je gerust 4 simultane 4K streams hebben lopen, dus daar moet je niet echt van wakker liggen (of je moest wel een héél groot huishouden hebben).

Bovenstaande telt natuurlijk niet moest je bij de gelukkigen met fiber in de straat zijn.
Daar zijn ze zelfs de provider met de allerhoogste upload snelheid (500Mbps), wat bijvoorbeeld voor mij een reden zou kunnen zijn om over te schakelen (heb NAS op kantoor waar ik regelmatig extern grote files van moet afhalen).
 
Bij Proximus heb je 50gb momenteel voor 19,99 (voor 1 jaar, daarna is het 29,99), dus ik weet niet van waar je die 7 of 8 euro minder haalt?
Daarnaast heb je bij Proximus ook nog onbeperkt (300gb) voor 34,99 (ook voor 1 jaar, daarna 49,99)
Toen ik bij Proximus zat was het 50gb abbo 36,99 ( nog niet zo heel lang geleden, maand of 4 )
Nu door die tijdelijke promo is het idd goedkoper maar dit geld ook maar voor 1 jaar , daarna is 50gb voor 29,99 duurder dan 70g voor 28 Euro.

Tegenwoordig is het veelal 1 pot nat en heb je op veel plaatsen wel 50gb voor onder de 30 euro, ik had gewoon vaak gedoe met Proximus en foutieve facturen dus wou overstappen.
 
Neem dat Proximus netwerk maar met een korreltje zout. Tijdje geleden overgeschakeld van Proximus naar MV, en heb op sommige plaatsen toch slechtere ontvangst nu (en soms ook trager netwerk 4G > 3G etc).
Dit kan normaalgezien gewoon niet. MV werkt op het Proximusnetwerk, op de Proximusmasten. Het is zelfs geen MVNO meer maar puur Proximus met een ander labeltje, er zit geen Transatel of iets dergelijks meer tussen. In het slechtste geval gaan ze je snelheid eerder cappen dan voor de Proximusklanten op een drukbezette mast maar verder zou er geen verschil mogen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik heb 2 kaarten in mijn telefoon. De ene bij telenet en de andere bij proximus en daarna bij MV. Ik ben in het begin van het jaar van Proximus naar MV overgestapt omdat MV goedkoper was en omdat ze esim ondersteunen. De ontvangst op vele plaatsen in België en andere landen was slecht. Hun puntensysteem en prijzen zijn goed. Na 6 maanden ben ik nu weer terug bij Proximus.
 
Dit kan normaalgezien gewoon niet. MV werkt op het Proximusnetwerk, op de Proximusmasten. Het is zelfs geen MVNO meer maar puur Proximus met een ander labeltje, er zit geen Transatel of iets dergelijks meer tussen. In het slechtste geval gaan ze je snelheid eerder cappen dan voor de Proximusklanten op een drukbezette mast maar verder zou er geen verschil mogen zijn.
Dat is dus ook de reden dat ik de overstap had gedaan. Ik dacht gewoon minder te betalen voor meer data op hetzelfde netwerk. Maar de praktijk leert toch dat ik nu regelmatig toch eens 3G tegenkom hetgeen ik bij Proximus in geen jaren meer gezien heb. Ook ontvangst bv binnen op het werk is slechter merk ik.
 
Hier geen klachten over MV voor zowel gsm als internet.

GSM abo is van het werk 29EUR maand voor onbeperkte data. Enkel niet gratis bellen naar het buitenland, maar dat doen we dan wel via WhatsApp of Ring Central of ...
Het terugvallen op 3G ook nog niet echt gemerkt. Zit voor het grootste deel van de tijd op 5G, behalve in sommige boerengaten, maar zelfs daar is het 4G.

6 maand geleden overgeschakeld van Proximus naar MV voor internet thuis. Heb wel het geluk van fiber in de straat te hebben wat ook de reden is van het overschakelen. Proximus capped snelheid van fiber op 300Mbps, met MV zit ik aan 900Mbps. Upload ook aan 500Mbps.
En ik betaal 52 EUR per maand ipv 79 voor meer snelheid en betere klantendienst.
Was een beetje een no brainer om over te schakelen in mijn geval.
 
Weet er iemand of je rechtstreeks apparaten kan aansluiten op je Proximus "fibermodem"?
De "internet box" staat niet waar alle UTP aansluitingen richting de rest van het huis vertrekken (de "fibermodem" wel), en momenteel lijkt enkel de "internet box" het signaal van de "fibermodem" te kunnen omzetten in internet (in één van de kamers met een UTP aansluiting). Met andere woorden zit ik momenteel enkel met wifi.
 
Weet er iemand of je rechtstreeks apparaten kan aansluiten op je Proximus "fibermodem"?
De "internet box" staat niet waar alle UTP aansluitingen richting de rest van het huis vertrekken (de "fibermodem" wel), en momenteel lijkt enkel de "internet box" het signaal van de "fibermodem" te kunnen omzetten in internet (in één van de kamers met een UTP aansluiting). Met andere woorden zit ik momenteel enkel met wifi.
Dat is het bakje dat de fiber omzet naar ethernet? Nee, daarop krijg je een publiek IP, dat ding heeft geen routerfunctionaliteit aan boord. Waarom hang je de internet box dan niet naast de fibermodem en sluit je al uw bekabeling daarop aan?
 
Terug
Bovenaan